F1: Κέρδισε η Ferrari ή έχασε η Mercedes;
Το ερώτημα που περιμένει την απάντησή του
- -
- -
Ο αγώνας της Κυριακής ήταν κάτι που περιμέναμε εδώ και καιρό. Η τελευταία φορά που είχαμε δει μια Ferrari στο πρώτο σκαλί του βάθρου ήταν στην Σιγκαπούρη το 2015. Αρκετό καιρό πίσω. Σίγουρα οι άνθρωποι στο Maranello πήραν μεγάλη ανάσα και δύναμη για την συνέχεια. Εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους.
Το ερώτημα που έχουμε όλοι είναι απλό. Ήταν μια και νίκη που ήρθε αποκλειστικά με την δύναμη της Ferrari ή αυτή ήρθε από το λάθος της Mercedes; Η Ferrari ήταν πολύ δυνατή και για αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία και την Κυριακή ήταν πιθανώς το γρηγορότερο μονοθέσιο. Ο Hamilton ήταν μπροστά όμως στον αγώνα και δεν κατάφερε σε κανένα σημείο να κάνει μια διαφορά ασφαλείας. Αντ’ αυτού κάθε φορά που έφευγε μπροστά ο Vettel απαντούσε με γρήγορο χρόνο. Όπως είπαμε και με τον Νικόλα Τομπάζη ο ρυθμός φθοράς των ελαστικών της Mercedes ήταν σίγουρα ένα πρόβλημα και ο Hamilton άρχισε να παραπονιέται από νωρίς ότι τα λάστιχά του «τελειώνουν».
Η Mercedes προσπάθησε μέσω του James Volwes, ο οποίος παίρνει τις αποφάσεις στην στρατηγική, να μας εξηγήσει τι συνέβη στον κρίσιμο γύρο και έφεραν τον Hamilton για αλλαγή ελαστικών. «Εάν μπαίναμε για πιτ στοπ ξέραμε ότι θα πέφταμε πίσω από τον Kimi και τον Verstappen, αλλά εάν είχαμε φθορά, θα άρχιζαν και αυτοί σε εκείνο το σημείο. Δεν θα μπορούσαμε να προσπεράσουμε τα μονοθέσια αυτά, αλλά υπήρχε κάτι ενδιαφέρον εάν σταματούσαμε. Ο Verstappen θα είχε την ευκαιρία να πάρει την 4η θέση από τον Kimi. Γιατί; H Ferrari θα έπρεπε να τον κρατήσει έξω κάτι που σήμαινε ότι εάν εμπαινε για πιτ στοπ ο Verstappen θα υπήρχε ένα κενό πίσω περί του γύρου 20 και θα μας έδινε αέρα να πιέσουμε πίσω από τον Kimi και ίσως μας έδινε τις προϋποθέσεις για να κερδίσουμε. Οπότε ήταν πολύ δύσκολη η απόφαση και στο τέλος αποφάσισα να κάνουμε την κίνηση. Πίστευα ότι θα σταματούσε ο Verstappen και στο τέλος δεν το έκανε και είδατε τι έγινε : 0.6 δευτερόλεπτα ήταν η διαφορά που μας χώρισε από τον Vettel όταν βγήκε από τα πιτ. Εάν ο Verstappen έμπαινε ένα γύρο πριν θα είχαμε κερδίσει τον αγώνα». O Volwes πρόσθεσε: «Είναι αργή η πίστα στην αρχή, τυπικά για την Μελβούρνη και αρχίσαμε να πιέζουμε και ο Vettel απαντούσε. Στον γύρο 8 είπαμε στον Lewis να αρχίζει να πιέζει πολύ για να κάνει διαφορά και ο Vettel απάντησε αμέσως. Αυτό που έγινε εν τέλει ήταν να έχουμε φθορά στα ελαστικά και ο Vettel μπήκε στο παράθυρο των πιτ στοπ μας. Έτσι έγινε ένα σημαντικό σημείο στον αγώνα».
Αυτό που βλέπουμε μετά από καιρό είναι το εξής. Η Ferrari άρχισε να πιέζει την Mercedes και η Mercedes είχε πολύ πολύ καιρό στο να βασιστεί στην στρατηγική της ώστε να κερδίσει ένα αγώνα στον οποίο δεν είχε άνετη διαφορά από τον 2ο. Η Mercedes φοβόταν το undercut της Ferrari, το να φέρει νωρίτερα τον Vettel για πιτ στοπ δηλαδή, αλλά θα αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα που εν τέλει αντιμετώπισε ο Hamilton. Θα κολλούσε πίσω από τον Verstappen. Εάν ο Hamilton έμενε λίγους ακόμα γύρους έξω δεν θα μπορούσε να χάσει τον αγώνα αυτό. O Vettel δεν είχε πολλές επιλογές, όμως η Mercedes του άνοιξε τους ορίζοντες.