Πρωταθλητής F1 για έβδομη φορά ο Hamilton στo GP της Τουρκίας
Ένα αφιέρωμα στην πορεία του Hamilton προς την κορυφή
- -
- -
Στο Grand Prix της Τουρκίας ο Lewis Hamilton κατέκτησε τον
έβδομο τίτλο της καριέρας του, ισοφαρίζοντας τον θρύλο του σπορ
Μichael Schumacher. Ένα κατόρθωμα που 16 χρόνια πριν μας φαινόταν
αδιανόητο ότι μπορούσε να καταρριφθεί.
Στον αγώνα της Κυριακής ο Βρετανός εκκινούσε από την έκτη θέση μετά
τις αντίξοες συνθήκες στα δοκιμαστικά του Σαββατου. Στον 12ο γύρο
και καθώς στέγνωνε η πίστα, έβαλε intermediate λάστιχα και με
εκπληκτική διαχείρηση τα κράτησε ζωντανά προσπερνώντας όλους τους
αντιπάλους του στο δρόμο για την 94η νίκη του. Ηταν μια εκπληκτική
εμφάνιση καθώς έδωσε γύρο ακόμη και στον ομόσταυλό του και
συνεκδικητή του τίτλου Valtteri Bottas. Στο βάθρο τον πλαισίωσαν οι
Sergio Perez με Racing Point Και ο Sebastian Vettel με Ferrari, που
ήταν μάλιστα το πρώτο βάθρο του Γερμανού μετά από έναν χρόνο και
πρώτο για το 2020.
Στις δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα ο Βρετανός έδωσε ένα πολύ
μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα της Mercedes και στην οικογένεια του
που τον στήριξε σε όλη την καριέρα του. Επίσης δήλωσε ότι το
σημερινό επίτευγμα είναι ένα παιδικό ονειρο, ένα όνειρο που είναι
καλύτερο από οτι το είχε φανταστεί οταν έβλεπε στην τηλεόραση τον
Michael Schumacher στην κορυφή. Έκλεισε δίνοντας συμβουλές
στα νέα παιδιά να μην ακούνε κανέναν και να έχουν την προσοχή τους
μονάχα στον στόχο που έχουν θέσει.
Γεννημένος στις 7 Ιανουαρίου του 1985 στο Στίβενεϊτζ στο Ηνωμένο Βασίλειο ο Lewis
ξεκίνησε στα καρτ το 1993 σε ηλικία οκτώ ετών. Δύο χρόνια αργότερα
και ενώ είχε κερδίσει σε όλες τις κατηγορίες που αγωνιζόταν
πλησίασε τον τότε αγωνιστικό διευθυντή της Mclaren, Ron Dennis, για
αυτόγραφο λέγοντας του «Ονομάζομαι Lewis Hamilton και μια μέρα θέλω
να αγωνίζομαι με το δικό σου μονοθέσιο». Ο Dennis του απάντησε
«πάρε με τηλέφωνο σε 9 χρόνια και θα τα βρούμε».
Συνέχισε στα καρτ έως το 2000 και μετακόμισε στη Formula Renault
την επόμενη χρονιά, ενώ το 2002 ως το 2005 συμμετείχε στην Φόρμουλα
3. Μετα την επιτυχημένη πορεία του κερδίζοντας το πρωτάθλημα, ήρθε
η στιγμή της ανέλιξης το 2006 στο GP2, τον προάγγελο δηλαδή της
Φόρμουλα ένα. Παρόλο που κέρδισε το πρωτάθλημα, κομβικό σημείο για
την είσοδο του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν
συμπτωματικά το GP της Τουρκίας. Μετά από μια κακή εκκίνηση και ένα
τετακέ βρέθηκε 20ος, αλλά πραγματοποιώντας μια εκπληκτική εμφάνιση
έφτασε στο τέλος στην δεύτερη θέση.
Το 2007 η μεγάλη στιγμή έφτασε υπογράφοντας στην Mclaren με
ομόσταυλό του τον 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Fernando Alonso.
Παρόλο που ο Ισπανός ως πρωταθλητής ύπέγραψε για να είναι νούμερο
ένα οδηγός, ο Lewis γρήγορα φώναξε "παρών" και τον αντιμετώπισε
ισάξια. Η πρώτη νίκη ήρθε στον Καναδά και στη συνέχεια κέρδισε
άλλες τρεις φορές σε Ουγγαρία, ΗΠΑ και Ιαπωνία, τερματίζοντας
δεύτερος στην τελική βαθμολογία, 1 μόλις βαθμό πίσω από τον
πρωταθλητή Kimi Raikkonen.
Το 2008 κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο μετά από ένα φινάλε στη
Βραζιλία βγαλμένο από ταινία. Ο Felipe Massa, βασικός αντίπαλος του
για τον τίτλο εκείνη τη χρονιά, πέρασε πρώτος το νήμα του
τερματισμού με τη Ferrari. Ο Lewis ήθελε μια έκτη θέση για να
στεφθεί πρωταθλητής την οποία πήρε στην τελευταία στροφή του αγώνα
(!!) προσπερνώντας την Toyota του Timo Glock.
Oι επόμενες χρονιές όμως δεν ήταν ανάλογες με τις δύο πρώτες. Οι
αλλαγές των κανονισμών σήμαναν αλλαγή φρουράς καθώς Ferrari και
Mclaren δεν ήταν οι ταχύτερες ομάδες πλέον. Το 2009 έκλεισε με
μέτρια αποτελέσματα και μόλις τρεις νίκες για τον Βρετανό. Η τριετία 2010-2012 ήταν
καλύτερες αλλά όχι εξαιρετικές. Βρισκόταν πάντα στη μάχη του
τίτλου, αλλά ως αουτσάιντερ.
Έτσι λοιπόν, το 2013 αποφάσισε να κάνει στροφή στην καριέρα του και
να μετακομίσει στην Μercedes, μια κίνηση που ήταν κομβική. Εν όψει
των αλλαγών όσον αφορά τους κινητήρες για το 2014 και την
αντικατάσταση των V8 με V6 Ηybrid, ο Βρετανός ήταν σίγουρος ότι η
Mercedes θα είναι η ομάδα που θα κυριαρχήσει στην νέα αυτή εποχή.
Το 2013 ήταν επίσης μέτρια χρονιά με μόλις μία νίκη έναντι δύο του
ομόσταυλού του Nico Rosberg, αλλά η αισιοδοξία του ήταν στα
ύψη.
Πραγματικά, την επόμενη χρονιά η Γερμανική ομάδα διέλυσε τον
ανταγωνισμό και θύμισε εποχές Mclaren MP4-4 (1988) και Ferrari
F2004. Οι δύο Mercedes πήραν την νίκη στους 16 από τους 19 αγώνες
και ο Hamilton στέφθηκε δεύτερη φορά πρωταθλητής στο Abu dhabi.
Ίδιες σκηνές μας πρόσφερε και το 2015, όπου αν και η Ferrari
ανέκαμψε o Lewis κατέκτησε τον τρίτο τίτλο του στην πίστα του
Austin έναντι του ομόσταυλου του Nico Rosberg.
To σερί σταμάτησε το 2016 καθώς ο Nico Rosberg κατέκτησε τον πρώτο
και τελευταίο του τίτλο και αμεσως μετά ανακοίνωσε την αποχώρηση
του από το σπορ. Σε αγωνιστικό επίπεδο η Mercedes διέλυσε για ακόμη
μία φορά τον ανταγωνισμό κατακτώντας 17 νίκες σε 19 αγώνες.
Η περίοδος 2017-2019 ήταν σχεδόν ίδια για τον Βρετανό. Kατέκτησε 3
ακόμα τίτλους αν και τον ταλαιπώρησε ο Vettel με τη Ferrari.
Eπιπλέον ξεπέρασε κατά πολύ το ρεκόρ των pole position που είχε ο
Σουμάχερ.
Το 2020 στιγματίστηκε από τον Covid-19 καθώς η αγωνιστική δράση
ξεκίνησε τον Ιούλιο. Από τις χειμερινές δοκιμές φάνηκε όμως ότι θα
είναι άλλη μία χρονιά της Mercedes και του Βρετανού. Όπερ και
εγένετο. Μπορεί ο Bottas να κέρδισε τον πρώτο αγώνα αλλά ο Hamilton
κατέκτησε 10 νίκες στους
επόμενους 13 αγώνες. Στην πίστα του Portimao στην Πορτογαλία
ξεπέρασε το ρεκόρ 91 νικών του Schumacher, ενώ στην Τουρκία
ισοφάρισε τα 7 πρωταθλήματα του Γερμανού. Και έπεται
συνέχεια...