Δοκιμή Renault Clio 1.5 dCi 100 PS: Η καλύτερη έκδοση!
Πολλές φορές η παλιά συνταγή είναι και η καλύτερη και η επανασύνδεση του Clio με το μοτέρ πετρελαίου αποτελεί το ζωντανό παράδειγμα.
- -
- -
με μια ματιά
Η Renault επαναφέρει τον 1.5 diesel κάτω από το καπό του Clio 5ης γενιάς και δημιουργεί την νέα αγαπημένη μας έκδοση από την σημερινή γκάμα του γαλλικού supermini.
Οι όλο και αυστηρότεροι περιορισμοί που θέτονται από τις κυβερνήσεις όσον αφορά τις εκπομπές CO2, «βάζουν φρένο» στην εξέλιξη της τεχνολογίας των πετρελαιοκινητήρων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παίρνουν σήμερα τη θέση τους στη γκάμα των περισσοτέρων εταιριών εξηλεκτρισμένα σύνολα κάθε λογής! Αδιαμφισβήτητα, πρόκειται για την τεχνολογία του σήμερα. Η συγκεκριμένη αλλαγή, όμως, δεν σημαίνει πως είναι απαραιτήτως καλή σε όλες τις περιπτώσεις. Φυσικά, δεν εναντιωνόμαστε στην υβριδική φιλοσοφία, αλλά ταυτόχρονα δεν παύουμε να υποστηρίζουμε και τα παραδοσιακά diesel σύνολα, ειδικά σε περιπτώσεις όπως του Renault Clio.
Το γαλλικό supermini μετά από ένα διάλειμμα λίγων μηνών ξανασμίγει με τον diesel κινητήρα που είχε αποχωριστεί, για να προσφέρει ευκολία και οικονομία χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Σε μία κατηγορία που τα πετρελαιοκίνητα σύνολα αποτελούν είδος προς εξαφάνιση, η Renault επιμένει στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Εντάσσεται για ακόμη μία φορά στις εναπομείναντες εταιρίες που συνεχίζουν να προσφέρουν την επιλογή του πετρελαίου στην γκάμα των supermini μοντέλων τους και κάνει τον κατάλογο του Clio έναν από τους πιο ολοκληρωμένους του segment. Είναι χαρακτηριστικό, πως διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο-LPG), υβριδικά σύνολα και τώρα diesel! Εύκολα καταλαβαίνει κανείς, πως το Clio 5ης γενιάς έχει προτάσεις για όλα τα γούστα.
Εξαιρετικό όπως πάντα
Θυμίζουμε πως η τρέχουσα γενιά έχει παρουσιαστεί από το 2019 και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B των Renault, Nissan και Mitsubishi. Όταν πρωτοεμφανίστηκε η σχεδίαση του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί περισσότερο ως ένα εκτενές facelift της 4ης γενιάς, παρά ως ένα εξ ολοκλήρου καινούργιο μοντέλο. Υιοθέτησε τη σημερινή σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής μάρκας με τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα “C”, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά στην τελευταία γενιά του Megane. Και όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί και στην ηλεκτρική εποχή (βλέπε Megane E-Tech Electric). Την ίδια ώρα, συνέχισε να τιμά το 3-θυρο παρελθόν του, με τις χαρακτηριστικές κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.
Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζουν και στο εσωτερικό του Clio, με την προσεγμένη συναρμογή και πινελιές όπως ο κρυφός φωτισμός να δημιουργούν ένα ευχάριστο και φιλόξενο περιβάλλον. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, με την σχετικά ψηλή θέση της κονσόλας και την ελαφρώς στραμμένη προς αυτόν οθόνη των 7 ιντσών για το infotainment, να χαρίζουν οδηγοκεντρική αίσθηση. Το λογισμικό εντός της οθόνης είναι εύχρηστο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών. Τον βαθμό δυσκολίας που προσθέτουν τα χειριστήρια αφής για τον ήχο στην κεντρική οθόνη αντισταθμίζουν οι εύχρηστοι περιστροφικοί διακόπτες που βρίσκονται ακριβώς από κάτω για τον κλιματισμό. Οι συγκεκριμένοι μάλιστα προσθέτουν μία ευχάριστη νώτα αλουμινίου στην καμπίνα, σπάζοντας την μονοτονία του μαύρου χρώματος που επικρατεί.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Renault Clio 1.0 TCe με τους 90 ίππους
Τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν σχετικά εύκολα με μικρές υποχωρήσεις όσον αφορά την δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ ο χώρος αποσκευών των 366 lt είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Έχει βάθος, κάτι που προσθέτει ωφέλιμο χώρο, αλλά κάνει ελαφρώς πιο δύσκολη την φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους λόγω του υψηλού σκαλοπατιού που δημιουργείται. Εντός της καμπίνας υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, με την ειδική θέση για το κλειδί να προσθέτει αισθητικούς και χρηστικούς πόντους.
Ροπή-for-the-win
Με την επανεμφάνιση του 1.5 dCi κάτω από το καπό του Clio, όλες οι υπόλοιπες επιλογές αρχίζουν να μοιάζουν περιττές. Χάρη στην εξέλιξη που έχει δεχθεί το συγκεκριμένο σύνολο, πλέον αποτελεί την πιο ελκυστική επιλογή στην γκάμα του γαλλικού μοντέλου. Η ποσότητα του χαρακτηριστικού κροταλίσματος των diesel μοτέρ που φτάνει στην καμπίνα έχει μειωθεί στο ελάχιστο, ενώ το ίδιο ανεπαίσθητοι είναι οι κραδασμοί που προέρχονται από το χώρο του κινητήρα, αποδεικνύοντας την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της γαλλικής μάρκας.
γλυκά
- Κατανάλωση
- Ροπή
- Ποιότητα υλικών
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Τιμή έκδοσης
- Χώρος πίσω επιβατών
Το highlight βέβαια του συγκεκριμένου συνόλου δεν μπορεί να είναι άλλο πέρα από την ροπή. Τα 260 Nm που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm κάνουν τις μετακινήσεις ξεκούραστες και χαρίζουν στο σύνολο την αίσθηση ισχύος που ίσως να λείπει από τους κινητήρες βενζίνης ή διπλού καυσίμου. Αν και με ίδια ή παραπλήσια απόδοση, τα υπόλοιπα θερμικά σύνολα της γκάμας θα αναγκάσουν σίγουρα τον οδηγό να καταφύγει σε κατέβασμα σχέσης εάν θέλει να επιταχύνει άμεσα. Επιστρέφοντας στην περίπτωση του 1.5 dCi, ένα απλό βύθισμα στο πεντάλ του γκαζιού αρκεί, ώστε το Clio να ανεβάσει χιλιόμετρα με ευκολία, ακόμη κι αν έχεις επιλέξει την 6η σχέση στο κιβώτιο. Εάν κι αυτό δεν είναι αρκετό, τότε το χειροκίνητο σασμάν με την πολύ καλή αίσθηση και το σαφές κούμπωμα είναι πάντα εκεί για να βοηθήσει. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 11,4 sec ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 188 km/h. Τιμές άκρως ικανοποιητικές για την φιλοσοφία του συνόλου.
Γαλλική σχολή
Στο δρόμο το Clio, αν και σήμερα είναι πιο πολιτισμένο σε σχέση με το σκληροπυρηνικό παρελθόν του, καταφέρνει και λειτουργεί υποδειγματικά, τόσο από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς, όσο και από πλευράς άνεσης. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, με ανάρτηση αρκετά μαλακή ώστε να φιλτράρει με μαεστρία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά όχι τόσο ώστε το γαλλικό supermini να γέρνει ανεξέλεγκτα. Επιλέγοντας κιόλας το πρόγραμμα Sport στο σύστημα Multi-Sense, το τιμόνι με την επαρκή πληροφόρηση βαραίνει ελαφρώς, ενώ αποδεικνύεται και αρκετά άμεσο. Κάτι στο οποίο σίγουρα βοηθούν και οι μεγαλύτεροι τροχοί των 17 ιντσών με το χαμηλότερο προφίλ. Σαν σύνολο, το Clio είναι ευχάριστο στη σβέλτη οδήγηση, χωρίς όμως να εκθέτει τον οδηγό εάν υπερβάλλει. Αυτό σίγουρα κάνει το όριο πιο εύκολα προσβάσιμο στον μέσο οδηγό, αλλά κλέβει λίγο από το παιχνίδι από κάποιον έμπειρο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το υβριδικό Renault Clio E-Tech με τους 140 ίππους
Εντός των τοίχων της πόλης, η πλούσια ροπή και το καλά καλιμπραρισμένο σύστημα start/stop σίγουρα κάνουν τις μετακινήσεις εύκολες και απροβλημάτιστες. Εάν όμως o 1.5 dCi κάπου θριαμβεύει, είναι σε συνθήκες ταξιδιού. Εκεί οι μακριές τελευταίες σχέσεις μετάδοσης κάνουν το Clio ασύγκριτα οικονομικό και αποδοτικό, με το trip computer να παραμένει ακόμη και κάτω από τα 5 lt/100km, εάν η ταχύτητα δεν υπερβεί τα 120 km/h. Γενικότερα κατά την διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,6 lt/100 km, χωρίς ιδιαίτερη, έως καθόλου προσοχή. Και μόνο αυτό φτάνει για να κάνει την συγκεκριμένη έκδοση την κορυφαία στα μάτια μας. Ειδικά τώρα που οι τιμές των υγρών καυσίμων μοιάζουν περισσότερο με τις αντίστοιχες του χρυσού.
The best of the bunch
Η Renault έκανε κίνηση ματ επαναφέροντας το diesel μοτέρ στην γκάμα του Clio. Στην εποχή που ο εξηλεκτρισμός αποτελεί την mainstream λύση για οικονομία, η γαλλική μάρκα μας θυμίζει με τον καλύτερο τρόπο τα προτερήματα της πετρελαιοκίνησης. Ξεχωρίζει για τα χαρακτηριστικά που προσφέρει ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης, αλλά σαφώς οικονομικότερα! Με τις τιμές για το Clio 1.5 dCi των 100 ίππων να ξεκινούν από τις 21.520 € στην έκδοση Evolution σίγουρα δεν είναι το φθηνότερο της γκάμας, αλλά μην αμφισβητήσετε ποτέ εάν αξίζει τα παραπάνω χρήματα. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: «Ναι!»
συμπέρασμα
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει στα ύψη, η Renault δίνει την λύση επαναφέροντας το πετρελαιοκίνητο Clio. Η πλούσια ροπή κάνει την κάθε μετακίνηση πανεύκολη, ενώ το ταξίδι παύει να μοιάζει ακατόρθωτο χάρη στην χαμηλή κατανάλωση.