F1: Το πρόγραμμα του 2024 - Τι αλλάζει;
Η F1 βρίσκεται σε ρυθμούς προετοιμασίας για τη νέα σεζόν. Πότε ξεκινάει και ποια είναι τα νέα ονόματα που θα δούμε;
- -
- -
Η σεζόν του 2024 για τη Formula 1 πλησιάζει και οι ομάδες έχουν περάσει σε διαδικασία αποκάλυψης των φετινών τους μονοθεσίων... ή τουλάχιστον των χρωματισμών τους. Η McLaren έσυρε το χορό με την πρώτη εμφάνιση των χρωμάτων που θα φορά η φετινή MCL38, με τις υπόλοιπες ομάδες να ακολουθούν σύντομα. Να πούμε ότι FIA και F1 βρίσκονται εδώ και καιρό σε ρυθμό προετοιμασίας, μιας και θέλουν να προσπαθήσουν να σπάσουν το ρεκόρ για τη χρονιά με τους περισσότερους αγώνες.
Θυμίζουμε ότι λόγω των φυσικών καταστροφών που έλαβαν χώρα στην Ιταλία την περίοδο που θα πραγματοποιούνταν το Grand Prix της Ίμολα, η σεζόν έκλεισε με 22 από τους 23 αγώνες. Το 2024, εάν όλα πάνε καλά θα έχουμε νέο ρεκόρ με 24 αγώνες. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν τα μισά Σαββατοκύριακα του 2024 θα έχουμε και ένα Grand Prix της F1.
Αν και οι αγώνες θα παραμείνουν στην πλειοψηφία τους ως έχουν για τη νέα σεζόν, η FIA έχει κάνει μερικές αλλαγές στη σειρά τους ώστε να γίνει ο θεσμός πιο φιλικός προς το περιβάλλον περιορίζοντας τις μεγάλες μετακινήσεις από ήπειρο σε ήπειρο. Αυτό σημαίνει πως το Ιαπωνικό GP έφυγε από την θέση που είχε στο Σεπτέμβρη και θα πραγματοποιηθεί νωρίτερα μέσα στη χρονιά, στις αρχές Απριλίου. Έτσι έχουμε ένα πιο ξεκάθαρο μέρος της χρονιάς στην περιοχή της Ασίας καθώς από εκεί η F1 θα κατευθυνθεί προς τη γειτονική Κίνα, με το GP της Σανγκάης να επιστρέφει στην ενεργό δράση μετά από 4 χρόνια ακυρώσεων.
Το Κατάρ θα πάρει την προτελευταία θέση στο καλεντάρι από το νεοφερμένο Λας Βέγκας, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τη ζέστη που είχαν οι οδηγοί στον φετινό αγώνα. Παράλληλα θα είναι και ευκολότερη η μεταφορά όλης της διοργάνωσης από εκεί, στο φινάλε της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι.
Οι επίσημες ημερομηνίες θέλουν τη σεζόν να ξεκινά στις 29 Φεβρουαρίου με το GP του Μπαχρέιν και να κλείνει στις 8 Δεκεμβρίου στο σιρκουί της Yas Marina.
Χωρίς αλλαγές η λίστα των οδηγών
Με τις προηγούμενες χρονιές να έχουν χαρίσει περίσσια ποσότητα «καυτών» ειδήσεων όσον αφορά την αγορά των οδηγών, το 2024 φαίνεται πως θα είναι αρκετά ήρεμο. Κι αυτό γιατί όλες οι ομάδες αποφάσισαν να διατηρήσουν τους οδηγούς με τους οποίους έκλεισαν τη φετινή σεζόν, με το ίδιο βέβαια να μην μπορεί να ειπωθεί και μετά το πέρας της επόμενης σεζόν, καθώς μπορεί να δούμε αλλαγές στην πλειοψηφία των θέσεων, με τα επίσημα συμβόλαια αυτών να λήγουν στο τέλος του 2024.
Όσον αφορά τώρα το 2024, για τα τυπικά να πούμε πως ο Daniel Ricciardo θα διατηρήσει τη θέση που πήρε από τον Nyck de Vries στην Alpha Tauri ή μάλλον Visa Cash App RB Formula One Team όπως θα ονομάζεται πλέον, ενώ οι φήμες που ήθελαν τον Sergio Perez να χάνει το δεύτερο μονοθέσιο της Red Bull από τα χέρια του μετά από ένα κακό δεύτερο μέρος στη σεζόν του 2023, μάλλον θα πρέπει να περιμένουν για αργότερα.
Ποιες είναι οι τρεις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς;
Στα πλαίσια του τελευταίου αγώνα της σεζόν, FIA και F1 πραγματοποίησαν συνάντηση με σκοπό να συζητήσουν και να αποφασίσουν τις αλλαγές που θα προκύψουν από το 2024. Με την ολοκλήρωση της συνάντησης, τρεις ήταν οι τομείς στους οποίους θα δούμε διαφοροποιήσεις: οι αγώνες σπριντ, τα ελαστικά και γενικότερες αλλαγές που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των οδηγών.
Ξεκινώντας από τα σπριντ, τα οποία είδαμε για πρώτη φορά το 2021, η διοργάνωση φαίνεται να μην έχει βρει ακόμη την ιδανική συνταγή που θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα από πλευράς ακροαματικότητας. Και γι’ αυτό το 2024 θα είναι ακόμη μία χρονιά που θα δούμε αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής τους. Οι κατατακτήριες του Grand Prix θα πραγματοποιούνται πλέον το Σάββατο, ενώ ανεπηρέαστο δεν θα μείνει και το parc-ferme. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό θα μάθουμε καθώς πλησιάζουμε στην περίοδο του pre-season testing.
Περνώντας στα ελαστικά τώρα, αποσύρεται ο περιορισμός στα διαθέσιμα σετ ελαστικών που έχει η κάθε ομάδα για το 2024. Αυτό σημαίνει πώς θα έχουν στη διάθεση του 13 σετ για κάθε τριήμερο αγώνα. Επίσης, οι αρμόδιοι αποφάσισαν να δώσουν παράταση στη χρήση των θερμαντικών κουβερτών έως και το 2025. Από το 2026 θυμίζουμε πως θα έχουμε την μεγάλη αλλαγή των μονοθεσίων σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, κάτι που σημαίνει πως παραμένει άγνωστη η τύχη του εν λόγω εξοπλισμού.
Τέλος, οι άνθρωποι της διοργάνωσης θέλοντας να καταλάβουν τι οδήγησε στην υπερβολική εξάντληση των οδηγών στο GP του Κατάρ, θα πραγματοποιήσουν έρευνα ώστε να φτάσουν στην πηγή του προβλήματος. Στο μεσοδιάστημα έχουν ήδη εγκριθεί αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς ώστε να επιτευχθεί καλύτερος κλιματισμός των οδηγών.
Παραμένοντας στον τομέα της ασφάλειας, η επιτροπή δήλωσε πως θέλει να πραγματοποιήσει επιπλέον δοκιμές το 2024, με στόχο την μείωση του σπρέι που τυφλώνει τους οδηγούς σε συνθήκες βροχής. Μία πρώτη λύση που μένει να δοκιμαστεί και στην πράξη είναι ένα νέο κάλυμμα για τους πίσω τροχούς. Λογικά περισσότερες πληροφορίες σχετικά και με αυτό το θέμα θα έχουμε καθώς πλησιάζουμε στην περίοδο των πρώτων δοκιμών.
Big News: Η Μαδρίτη γίνεται το νέο "σπίτι" για το GP της Ισπανίας
Σύμφωνα με τις πρόσφατες εξελίξεις, το Grand Prix της Ισπανιας φεύγει από το σιρκουί της Βαρκελώνης και σε δύο χρόνια από τώρα θα στεγάζεται στους δρόμους της Μαδρίτης. Ένας αγώνας που από το 1991 πραγματοποιούνταν στο Circuit de Barcelona-Catalunya, από το 2026 θα βρίσκεται στην πρωτεύουσα της χώρας, με τη χάραξη των 5,47 km να περιλαμβάνει και δημόσιους δρόμους. Θα αποτελείται από 20 στροφές, ο γύρος υπολογίζεται πως θα διαρκεί περίπου 1 λεπτό και 32 δευτερόλεπτα, ενώ η χωρητικότητα σε κερκίδες θα φτάνει αρχικά τους 110.000 θεατές, με στόχο να φτάσει τους 140.000.
Someone say Madrid GP hotlap? 👀🇪🇸
— WILLIAMS ΞSPORTS (@WilliamsEsports) January 24, 2024
Who’s excited to see this one hit the @F1 calendar in 2026? 🙌
Track simulation created by @Nukedrop#WilliamsEsports #WeAreWilliams #F1 #Formula1 pic.twitter.com/oKkk5a85qu
Ακολουθεί η αναλυτική λίστα με τους 24 αγώνες και τις ημερομηνίες διεξαγωγής τους:
- 29 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου: Μπαχρέιν
- 7-9 Μαρτίου: Σαουδική Αραβία
- 22-24 Μαρτίου: Αυστραλία
- 5-7 Απριλίου: Ιαπωνία
- 19-21 Απριλίου: Κίνα
- 3-5 Μαΐου: Μαϊάμι
- 17-19 Μαΐου: Ιταλία (Ίμολα)
- 24-26 Μαΐου: Μονακό
- 7-9 Ιουνίου: Καναδάς
- 21-23 Ιουνίου: Ισπανία
- 28-30 Ιουνίου: Αυστρία
- 5-7 Ιουλίου: Ηνωμένο Βασίλειο
- 19-21 Ιουλίου: Ουγγαρία
- 26-28 Ιουλίου: Βέλγιο
- 23-25 Αυγούστου: Ολλανδία
- 30 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου: Ιταλία (Μόντσα)
- 13-15 Σεπτεμβρίου: Αζερμπαϊτζάν
- 20-22 Σεπτεμβρίου: Σιγκαπούρη
- 18-20 Οκτωβρίου: ΗΠΑ (Όστιν)
- 25-27 Οκτωβρίου: Μεξικό
- 1-3 Νοεμβρίου: Βραζιλία
- 21-23 Νοεμβρίου: ΗΠΑ (Λας Βέγκας)
- 29 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου: Κατάρ
- 6-8 Δεκεμβρίου: Άμπου Ντάμπι