Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid e-DCS6 136 PS: Maître
Το Citroen C5 Aircross ανέκαθεν ήταν ο «σπεσιαλίστας της οικογένειας» στα C-SUV, εστιάζοντας στα πιο σωστά σημεία. Τώρα, προστίθεται ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο: η υβριδική τεχνολογία.
- -
- -
με μια ματιά
Η νέα έκδοση Hybrid του Citroen C5 Aircross υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση εντός και εκτός πόλης, χωρίς τις υποχρεώσεις φόρτισης που συνεπάγονται οι ήδη διαθέσιμες Plug-In Hybrid προτάσεις της γκάμας, αλλά και με σαφώς χαμηλότερη τιμή. Οι πιο ζωντανές επιδόσεις του βενζινοκινητήρα και η περιστασιακή δυνατότητα κίνησης με ρεύμα, είναι δύο επιπλέον προσόντα του.
Διανύουμε μια περίοδο στην οποία η υβριδική τεχνολογία… ποτέ δεν είναι αρκετή. Οι κατασκευαστές «αγωνίζονται» για όλο και περισσότερες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, όμως μερικές φορές, οι πιο απλές λύσεις είναι και εκείνες που αποδίδουν καλύτερα. Το νέο Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το οικογενειακό SUV διατίθεται πλέον με ένα νέο, strong hybrid κινητήριο σύνολο, συνεισφέροντας τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στη «ζωντάνια» του κινητηρίου συνόλου. Συνδυάζεται δε, με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων, το e-DCS6. Πώς τα καταφέρνει στην πραγματικότητα; Είναι τόσο καλό ώστε να μπει στο «μάτι» ακόμη και των αποδοτικών diesel εκδόσεων του C5 Aircross;
Τι εστί Hybrid 136;
Ο όμιλος Stellantis αναβάθμισε τον γνωστό, τρικύλινδρο turbo 1.2 PureTech κινητήρα με ήπια υβριδικές εκδόσεις. Στην περίπτωση του Citroen C5 Aircross, έχουμε να κάνουμε με την ισχυρότερη μορφή που συνολικά, αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπή. Να σημειώσουμε ότι σε αντίθεση με τα συμβατικά Mild Hybrid συστήματα, εδώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει πιο ενεργό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου, καθώς προσφέρει επαρκή ισχύ για περιστασιακή οδήγηση μόνο με ρεύμα (και σβηστό το μοτέρ βενζίνης), όταν οι απαιτήσεις είναι χαμηλές (πχ στην ήπια κίνηση σε ίσιο ή κατηφορικό δρόμο ή στις μανούβρες στάθμευσης). Για την ακρίβεια αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία των 0,432 kWh που τοποθετείται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Όταν οι απαιτήσεις ισχύος ξεπερνούν τις δυνατότητες του ηλεκτροκινητήρα, ο τελευταίος δεν παραμένει άπραγος, βοηθώντας τον τρικύλινδρο turbo και αφαιρώντας ένα μέρος από το φορτίο που «σηκώνει». Το αποτέλεσμα είναι αισθητά μειωμένη κατανάλωση συγκριτικά με τις εκδόσεις 1.2 PureTech των 130 ίππων χωρίς την υβριδική ενίσχυση, καίγοντας περίπου 6,5 lt / 100 km σε εντός πόλης διαδρομές και 7,5 lt / 100 km σε μεικτό κύκλο.
γλυκά
- Άνεση
- Χώροι
- Πορτμπαγκάζ
- Πρακτικότητα
- Εργονομία
- Κατανάλωση
- Ποιότητα κύλισης
- Ευελιξία
ξινά
- Αίσθηση και βάρος τιμονιού
- Έλλειψη USB Type-C
- Κλίσεις στις στροφές
- Έλλειψη ασύρματου Apple CarPlay
Ακόμα και σε περιαστικές συνθήκες, πολλές φορές ο βενζινοκινητήρας σβήνει με ταχύτητες 80-100 km/h συνεισφέροντας στη μείωση των απαιτήσεων καυσίμου. Προϋπόθεση, ο οδηγός να συγκρατεί σταθερό το δεξί πεντάλ και ο δρόμος να είναι ίσιος ή κατηφορικός. Για να δώσουμε μια καλύτερη εικόνα, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειχνε μέχρι και 40% αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε κάποιες διαδρομές μας (ακόμα και πιο μεγάλες, των 20-25 km), χωρίς προσπάθεια από τη μεριά μας για οικονομική οδήγηση. Το νέο αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6 καταφέρνει να είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές του και τις περισσότερες φορές, εύστοχο στην επιλογή της κατάλληλης σχέσης. Συγκριτικά με το πάρα πολύ καλό αυτόματο με torque converter 8άρι της Aisin που χρησιμοποιούν οι συμβατικές μη Hybrid εκδόσεις, αποδεικνύεται αντίστοιχα γρήγορο, αλλά ελαφρώς πιο αδέξιο στην εναλλαγή σχέσεων με χαμηλή ταχύτητα κίνησης, σε συνδυασμό με την εμπλοκή/απεμπλοκή του βενζινοκινητήρα. Επίσης, θα εκτιμούσαμε και μια σχέση ακόμη ώστε να ευνοηθεί η κλιμάκωση, κυρίως στις ενδιάμεσες ταχύτητες. Στις υψηλές, τα 130 km/h έρχονται περίπου στις 3.000 rpm.
Αναφορικά με την απόδοση, το 1.2 Hybrid των 136 ίππων μπορεί να έχει κερδίσει «μόνο» 6 PS, όμως η αίσθηση είναι πολύ διαφορετική. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας προσδίδει ζωντάνια από τις χαμηλές κιόλας rpm με τα άμεσα διαθέσιμα 29 PS και 55 Nm, γεμίζοντας τα όποια κενά ισχύος υπάρχουν πριν «ξυπνήσει» η τουρμπίνα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα γεμάτο σύνολο που ανταποκρίνεται πρόθυμα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, βοηθώντας στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, άρα και σε διάφορα σενάρια οδήγησης όπως για παράδειγμα μια προσπέραση στο επαρχιακό δίκτυο. Οι επιδόσεις που προσφέρονται είναι ικανοποιητικές με 0-100 km/h σε 10,2 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h. Να πούμε ότι λόγω του υβριδικού συστήματος έχουν βελτιωθεί και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μοτέρ με ηπιότερη λειτουργία του start-stop, λιγότερο τρικύλινδρο κροτάλισμα και περιορισμό των κραδασμών. Τέλος, ο βενζινοκινητήρας εξοπλίζεται πλέον με turbo που χρησιμοποιεί πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, έχει νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση που φτάνει έως τα 350 bar, όπως και καδένα χρονισμού, αντί του εμβαπτιζόμενου (στο λάδι του κινητήρα) ιμάντα χρονισμού που είχαν μέχρι πρότινος οι 1.2 PureTech.
Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή Citroen AMI Tonic
Riding on a cloud
Το παραδοσιακό «ατού» του Citroen C5 Aircross είναι η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του. Πιστό στη φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας, το… χούι δεν λείπει ούτε στη νέα έκδοση Hybrid. Οι επιβαίνοντες απολαμβάνουν τα αναπαυτικά καθίσματα με τη διπλάσια ποσότητα αφρώδους υλικού, όπως και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ διαθέτουν υδραυλικό bump-stop στο εσωτερικό τους (η Citroen τα ονομάζει Progressive Hydraulic Cushions), στοιχείο που επιτρέπει τη χρήση μαλακότερων ελατηρίων. Στην πράξη, η άνεση βρίσκεται σε πάρα πολύ υψηλό επίπεδο και το C5 Aircross καταπίνει τις περισσότερες κακοτεχνίες στην άσφαλτο, με βοήθεια από το «μπόλικο» προφίλ των ελαστικών (225/55 με 18άρες ζάντες στο αυτοκίνητο δοκιμής μας). Σε σπάνιες περιπτώσεις με βαθιά εγκάρσια «κοψίματα» θα παρατηρηθεί αναπήδηση του τροχού, κυρίως στους πίσω, λόγω του ημιάκαμπτου άξονα που χρησιμοποιείται (γόνατα MacPherson μπροστά).
Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιστάσεων, όμως, στο εσωτερικό επικρατεί μια ζεν κατάσταση νιρβάνας. Το αντίτιμο είναι οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στο επαρχιακό δίκτυο, ο οδηγός θα νιώσει γρήγορα ότι έχει στα χέρια του ένα όχημα που εστιάζει στην άνεση. Δεν γέρνει τόσο ώστε να τρομάξει, ούτε το αμάξωμα πλέει ανεξέλεγκτο. Απλώς αναπτύσσει κλίσεις, οι οποίες μεγαλώνουν όσο πιέζεται. Το ελαφρύ τιμόνι χωρίς καλή αίσθηση, έρχεται για να επιβεβαιώσει ότι το συγκεκριμένο SUV προσανατολίζεται στην οικογενειακή χρήση. Και το κάνει εξαιρετικά καλά κρίνοντας από τη σωστή ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο. Η φροντισμένη ηχομόνωση κρατάει εκτός της καμπίνας τους ενοχλητικούς θορύβους από τα λάστιχα και τον αέρα, ενώ το συμπαγές αμάξωμα εμπνέει αυτοπεποίθηση στον οδηγό, ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Δεν θα είναι υπερβολή αν πούμε ότι μπορείς να ταξιδεύεις για ώρες, χωρίς στάση, δίχως να κουραστούν οι επιβάτες. Στοιχείο πάρα πολύ σημαντικό για ένα οικογενειακό μοντέλο.
Family-proof!
Στο εσωτερικό, τίποτα δεν έχει αλλάξει για το Citroen C5 Aircross. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών είναι στον standard εξοπλισμό από τη βασική έκδοση και διαθέτει πάρα πολλές επιλογές διαμόρφωσης, προκειμένου να προβάλλει την πληροφορία που επιθυμεί ο οδηγός. Η οθόνη αφής των 10 ιντσών για το infotainmentδιαθέτει γρήγορη λειτουργία και αρκετά απλό μενού, στοιχείο καταλυτικό αν σκεφτούμε πως όλα τα συστήματα ελέγχονται μέσω εκείνης. Υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ωστόσο αποκλειστικά ενσύρματα, με σύνδεση μέσω καλωδίου, σε αντίθεση με νεότερα μοντέλα της μάρκας που έχουν και ασύρματη σύνδεση (πχ Citroen C5 X). Εδώ να πούμε ότι θα θέλαμε και μια θύρα USB Type-C όπως συνηθίζεται πλέον, καθώς το C5 Aircross έχει αρκετές θύρες USB για φόρτιση, αλλά αποκλειστικά τις κλασικές USB Type-A. Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα, η κεντρική κονσόλα διαθέτει βολικές θήκες αποθήκευσης, αλλά και δύο ποτηροθήκες.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη Citroen C4 X 1.2 PureTech
Το υποβραχιόνιο κρύβει έναν πάρα πολύ μεγάλο, βαθύ χώρο που μάλιστα ψύχεται μέσω του συστήματος κλιματισμού κρατώντας δροσερά τα μπουκαλάκια με νερό ή οτιδήποτε άλλο τοποθετηθεί εντός. Επίσης στις πόρτες υπάρχουν μεγάλες πρακτικές «τσέπες» αποθήκευσης. Στο σύνολο της καμπίνας, η συναρμογή των υλικών είναι καλή και τα πλαστικά ποιοτικά, αν και σκληρά στην πλειονότητά τους. Τώρα, στον τομέα των χώρων που πάντα αρίστευε το γαλλικό μοντέλο, κρίνεται ως εξαιρετικό. Ακόμα και 5 επιβάτες θα βολευτούν χάρη στα τρία ανεξάρτητα, ίσου πλάτους καθίσματα που έχουν στη διάθεσή τους. Ακόμη κι αν είναι πολύ ψηλοί θα βολέψουν τα γόνατα, αλλά και το κεφάλι τους, με την ευθύνη να αποδίδεται στην ψηλή οροφή. Να πούμε ότι το κάθε ένα από τα τρία πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητο και συρόμενο σε διαδρομή 15 cm. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει διπλό πάτωμα και αγγίζει έως και τα 580 lt σε πενταθέσια διάταξη.
Αντι-diesel;
Η νέα έκδοση του Citroen C5 Aircross Hybrid είναι
απολύτως εύστοχη, καθώς φέρνει πολλά καλά χαρακτηριστικά
στο ήδη επιτυχημένο μοντέλο. Πώς στέκεται όμως απέναντι στην ήδη
υπάρχουσα γκάμα; Για παράδειγμα, αν κάποιος το συγκρίνει
απευθείας με την diesel έκδοση,
που χρησιμοποιεί τον 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και το αυτόματο 8άρι
κιβώτιο, το νέο Hybrid είναι αισθητά φθηνότερο και
εντός πόλης, έχει παρόμοια κατανάλωση καυσίμου. Το πλεονέκτημα του
πετρελαίου διατηρείται στο ταξίδι όπου θα κάψει λιγότερο, οπότε
όσοι δεν κινούνται τόσο συχνά σε αυτοκινητόδρομο, η νέα
έκδοση Hybrid αποτελεί την ιδανική
επιλογή (το Plug-In Hybrid είναι πολύ ακριβότερο, οπότε
μένει εκτός σύγκρισης).
Το νέο Citroen C5 Aircross Hybrid 136 προσφέρεται από
31.500 € στο ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού YOU! και
standard στοιχεία όπως έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακό καντράν
12,3 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα φώτων και
βροχής, 18άρες ζάντες αλουμινίου, cruise control και πολλά
ακόμη. Στην έκδοση Plus που
οδηγήσαμε, προστίθεται η οθόνη των 10 ιντσών, το keyless
start, οι μπάρες οροφής, ο ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης,
το Pack Safety Plus, το Navigation και διάφορα άλλα στοιχεία.
Τέλος, η έκδοση Max
συμπεριλαμβάνει και keyless entry (εκτός του keyless start), ζάντες
19 ιντσών, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, προβολείς
ομίχλης με cornering light και ηχομονωτικά κρύσταλλα εμπρός.
Επίσης, όλες οι Hybrid εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με το
αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6
των 6 σχέσεων.
συμπέρασμα
Το Citroen C5 Aircross ήταν από τα πιο ολοκληρωμένα οικογενειακά C-SUV, με άριστους χώρους, κορυφαία άνεση και υψηλό βαθμό πρακτικότητας. Με τη νέα έκδοση, ο κινητήρας απέκτησε περισσότερο τσαγανό, αισθητά μειωμένη κατανάλωση και πιο ήσυχη λειτουργία εντός πόλης, χωρίς να αλλοιώνεται κανένα από τα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η μικρή οικονομική επιβάρυνση και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, δημιουργεί αυτή τη στιγμή την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση στην γκάμα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ