Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6T 215ps HEV 6AT 4WD: To SUV όπως πρέπει να είναι

Με το ανανεωμένο Tucson, η Hyundai αποδεικνύει στην πράξη πως πρέπει να είναι ένα σύγχρονο C-SUV για να καλύπτει απόλυτα τα «θέλω» του αγοραστικού κοινού.

  • -
  • -
Ισχύς215 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)143,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Tucson διατίθεται αποκλειστικά σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Στις πλήρως υβριδικές του εκδοχές προσφέρεται ως δικίνητο ή τετρακίνητο με 215 ίππους.

Οι παλαιότεροι θα θυμούνται καλά, πως η Hyundai, είχε ξεκινήσει την πορεία της στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι ως μια «value for money» εταιρεία, με «τίμια» προϊόντα και αξιόπιστα, με αυτοκίνητα εν ολίγοις, που απευθύνονταν στον λαό.

Ο πανίσχυρος κορεατικός όμιλος, έβλεπε το νεοσύστατο τότε γι’ αυτόν «κομμάτι» του αυτοκινήτου, ως μια επένδυση για το μέλλον. Κάτι που επιβεβαιώθηκε μέχρι «κεραίας» μερικά χρόνια αργότερα…

Τα Hyundai της δεκαετίας του 1990 και των πρώτων ετών του 2000, μπορεί να μην τα συναντούσες να κυκλοφορούν στις εύπορες συνοικίες ανά την επικράτεια αλλά πουλούσαν. Και πουλούσαν πολύ καλά μάλιστα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η κορεατική φίρμα να «μεγαλώνει» μέρα με τη μέρα και χρόνο με το χρόνο το brand name της και φυσικά, να γεμίζει τα ταμεία της με ζεστό χρήμα.

Άπαντες και όχι μόνο το ελληνικό κοινό, εμπιστευόταν τα μοντέλα της Hyundai για την αξιοπιστία τους και την απροβλημάτιστη χρήση τους. Και κάπου εκεί, στα μέσα του 2000, ξεκίνησε η μεγάλη αντεπίθεση.

Χωρίς να πάψει λεπτό να δημιουργεί «καλά» και με εξαιρετική σχέση τιμής/αξίας αυτοκίνητα, η Hyundai άρχισε να αλλάζει επίπεδο. Προχώρησε μάλιστα σε μεγάλες μεταγραφές (σχεδιαστών και μηχανικών από το M Division της BMW, από την Lamborghini, την Audi κ.α.) έριξε δισ ευρώ σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους, μπήκε στο WRC, κατέκτησε τίτλους και πλέον, δείχνει να έχει το πάνω χέρι και στη νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης.

Για να καταλάβετε κάπως καλύτερα και στη γλώσσα των αριθμών τη ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας, κρατήστε πως η Hyundai, είχε πουλήσει έως το 2013 50 εκατ. οχήματα και μέσα σε 11 χρόνια κατάφερε να πουλήσει άλλα τόσα σπάζοντας προ ημερών, το φράγμα των 100.000.000 μονάδων!

Η αιχμή του δόρατος

To Tucson θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι είναι το σημαντικότερο μοντέλο της Hyundai. Ή τουλάχιστον ανήκει μέσα στην πρώτη τριάδα αυτών των best seller μοντέλων της φίρμας.

Το C-SUV της Hyundai, από το 2004 όπου και πραγματοποίησε το παρθενικό του ντεμπούτο στο αυτοκινητικό στερέωμα, έχει ξεπεράσει τις 7.000.000 ταξινομήσεις στις 70 χώρες που δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων, οι 1,4 εκατ. ταξινομήσεις, αφορούν την ευρωπαϊκή αγορά.  

Έπειτα λοιπόν από 20 χρόνια επιτυχημένης εμπορικής σταδιοδρομίας και τέσσερις γενιές μοντέλων, η Hyundai ανανέωσε πρόσφατα την υπάρχουσα, 4η version που παρουσιάστηκε το 2020, ώστε να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί με τις ίδιες αξιώσεις στο πιο εμπορικό κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτό των C-SUV.

Δείτε ακόμη: Η Hyundai έφτασε τα 100 εκατ. αυτοκίνητα

Δεν προχώρησε ωστόσο σε ριζικές αλλαγές. Άλλωστε κάτι τέτοιο δε θα ήταν και λογικό, δεδομένου ότι το τελευταίας γενιάς Tucson ήταν από τα πιο ολοκληρωμένα C-SUV στην αγορά. Η κορεατική φίρμα έκανε «μετρημένες» αλλαγές στην σχεδίαση, αναβάθμισε όσο χρειαζόταν το εσωτερικό και ανέπτυξε περαιτέρω τη γκάμα των συστημάτων κίνησης του μοντέλου, προσφέροντας μια πληθώρα επιλογών στον υποψήφιο αγοραστή.

Οι σχεδιαστές της Hyundai εγκατέλειψαν τις παραδοσιακές τεχνικές σε ότι αφορά τον επανασχεδιασμό του Tucson, επιλέγοντας να εμπιστευτούν την προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και κάμποσους γεωμετρικούς αλγόριθμους, μια μέθοδο, που την αποκαλούν «παραμετρική δυναμική».

Χρησιμοποιώντας λοιπόν τα ψηφιακά δεδομένα για τη δημιουργία των γραμμών, των γωνιών αλλά και των σχημάτων, δημιούργησαν ορισμένα εντυπωσιακά γεωμετρικά μοτίβα στην εικόνα του Tucson, προσδίδοντας εν τέλει στο μοντέλο ένα ομολογουμένως μοντέρνο χαρακτήρα.

Η μάσκα του μοντέλου είναι η τρανή απόδειξη των όσων αναφέρουμε. Τα Parametric Hidden Lights κλέβουν τις εντυπώσεις και συνδυάζονται άψογα με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED (DRL). Η δε αναγνωρίσιμη πλέον σχεδίαση «Angel Wings» δέχτηκε τις απαραίτητες παρεμβάσεις, ενσωματώνοντας πλέον μεγαλύτερα DRLs, διατηρώντας ωστόσο το εφέ του «μισού καθρέπτη» (half mirror) μέσα στη μάσκα.

Επιπλέον, επανασχεδιάστηκε ελαφρώς ο εμπρός προφυλακτήρας, προσφέροντας προαιρετικά γυαλιστερά μαύρα στοιχεία και μια νέα ποδιά για επιπλέον προστασία, ενώ και στο πίσω τμήμα, ο προφυλακτήρας ενσωματώνει λεπτομέρειες παραμετρικού μοτίβου με τρισδιάστατο αποτέλεσμα και νέες ποδιές. Την ανανεωμένη εικόνα του Tucson  συμπληρώνουν οι επιπλέον χρωματικές επιλογές, καθώς και μια νέα σειρά σχεδίων για τις ζάντες αλουμινίου των 17, 18 ή και 19 ιντσών.

Όλα στο «12»

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Tucson τα πάντα ή σχεδόν όλα για να είμαι ακριβής, δείχνουν σωστά μελετημένα. Τα αφρώδη υλικά που ντύνουν το ταμπλό είναι εξαιρετικής ποιότητας, με σωστό φινίρισμα και συναρμογή.

Οι δυο κυρτές ψηφιακές οθόνες των 12,3’’, μία για τον πίνακα οργάνων και μία ακόμη για το σύστημα πολυμέσων, δεσπόζουν στο ταμπλό προσφέροντας όχι μόνο την απαιτούμενη ενημέρωση και πληροφόρηση στο χρήστη άλλα και ένα χορταστικό digital περιβάλλον. Το θετικό είναι ότι αυτή η υψηλή τεχνολογία στο εσωτερικό του Tucson, συνδυάζεται και με αρκετούς φυσικούς διακόπτες για τον επιμέρους χειρισμό του κλιματισμού αλλά και του ηχοσυστήματος.

Πέραν αυτών, το ανανεωμένο μοντέλο της Hyundai εξοπλίζεται και με την τελευταία  γενιά του συστήματος πολυμέσων της κορεατικής φίρμας, του «Connected Car Navigation Cockpit (ccNC)», που ενσωματώνει λειτουργίες ήχου, βίντεο και πλοήγησης, με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto.

Οι υπηρεσίες Bluelink Connected Car Services, διαθέτουν χαρακτηριστικά όπως Connected Routing, Hyundai Live Services, σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με την εφαρμογή Bluelink και υποστηρίζονται από δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων Over the Air (OTA), ενώ σύντομα τα Features on Demand (FOD) θα προσφέρουν μια σειρά προσαρμόσιμων λύσεων και λειτουργιών.

Μία ακόμη αλλαγή, έχει να κάνει με τη θέση του επιλογέα ταχυτήτων. Πλέον, δεν υπάρχει με τη μορφή «μπουτόν» στη βάση της κεντρικής κονσόλας αλλά έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού ως λεβιές, απελευθερώνοντας χώρο ακόμα και για την τοποθέτηση μιας ασύρματης βάσης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου.

Το «κακό» που έλεγα νωρίτερα, έχει να κάνει με τη διαχείριση των αμέτρητων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Είναι μεν χρήσιμα όλα αυτά και υποχρεωτικά στην πλειονότητά τους βάσει και των οδηγιών της ΕΕ αλλά θα έπρεπε ορισμένα από αυτά να μπορούν να απενεργοποιηθούν πολύ πιο εύκολα χωρίς να απαιτούνται τόσες πολλές κινήσεις, μέχρι και η ακινητοποίηση ολόκληρου του αυτοκινήτου…

Χωροταξικά πάντως, δεν υπάρχει το παραμικρό ψεγάδι, με τους 4 ή ακόμα και 5 ενήλικες επιβάτες που καλούνται να μεταφερθούν στην καμπίνα του Tucson να μην αντιμετωπίζουν κανένα απολύτως πρόβλημα είτε είναι ψηλοί είτε πιο ευτραφείς. Ο δε αποθηκευτικός όγκος, προσφέρει 620 lt φόρτωσης, δύναται να εκτοξευτούν στα 1.795 lt σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.

Με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης

Το ανανεωμένο Tucson κρύβει κάτω από το μοντέρνο περιτύλιγμα του αποκλειστικά «εξηλεκτρισμένα» συστήματα κίνησης. Προσφέρει κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα, πλήρως υβριδικές εκδόσεις έως και plug-in hybrid σύνολα με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.

Στα δικά μας χέρια, βρέθηκε η πλήρως υβριδική version με τους 215 ίππους, το 6αρι αυτόματο σασμάν και το σύστημα τετρακίνησης HTRAC. Η αλήθεια είναι πως δε χρειάζεται να διανύσεις κάποια μεγάλη απόσταση για να καταλάβεις ότι το αυτοκίνητο θέτει ψηλά στην κλίμακα των αξιών του, τρία ζητούμενα. Να προσφέρει εξαιρετικού επιπέδου άνεση στο πλήρωμα, αέρινο πάτημα στο δρόμο και φιλικές αντιδράσεις. Και τα πετυχαίνει και τα τρία χωρίς κόπο…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Δυσκολία στο χειρισμό των τεχνολογικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης
  • Θέση οδήγησης

Η ανάρτηση (γόνατα ΜacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) δεν αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα με το ανάγλυφο του ελληνικού οδοστρώματος και επιπλέον χωρίς να είναι σφιχτή, κοντρολάρει ομαλά τα 1.600+ κιλά του αμαξώματος. Σίγουρα, εάν υπερβείς εαυτό, θα νιώσεις την κλίση στο αμάξωμα αλλά όχι σε βαθμό που να σου προκαλεί ανησυχία ή ανασφάλεια. Επιπλέον, έχεις πάντα στο πλάι σου ως σύμμαχο, τα σύγχρονα συστήματα ευστάθειας που είναι πάντα εκεί για να σου υπενθυμίζουν εφόσον «ξεχαστείς» ότι δεν είναι αυτή η σωστή χρήση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι, στα προγράμματα ECO και Normal έχει κάπως «ανάλαφρη» αίσθηση, ωστόσο στο SPORT, αλλάζει ως προς την υποβοήθηση προσφέροντας σου πιο σωστό βάρος και πληροφόρηση.

Τα φρένα είναι ισχυρά, με σωστή αίσθηση και διαδρομή, ενώ τα paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι δεν αλλάζουν σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο αλλά ρυθμίζουν το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας.

Το υβριδικό σύστημα (κινητήρας βενζίνης 1,6 lt, ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία 1,49 kWh) δουλεύει σαν μια «καλοκουρδισμένη μηχανή». Έχεις στη διάθεση σου 215 ίππους με ροπή (συνδυαστική) 367 Nm από τις 1.000 έως τις 3.500 rpm, γεγονός που βοηθά σημαντικά όχι μόνο κατά την κίνηση του μοντέλου σε «ανοιχτό» δρόμο αλλά κυρίως σε αστικό περιβάλλον.

Εκεί, όπου χωρίς να το σκέφτεσαι πολύ ή να το προσπαθείς πολύ, μπορείς να πετύχεις χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου, της τάξεως των 5,5 έως 6,5 lt! Κάτι που για ένα αυτοκίνητο του μεγέθους και του βάρους του Tucson είναι αν μη τι άλλο επιτυχία.

Δείτε ακόμη: Video-δοκιμή Hyundai i20N

Στην κάλυψη τώρα μεγάλων αποστάσεων, τα πράγματα απλουστεύονται πολύ. Η δύναμη από το υβριδικό σύστημα είναι… πανταχού παρούσα, η συνεργασία με το κιβώτιο ομαλή, προσφέροντας σου την καλύτερη δυνατή απόκριση στην φάση της επιτάχυνσης, με την κατανάλωση να διατηρείται και σε αυτήν την περίπτωση σε λογικά επίπεδα (8,0 με 8,5 lt/100 km) στην περίπτωση κατά την οποία επιλέξετε να κινηθείτε σε «ταξιδιάρικους» ρυθμούς όπως αρμόζει άλλωστε και στο χαρακτήρα του μοντέλου.

Τώρα για εκτός δρόμου περιηγήσεις η τετρακίνηση HTRAC και τα Terrain Modes θα σας δώσουν το «ελεύθερο» να κινηθείτε με ασφάλεια και σιγουριά σε ποικίλα οδοστρώματα, ωστόσο, τα μόλις 17 cm απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος, θέτουν προφανώς σημαντικούς περιορισμούς σε σκληροτράχηλες offroad εξορμήσεις.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Hyundai Tucson αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στα C-SUV, προσφέροντας κορυφαία τεχνολογία, ποικιλία σε συστήματα κίνησης και πλούσιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...