Φονικός σεισμός στην Ιαπωνία

Οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

  • -
  • -

Αναμφίβολα, η είδηση που κυριαρχεί και ενδιαφέρει ολόκληρο τον κόσμο τις τελευταίες μέρες είναι ο τρομερός σεισμός των 8,9 της κλίμακας Richter και το φονικό τσουνάμι που επακολούθησε στις βόρειες ακτές της Ιαπωνίας. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι νεκροί ξεπερνούν τους 2.500 και αναμένεται να φτάσουν τους 10.000, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει/χάσει τα σπίτια τους, ενώ φόβοι για διαρροή ραδιενέργειας υπάρχουν μετά τις εκρήξεις σε πυρηνικό εργοστάσιο.

Όπως είναι φυσικό, η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην Ιαπωνία δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την τοπική εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία. Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταμάτησαν τη λειτουργία εργοστασίων, ενώ σε κάποια από αυτά αναφέθηκαν νεκροί και τραυματίες. Η Toyota, η οποία φαίνεται πως έχει υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες, έκλεισε και τα 12 εργοστάσιά της αμέσως μετά τον σεισμό της Παρασκευής 11/3, ενώ ανακοίνωσε πως διακόπτει την παραγωγή τουλάχιστον μέχρι τις 16 Μαρτίου. Η Honda επιβεβαίωσε το θάνατο ενός εργαζόμενου στις εγκαταστάσεις του Honda R&D στο Tochigi, καθώς και δεκάδες τραυματισμούς. Η ιαπωνική εταιρεία έχει σταματήσει την παραγωγή σε έξι εργοστάσιά της μέχρι τις 20 Μαρτίου, καθώς και τη λειτουργία όλων των εγκαταστάσεών της στην περιοχή Tochigi όπου οι ζημιές ήταν σοβαρές. Η Honda διέθεσε 300 εκατομμύρια γιεν και 1.000 γενήτριες ρεύματος για τις προσπάθειες ανασυγκρότησης τη χώρας.

Στο κλείσιμο των 4 εργοστασίων συναρμολόγησης προχώρησε και η Nissan, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βρίσκονται στις ιδιαιτέρως πληγείσες περιοχές Tochigi και Fukushima, όπου αναφέρθηκαν μικρές φωτιές και τραυματισμοί εργαζομένων. Παράλληλα, περί τα 2.300 οχήματα Nissan και Infiniti που προορίζονταν για ακτοπλοϊκή μεταφορά στις ΗΠΑ, καταστράφηκαν στο λιμάνι του Ηitachi από το τσουνάμι. Η Mitsubishi δέκοψε την παραγωγή στα τρία ιαπωνικά της εργοστάσια τουλάχιστον μέχρι τις 16 Μαρτίου, ενώ και η Subaru σταμάτησε τη λειτουργία όλων των εργοστασίων της (5), όπως και η Denso, ο μεγαλύτερος Ιάπωνας προμηθευτής ανταλλακτικών-εξαρτημάτων αυτοκινήτων. Η Mazda και η Suzuki επηρεάστηκαν λιγότερο από τις υπόλοιπες εταιρείες, καθώς τα εργοστάσιά τους βρίσκονται μακριά από τις πληγείσες περιοχές, ωστόσο και αυτές σταμάτησαν προσωρινά την παραγωγή, ενώ αναμένεται να έχουν επιπτώσεις από τις ζημιές που υπέστησαν προμηθευτές τους.

 

Ανυπολόγιστες ζημιές και μελλοντικές συνέπειες

Όπως δηλώνουν στελέχη ιαπωνικών εταιρειών, είναι άγνωστος ο χρόνος που θα χρειαστεί για να επιστρέψουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε κανονική λειτουργία, λόγω τις τωρινής αβέβαιης κατάστασης στα πηρυνικά εργοστάσια και την σίγουρη έλλειψη επαρκούς ενέργειας για αρκετό καιρό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η Toyota αναμένεται να έχει απώλειες κερδών 73 εκατομμύρια δολάρια καθημερινά, ενώ οι Honda και Nissan περί τα 25 εκατ. δολάρια. Οι συνέπειες στον πληθυσμό ωστόσο αναμένεται να είναι ανυπολόγιστες καθώς, εκτός των ανθρώπινων απωλειών, των τεράστιων υλικών ζημιών και του φόβου πυρηνικού ατυχήματος, πρέπει να σημειώσουμε πως η Ιαπωνία, μια χώρα που ζει, τρώει και δραστηριοποιείται μέσω της θάλασσας, έχει πάθει τεράστια καταστροφή στο ¼ σχεδόν των ακρογραμμών της. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Natsuno Asanuma, στελέχους της Honda: “Δεν υπάρχει τρόπος να εξάγουμε/διαθέσουμε τα προϊόντα μας, ακόμη κι αν μπορούσαμε να τα κατασκευάσουμε, εξαιτίας των κατεστραμένων δρόμων και δικτύων διανομής”.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...