- JEEP
- COMMANDER (2005)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Με αυξημένες μεταφορικές ικανότητες και ακόμα πιο επιβλητική παρουσία το Commander, συμπληρώνει την γκάμα της Jeep
Βασισμένο πάνω στα μηχανικά μέρη του τελευταίου Grand Cherokee, το Commander αποτελεί στην ουσία την 7θέσια εκδοχή του. Έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει επτά ενηλίκους σε άσφαλτο και χώμα, χάρη στις τρεις σειρές καθισμάτων που διαθέτει, στοιχείο που συναντάμε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της αμερικάνικης εταιρείας.
Σχεδίαση-Χώροι
Οι πιο τετραγωνισμένη σχεδίαση του Commander και οι ελάχιστα αυξημένες διαστάσεις του δίνουν έναν πιο ογκώδη και επιβλητικό χαρακτήρα. Η εμπρός μάσκα με τις χαρακτηριστικές γρίλιες στιγματίζει το παρουσιαστικό του, το οποίο παραμένει πιστό στην εταιρική ταυτότητα της Jeep. Στο εσωτερικό η πολυτέλεια συνδυάζεται με μεγάλους χώρους. Συνολικά το Commander μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες, σε τρεις σειρές καθισμάτων. Στην πρακτικότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού συμβάλλει το γεγονός, ότι η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι αναδιπλούμενη και διαιρούμενη (40/20/40) και η τρίτη, η οποία είναι διαιρούμενη (50/50), όταν δε χρειάζεται, αναδιπλώνεται στο επίπεδο δάπεδο του χώρου αποσκευών. Σε κάθε περίπτωση, οι τρεις σειρές καθισμάτων καταλαμβάνουν αρκετό όγκο, παρά το μακρύ μεταξόνιο των 2.900 mm και οι ψηλοί επιβάτες ίσως αισθανθούν κάποιο περιορισμό στο διαθέσιμο χώρο. Ο χώρος αποσκευών στην 7θέσια διάταξη φτάνει τα 220 lt, ενώ αναδιπλώνοντας και τις δύο σειρές καθισμάτων το Commander μπορεί να μεταφέρει έως και 2.047 lt αποσκευών. Ο σχεδιασμός στο εσωτερικό είναι παρόμοιας αισθητική με το Grand Cherokee, με τις ανοιχτόχρωμες ταπετσαρίες και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να ενισχύουν την φωτεινότητα.
Τεχνολογία
Δύο κινητήρες βενζίνης και ένας πετρελαιοκινητήρας εξοπλίζουν το Commander. O πιο μικρός V8 των 4.7 lt με απόδοση 305 PS και 445 Nm ροπής στις 3.950 rpm. Ο έτερος V8 ΗΕΜΙ των 5.7 lt αποδίδει 340 PS και 500 Nm ροπής, ενώ για λόγους οικονομίας έχει την δυνατότητα να σβήνει 4 κυλίνδρους όποτε αυτό είναι εφικτό. Διαθέσιμος είναι και ένας μοντέρνος πετρελαιοκινητήρας εξελιγμένος από τη Mercedes Benz. Η απόδοση του φθάνει τους 220 PS και τα 510 Nm ροής μόλις στις 1.900 rpm. Όλοι ανεξαιρέτως οι κινητήρες εφοδιάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής, ενώ υπάρχει και βοηθητικό κιβώτιο με σχέση υποπολλαπλασιασμού 2,7:1. Το Commander εφοδιάζεται με δύο συστήματα τετρακίνησης. Οι πιο οικονομικές εκδόσεις του διαθέτουν το σύστημα Quadra Trac II. Η κίνηση μεταδίδεται συνεχώς και στους τέσσερις τροχούς. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός επικυκλικού διαφορικού και ενός πολύδισκου συμπλέκτη, ο οποίος μεταβάλει την κατανομή της ροπής ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Οι πλούσιες εκδόσεις και η έκδοση με τον HEMI V8 διαθέτουν την πιο εξελιγμένη τετρακίνηση Quadra Drive II. H συγκεκριμένη διάταξη λειτουργεί όπως το Quadra Trac II, μοιράζοντας τη ροπή σε φυσιολογικές συνθήκες 48% εμπρός και 52% πίσω, έχοντας τη δυνατότητα να στείλει έως και το 100% της ροπής στον άξονα που έχει πρόσφυση. Επιπλέον στοιχείο αποτελούν τα δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης ELSD (Electronic Limited Slip Differential) εμπρός και πίσω, το οποίο καθένα από αυτά έχει το δικό το πολύδισκο συμπλέκτη που μπλοκάρει ηλεκτρονικά στο ποσοστό που απαιτείται από τις εκάστοτε συνθήκες.
Στο δρόμο
Ο επιπλέον όγκος και το βάρος του Commander συνηγορούν στη χαλαρή συμπεριφορά εντός δρόμου. Η ανάρτηση εξασφαλίζει άνετο ταξίδι, με την αεροδυναμική να αυξάνει το θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες. Εκτός δρόμου το Commander δύσκολα θα προβληματίσει. Με μόνον πονοκέφαλο τις διαστάσεις τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη και η λειτουργία της τετρακίνησης, χαρίζουν στο Commander μεγάλες δυνατότητες. Η πλούσια ροπή των κινητήρων, το αυτόματο κιβώτιο και η ύπαρξη «κοντών» σχέσεων αποτελούν συστατικά που ενισχύουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Το ύψος από το έδαφος είναι 210 mm και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι μεγάλες για το χαρακτήρα του.
Συμπέρασμα
Ικανοποιώντας συγκεκριμένες ανάγκες το Commander συνδυάζει τον πολυτελή χαρακτήρα, με τις μεγάλες μεταφορικές ικανότητες και τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός πραγματικού τετρακίνητου. Με βάση τα παραπάνω αν το Grand Cherokee δεν σας είναι αρκετό, το Commander είναι για εσάς διαθέσιμο.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 30% ή 40% ή 50%, Δόσεις: 50 ή 60 ή 70, Επιτόκιο: 0%
Δοκιμές

Δοκιμή Jeep Avenger 1.2T 100 PS: Back to basics
Έχοντας ήδη συστηθεί στο κοινό ως το μοντέλο που εισάγει την Jeep στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, το Avenger κάνει ένα «θερμικό» βήμα… πίσω και στοχεύει κατευθείαν στην κορυφή της B-SUV κατηγορίας.
![Δοκιμή Jeep Avenger: Ο εκδικητής! [video]](https://cdn.gcdata.gr/c3/ot1-43940_tb_400x250_v3.jpg)
Δοκιμή Jeep Avenger: Ο εκδικητής! [video]
Με έντονο το στοιχείο της διαφορετικότητας και ισχυρές δόσεις από την πλούσια παράδοση της Jeep, το Avenger σηματοδοτεί τη δυναμική είσοδο της αμερικανικής εταιρείας στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Δοκιμή Jeep Compass e-Hybrid: Όχι ακόμα ένα mild hybrid!
Mε τεχνολογία που ξεπερνά τις συνήθεις δυνατότητες των mild hybrid, το Compass e-Hybrid προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα, διατηρώντας τα στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της Jeep.

Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid: To μπρουτάλ Jeep που καίει 5,7 lt/100 km
Υβριδικό, με 130 ίππους, αυτόματο κιβώτιο, μοναδικό στυλ, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ελάχιστα τέλη. Αυτό το Jeep έχει φτιαχτεί ξεκάθαρα για τους Έλληνες οδηγούς.

Αποκλειστικό: Οδηγούμε το νέο Jeep Compass e-Hybrid
Όσο Jeep περιμένεις και πιο εξηλεκτρισμένο από όσο φαντάζεσαι. Η εφαρμογή της τεχνολογίας e-Hybrid στο Compass είναι ένας έξυπνος τρόπος να επανέλθει στο προσκήνιο.

Δοκιμή Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid Sahara: Ο γεφυροποιός
Το εμβληματικό μοντέλο με τις απεριόριστες εκτός δρόμου ικανότητες απέκτησε plug-in έκδοση και οικολογική συνείδηση.

Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid 240 PS
Το νέο υβριδικό Compass ξεκλειδώνει ταυτόχρονα τους κόσμους της οικονομίας, της πρακτικότητας και της περιπέτειας!
