Δοκιμή ΜG eHS: Πέρα από το value for money
Η plug in hybrid εκδοχή του μεγαλύτερου SUV της MG είναι ταυτόχρονα η πιο ισχυρή, αλλά και εκείνη με τη χαμηλότερη κατανάλωση. Όμως το MG eHS δεν είναι μόνο αυτά. Είναι πολύ περισσότερα.
- -
- -
με μια ματιά
Το MG eHS υλοποιεί τον μεγαλύτερο στόχο που έχουν τα SUV αυτής της κατηγορίας. Δίνει περισσότερο αυτοκίνητο από όσο πληρώνεις, χωρίς να κάνει άκριτες εκπτώσεις στον βωμό του value for money. Κρατάει χαρακτήρα και επίπεδο, με αποτέλεσμα να σε κάνει να το κρίνεις για όσα σου προσφέρει και όχι μόνο για την τιμή του.
Η πρώτη μας γνωριμία με το MG HS έγινε με την βενζινοκίνητη εκδοχή των 1,5 λίτρων με τους 162 ίππους. Αυτό σημαίνει ότι ξέραμε ήδη τι να περιμένουμε σε επίπεδο σχεδίασης, χώρων και ποιότητας. Ωστόσο, το αυτοκίνητο που είχαμε αυτή τη φορά στα χέρια μας είχε ένα γράμμα επιπλέον. Δεν έγραφε MG HS, αλλά MG eHS. Αυτό το e φέρνει μαζί του σημαντικές αλλαγές, καθώς αποκαλύπτει ότι πρόκειται για την εκδοχή με τον plug in hybrid κινητήρα, τον ισχυρότερο στην γκάμα του κινεζικού, με βρετανικές ρίζες, SUV.
Η επιπλέον ισχύς μεταφράζεται σε καλύτερες επιδόσεις, όμως αυτή δεν είναι η μοναδική αλλαγή. Εκτός από την ισχύ, η χρήση plug in hybrid συνόλου φέρνει μαζί της σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, ελαφρώς μικρότερο πορτ μπαγκάζ λόγω του χώρου που απαιτείται για την μπαταρία και αλλαγή στην οδική συμπεριφορά καθώς το βάρος είναι αυξημένο. Το MG eHS είναι ένα μεσαίο plug in hybrid SUV που έχει μπει δυναμικά στην αγορά, προσφέροντας μια ελκυστική επιλογή για όσους αναζητούν οικονομική και οικολογική μετακίνηση χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους και επιδόσεις. Ας το δούμε πιο αναλυτικά.
Ευρωπαϊκό γούστο
Σχεδιαστικά, το MG eHS υιοθετεί μια σύγχρονη και δυναμική γραμμή. Η μάσκα εμπρός είναι χαρακτηριστική με αυτή που συναντάμε στα μοντέλα της MG, με τα LED φώτα ημέρας να σχηματίζουν μία αιχμηρή εικόνα. Το αμάξωμα έχει μυώδεις γραμμές, ενώ οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών προσδίδουν μια σπορτίφ πινελιά. Στο πίσω μέρος, τα LED φωτιστικά σώματα συνδέονται με μια μαύρη λωρίδα, δίνοντας μια αίσθηση πλάτους. Μία αλλαγή που προδίδει την plug in hybrid φύση του συγκεκριμένου MG HS είναι οι δύο τάπες καυσίμου. Η μία χρησιμοποιείται για τον ανεφοδιασμό με βενζίνη, ενώ ανοίγοντας τη δεύτερη αντικρίζεις τη θύρα φόρτισης. Πέραν αυτού, το MG eHS δεν έχει κάποια άλλη διαφορά συγκριτικά με το βενζινοκίνητο που έχουμε ήδη γνωρίσει.
Δείτε ακόμα: MG ZS: To SUV με το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ κάτω από 20.000 ευρώ
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αντικρίζουμε έναν καλοσχεδιασμένο και ευρύχωρο χώρο. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας, με μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και δέρμα σε καθίσματα και τιμόνι στην έκδοση Exclusive. Θα λέγαμε ότι ρίχνουν κλεφτές ματιές προς premium μονοπάτια, όμως δεν έχει γίνει το βήμα παραπάνω ώστε να θεωρηθεί ότι ανήκει ξεκάθαρα εκεί. Η κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών κυριαρχεί στην κονσόλα, αν και δεν σας κρύβουμε πως η απόκριση στις εντολές του χειριστή θα θέλαμε να είναι ταχύτερη. Η μικρή υστέρηση αντισταθμίζεται από τα απλά σχεδιασμένα μενού, τα οποία συνδράμουν τα μέγιστα ώστε όποιος κάθεται πίσω από το τιμόνι, να βρίσκει εύκολα την επιθυμητή ρύθμιση.
Εκτός από την οθόνη του infotainment υπάρχει ακόμα μία, με διαγώνιο 12,3 ιντσών που εκτελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων. Εδώ έχουμε καλή ευκρίνεια και φωτεινότητα, αλλά και μενού που χαρακτηρίζονται από πληρότητα. Ενδεικτικά, στην οθόνη μπορούν να απεικονίζονται ακόμα και ενδείξεις όπως τα Amper και τα Volt που χρησιμοποιεί ο ηλεκτροκινητήρας ανά πάσα στιγμή. Σίγουρα δεν είναι μια πληροφορία απαραίτητη, όμως το γεγονός ότι υπάρχει είναι ευχάριστο, κυρίως για όσους και όσες έχουν αυξημένο ενδιαφέρον για το τεχνικό κομμάτι.
Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους η καμπίνα δεν πρόκειται να απογοητεύσει καθώς οι επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, είτε καθίσουν στην μπροστά είτε στην πίσω σειρά καθισμάτων. Ο μόνος τομέας που έχει επηρεαστεί συγκριτικά με το βενζινοκίνητο MG HS είναι το πορτ μπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα έχει μειωθεί από τα 463, στα 448 λίτρα. Σίγουρα η μείωση της χωρητικότητας δεν είναι μεγάλη, οπότε η ικανότητα μεταφοράς αποσκευών δεν έχει αλλάξει σημαντικά. Είτε στη μία περίπτωση, είτε στην άλλη, το πορτ μπαγκάζ του κινεζικού SUV μπορεί να δεχτεί με άνεση πολλές αποσκευές.
Ιδανικός συνδυασμός
Το MG eHS εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, με αμφότερους να δίνουν κίνηση στους τροχούς που βρίσκονται στον μπροστά άξονα. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 258 ίππους και η ροπή τα 370 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h μόλις σε 6,9 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, η μπαταρία των 16,6 kWh χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 52 km (WLTP), επιτρέποντας κίνηση χωρίς εκπομπή ρύπων για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, η κατανάλωση καυσίμου του MG eHS είναι μόλις 1,8 lt ανά 100 km, νούμερο εντυπωσιακό για SUV αυτού του μεγέθους. Ακόμα και όταν η μπαταρία εξαντληθεί, η κατανάλωση παραμένει χαμηλή, χάρη στην αποδοτικότητα του κινητήρα βενζίνης και την εξαιρετική διαχείριση από το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αλλάζει σχέσεις χωρίς να γίνεται εύκολα αντιληπτό από τους επιβάτες. Ενδεικτικά, η κατανάλωση βενζίνης κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω από τα 5,5 lt/100 km.
γλυκά
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Εργονομία
- Ποιότητα κύλισης
- Εγγύηση
ξινά
- Αίσθηση φρένου
- Απόκριση συστήματος πολυμέσων
Το plug in hybrid που υπακούει στον οδηγό
Το MG eHS προσφέρει τρεις λειτουργίες οδήγησης για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων και της αποδοτικότητας καυσίμου ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Αν επιλέξεις την EV δίνεται προτεραιότητα στην ηλεκτρική ενέργεια, μέχρι την εξάντληση της. Η προεπιλεγμένη λειτουργεία Hybrid εξισορροπεί αυτόματα τη χρήση ανάμεσα σε κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα με στόχο τη βέλτιστη αποδοτικότητα. Το τρίτο και ενδιαφέρον πρόγραμμα ονομάζεται Save και ουσιαστικά δίνει προτεραιότητα στον βενζινοκινητήρα, διατηρώντας το επίπεδο το φορτίο της μπαταρίας για μεταγενέστερη χρήση. Για τη φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί απλή οικιακή πρίζα ή wallbox, όμως η ισχύς φόρτισης δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 3,7 kW με αποτέλεσμα ο χρόνος για μία πλήρη φόρτιση να φτάνει τις 4,5 ώρες. Η ισχύς των 3,7 kW φαντάζει κάπως μικρή με τα σημερινά δεδομένα, όμως στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα καθώς η φόρτιση των plug in hybrid συνήθως γίνεται το βράδυ.
Πρώτος και κύριος στόχος,
η άνεση
Οδηγικά το MG eHS δείχνει ξεκάθαρα ότι έχει στόχο να προσφέρει
άνετη μετακίνηση. Μπορεί η ισχύς να είναι αυξημένη ο τρόπος που
επιταχύνει εντυπωσιακός για τα δεδομένα, όμως αυτό δεν μεταφράζεται
σε σπορ χαρακτήρα. Το πλεονέκτημα που φέρνει η αυξημένη
ισχύς έχει να κάνει περισσότερο με ενεργητική ασφάλεια, όπως η
γρήγορη προσπέραση. Η έλλειψη σπορ προσανατολισμού
αντισταθμίζεται από την καλή ποιότητα κύλισης. Μπορεί οι ανωμαλίες
των ελληνικών δρόμων να μην εξαφανίζονται από την ανάρτηση, όμως
φτάνουν στους επιβάτες με τρόπο που δεν θα γίνει ενοχλητικός σε
καμία περίπτωση. Όπως και στα υλικά της καμπίνας, υπάρχουν κι εδώ
λοξές ματιές προς premium μονοπάτια. Στοιχείο που ολοκληρώνει τις
άνετες μετακινήσεις με το MG eHS είναι η καλή ηχομόνωση, η οποία
αφήνει μακριά από τα αφτιά των επιβατών το μεγαλύτερο κομμάτι των
ήχων του δρόμου. Η ησυχία στην καμπίνα σίγουρα είναι περισσότερη
όταν λειτουργεί αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας, καθώς σε συνθήκες
πίεσης ο κινητήρας βενζίνης κάνει αισθητή την παρουσία
του.
συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, το MG eHS δεν είναι η απόλυτα φθηνότερη πρόταση της κατηγορίας, καθώς το τελικό προϊόν δεν στοχεύει αποκλειστικά μόνο στο value for money. Έχει αρκετά ισχυρά σημεία που του επιτρέπουν να χαρακτηρίζεται ολοκληρωμένο και πλήρες.