Δοκιμή Audi RS Q3 Sportback: Εξωφρενικό!
To Αudi RS Q3 δίνει νέα διάσταση και έννοια στην κάλυψη των αποστάσεων. Σε κάθε είδους διαδρομή…
- -
- -
με μια ματιά
Η κορυφαία εκδοχή του Audi Q3 που συνοδεύεται από τον κωδικό RS κρύβει κάτω από το αμάξωμα τον 5κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 400 ίππων και με το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς σε αφήνει άφωνο με την αποτελεσματικότητα του.
Ήταν πριν από μία δεκαετία όταν η Audi αποφάσιζε να κοσμήσει το αμάξωμα του Q3 με το γνωστό λογότυπο RS. Ήταν εκείνη η περίοδος που τα SUV έμοιαζαν με τσουνάμι που παρέσυρε τα πάντα στο πέρασμα του. Η μεταμόσχευση των οργάνων του RS3 εκείνης της εποχής είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας εναλλακτικής για όσους αναζητούσαν εκρηκτικές επιδόσεις στο αμάξωμα ενός SUV. Όσο ανορθόδοξη και αν ακουγόταν εκείνη την περίοδο η συγκεκριμένη συνταγή, η πραγματικότητα είναι πως το hardcore crossover κατάφερε να ενώσει δύο τελείως διαφορετικούς κόσμους. Των επιδόσεων και της καθημερινότητας-πρακτικότητας.
Μία πρακτική που σήμερα μοιάζει συνηθισμένη, αφού αρκετοί κατασκευαστές διαθέτουν στη γκάμα τους SUV με αυξημένες ιπποδυνάμεις. Βέβαια, το Q3 με τα διακριτικά RS διαφοροποιείται, αφού η τεχνογνωσία των Γερμανών τεχνικών εγγυάται πως δεν περιορίστηκαν απλά στην τοποθέτηση ενός ισχυρότεροι κινητήρα. Αντίθετα, αναβάθμισαν το πανίσχυρο SUV σχεδόν σε όλους τους τομείς, αλλά χωρίς να γίνουν συμβιβασμοί σε στοιχεία που το διακρίνουν στη καθημερινότητα. Στοιχεία που γοήτευσαν το κοινό, χαρίζοντας του σημαντική εμπορική επιτυχία και ουσιαστικά το πράσινο φως για να μείνει επίκαιρο μέχρι και σήμερα. Στη δική μας περίπτωση, δοκιμάζουμε την πιο πρόσφατη εκδοχή και μάλιστα στο αμάξωμα Sportback, που μοιάζει να ταιριάζει ακόμα περισσότερο στη φιλοσοφία της κατασκευής.
Video - Δοκιμή: Στα Μέγαρα με Audi R8 V10 και Audi e-tron GT
Σχεδίαση - Εσωτερικό: Δολοφόνος με αγγελικό πρόσωπο
Μία κατασκευή του είδους προφανώς και απευθύνεται σε ένα κοινό που στην πλειονότητα των περιπτώσεων προτιμά να μην τραβάει την προσοχή. Και το κορυφαίο Q3 με τα χαρακτηριστικά RS καταφέρνει να είναι διακριτικά… επιθετικό. Δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, αφού με τον τρόπο του «φωνάζει» τη διαφορετικότητα του. Η μαύρη Singleframe μάσκα, οι ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και οι ελαφρώς τραβηγμένοι θόλοι είναι στοιχεία που τονίζουν τη δυναμική σιλουέτα του γερμανικού SUV.
Τα νέα πλαϊνά μαρσπιέ και οι θηριώδεις τροχοί σε διάσταση 21 ιντσών, δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης της ταυτότητας του. Τις σπορ πινελιές συμπληρώνουν η διακριτική αεροτομή στην 5η πόρτα και ο διαφοροποιημένος πίσω προφυλακτήρας, που φιλοξενεί τόσο το διαχύτη όσο και τις δύο οβάλ ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης. Όλα αυτά καταφέρνουν και του προσφέρουν μία πληθωρική, αθλητική εικόνα. Χωρίς ακρότητες και ουσιαστικά χωρίς να προκαλεί, διατηρώντας χαμηλούς τόνους και συνδυάζοντας το δυναμισμό με την πολυτέλεια.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Τεχνολογίες
- Ανάρτηση
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Κατανάλωση
- Τιμή
Αυτή η φιλοσοφία και ο συνδυασμός στοιχείων χαρακτηρίζει και τη καμπίνα των επιβατών. Η ποιότητα κατασκευής και η επιλογή των υλικών είναι σύμφωνα με τα υψηλά στάνταρ της Audi, με την πολυτέλεια και τη μίνιμαλ αισθητική να κυριαρχούν. Τα μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα, το φλατ μπότομ τιμόνι, η αλκαντάρα στο ταμπλό και τα γραφικά RS στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, δίνουν το απαραίτητο για την περίσταση σπορ στίγμα. Και η αλήθεια είναι πως δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω, σε κάθε επίπεδο… Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό όπως επιτάσσει η εποχή, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι κορυφαίο. Στοιχείο απολύτως λογικό αν συνυπολογίσουμε το κόστος κτήσης… Επιπλέον, η παρουσία του αρτικόλεξου RS στο αμάξωμα, δεν σημαίνει πως υπάρχουν χωροταξικοί περιορισμοί ή συμβιβασμοί. Το κορυφαίο Q3 εξακολουθεί να διακρίνεται για την ευρυχωρία του, αφού πέντε επιβάτες μπορούν να ταξιδέψουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα στο εσωτερικό του, έχοντας και 530 lt για τις αποσκευές τους…
Κινητήρας - Τεχνικά: Διαμάντι!
Βέβαια, σε ένα μοντέλο με τα διακριτικά RS, όλα τα παραπάνω
αποτελούν τη γαρνιτούρα γύρω από το κυρίως πιάτο, που στην
περίπτωση μας είναι ο γνωστός πλέον υπερτροφοδοτούμενος
2,5λιτρος 5κύλινδρος κινητήρας της
Audi. Πιο ελαφρύς κατά 26 kg,
αποδίδει νούμερα που ζαλίζουν… 400 ίπποι από τις
5.850 έως και τις 7.000 rpm, με τα 480
Nm ροπής να εμφανίζονται από τις
1.950 rpm έως και τις 5.850 rpm. Τι και αν το αμάξωμα ζυγίζει
περί τα 1.700 kg, οι
επιδόσεις που χαρίζει στο RS Q3 είναι εκρηκτικές. Με μόλις
4,5 sec για τη διαδικασία του
0-100
km/h ελάχιστα
μοντέλα μπορούν να σταθούν δίπλα του στους ελληνικούς δρόμους.
Δείτε ακόμη: Τιμές και εκδόσεις
όλων των SUV της Audi
Όπως και στην πρώτη γενιά, η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω και των τεσσάρων τροχών με την αρωγή ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Πρόκειται για το γνωστό σύστημα της Audi, και όχι για τη νεότερη εκδοχή με το Torque Splitter στο πίσω διαφορικό που τοποθετείται στο νέο RS3 και το Formentor VZ5. Η ανάρτηση στην έκδοση χωρίς τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ έχει νέα ελαφρώς πιο σκληρή ρύθμιση, ενώ τα κάτω ψαλίδια στα γόνατα ΜακΦέρσον έχουν επανασχεδιαστεί, την ώρα που πίσω έχει διατηρηθεί η επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων. Επιπλέον, διαθέτει το σύστημα wheel selective torque control της Audi, το οποίο ουσιαστικά μέσω του συστήματος ευστάθειας «φρενάρει» τους εσωτερικούς τροχούς που τείνουν να χάσουν την πρόσφυση, μοιράζοντας τη ροπή στους εξωτερικούς.
Οδική συμπεριφορά: Εθισμός!
Στο τύπου μπάκετ μονοκόμματο κάθισμα βολεύεσαι εύκολα, αν και κάθεσαι σχετικά ψηλά σε σχέση με μία καθαρόαιμη κατασκευή. Εν τέλει, αυτό δεν ενοχλεί, αφού έχεις καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ το τιμόνι έρχεται αρκετά προς το μέρος του οδηγού εξασφαλίζοντας την ιδανική θέση οδήγησης. Από την πρώτη στιγμή που θα πατήσεις το γκάζι η μελωδία του 5κύλινδρου κινητήρα που πλημμυρίζει τη καμπίνα εξιτάρει τις αισθήσεις. Όσοι μεγαλύτεροι σε ηλικία αυτομάτως δημιουργούν εικόνες στο μυαλό με τα θηριώδη Audi Quattro να λυσσάνε στις ειδικές διαδρομές. Ένας χαρακτηριστικός ήχος που όσοι τον έχουν ακούσει νιώθουν τις τρίχες στα χέρια τους να σηκώνονται. Ασυναίσθητα πατάς το κουμπί με την ένδειξη RS στο τιμόνι, το οποίο επιλέγει και την πλέον επιθετική χαρτογράφηση του κινητήρα, όπως και του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων S-Tronic.
Με το πόδι στο πάτωμα, ο τρόπος που επιταχύνει είναι απλά εθιστικός! Από τις 2.000 rpm τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με καταιγιστικό ρυθμό, και μάλιστα χωρίς κενά! Αυτό το μοναδικό τεχνολογικό δημιούργημα δουλεύει μέχρι και λίγο πάνω από τις 7.000 rpm, οπότε και επεμβαίνει ο κόφτης. Είναι γεμάτος σχεδόν σε όλο το εύρος στροφών και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για το πως πρέπει να είναι ένα τέλειος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας. Ο τρόπος με τον οποίο τελειώνουν οι ευθείες ανάμεσα στις στροφές σε αφήνει με το στόμα ανοικτό και ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει τον τρόπο που μετράς τις αποστάσεις. Ευτυχώς, όταν δυσκολέψουν τα πράγματα και φτάσεις αρκετά πιο γρήγορα στην είσοδο της στροφής, οι εξαπίστονες δαγκάνες με τους διάτρητους δίσκους μπροστά φροντίζουν να ακινητοποιήσουν αποτελεσματικά το βαρύ αμάξωμα.
Το σύστημα διεύθυνσης με το μεταβλητό λόγο της κρεμαργιέρας, έχει βελτιώσει την αμεσότητα και την πληροφόρηση του τιμονιού. Το εμπρός μέρος ακούει πιστά τις εντολές του οδηγού, την ώρα που το αμάξωμα αντιδρά εξαιρετικά προοδευτικά στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Η ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει σημαντικές κλίσεις και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, ουσιαστικά ψάχνεις τα όρια της πρόσφυσης! Τα οποία είναι πολύ ψηλά για δημόσιο δρόμο... Αν δεν το προκαλέσεις θα σου επιτρέψει να κινηθείς απίστευτα γρήγορα! Ο ενδεδειγμένος τρόπος είναι αργήσεις στην είσοδο και στη συνέχεια να εκμεταλλευθείς τη θηριώδη ροπή και δύναμη του κινητήρα στην έξοδο, νιώθοντας τον πολύδισκο συμπλέκτη να μεταφέρει μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής στους πίσω τροχούς, σε μία προσπάθεια διόρθωσης της υποστροφής. Μόνο αν το παρακάνεις στη είσοδο θα διαπιστώσεις ότι το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του, αφού υπάρχει και κάποιο σημείο που δεν μπορείς να υπερβείς τους νόμους της φυσικής. Η πραγματικότητα είναι ότι σε εντυπωσιάζει με την αποτελεσματικότητα του! Μπορεί να μην διακρίνεται για τη συμμετοχικότητα που χαρακτηρίζει άλλες σπορ κατασκευές, αλλά η πραγματικότητα είναι πως λίγα αυτοκίνητα με αντίστοιχα μεγάλη ισχύ μπορούν να κινηθούν τόσο γρήγορα στον επαρχιακό δρόμο, και μάλιστα χωρίς την ίδια ώρα να λούζει κρύος ιδρώτας τον οδηγό.
Και όλα αυτά, την ώρα που υπάρχει και η άλλη πλευρά της διττής προσωπικότητας του. Η πιο πολιτισμένη… Αυτή, που έχοντας επιλέξει το comfort θα σε ταξιδέψει καθημερινά με χαρακτηριστική άνεση στον αυτοκινητόδρομο και την πόλη, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό και διαθέτοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης. Είναι τόσο φιλικό που θα μπορούσες να το δώσεις με χαρακτηριστική ευκολία σε κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας για να πραγματοποιήσει τα καθημερινά ψώνια… Αρκεί βέβαια να είσαι προετοιμασμένος ψυχολογικά, πως θα σου στοιχίσει κάτι παραπάνω σε καύσιμο, αφού κατά μέσο όρο καταναλώνει κοντά στα 13 lt/100 km…
συμπέρασμα
Καταρχήν, οφείλουμε να προσπεράσουμε το γεγονός πως για τους περισσότερους από εμάς αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός λόγο τιμής... Από και πέρα, η πραγματικότητα είναι πως οι προδιαγραφές του Audi RSQ3 το κάνουν να μοιάζει… κάπως ανορθόδοξο. Τουλάχιστον στα χαρτιά, αφού στην πράξη διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα crossover με διχασμένη προσωπικότητα. Ένα SUV με εξωφρενική ισχύ που μπορεί να εκμηδενίσει τις αποστάσεις σε κάθε είδους διαδρομή, διατηρώντας όμως παράλληλα ένα πολιτισμένο χαρακτήρα που θα εκτιμήσει ο οδηγός του στην καθημερινότητα. Θα λέγαμε το… ιδανικό για όσους μεγάλωσαν, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν «παιδιά».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ