Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER: Αναθεώρηση!
Η Ford Mustang Mach-E έχει σχεδιαστεί με στόχο να αποδείξει ότι ένα ηλεκτρικό μπορεί να είναι και οδηγικά ευχάριστο. Και επιπλέον στην περίπτωση της έκδοσης με τη μεγάλη μπαταρία να διακρίνεται με χιλιομετρική ελευθερία που θυμίζει… βενζινοκίνητο μοντέλο.
- -
- -
με μια ματιά
Με θεωρητική αυτονομία 610 χιλιομέτρων, ιπποδύναμη σχεδόν 300 ίππων και πράσινο οικολογικό χαρακτήρα, η Ford Mustang Mach-E με τη μεγάλη μπαταρία έχει στόχο να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τα ηλεκτρικά…
Όταν το όνομα του κλασσικού αμερικανικού κουπέ εμφανίστηκε επάνω στο αμάξωμα ενός ηλεκτρικού SUV, πολλοί έσπευσαν να κατακρίνουν την απόφαση της Ford. Όμως, η αμερικανική εταιρεία είχε ξεκάθαρο στόχο, και αυτός δεν ήταν άλλος εκτός από το να αποδείξει πως ένα ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να έχει οδηγικό ενδιαφέρον. Και η πραγματικότητα είναι πως η Mustang Mach-E διαφέρει από τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν ανάμεσα μας σήμερα. Έχει προσωπικότητα, χαρακτήρα και σίγουρα δεν θα σε αφήσει αδιάφορο πίσω από το τιμόνι της. Από τη μικρότερη πισωκίνητη έκδοση των 269 ίππων, έως και την κορυφαία με το χαρακτηριστικό GT και τους δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 487 ίππους, η Mach-E έχει τον τρόπο της για να σου προκαλέσει το ενδιαφέρον.
Φυσικά και δεν πρόκειται για το συνεχιστή της ιστορίας του θρυλικού pony car, αλλά έχει τη δική της φιλοσοφία και χαρακτήρα. Στη δική μας περίπτωση, η έκδοση που δοκιμάζουμε έχει ισχύ που αγγίζει σχεδόν τους 300 ίππους, που παράγεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος και εντοπίζεται στον πίσω άξονα. Επιπλέον, η μπαταρία που δίνει ενέργεια στο εντυπωσιακό SUV είναι αυτή με χωρητικότητα 98 kWh, η οποία και χαρίζει αυτονομία –πάντα σύμφωνα με τη Ford – που φτάνει έως και τα 610 km! Στοιχείο που επιτρέπει στη συγκεκριμένη Mach-E να καυχιέται πως διαθέτει αντίστοιχη χιλιομετρική ελευθερία με ένα συμβατικό μοντέλο που κάνει χρήση θερμικού κινητήρα…
Art on wheels
Μπορεί να μετράει περισσότερα από δύο χρόνια παρουσίας στην αγορά, αλλά η Mustang εξακολουθεί να παραμένει το ίδιο θελκτική με την πρώτη φορά που είδε τα φώτα της δημοσιότητας. Δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο τη φρεσκάδα και τη μοναδικότητα που τη διακρίνει. Χωρίς υπερβολή, όσες φορές και αν την δεις από κοντά, μοιάζει αδύνατο να τη βαρεθείς. Βλέπετε, με δεδομένο ότι αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό της Ford, οι τεχνικοί της είχαν το ελεύθερο να δημιουργήσουν σε λευκό καμβά. Και αναμφίβολα στο κομμάτι της σχεδίασης του αμαξώματος θα μπορούσαμε να αναφέρουμε με σιγουριά πως…. «ζωγράφισαν». Ακόμα και ο πιο αυστηρός κριτής θα παραδεχθεί πως είναι εντυπωσιακή.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη Ford Mustang Mach-E!
Οι αναλογίες της, με το μακρύ καπό και το κοντό πίσω μέρος, της χαρίζουν μοναδικότητα και σπορ δυναμική. Η επιβλητική κλειστή μάσκα με το περήφανο άλογο να ξεχωρίζει στο κέντρο, συνδυάζεται ιδανικά με τις καμπύλες πάνω από τους τονισμένους θόλους, ενώ η κλίση της οροφής παραπέμπει εύλογα σε κουπέ κατασκευή. Το γλυκό… δένει στη θέα του πίσω μέρους, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα να αποτελούν και το μοναδικό στοιχείο σύνδεσης με την κουπέ έκδοση της Mustang. Οι σκουρόχρωμες ζάντες των 18 ιντσών γεμίζουν τους θόλους, ενώ τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα μαρτυρούν και τον απαραίτητο off-road χαρακτήρα. Σε αυτόν συμβάλλει εν μέρει και η σχετικά μικρή για εκτός δρόμου κατασκευή απόσταση από το έδαφος, που αγγίζει τα 145 mm. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς… Η Mach-E δεν κατασκευάστηκε για να σκαρφαλώνει στα βουνά.
Minimalistic
Δύο λέξεις είναι αρκετές για να χαρακτηρίσουν πλήρως το εσωτερικό της Mustang Mach-E: High tech και μίνιμαλ. Η γοητεία της απλότητας συνδυάζεται με ένα απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον, με την κάθετη κεντρική οθόνη αφής των 15,5΄΄ ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο της καμπίνας. H διάταξη της είναι εξαιρετικά έξυπνη και φιλοξενεί όλες τις λειτουργίες που αφορούν τη Mach-E. Ταμπλέτα δεν θυμίζει μόνο η σχεδίαση της, αλλά και η λειτουργία της, με τη χρήση της να αποδεικνύεται εύκολη ακόμα και για τον λιγότερο μυημένο. Φυσικά, το επίπεδο τεχνολογίας είναι κορυφαίο, αφού συμπεριλαμβάνει όλα τα νεότερα συστήματα ψυχαγωγίας, και μάλιστα την προηγμένη γενιά του συστήματος πολυμέσων SYNC4, χωρίς να έχουν γίνει συμβιβασμοί όσον αφορά την ενίσχυση της σε επίπεδο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε πως αναβαθμισμένη είναι και η εφαρμογή FordPass Connect, προσφέροντας περισσότερες ασύρματες λειτουργίες μέσω smartphone.
Ακολουθώντας τη γενικότερη φιλοσοφία της Ford, η Mach-E δεν ξεφεύγει από τον κανόνα και διακρίνεται για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά που έχουν επιλεχθεί είναι προσεγμένα, ενώ εξαιρετική είναι και η συναρμογή τους. Επιπλέον, στο εσωτερικό διαπιστώνεις ότι το μεγάλο μεταξόνιο των σχεδόν 3 μέτρων, σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ, έχουν σαν αποτέλεσμα την πολύ καλή και σωστή εκμετάλλευση του χώρου επιβατών. Όσο αφορά αυτόν των αποσκευών, έχει χωρητικότητα 402 lt, αλλά με έξυπνη διάταξη, ενώ ο επιπλέον χώρος στο κάτω μέρος, επιτρέπει την τοποθέτηση των καλωδίων χωρίς να αφαιρούνται πολύτιμα λίτρα από το πορτ μπαγκάζ. Μάλιστα, τα επιπλέον 81 lt κάτω από το εμπρός καπό προσθέτουν επιπλέον λύσεις αποθήκευσης.
Η αποδοτική λύση
Ένα από τα προτερήματα της Mach-E είναι η πληθώρα εκδόσεων και ουσιαστικά η πληρότητα της γκάμας της. Η λύση που εντοπίζεται κάπου στη… μέση είναι αυτή με τη μεγάλη μπαταρία, με ονομαστική χωρητικότητα 98 kWh και εκμεταλλεύσιμη 88 kWh. Η απόδοση του ενός και μοναδικού ηλεκτροκινητήρα αγγίζει τους 294 ίππους, ενώ είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, με τους πίσω τροχούς να έχουν αναλάβει τη μεταφορά της ισχύς στο δρόμο. Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης εκδοχής εντοπίζεται στη σημαντική χιλιομετρική ελευθερία που προσφέρει, με τη Ford να δηλώνει πως μπορεί να καλύψει 610 km με μία μόλις φόρτιση!
Και η πραγματικότητα είναι πως καταφέρνει να θέσει νέα στάνταρ σε επίπεδο αυτονομίας. Η πρόβλεψη της Ford δεν είναι σε καμία περίπτωση αισιόδοξη, αφού με συνετή οδήγηση και χρήση της λειτουργίας one-pedal καταφέραμε να καλύψουμε περισσότερα από 550 km χωρίς να επισκεφτούμε σημείο φόρτισης! Έχοντας επιλέξει το οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης «Whisper» και επιβραδύνοντας χωρίς τη χρήση του φρένου μεγιστοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας, είδαμε μέχρι και 12 kWh/100 km μέσα στην πόλη! Πάντως, με φυσιολογική οδήγηση και χωρίς να είσαι συγκεντρωμένος στην οικονομία ενέργειας, μπορείς χωρίς άγχος να καλύψεις 450 km με τη μέση κατανάλωση να είναι κοντά στις 18 kWh/h. Όταν φτάσει η στιγμή της επίσκεψης σε σημείο φόρτισης, η μπαταρία της Mach-E Extended Range μπορεί να υποστηρίξει ταχύτητες έως και 150 kW. Σε 45 λεπτά καταφέρνει να αναπληρώσει ενέργεια από το 10% έως το 80%, ενώ χρειάζονται μόλις 10 λεπτά για να αποκτήσει 119 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την πανίσχυρη Ford Mustang Mach-E GT των 487 ίππων!
«Ελεύθερη ιππασία»…
Σε καθημερινές συνθήκες η Mach-E αποδεικνύεται φιλική και άνετη. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και ουσιαστικά οι καθημερινές μετακινήσεις είναι απολαυστικές στο εσωτερικό της. Μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να έχει σφικτή ρύθμιση, αλλά καταφέρνει με μαεστρία να διαχειριστεί τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, με τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ (225/60/18) να παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Σε κάθε περίπτωση είναι ιδιαίτερα θετικό ότι δεν χαρακτηρίζεται από τη μαλακή αίσθηση που έχεις στο εσωτερικό αντίστοιχων κατασκευών του είδους. Στοιχείο που την καθιστά πολύ άνετη και στον αυτοκινητόδρομο, καθιστώντας το ταξίδι στο εσωτερικό της ως μία χαλαρωτική εμπειρία.
Η ανήσυχη και πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του χαρακτήρα της Mustang αποκαλύπτεται μόλις επιλέξεις το πρόγραμμα «Untamed». Το φημισμένο… πόνυ απελευθερώνει και τους 294 ίππους, φανερώνοντας το δυναμικό της προφίλ. Φυσικά, δεν διαθέτει την εκρηκτικότητα της GT των σχεδόν 500 ίππων, αλλά αναμφίβολα ένα SUV σχεδόν 2,2 τόνων που επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6,2 sec, μόνο δεν το λες αργό! Όπως σε κάθε ηλεκτρικό, έτσι και στην Mach-E, η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία και κάθε φορά που το πατάς τέρμα η πλάτη σου κολλάει στο κάθισμα και στο πρόσωπο σου σχηματίζεται ένα ανεπαίσθητο χαμόγελο. Η εθιστική αίσθηση σε ωθεί να επιταχύνεις πολλές φορές άσκοπα, απλά για να βιώσεις τον εντυπωσιακό τρόπο με τον οποίο το βαρύ αμάξωμα ανεβάζει χιλιόμετρα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Τεχνολογίες
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Αυτονομία
- Χαρακτήρας
ξυνά
- Τεχνητός ήχος
- Αίσθηση φρένου
Όμως, η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά, είναι η αποκάλυψη του DNA της Ford στον επαρχιακό δρόμο. Αυτά τα γονίδια καταφέρνουν να χαρίσουν στη Mach-E χαρακτήρα. Σύμφωνοι, το βάρος είναι αυξημένο και σε οριακές συνθήκες δεν καταφέρνει να το κρύψει. Αλλά το εξαιρετικό ζύγισμα (με τις μπαταρίες τοποθετημένες ανάμεσα στους δύο άξονες), το στιβαρό πλαίσιο και η ανάρτηση που ελέγχει τις αντιδράσεις του αμαξώματος, δημιουργούν ένα ευχάριστο οδηγικά σύνολο. Σου εμπνέει σιγουριά να κινηθείς γρήγορα, ενώ σύμμαχος είναι και το σύστημα διεύθυνσης με την καλή πληροφόρηση. Απαιτεί μικρές και χειρουργικές κινήσεις με το τιμόνι για να κερδίσεις την αδράνεια, ενώ αν βρεις την ισορροπία με το γκάζι στην είσοδο, μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα. Μάλιστα, αν βρεθείς σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, θα διαπιστώσεις πως το πίσω μέρος έχει την τάση να γλιστρήσει αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το στοιχείο της ευχαρίστησης. Σε κάθε περίπτωση, πίσω από το τιμόνι της δεν αισθάνεσαι αποκομμένος, με το στοιχείο της συμμετοχικότητας να είναι ευδιάκριτο από την πρώτη στροφή. Αν το πεντάλ του φρένου με τη μέτρια αίσθηση, φροντίζει να σε επαναφέρει στην… πραγματικότητα των ηλεκτρικών μοντέλων.
συμπέρασμα
Η Mustang Mach-E δεν είναι απόγονος του θρυλικού Pony της αμερικανικής μάρκας. Αποτελεί μέρος της διαδικασίας εξέλιξης της Ford σε ένα ηλεκτρικό παρόν και μέλλον. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε εντυπωσιακή-θελκτική σχεδίαση, σύγχρονες τεχνολογίες, αυξημένο βαθμό πρακτικότητας και αντίστοιχα υψηλό δείκτη αποδοτικότητας. Μάλιστα, στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία η χιλιομετρική ελευθερία που προσφέρει σε κάνει ζεις για περισσότερες μέρες χωρίς το άγχος και το στρες της φόρτισης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό πως στο πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με χαρακτήρα. Διότι η Mustang Mach-E δεν είναι ακόμα ένα ηλεκτρικό, αλλά ένα SUV με σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά που απολαμβάνεις να οδηγείς.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ