Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 292 PS: Time traveller
Κυκλοφορεί σήμερα, όμως ενσωματώνει τεχνολογίες από το μέλλον και μας δείχνει την πολυτέλεια του αύριο. Η Mercedes EQE είναι πολλά περισσότερα από ένα προηγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη αυτονομία.
- -
- -
με μια ματιά
Από την όψη της και μόνο, η Mercedes-Benz EQE αντανακλά ποιότητα, πολυτέλεια, κύρος και κορυφαία τεχνολογία. Στην έκδοση EQE 350+, συνοδεύεται και από 292 ίππους στον πίσω άξονα, μπαταρία 90 kWh και αυτονομία που μπορεί να αγγίξει τα 654 χιλιόμετρα. Αν μας έλεγαν να περιγράψουμε το κορυφαίο πολυτελές sedan του μέλλοντος, τότε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα ήταν το πρώτο που θα μας ερχόταν στο μυαλό.
Ανέκαθεν, τα πολυτελή sedan ήταν το expertise της Mercedes-Benz. Από το αυτοκίνητο-σύμβολο της καινοτομίας, την S-Class, μέχρι και τις μικρότερες E-Class και C-Class. Η αυτοκίνηση ωστόσο, ποτέ δεν έμεινε στάσιμη. Και όσο προχωράει προς την ηλεκτροκίνηση, η γερμανική μάρκα δεν μένει άπραγη. Για την ακρίβεια, συγκαταλέγεται ανάμεσα στους ηγέτες της νέας τάσης, ενώ μοντέλα όπως η Mercedes-Benz EQE που δοκιμάζουμε, δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της.
Ματιά στο μέλλον
Η Mercedes-Benz έφτιαξε την EQE με τέτοιο τρόπο, ώστε να διακρίνεται αμέσως η διαφορετικότητά της. Το «τοξωτό» σχήμα του αυτοκινήτου, οι καμπύλες, η κλειστή μάσκα εμπρός και τα LED φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο εκπέμπει πολυτέλεια, τεχνολογία και κύρος, αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο από τα παραδοσιακά sedan της μάρκας. Από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι η EQE έρχεται από το μέλλον. Δείχνει σύγχρονη, επίκαιρη αλλά και τόσο… διαστημική! Οι εξωτερικές της διαστάσεις βοηθούν στη δημιουργία ενός επιβλητικού ίχνους στο δρόμο. Με μήκος 4.946 mm, πλάτος 1.961 mm και ύψος 1.510 mm, είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητη, είτε βρίσκεται σε κίνηση, είτε σταθμευμένη.
Outerspace
Μια στιβαρή πόρτα -χωρίς πλαίσιο γύρω από το τζάμι- χωρίζει την πραγματικότητα με το… sci-fi εσωτερικό. Την ανοίγεις από μια αναδυόμενη χειρολαβή, με φωτισμό στο περίγραμμά της και το όνομα Mercedes-Benz να δεσπόζει με ευκρινή γράμματα. Περιγράφουμε τη διαδικασία καθώς έχει τη δική της σημασία στον τρόπο που γνωρίζεις την καμπίνα για πρώτη φορά. Η εντυπωσιακή Hyperscreen που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στην EQS δεν υπάρχει στο αυτοκίνητο της δοκιμής (διατίθεται ως extra) όμως δεν μας έλειψε ποτέ.
Για την ακρίβεια, θαυμάσαμε τον τρόπο που ισορροπεί η digital αύρα με την παραδοσιακή πολυτέλεια, από υλικά όπως το ξύλο, το αλουμίνιο, το δέρμα alcantara και τις δερμάτινες επενδύσεις. Εδώ, να τονίσουμε ότι έχει γίνει ευρεία χρήση βιομηχανικά επεξεργασμένων υλικών που ταιριάζουν σαφώς περισσότερο στο φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ ενός τέτοιου αυτοκινήτου.
Όμως, αν δεν το διαβάσεις στις προδιαγραφές, δεν το αντιλαμβάνεσαι αγγίζοντάς τα. Η ποιότητα είναι κορυφαία, ακόμη και στα χαμηλότερα τμήματα της καμπίνας. Όλα τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται είναι εξαιρετικής ποιότητας, ακόμη κι αν είναι σκληρά, ενώ διακόπτες και χειριστήρια έχουν φανταστική αίσθηση κατά τη χρήση, δίνοντας άρωμα στιβαρότητας και ποιοτικής λειτουργίας. Η Mercedes δεν άφησε κανένα περιθώριο κριτικής σε ό,τι έχει να κάνει με τα υλικά και τη συναρμογή. Όλα είναι μελετημένα με τον καλύτερο τρόπο!
Αναφορικά με τη σχεδίαση, όποιος έχει επαφή με τις σύγχρονες Mercedes, αμέσως θα αισθανθεί οικεία. Εντοπίζονται πολλές ομοιότητες, όπως η κεντρική οθόνη πολυμέσων που αποτελεί συνέχεια της κεντρικής κονσόλας, το τιμόνι με τα -κάπως δύσχρηστα- χειριστήρια αφής και το τεράστιο σήμα στο κέντρο, αλλά και τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών. Ο τελευταίος έχει πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, όχι μόνο ως προς τις πληροφορίες που θα προβάλλει αλλά και για το στυλ του.
Οι κεντρικοί αεραγωγοί του κλιματισμού ενσωματώνονται πλήρως στο σχέδιο της κεντρικής κονσόλας, ενώ οι δύο πλευρικοί αεραγωγοί με το στρογγυλό τους σχήμα και τη σχεδίαση, θυμίζουν τουρμπίνες αεροπλάνου, όπως και στις περισσότερες σύγχρονες Mercedes. Το πιο εντυπωσιακό σκηνικό όμως, έρχεται το βράδυ.
Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει πραγματικά άπειρες επιλογές χρωματισμού, προσφέρει δυνατότητα πολλαπλών χρωμάτων που εναλλάσσονται αρμονικά και εκτείνεται από τις πόρτες, στην κεντρική κονσόλα, στο εσωτερικό των αεραγωγών, στα πόδια των επιβατών, στους χώρους αποθήκευσης και πίσω από την οθόνη. Όποιος κι αν μπει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κατά τις βραδινές ώρες, είναι βέβαιο ότι θα μείνει άφωνος.
Το ίδιο ισχύει και για όποιον χρησιμοποιήσει το σύστημα πολυμέσων! Η μεγάλη οθόνη αφής έχει εξαιρετική ανάλυση (τεχνολογίας OLED) και ταχύτατη απόκριση. Το MBUX διαθέτει άπειρες λειτουργίες αλλά όχι δαιδαλώδη μενού, οπότε η περιήγηση είναι απροβλημάτιστη μετά από μια μικρή περίοδο εξοικείωσης. Εννοείται ότι όλα τα συστήματα ενσωματώνονται στην οθόνη, αλλά και το γεγονός ότι υποστηρίζονται όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Οι χρήστες iOS θα εκτιμήσουν το ασύρματο Apple CarPlay, το οποίο προσφέρει άμεση πρόσβαση σε χρήσιμες εφαρμογές. Ωστόσο, αδιαμφισβήτητο highlight είναι το εκπληκτικό ηχοσύστημα της Burmester με 3D ήχο, απίστευτη απόδοση και εντυπωσιακή πιστότητα ακόμη και σε φουλ ένταση.
Όλοι οι καλοί χωράνε!
Σχετικά με τους χώρους, η EQE είναι ένα πραγματικά ευρύχωρο αυτοκίνητο με μεταξόνιο 3.120 mm. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο για τα γόνατα των επιβατών, αλλά και το κεφάλι τους, οπότε θα κάτσουν αρχοντικά ακόμη κι αν είναι πολύ ψηλοί. Τα μοναδικά στοιχεία που παρατηρήσαμε ήταν ότι τα γόνατα λύγιζαν περισσότερο από ότι θα θέλαμε, λόγω της ύπαρξης της μπαταρίας που ανεβάζει ψηλότερα το πάτωμα, ενώ το έδρανο πέφτει κάπως μικρό για τους μεγαλύτερους σωματώτυπους, που θα το ήθελαν κάπως πιο μακρύ για καλύτερη υποστήριξη των μηρών.
Στις εμπρός θέσεις, τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά. Ρυθμίζονται ηλεκτρικά με χειριστήρια στις πόρτες (ακόμη και τα προσκέφαλα!) και η θέση οδήγησης μπορεί να κατέβει αρκετά χαμηλά, αν το θελήσει ο χειριστής. Μόνο η ορατότητα είναι σχετικά περιορισμένη προς τα πίσω, λόγω του σχήματος του αμαξώματος και του μικρού κρυστάλλου. Προχωρώντας παρακάτω, τα 430 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν απογοητεύουν, όμως για αυτή την κατηγορία μεγέθους, είναι λίγα. Επίσης, το πορτμπαγκάζ έχει σχετικά μικρό άνοιγμα. Στην περίπτωση της EQE, ανοίγει μόνο το μεταλλικό τμήμα σαν παραδοσιακό sedan, σε αντίθεση με την EQS η οποία έχει… hatchback χαρακτηριστικά, καθώς μαζί σηκώνεται και το τζάμι διευκολύνοντας σημαντικά στη διαδικασία της φόρτωσης.
Τέλος, η Mercedes EQE πετυχαίνει εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της πρακτικότητας. Στην κονσόλα δεν υπάρχει επιλογέας (βρίσκεται πίσω από το τιμόνι) οπότε απελευθερώνεται ένας μεγάλος χώρος. Η θήκη που εντοπίζεται εκεί διαθέτει κάλυμμα και φιλοξενούνται δύο πτυσσόμενες ποτηροθήκες. Όταν δεν υπάρχει ανάγκη αποθήκευσης ποτηριού, τότε αναδιπλώνονται αυξάνοντας τον αποθηκευτικό χώρο. Λίγο πιο πίσω εντοπίζεται ένα ευρύχωρο υποβραχιόνιο, ενώ αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά, τότε υπάρχει ακόμη ένα πολύ μεγάλο ράφι αποθήκευσης στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Σε ταξιδεύει
H Mercedes-Benz EQE 350+ που οδηγήσαμε ήταν πισωκίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς. Αποδίδει 292 ίππους και 565 Nm ροπή, προσφέροντας αρκετά καλές επιδόσεις, λαμβάνοντας υπόψη και τον χαρακτήρα της κατασκευής. Σύμφωνα με τη Mercedes, έχουμε 0-100 km/h σε 6,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 210 km/h. Στην πράξη η αίσθηση που λαμβάνεις είναι ενός σβέλτου αυτοκινήτου, από το οποίο δεν θα σου λείψει ποτέ η επιτάχυνση.
Δεν σε κολλάει στο κάθισμα ούτε σε εξιτάρει, όπως πιθανότατα θα συμβαίνει με τις ισχυρότερες, τετρακίνητες EQE, όμως επιταχύνει αβίαστα. Και το βασικότερο είναι ότι ποτέ δεν νιώθεις ότι η κατασκευή ζυγίζει 2.355 κιλά. Φυσικά, δεν υπάρχει κιβώτιο και η μετάδοση είναι μονής σχέσης. Οπότε, τα paddles πίσω από το τιμόνι χρησιμεύουν μόνο για τη ρύθμιση έντασης της ανάκτησης ενέργειας. Παρεμπιπτόντως, αυτή μπορεί να φτάσει έως τα 186 kW.
Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 90 kWh, ένα νούμερο πολύ εντυπωσιακό. Προσφέρει αυτονομία από 567 έως 654 χιλιόμετρα, ανάλογα με τις συνθήκες, βάσει των μετρήσεων της Mercedes. Στα δικά μας χέρια καταφέραμε να κάνουμε 450 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, όμως σε συνθήκες που απέχουν πολύ από τις ιδανικές. Μέσα σε αυτά τα χιλιόμετρα μετρήστε και τη διαδικασία της φωτογράφισης, όπου οι στιγμές με το γκάζι στο πάτωμα είναι πάρα πολύ συχνές, αλλά και αρκετή κίνηση σε αυτοκινητόδρομο (με αρκετά υψηλές ταχύτητες). Η μέση κατανάλωση όσο είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας ήταν 19,1 kWh ανά 100 km.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αυτονομία μπορεί με άνεση να ξεπεράσει τα 500-520 χιλιόμετρα σε ρεαλιστικές συνθήκες. Με σύνεση στο γκάζι, είναι πιθανό να φτάσει κοντά στα 600 km! Η συγκεκριμένη δυνατότητα είναι εντυπωσιακή και δεν επιτυγχάνεται μόνο με την πολύ μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το φουτουριστικό σχήμα του αμαξώματος με το απότομο «σβήσιμο» στο πίσω μέρος ευνοεί την αεροδυναμική επίδοση (Cd: 0,22), για αυτό και η αυτονομία δεν «πάει περίπατο» στον αυτοκινητόδρομο και ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη κάνει εξαιρετική διαχείριση της ενέργειας.
Στο κομμάτι της φόρτισης, η Mercedes EQE μπορεί να δεχθεί συνεχές ρεύμα DC έως 170 kW. Σε αυτές τις συνθήκες, γεμίζει στο 80% μέσα σε 32 λεπτά, ενώ μπορεί να κερδίσει 250 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε μόλις 15 λεπτά. Από την άλλη, σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος AC, δέχεται έως 11 kW φόρτιση με βάση τον στάνταρ on-board charger, με την ολοκλήρωση της φόρτισης να γίνεται μέσα σε 8,25 ώρες. Προαιρετικά διατίθεται ένας ισχυρότερος on-board charger των 22 kW, που περιορίζει ακόμη πιο πολύ τη χρονική διάρκεια της διαδικασίας (4,25 ώρες) και μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος που έχουμε γύρω μας, οι οποίοι έχουν ισχύ στα 22 kW.
Γεννημένη για χιλιόμετρα
Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς οδηγώντας την Mercedes EQE είναι η μοναδική ποιότητα κύλισης. Η μάρκα με σήμα το αστέρι έχει κάνει… σπουδή πάνω στο κομμάτι του NVH (Noise-Vibration-Harshness), για αυτό και αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι πάνω σε ένα… σύννεφο. Εξαιρετική ηχομόνωση, εκπληκτική κύλιση χωρίς δονήσεις ή τραχύτητα, σοφά σεταρισμένη ανάρτηση και φυσικά, ησυχία, αφού δεν υπάρχει συμβατικό μοτέρ εσωτερικής καύσης. Η ανάρτηση αποτελείται από διάταξη τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων πίσω.
Προαιρετικά, διατίθεται και αερανάρτηση AIRMATIC με σύστημα ξεχωριστής ρύθμισης για τη συμπίεση και το rebound σε κάθε τροχό. Το ADS+ αντιλαμβάνεται την ποιότητα του οδοστρώματος και προσαρμόζει την απόσβεση, ωστόσο και χωρίς όλα αυτά, το στάνταρ σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου δοκιμής τα πηγαίνει εξαιρετικά. Το υποπλαίσιο της ανάρτησης στηρίζεται σε ελαστομερή έδρανα για τα γόνατα του πίσω άξονα με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση. Η ποιότητα που διαχειρίζεται το κακό οδόστρωμα, αλλά και τις κακοτεχνίες, είναι υποδειγματική.
γλυκά
- Τεχνολογία
- Ποιότητα
- Σύστημα πολυμέσων
- Αυτονομία
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι επιβατών
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Απόδοση φώτων
- Απόδοση ηχοσυστήματος
ξινά
- Χώρος αποσκευών
- Αίσθηση πεντάλ φρένων
- Ορατότητα προς τα πίσω
Σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες και σε έντονες, εγκάρσιες λακκούβες θα διαπιστωθεί μια ξερή αντίδραση, καθώς το βάρος των 2.355 κιλών δεν γίνεται να… ακυρωθεί. Εντός πόλης, παρά το μήκος των σχεδόν 5 μέτρων, είναι απροσδόκητα ευέλικτη με κύκλο στροφής στα 12,5 μέτρα. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα πίσω επιτρέπει στους μπροστά τροχούς να «κόβουν» πολύ. Προαιρετικά διατίθεται και τετραδιεύθυνση, με τους πίσω τροχούς να έχουν τη δυνατότητα να στρίψουν σε αντίθετη φορά έως και 10 μοίρες.
Σε αυτή την περίπτωση ο κύκλος στροφής μειώνεται στα 10,7 μέτρα! Εδώ, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε μια πολύ χρήσιμη τεχνολογία στο συγκεκριμένο μοντέλο. Αν το αυτοκίνητο αντιληφθεί ότι κάποιο άλλο όχημα το ακούμπησε κατά τη διάρκεια που ήταν σταθμευμένο, τότε ανοίγει τις τέσσερις κάμερες γύρω-γύρω από το αμάξωμα και τραβάει φωτογραφίες σε υψηλή ανάλυση, για να υπάρχουν αποδεικτικά με το έτερο όχημα και την πινακίδα του, στην περίπτωση που έχει δημιουργηθεί ζημιά. Ιδιοφυές!
Βγαίνοντας εκτός πόλης, η Mercedes EQE αισθάνεται στο στοιχείο της όταν βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο. Παρουσιάζει μοναδική σταθερότητα και ισχυρό αίσθημα ασφάλειας, ο θόρυβος είναι μηδενικός και τα χιλιόμετρα περνάνε χωρίς να το καταλάβεις. Στο επαρχιακό δίκτυο εντυπωσιάζει με την ευελιξία της, χάρη στην άμεσα παρεχόμενη ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα. Στον γρήγορο ρυθμό είναι ευχάριστη, με τις κλίσεις του αμαξώματος να διατηρούνται πάντα σε λογικό επίπεδο. Το τιμόνι αν και ελαφρύ, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, είναι ακριβές και σε πληροφορεί που κοιτάνε οι τροχοί, ενώ στο πρόγραμμα Sport υπάρχει ένας διακριτικός και αρκετά επιτυχημένος τεχνητός ήχος που παίζει από τα ηχεία.
Αν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί στο όριο, τότε η Mercedes EQE θα του υπενθυμίσει ευγενικά ότι δεν αρέσκεται σε αυτό το ύφος. Στην υπερβολή θα εμφανιστεί η υποστροφή, ενώ παρά την κίνηση στον πίσω άξονα, η υπερστροφή δύσκολα θα προκληθεί. Σε κάθε περίπτωση, τα ηλεκτρονικά θα κόψουν την φόρα του οδηγού καθώς δεν επιτρέπουν κανενός είδους γλίστρημα. Ακόμη και αν έχεις επιλέξει το “Off” στο μενού του ESP! Εδώ που τα λέμε, η οριακή οδήγηση δεν ταιριάζει και τόσο σε μια EQE. Η ασφάλεια άλλωστε, είναι πάντα σε πρώτο πλάνο. Υπάρχει πάρα πολλή πρόσφυση, τα φρένα είναι άκρως αποδοτικά (τετραπίστονες floating δαγκάνες εμπρός, μονοπίστονες δαγκάνες πίσω) και μόνο το πεντάλ των φρένων μένει να χαλάει τη συνταγή καθώς έχει κακή αίσθηση, με ένα… ξύλινο feedback.
Ευτυχώς η ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας σε τρία στάδια από τα paddles πίσω από το τιμόνι (D+, D, D-) υποστηρίζει οδήγηση τύπου one-pedal, με έντονο φρενάρισμα σηκώνοντας το πόδι από το δεξί πεντάλ. Πρακτικά, στις καθημερινές μετακινήσεις δεν χρησιμοποιείς το φρένο και επιβραδύνεις απλώς απελευθερώνοντας το γκάζι. Επίσης υπάρχει και το D Auto, στο οποίο το αυτοκίνητο σταθεροποιεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα χρησιμοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας, λειτουργώντας λίγο-πολύ σαν adaptive cruise control.
Η συγκεκριμένη λειτουργία βοηθάει πολύ σε κατηφορικούς δρόμους με κίνηση, όπως για παράδειγμα την κατάβαση μιας ορεινής διαδρομής. Τέλος, να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε την εκπληκτική απόδοση των φωτιστικών σωμάτων DIGITAL LIGHT, τα οποία φωτίζουν κάθε σπιθαμή του δρόμου, ακολουθούν την πορεία του τιμονιού και αν ανιχνεύσουν αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα, σβήνουν τη δέσμη που θα τυφλώσει τον οδηγό του, χωρίς να σβήνει η μεγάλη σκάλα. Άρα, η εξαιρετική ορατότητα διατηρείται σε όλες τις συνθήκες!
συμπέρασμα
Η Mercedes-Benz EQE 350+ μας έδωσε ένα δείγμα γραφής από τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Εντυπωσιαστήκαμε από την κορυφαία τεχνολογία σε κάθε επίπεδο και το εκπληκτικό εσωτερικό της, ενώ διαπιστώσαμε ότι ένα αμάξωμα με σωστή αεροδυναμική, ένας αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας και μια μεγάλη μπαταρία, μπορεί να δώσει πραγματικά υψηλή ρεαλιστική αυτονομία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ορίζεται στις 81.850 € και είναι πολύ εύκολο να αυξηθεί κι άλλο, καθώς η Mercedes-Benz δίνει πάρα πολλές -και ακριβές- επιλογές έξτρα εξοπλισμού. Είναι σαφές ότι απευθύνεται σε ένα περιορισμένο κοινό, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα πολυτελή και άκρως προηγμένα αυτοκίνητα σε αυτόν τον κόσμο. Στο τελικό ποσό, υπολογίστε και τις 8.000 € της επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ