Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI 150 DSG: Done Deal
Το Skoda Karoq υπέστη το ελαφρύ facelift μέσης ηλικίας που προστάζουν οι καιροί, κάνοντας το ούτως ή άλλως καλό… ακόμα καλύτερο.
- -
- -
με μια ματιά
Η Skoda πήρε το "σιγουράκι" που ακούει στο όνομα Karoq και το έκανε ακόμα καλύτερο!
Η Skoda αποτελεί σήμερα μία μάρκα-εγγύηση, της οποίας τα προϊόντα δεν θα εκτιμήσουν μόνο όσοι συνεχίζουν να είναι προκατειλημμένοι. Εν ολίγοις, αυτοί που θεωρούν πως το status που συνοδεύει τα αυτοκίνητα της τσέχικης εταιρείας είναι το ίδιο με αυτό που ίσχυε πριν 20 χρόνια. Μοναδικοί χαμένοι από αυτή την αντίληψη είναι όσοι εξακολουθούν να τη διατηρούν. Και αυτό διότι τα μοντέλα της τσέχικης μάρκας είναι από τα ελάχιστα της αγοράς που καταφέρνουν να κάνουν overdeliver σε κάθε τους πτυχή. Στην περίπτωση της Skoda, όταν ένα σύνολο είναι ήδη αποτελεσματικό και να συνεχίζει να έχει απήχηση απέναντι στον ανταγωνισμό, δεν υπάρχει λόγος να το μεταμορφώσεις ριζικά. Αντιθέτως, εφαρμόζεις ένα από τα πιο ευφυή εμπορικά τρικ στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας για να αναπτερώσεις το ενδιαφέρον του κοινού. Αυτό του facelift! Η Skoda έχει αρχίσει να γίνεται μετρ του είδους και πρόσφατα παραδείγματα όπως το Kodiaq και σήμερα το Karoq αποτελούν την ζωντανή απόδειξη.
Φρέσκο αλλά και με ουσία
Η είσοδος της Skoda στην κατηγορία των SUV φρόντισε να ταράξει τα νερά σε όποιο segment και αν λανσάρισε μοντέλο, δίνοντας νέα ερμηνεία στον όρο άνεση και πρακτικότητα. Το Karoq, όντας μέλος της μεσαίας κατηγορίας, είχε το δυσκολότερο έργο να φέρει εις πέρας. Στα πέντε έτη όπου βρίσκεται στην αγορά σύμφωνα με την τσέχικη εταιρεία έχει καταφέρει να σημειώσει πάνω από μισό εκατομμύριο πωλήσεις. Όμως, μέσα σε αυτό το διάστημα η ηλικία του άρχισε να γίνεται αισθητή, όποτε ήταν ώρα για μία σχεδιαστική ανανέωση και μία δόση φρεσκάδας.
Με μικρές επεμβάσεις, η Skoda κατάφερε να φέρει το Karoq στο σήμερα, υιοθετώντας και αυτό με τη σειρά του την πιο πρόσφατη σχεδιαστική της ταυτότητα. Στο εμπρός μέρος τον πρώτο λόγο έχουν στοιχεία όπως η φαρδύτερη εξαγωνική μάσκα και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, τα οποία για πρώτη φορά έρχονται και με τεχνολογία LED Matrix (έστω κι αν διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό). Ο λεπτότερος σχεδιασμός τους παραπέμπει στα νεότερα μοντέλα της μάρκας όπως το Fabia, ενώ τονίζει την δυναμισμό του συνόλου. Παρατηρώντας το προφίλ του, το κυριότερο στοιχείο είναι οι νέας σχεδίασης αεροδυναμικές ζάντες, ενώ φυσιολογικά το σχεδιαστικό facelift ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος. Εκεί, τα νέα φώτα τεχνολογίας LED με το minimal design αρκούν για να ανανεώσουν πλήρως την εικόνα, χαρίζοντας του επιπλέον μία φουτουριστική νότα.
Σε αυτό το σημείο κάνει την εμφάνιση του το στοιχείο του overdeliver που αναφέρουμε παραπάνω. Και αυτό, γιατί οι μηχανικοί και σχεδιαστές του νέου Karoq δεν αρκέστηκαν μόνο στις αισθητικές αλλαγές. Αντίθετα, θέλησαν να συνδέσουν την ανανεωμένη εμφάνιση με σημαντική βελτίωση στην αεροδυναμική. Και για να είμαστε ακριβείς κατά 9%, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να βρίσκεται πλέον στο 0,30 Cd. Αυτό το νούμερο έχει επιτευχθεί μέσω των νέων τροχών, των οποίων τα πρόσθετα αεροδυναμικά ένθετα κατευθύνουν τον αέρα που έρχεται από τις εισαγωγές που βρίσκονται στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, στοιχεία όπως η μεγαλύτερη σε μήκος πίσω αεροτομή και τα καλύμματα της ποδιάς κάτω από το ντεπόζιτο και τον πίσω άξονα (ισχύει για τις τετρακίνητες εκδόσεις) μειώνουν ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση, βελτιώνοντας παράλληλα και τις εκπομπές CO2.
Ανανεώσεις στα σημεία
Περνώντας στην καμπίνα του νέου Karoq η εικόνα παραμένει γνώριμη, χωρίς αυτό να είναι αρνητικό! Με κύριο γνώμονα την πρακτικότητα, το εσωτερικό δέχθηκε μερικές πινελιές ανανέωσης που χαρίζουν μία πιο high-tech προσέγγιση. Το ταμπλό κοσμείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8’’ (standard εξοπλισμός) ή 10,25 ιντσών και μία κεντρική οθόνη για το infotainment σε διάσταση 8 ή 9,2 ιντσών. Φυσικά, δεν λείπουν προνόμια όπως ο φωνητικός έλεγχος και η λειτουργία SmartLink, με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης για Android Auto και Apple CarPlay. Από εκεί και πέρα, για την ευχάριστη επίγευση φροντίζει η προσεγμένη ποιότητα των υλικών αλλά και η κορυφαία συναρμογή. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα μία καμπίνα με στιβαρή αίσθηση που χαρακτηρίζεται από πλήρη έλλειψη τριγμών. Για το τέλος αφήσαμε το πιο δυνατό χαρτί του Karoq που δεν είναι άλλο από την πρακτικότητα. Οι αμέτρητοι και γενναιόδωροι αποθηκευτικοί χώροι θα καλύψουν όλες σας τις ανάγκες, ενώ στοιχεία όπως οι βάσεις για tablet και τα τραπεζάκια με ξεχωριστή ποτηροθήκη που βρίσκονται στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, απλά βάζουν τα γυαλιά στον ανταγωνισμό.
Ο χώρος αποσκευών στη στάνταρ μορφή του είναι άκρως ικανοποιητικός με χωρητικότητα 521 διαθέσιμα λίτρα. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να επιλέξουν και το προαιρετικό σύστημα VarioFlex που χωρίζει τα πίσω καθίσματα σε τρία μέρη, που σύρονται, διπλώνονται ή ακόμη και αφαιρούνται τελείως. Οι νέες αυτές παράμετροι μπορούν να αυξομειώσουν την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από τα 479 lt έως τα 588 lt. Αυτό θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες για τα πόδια των πίσω επιβατών. Εκεί, ακόμη και τρεις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, με το Karoq να προσφέρει αρκετό αέρα τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Οι εμπρός επιβάτες σίγουρα δεν έχουν λόγο να παραπονεθούν, με την πρώτη σειρά καθισμάτων να είναι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στον προαιρετικό εξοπλισμό. Μάλιστα όσοι θέλουν μπορούν να εφοδιάσουν το σαλόνι με το Eco pack. Αυτό μεταφράζεται σε επενδύσεις για τα καθίσματα από ανακυκλωμένα υλικά μη ζωικής προέλευσης.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα εσωτερικού
- Χώροι
ξινά
- Κατανάλωση υπό πίεση
Βελτιώσεις και κάτω από το καπό
Η Skoda έχει δηλώσει πως θα προσφέρει το νέο Karoq με κινητήρες βενζίνης και diesel, τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις, με τις αποδόσεις να κυμαίνονται από 110 έως 190 ίππους. Εμείς δοκιμάζουμε την μεσαία βενζινοκίνητη εκδοχή των 150 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μάλιστα, το σύνολο των 1.500 cc ανήκει στη νέα γενιά EVO των συνόλων του VW Group, με βελτιωμένο οικολογικό προφίλ. Με άμεσο ψεκασμό που φτάνει τα 350 bar σε πίεση επιτυγχάνονται μικρότερες υδραυλικές απώλειες, ενώ μειωμένο είναι και το ποσοστό παροχής καυσίμου. Παράλληλα, τόσο ο 1.5 TSI της δοκιμής μας, όσο και ο 1.000άρης των 110 ίππων, διαθέτουν επίστρωση πλάσματος ατσαλιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων με πάχος 0,15 mm που αντικαθιστά τον χυτοσίδηρο μειώνοντας τις τριβές και κατ’ επέκταση το θερμικό φορτίο του κινητήρα.
Στην πράξη, αυτό που απολαμβάνει ο οδηγός είναι ένα σύνολο με καλύτερη απόκριση ειδικά στο χαμηλό και το μεσαίο εύρος στροφών. Παράλληλα, μειωμένη εμφανίζεται η κατανάλωση σε σχέση με μοντέλα που εφοδιάζονταν με το ίδιο μοτέρ και συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο DSG. Γενικότερα, το καλιμπράρισμα του κιβωτίου φαίνεται να έχει φτάσει πολύ κοντά στο ιδανικό. Στα προγράμματα Eco και Normal ο κινητήρας είναι ζωντανός, αλλά με τις αλλαγές των σχέσεων να γίνονται γρήγορα και σε ιδανικές στροφές περιστροφής του κινητήρα, διατηρώντας έτσι την κατανάλωση εύκολα στην περιοχή των 7-7,5 lt/100km. Αξίζει να σημειώσουμε, πως σε αυτό βοηθάει και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων στα χαμηλά φορτία. Αντίστοιχα, στο πρόγραμμα Sport οι 150 ίπποι μοιάζουν υπέρ του δέοντος αρκετοί για τις ανάγκες του μοντέλου, με το μοτέρ να τραβά γραμμικά και αποφασιστικά. Στην χειροκίνητη λειτουργία το DSG δεν διστάζει και αλλάζει ταχύτητα όταν το ζητήσεις, χρησιμοποιώντας και τα paddles πίσω από το τιμόνι. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 8,9 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 km/h.
Άνετο και στιβαρό
Αν κάτι ξεχωρίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Karoq είναι το συναίσθημα σιγουριάς που προσφέρει στον οδηγό. Σταθερό και ξεκούραστο, καταφέρνει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και ελέγχου. Δεν θα σε ενοχλήσει ποτέ περνώντας πάνω από τις κακοτεχνίες και τα κατσαρά της ελληνικής ασφάλτου, ενώ ταυτόχρονα θα σε εντυπωσιάσει με τη σφιχτή αίσθηση που προσφέρει σε πιο σβέλτο ρυθμό. Το τιμόνι σίγουρα δεν σφύζει από πληροφόρηση, αλλά ο ουδέτερος χαρακτήρας που διατηρεί το αμάξωμα σαν σύνολο το καθιστά φιλικό προς το χρήστη. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση εγγυάται ξεκούραστα πολύωρα ταξίδια. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως το C-SUV της Skoda υστερεί σε αστικό περιβάλλον, με την καλή περιφερειακή ορατότητα και το ελαφρύ τιμόνι να κρύβουν εύκολα τον όγκο του αυτοκινήτου στους πιο λεπτεπίλεπτους ελιγμούς που επιβάλλει η πόλη. Ισορροπεί.
συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Karoq δεν αποτελεί κάποια ιδιαίτερη έκπληξη. Και αυτό, όχι διότι αποτυγχάνει να διαφοροποιηθεί από τον προκάτοχο του, αλλά γιατί πλέον έχουμε μάθει πως οποιοδήποτε προϊόν της τσέχικης μάρκας, δύσκολα θα απογοητεύσει. Έχοντας ήδη μία πολύ γερή βάση, το νέο μοντέλο είναι το «σιγουράκι» που περιμέναμε. Μοντέρνο, άνετο, πρακτικό, με ισχυρό τεχνολογικό υπόβαθρο αλλά και λίγο πιο τσιμπημένη τιμή σε σχέση με πριν. Από 26.150 ευρώ για την βασική έκδοση με τον 1.0 TSI των 110 ίππων και από 27.900 ευρώ για το 1.5 των 150 ίππων.