Δοκιμή Hyundai Ioniq 6 325PS AWD: Προφήτης

Με καταβολές από το πρωτότυπο Prophecy, το Ioniq 6 ενσαρκώνει σήμερα το μέλλον της αυτοκίνησης στην καλύτερη μορφή του.

  • -
  • -
Ισχύς325 PS
Ροπή605 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,1 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,10 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας Ioniq είναι ένα φουτουριστικό σεντάν με κορυφαίο δείκτη αποδοτικότητας, ο οποίος στην περίπτωση της τετρακίνητης εκδοχής με τους 325 ίππους ενισχύεται και από εξαιρετικές επιδόσεις.

Όσο τετριμμένο και σύνηθες αν ακούγεται, είναι δεδομένο πως οι δύο σημαντικότερες τάσεις της εποχής είναι η ηλεκτροκίνηση και τα SUV. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει το μεγαλύτερο μέρος της στρατηγικής τους γύρω από τις κατασκευές του είδους, με αποτέλεσμα να προκύπτουν προτάσεις που θα εκπλήξουν ή θα προκαλέσουν. Αντιθέτως, η Hyundai τόλμησε και κατάφερε να κάνει αίσθηση, αφού ακολουθώντας το δικό της πλάνο εξηλεκτρισμού, προτίμησε να μην ακολουθήσει την πεπατημένη. Κόντρα στο ρεύμα, αποκάλυψε μεν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά σε ένα καλλίγραμμο sport sedan αμάξωμα.

Το Ioniq 6 δεν ήρθε για να διευρύνει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της κορεάτικης εταιρείας. Σε μία περίοδο που κυριαρχούν τα SUV, ξεχωρίζει με τη σχεδιαστική διαφορετικότητα και μοναδικότητα του αμαξώματος, στοχεύοντας να έρθει αντιμέτωπο με μοντέλα που έχουν δημιουργήσει ένα κατεστημένο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Το εντυπωσιακό sport sedan έκλεψε σχεδόν αμέσως τις εντυπώσεις και δεν είναι τυχαίο ότι αναδείχθηκε WCOTY το 2023, παίρνοντας τη σκυτάλη από το Ioniq 5 που είχε κατακτήσει τον ίδιο τίτλο το 2022. Το «6» έρχεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην ανταγωνιστική κατηγορία και επί ελληνικού εδάφους οδηγήσαμε την πλέον ενδιαφέρουσα –τουλάχιστον οδηγικά- εκδοχή, με τη μπαταρία των 77 kWh, απόδοσης 325 ίππων και σύστημα μετάδοσης μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων και στους τέσσερις τροχούς. 

The streamliner

Η ομορφιά είναι υποκειμενική, αλλά η διαφορετικότητα αντικειμενική. Στο εσωτερικό του Ioniq 6 χρειάζονται μερικά χιλιόμετρα και αρκετά δεκάδες βλέμματα των περαστικών για να καταλάβεις πως οδηγείς κάτι ιδιαίτερο. Η λέξη συνηθισμένο δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το κορεατικό μοντέλο και αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό. Το σχεδιαστικό τμήμα της Hyundai είχε έμπνευση όταν τράβηξε τις πρώτες γραμμές σε λευκό χαρτί και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Θαρρείς πως πρόκειται για μία δημιουργία που θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά παράλληλα διατηρεί μία νοσταλγική νότα, με εμφανή τα ρετρό στοιχεία.

Δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς, ενώ θα μπορούσες να πεις ότι δανείζεται λεπτομέρειες κατά κύριο λόγο από sedan, έχοντας μία δόση fastback, αλλά και πινελιές από coupe! Το προφίλ του αυτοκινήτου διατηρεί ένα ρετρό σχήμα αντλώντας έμπνευση από τα αεροδυναμικά μοντέλα της δεκαετίας του ’20, με το εμπρός μέρος να έχει έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Με ένα είδος… «γοητευτικής περιέργειας», στο μέσο του αμαξώματος το ύψος αυξάνεται απότομα, για να μειωθεί με τον ίδιο τρόπο στο πίσω χαρακτηριστικό πίσω μέρος. Λίγα αυτοκίνητα σήμερα έχουν ως σήμα κατατεθέν την πίσω όψη τους και το Ioniq 6 είναι ένα από αυτά. Η στενή και χαμηλή ουρά που παραπέμπει στις 911 της αερόψυκτης εποχής, και η αλήθεια είναι πως το διαφοροποιεί και το χαρακτηρίζει, όντας και η ομορφότερη γωνία του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS

Βέβαια, αυτό που πρέπει να γνωρίζει κανείς, είναι πως πίσω από αυτές τις αισθητικές επιλογές κρύβονται αρκετές ώρες σχεδιαστικής μελέτης… Στο κάτω μέρος της κλειστής μάσκας, χαμηλά στον προφυλακτήρα, υπάρχουν δύο ενεργά flaps που ορίζουν τη ροή του αέρα, ενώ οι ζάντες έχουν ειδική αεροδυναμική σχεδίαση. Στους θόλους, δύο μικρές κουρτίνες μειώνουν το κενό μεταξύ ελαστικού και της αψίδας του τροχού, περιορίζοντας έτσι τους στροβιλισμούς στο συγκεκριμένο σημείο. Το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο και καταλήγει σε ένα μεγάλο διαχύτη. Και σε συνδυασμό με την στιλ… RSR 911 αεροτομή στο πίσω μέρος, όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, που αγγίζει το νούμερο ρεκόρ για μοντέλο παραγωγής, 0,21. 

Digital boy

Η βασική φιλοσοφία της Hyundai για τη σειρά Ioniq εστιάζεται και στη συμβίωση με το αυτοκίνητο. Για αυτόν ακριβώς το λόγο η καμπίνα των επιβατών έχει σχεδιαστεί με επίκεντρο τον άνθρωπο. Η μία πλευρά του νομίσματος έχει να κάνει με την αισθητική, η οποία είναι αναμφίβολα φουτουριστική. Η βασική «τεχνοτροπία» είναι αντίστοιχη με το Ioniq 5, με το οποίο και μοιράζεται αρκετά στοιχεία. Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, με τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών πίσω από μία ενιαία γυάλινη επιφάνεια να συγκεντρώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία των λειτουργιών του αυτοκινήτου, αλλά και τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός στην καθημερινότητα. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως εξαιρετικά πρακτική αποδεικνύεται η επιλογή φυσικών διακοπτών για άμεση πρόσβαση σε κύρια μενού, αλλά και η ξεχωριστή θέση για τον κλιματισμό.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με τους Κορεάτες να έχουν κάνει χρήση κατά κύριο λόγο μαλακών πλαστικών. Εξαίρεση αποτελούν σημεία χαμηλά στο κάτω μέρος της κονσόλας, αλλά και στις πόρτες. Κορυφαίος είναι ο βαθμός πρακτικότητας, αφού σχεδόν σε κάθε γωνία υπάρχουν θήκες για να βολέψεις μικροαντικείμενα. Το στοιχείο της φουτουριστικής αίσθησης στο εσωτερικό ενισχύει και ο δυναμικός φωτισμός με τις σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης, με το εσωτερικό του Ioniq 6 να θυμίζει το βράδυ… «διαστημόπλοιο»! Σε χωροταξικό επίπεδο, το μεταξόνιο των 2,9 m και η εντελώς επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος έχουν εξασφαλίσει τεράστιους χώρους για τους επιβάτες. Δεν είναι υπερβολή πως στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορείς να καθίσεις μέχρι και σταυροπόδι! Η πρόσβαση πίσω είναι εύκολη, παρά την κουπέ γραμμή, ενώ ο χώρος αποσκευών των 401 lt είναι ικανοποιητικός αν και το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ δεν είναι  ιδιαίτερα μεγάλο. Βλέπετε, έχουμε συνηθίσει διαφορετικά με τα SUV…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία καμπίνας
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Αυτονομία
  • Αποδοτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Χώρος αποσκευών

Επιπλέον, κορυφαίο είναι το τεχνολογικό υπόβαθρο, αφού διαθέτει πληθώρα σύγχρονων συστημάτων άνεσης, συνδεσιμότητας και υποβοήθησης ασφάλειας του οδηγού, ημιαυτονόμη οδήγηση επίπεδου 2, περιλαμβάνοντας ουσιαστικά στη μακρά λίστα του εξοπλισμού σχεδόν τα πάντα! Ακόμα, εφοδιάζεται με το σύστημα V2L, κάτι το οποίο σημαίνει πως επιτρέπει τη φόρτιση συσκευών από την εξωτερική θύρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μετασχηματιστή. Κάτι που μπορεί να γίνει και από το εσωτερικό του αυτοκινήτου από μία schuko πρίζα που είναι ενσωματωμένη κάτω από το πίσω κάθισμα.  Σε επίπεδο μηχανικών μερών το Ioniq 6 είναι διαθέσιμο με μπαταρία 53 kWh και ισχύ 153 ίππων, αλλά και με μία χωρητικότητας 77 kWh. Η μεγαλύτερη προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μία πισωκίνητη απόδοσης 229 ίππων και μία τετρακίνητη 325 ίππων. Η τελευταία, που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο οδηγικό ενδιαφέρον, είναι αυτή που δοκιμάσαμε επί ελληνικού εδάφους. 

Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή του νέου Hyundai Kona Hybrid 

Χαμαιλέοντας

Η ανθρωποκεντρικής σχεδίασης καμπίνα αποδεικνύεται φιλόξενη από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αν και όσοι με ύψος που ξεπερνάει το 1,90 m θα χαμηλώσουν λίγο την πλάτη του καθίσματος για να αποφύγουν την επαφή του κεφαλιού τους με την κεκλιμένη οροφή. Το ίδιο ισχύει και για την εργονομία, αν και η τοποθέτηση των χειριστηρίων για τα παράθυρα και τους καθρέπτες στη κεντρική κονσόλα, μάλλον θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ασυνήθιστη. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και το επίπεδο θορύβου εξαιρετικά χαμηλό. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει αλλάξει σε σχέση με το Ioniq 5, έχοντας αναθεωρηθεί η σχέση σκληρότητας ελατηρίων και αμορτισέρ. Μπορεί να διαβάζει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια την επιφάνεια του δρόμου, αλλά η άνεση δεν έχει επηρεαστεί ούτε στο ελάχιστο. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι προοδευτική και δεν αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, διαθέτοντας εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Η αποδοτικότητα είναι ένας από τους τομείς που οι τεχνικοί της Hyundai ανάλωσαν σημαντικό μέρος της εξέλιξης του αυτοκινήτου. Ακόμα και στην κορυφαία εκδοχή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, οι Κορεάτες αναφέρουν πως μπορεί να καλύψει 583 km χωρίς τη χρήση φορτιστή. Στην πράξη, για να δεις νούμερα αυτού του μεγέθους πρέπει να επιλέξεις ένα εκ των προγραμμάτων ECO και Normal. Σε αυτή την περίπτωση, η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ ήπια και ουσιαστικά σου επιτρέπει να πλησιάσεις τα εργοστασιακά νούμερα αυτονομίας. Στον αστικό κύκλο η κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στις 15 kWh/100 km, κάτι που σημαίνει πως σε συνδυασμό με τη χρήση του i-pedal για την ανάκτηση, μπορείς να καλύψεις κοντά στα 500 km. Εκτός πόλης, η κατανάλωση σκαρφάλωσε κοντά στις 20-21 kWh, χωρίς ακρότητες... Όμως, το θετικό είναι πως με το Ioniq 6 η κατανάλωση δεν σε απασχολεί ιδιαίτερα!  Βλέπετε, όπως και το «5» διαθέτει το προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα 800V που επιτρέπει ταχυφόρτιση DC, κάτι που σημαίνει ότι σε 15 λεπτά μπορεί να αναπληρώσει ενέργεια από το 10-80% σε φορτιστή 350 kW. Ταχύτητα που κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο ελκυστική και πρακτική… 

Different view

H πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με το Ioniq 5 σε προδιαθέτει θετικά και ουσιαστικά διαπιστώνεις τη διαφορά στο πρόγραμμα Sport. Η ανάρτηση ελέγχει καλύτερα τις αντιδράσεις του αμαξώματος, ενώ η κλίση στα στροφές είναι μικρότερη. Το εντυπωσιακό sport sedan είναι πιο συγκροτημένο όταν το πιέζεις στο ρυθμό που μπορεί να κινηθεί. Έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σου εμπνέει ασφάλεια, όντας φιλικό. Βέβαια, αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, ο πολιτισμένος χαρακτήρας του Ioniq 6 περνάει στο περιθώριο, αποκτώντας ένα πιο… εκρηκτικό προφίλ! Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και οι ευθείες ανάμεσα στις στροφές μικραίνουν με ιλιγγιώδη ρυθμό! Μπορεί μετά τα 120 km/h να μην επιταχύνει με την ίδια ευκολία, αλλά και πάλι, τα 185 km/h τελικής έρχονται πολύ πιο γρήγορα από όσο περιμένεις.

Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή του νέου Hyundai Ioniq 6

Βέβαια, η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 605 Nm απαιτεί προσοχή και σύνεση με το γκάζι, αφού αν πατήσεις παραπάνω στην είσοδο της στροφής το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Ειδικά στην ελληνική άσφαλτο… Τώρα, αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά θα ξεδιπλώσει μία διαφορετική πτυχή του χαρακτήρα του. Σε άσφαλτο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης δεν αρνηθεί την υπερστροφή και θα διαπιστώσεις ότι μπορεί να κινηθεί διαγράφοντας εντυπωσιακές γωνίες! Αναμφίβολα, δεν πρόκειται για μία καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, αλλά αποδεικνύεται άκρως διασκεδαστικό. Αρκεί να βρεις τη λεπτή ισορροπία με το γκάζι, με το οποίο ουσιαστικά ρυθμίζεις τη γωνία και την… «εκτόξευση» στην έξοδο της στροφής. Φυσικά, σε κάθε περίπτωση πρέπει να σεβαστείς το βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους. Χρειάζεται να φρενάρεις νωρίτερα από το συνηθισμένο, παρά το γεγονός πως τα φρένα έχουν γραμμική αίσθηση, αλλά και δύναμη. Και όλα αυτά, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης αν και ελαφρύ έχει επαρκή πληροφόρηση. Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι… γωνίες και συνθήκες οδήγησης δεν είναι αντίστοιχες με το προφίλ του Ioniq 6. Ασχέτως αν καταφέρνει να αποδειχθεί ευχάριστο και διασκεδαστικό…

συμπέρασμα

Η αγορά του αυτοκινήτου αλλάζει… Και το Ioniq 6 έχει όλα τα εφόδια να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία που τοποθετείται. Το σύστημα κίνησης, οι τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας, σε συνδυασμό με τις ταχύτητες φόρτισης, αλλά και την προσωπικότητα του, το φέρνουν στο προσκήνιο, όντας και μία διαφορετική πρόταση που ξεφεύγει από καθιερωμένα και τα…  πολυφορεμένα SUV.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...