Ανάλυσε το: Το μέλλον του Massa στην Ferrari
Είναι ή δεν είναι κοντά ο Βραζιλιάνος στην ανανέωση του συμβολαίου του;
- -
- -
Το θέμα της ανανέωσης του συμβολαίου ή όχι του Felipe Massa με την Ferrari απασχόλησε πολλούς την βδομάδα που μας πέρασε. Τα ΜΜΕ από την Βραζιλία ανέφεραν ότι ο Βραζιλιάνος οδηγός συμφώνησε για επέκταση του συμβολαίου του με την Scuderia για 3 χρόνια, ενώ ο τύπος από την Γαλλία, Ιταλία και την Μ. Βρετανία αναφέρει ότι ο οδηγός θα πρέπει να αποδείξει την αξία του μέχρι το Βρετανικό GP τον Ιούλιο εάν θέλει να παραμείνει.
Ας ρίξουμε μια ματιά στις δηλώσεις που έγιναν. Από την μια πλευρά ο Stefano Domenicali φέρεται να δήλωσε στο Γερμανικό περιοδικό Sport Bild ότι «Θέλουμε να χτίσουμε με τον Felipe το μέλλον μας. Έχουμε την αίσθηση ότι έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε έναν οδηγό τόσο καλό όσο και οι άλλοι», ενώ κάπου αλλού γράφτηκε ότι ο Domenicali είπε στο ίδιο περιοδικό ότι «Θέλουμε να συνεχίσουμε την συνεργασία μας με τον Felipe». Αυτό το διαβάσαμε στο Internet από το πρακτορείο GMM το οποίο ανέφερε αρχικά την είδηση.
Αυτό έγινε την προηγούμενη Παρασκευή. Το Βρετανικό περιοδικό Autosport είχε δήλωση του εκπροσώπου τύπου της ομάδας στα πλαίσια του αγώνα της Μαλαισίας ο οποίος ανέφερε ότι η Ferrari δεν βιάζεται να ανανεώσει το συμβόλαιο του Massa. Άλλαξε κάτι από την Κυριακή μέχρι την Παρασκευή άραγε; Το Σάββατο εκπρόσωπος τύπου της Ferrari δήλωσε σε Ιταλικό site αυτή τη φορά, ότι το θέμα της ανανέωσης του συμβολαίου δεν αποτελεί θέμα προτεραιότητας για την ομάδα.
Τι από όλα αυτά ισχύει ; Πάντα πρέπει να είστε προσεκτικοί με ότι διαβάζετε στο διαδίκτυο. Καταρχήν προσπαθήσαμε να λύσουμε το πρώτο μέρος του θέματος, τις δηλώσεις του Domenicali. Το Sport Bild είναι ένα εβδομαδιαίο περιοδικό, στο site του οποίου δεν βρήκαμε καμία αναφορά στο θέμα. Εάν έχεις ένα τόσο σημαντικό θέμα το βάζεις και στο διαδίκτυο. Δεν μπορέσαμε να βρούμε το περιοδικό κάπου για να δούμε ιδίοις όμασι τα σχόλια του Domenicali. Δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο σε ένα δημοσίευμα το οποίο έγινε η αρχή του θέματος. Μετά απο πολύ ψάξιμο βρήκαμε ακριβώς τι είπε ο Domenicali. “Χτίζουμε πάνω στον Felipe και θέλουμε να το κάνουμε και στο μέλλον, γιατί έχουμε την αίσθηση ότι τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο οδηγό του grid”, είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari. Οι Βραζιλιάνοι δημοσιογράφοι στους οποίους απευθυνθήκαμε, είπαν ότι ο Massa συμφώνησε για 3ετές συμβόλαιο και απομένουν οι υπογραφές. Από την άλλη την δήλωση του εκπροσώπου της ομάδας στο Autosport, αλλά και σε Ιταλικό site το Σάββατο που πέρασε τα βρήκαμε και τα δυο.
Για να μπορέσουμε να δούμε τι γίνεται ρωτήσαμε τον εκπρόσωπο τύπου της Scuderia Ferrari βάζοντας του το ερώτημα, εάν ισχύουν οι δηλώσεις του Domenicali και οι δηλώσεις στο Ιταλικό site. «Ακριβώς, το θέμα δεν αποτελεί προτεραιότητα για εμάς», είπε μη θέλοντας να επεκταθεί στο εάν ισχύουν οι δηλώσεις Domenicali. Επιπλέον σήμερα ήρθαν και δηλώσεις του Montezemolo σε παρουσίαση της Ferrari στα πλαίσια της οποίας δήλωσε για το εάν υπάρχουν κουβέντες για την κατάσταση των οδηγών: «Γύρω από αυτό δε μιλάμε, γιατί το πρωτάθλημα έχει μόλις ξεκινήσει. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τον Felipe, ξεκινώντας από την ανάρρωσή του μέχρι την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα, όπως πολύ ικανοποιημένος είμαι και με τον Alonso, εντός και εκτός πίστας. Είναι πολύ αφοσιωμένος και αισιόδοξος. Είμαι πολύ χαρούμενος με την κατάστασή μας». Σήμερα ακόμα επενέβη και ο ίδιος ο Massa λέγοντας ότι και αυτός δεν βιάζεται να ανανεώσει το συμβολαιό του! Οπότε μπορεί να έχουν γίνει κάποιες κουβέντες, αλλά σίγουρα δεν υπάρχει καμία απόφαση.
Το σίγουρο είναι ότι από την Ferrari είναι ικανοποιημένοι με τον Massa. Όλα τα χρόνια που τρέχει για την ομάδα έχει δείξει άψογη συμπεριφορά, εργατικότητα και σίγουρα είναι ένας πάρα πολύ καλός οδηγός. Αρκεί αυτό για την Ferrari; Εάν βρεθεί μια καλύτερη περίπτωση οδηγού να πλαισιώσει τον Alonso θα την χάσουν; Σε αυτό το σημείο παίζεται το παιχνίδι.
Ο Felipe Massa βρίσκεται σε αγωνιστική θέση στην ομάδα από το 2006 όταν και έτρεχε δίπλα στον Michael Schumacher. Από το 2006 μέχρι σήμερα έχει καταλάβει τις θέσεις 3, 4, 2, 11 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και αυτή τη στιγμή ηγείται. Πιο κοντά έφτασε το 2008 και θα έπαιρνε το πρωτάθλημα εάν η ομάδα δεν έκανε το τραγικό λάθος με την αντλία βενζίνης στην Σιγκαπούρη. Υπενθυμίζουμε ότι την στιγμή που πέρασε την γραμμή τερματισμού στην Βραζιλία ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά ο Hamilton προσπέρασε τον Glock 2 στροφές πριν από το τέλος και πήρε τον βαθμό που ήθελε για να πάρει το πρωτάθλημα. Το ατύχημά του πέρσι στην Ουγγαρία αλλά και η όλη στάση του μετά τον έφερε ακόμα πιο κοντά με την ομάδα. Τον έδεσε με τους ανθρώπους της σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι ήταν πριν από το συμβάν. Αυτό όμως δεν αποτελεί κριτήριο για να παραμείνει στην δύναμη της Ferrari. Όσο και εάν πληγώσει τους ανθρώπους στο Maranello. Εδώ έφυγε και πήγε σε αντίπαλο στρατόπεδο ο Schumacher για τον οποίο στην Ferrari έπιναν νερό στο όνομά του. Μετά από το περσινό στραπάτσο η Ferrari και ο πρόεδρός της Luca di Montezemolo είναι αποφασισμένοι να κάνουν το παν για να φέρουν την Scuderia στην πρώτη θέση με ότι αυτό συνεπάγεται.
Τα εκατομμύρια της Santander έφεραν τον Alonso ένα χρόνο νωρίτερα στο Maranello, ακόμα και εάν αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σπάσουν το συμβόλαιο με τον Raikkonen δίνοντάς του και όλο το μισθό του 2010. Για σκεφτείτε το. Πληρώνουν (μέσω τον χορηγιών) τον Alonso, τον Raikkonen και τον Massa. Στην παρουσίαση του Alonso ο Montezemolo είχε πει σε ελεύθερη μετάφραση, ότι θέλουμε πίσω το πρωτάθλημα και για τον λόγο αυτό φέραμε στην ομάδα τον Fernando Alonso. Το προσύμφωνο που είχε υπογραφεί στην Λωζάνη τον Ιούλιο του 2008 (τότε που όλοι έλεγαν ότι πήγε να βρει σπίτι) έλεγε ότι το 2011 θα ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς, αλλά πλέον τα πράγματα άλλαξαν και μπόρεσε και ήρθε το 2010. Θα έχει όμως ότι θέλει για να «κάνει» την δουλειά του; Τόσα χρόνια στην Renault είναι ο νούμερο 1 οδηγός και στην McLaren προσπάθησε να κάνει το ίδιο αλλά βρήκε απέναντί του τον Lewis Hamilton με τα γνωστά αποτελέσματα.
Στην Ferrari του είπαν ότι Νο1 δεν υπάρχει και θα πάρει προβάδισμα όποιος έχει περισσότερες πιθανότητες για πρωτάθλημα. Ο Alonso έχει ξεκινήσει ήδη το παιχνίδι του. Εντός πίστας (μέσω ενδοεπικοινωνίας) αλλά και εκτός (σε συνεντεύξεις) αναφέρει ότι είναι πιο γρήγορος από τον Massa. Όπως να έχει την στιγμή αυτή ο Massa είναι πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα και σίγουρα θα χρειαστεί ο Ισπανός να ρίξει και άλλα όπλα στην μάχη αυτή για να κερδίσει. Ο Alonso δεν είχε πρόβλημα να εγκλιματιστεί στην ομάδα και οι επιδόσεις του είναι ήδη πολύ καλές. Δεν χρειάστηκε καν να του «δοθεί» κάποια περίοδο χάριτος για να φέρει αποτελέσματα και στην Ferrari τρίβουν τα χέρια τους. Είναι αυτό που έψαχναν τόσο καιρό και είναι χαρούμενοι που η κίνησή τους έχει φέρει κιόλας αποτελέσματα.
Γιατί εάν ο Massa είναι πράγματι ο οδηγός που θέλει η Ferrari δεν του έχει κάνει ήδη την ανανέωση για να τελειώνουμε; Γιατί περιμένουμε μέχρι τον Ιούλιο; Η Ferrari έχει ρίξει τις ελπίδες της για πρωτάθλημα στον Alonso και όλο αυτό το σκηνικό που έχει χτιστεί σαν ο «επόμενος Schumacher» μόνο τυχαίο δεν είναι. Ο τρόπος δουλειάς, το όνομα που έχει χτίσει, η ιδιοσυγκρασία του Ισπανού και η εντός και εκτός πίστας συμπεριφορά του είναι παρόμοια με αυτή του Schumacher και είναι η δοκιμασμένη συνταγή για την επιτυχία. Το πείραμα Raikkonen/Massa δεν πέτυχε και δίνουν τον χρόνο πλέον μέχρι τον Ιούλιο στο πείραμα Alonso/Massa. Εάν δουλέψει μέχρι το καλοκαίρι έχει καλώς, ειδάλλως αυτός που θα χρειαστεί να αποχωρήσει είναι ο Βραζιλιάνος. Ο Alonso δεν πρόκειται να φύγει. Αυτό που περιμένουν να δουν πλέον είναι το πώς θα συμπεριφερθεί ο Massa. Όσο περνούν οι αγώνες τα πράγματα για τις σχέσεις των δυο οδηγών θα αρχίσουν να φαίνονται καθαρά. Στο Μπαχρέιν ο Alonso πέρασε τον Massa στην πρώτη στροφή σε μια ίση μάχη, ενώ αργότερα στον αγώνα η ομάδα είπε στον Βραζιλιάνο να κρατάει αποστάσεις από τον Alonso για να έχει το μονοθέσιό του αρκετό αέρα για να ψύχεται, λόγω υπερθέρμανσης. Στην Αυστραλία ο Alonso δεν μπόρεσε να περάσει τον Massa σε κρίσιμο σημείο και τον ακολουθούσε από πίσω, λέγοντας συνεχώς ότι είναι πιο γρήγορος.
Για πόσο θα αντέξει αυτή σχέση πριν να έχουμε την πρώτη αντιπαράθεση; Θα δείξει. Πάντως ο Kubica, τον οποίο η Ferrari εκτιμά πάρα πολύ, έχει ένα συμβόλαιο που λήγει στο τέλος της χρονιάς και θα είναι διαθέσιμος, ενώ υπάρχουν φήμες ότι έχει ήδη υπογράψει προσύμφωνο με την Ferrari. Ο Kubica είναι πολύ φίλος με τον Alonso και ο τρόπος δουλειάς τους είναι «παρόμοιος», όπως είχε αποκαλύψει ο Πολωνός. Έχει όμως και αυτός τον εγωισμό του και μέσα στην πίστα οι φιλίες πάνε … βόλτα. O Kubica έχει και αυτός τον εγωισμό του και ότι έχασε την ευκαιρία το 2008 να κυνηγήσει το πρωτάθλημα, όταν η BMW τότε αποφάσισε να ρίξει το βάρος στο 2009 την στιγμή που ο Πολωνός ήταν πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα, του έχει καθίσει στον λαιμό. Τότε προσπαθούσε να πείσει την BMW να ρίξει το βάρος πάνω του και όχι στον Heidfeld, χωρίς να καταφέρει κάτι.
Ποιος άλλος θα ήταν επιθυμητός στο Maranello; Σίγουρα ο Sebastian Vettel. Αρκετοί είναι αυτοί που αναφέρουν ότι οι Hamilton, Alonso και Vettel είναι ένα βήμα πάνω από όλους τους άλλους οδηγούς. Θα ήταν καλό όμως για τον Vettel να πάει στην Ferrari; Προσωπικά πιστεύω ότι θα έκανε λάθος κίνηση να αποδεχόταν μια πιθανή πρόταση της Ferrari στην φάση αυτή. Για πολλούς και διαφόρους λόγους.
Η τύχη του Massa για το μέλλον του στα κόκκινα είναι καθαρά στα χέρια του. Η Ferrari περιμένει να δει τι πως θα συμπεριφερθεί ο Βραζιλιάνος μέχρι τον Ιούλιο και θα δει τι θα κάνει. Δεν έχει κανένα λόγο να κλείσει τους οδηγούς της τόσο νωρίς. Σε αντίθετη περίπτωση θα είχαμε κάποια ανακοίνωση ήδη.