Δοκιμή: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS

Με δεδομένο το γεγονός ότι η κατηγορία των SUV τείνει να γίνει η πλέον δημοφιλής, το Renault Kadjar ανανεώθηκε στα σημεία για να παραμείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ανανεωμένο σχεδιαστικά, με σύγχρονες τεχνολογίες και πιο αποδοτικούς κινητήρες, το Renault Kadjar εξακολουθεί να παραμένει μία δελεαστική πρόταση στην κατηγορία των SUV.

Η χρήση της κοινής πλατφόρμας αποτελεί δημοφιλή πρακτική ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια. Η Renault, με δεδομένη τη συνεργασία της με την Nissan, είχε «χρυσάφι» στα χέρια της όταν παρουσίασε την αντίληψη της στην κατηγορία των SUV. Το Kadjar μοιραζόταν πληθώρα μηχανικών μερών με το καταξιωμένο Qashqai, επιτρέποντας στους Γάλλους να εστιάσουν σε τομείς όπως η σχεδίαση, η ποιότητα και η άνεση. Στοιχεία που παραδοσιακά διαφοροποιούσαν τις κατασκευές της Renault. Μετά από σχεδόν μία 5ετία στην αγορά, οι Γάλλοι έκριναν πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για ένα φρεσκάρισμα. Και με μισό εκατομμύριο πωλήσεις όλο αυτό το διάστημα δεν υπήρχε λόγος για ριζοσπαστικές αλλαγές, παρά μόνο για μερικές δόσεις εκσυγχρονισμού.

Η αναβάθμιση του Renault Kadjar πραγματοποιήθηκε στοχευμένα και σε πολύ συγκεκριμένους τομείς. Όπως στην σχεδιαστική του ανανέωση, στη χρήση καλύτερη υλικών στο εσωτερικό, πάντα σε συνδυασμό με σύγχρονο εξοπλισμό, αλλά και νέες πιο αποδοτικές κινητήριες μονάδες. Όπως το σύνολο των 1.300 cc του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, απόδοσης 140 ίππων. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το αμάξωμα του γαλλικού SUV δεν έδειχνε να έχει επηρεαστεί από το χρόνο, με αποτέλεσμα στη Renault να αρκεστούν στα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που κάνουν χρήση τεχνολογίας LED, αλλά και στον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα. Μερικές δόσεις χρωμίου σε διάφορα σημεία, σε συνδυασμό με της νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου συμπληρώνουν το αισθητικό παζλ της ανανέωσης. Σε αντίστοιχο πνεύμα και οι αλλαγές στο εσωτερικό, με τη νέα –αλλά μικρή- οθόνη αφής των 7 ιντσών να ξεχωρίζει στη κεντρική κονσόλα.

Μπορεί οι υπόλοιπες αλλαγές να μην ευδιάκριτες, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι το Kadjar προσφέρει υψηλή ποιότητα κατασκευής, με την αισθητική του εσωτερικού να ακολουθεί τη γοητεία της απλότητας. Το σημαντικότερο είναι πως η εργονομία παραμένει κορυφαία, ενώ ο πρακτικός του χαρακτήρας δεν έχει διαταραχθεί στο ελάχιστο. Μάλιστα, όντας σύμφωνο με τις προσταγές της εποχής προσφέροντας πλήρες πακέτο εξοπλισμού με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων R-Link 2 με πλοήγηση, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και ψηφιακό πίνακα οργάνων, στην «μεσαία» έκδοση Sport Editon των 21.590 ευρώ. Φυσικά, το στοιχείο που παραδοσιακά αποτελούσε «άσο στο μανίκι» του Kadjar ήταν οι διαστάσεις του εσωτερικού. Ο χώρος των επιβατών μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε επιβάτες χωρίς υποχωρήσεις στην άνεση και προσφέροντας παράλληλα σημαντικό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Και όλα αυτά την ώρα που η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 527 λίτρα...

γλυκά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Άνεση ανάρτησης
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Όσο διακριτική ήταν η παρέμβαση των Γάλλων τεχνικών στα επιμέρους σημεία, άλλο τόσο καταλυτική αποδείχθηκε στα μηχανικά μέρη. Ο κινητήρας των 1.200 cc τοποθετήθηκε στο ράφι και κάτω από το εμπρός καπό τοποθετήθηκε το υπετροφοδοτούμενο σύνολο των1.300 cc, απόρροια της συνεργασίας του Group με την Daimler. Ο 1.3 TCe για την περίσταση αποδίδει 140 ίππους και στο Kadjar της δοκιμής μας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μπορεί η ονομαστική ισχύ να μην ακούγεται επαρκής για ένα αμάξωμα 1.400 κιλών, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο 1.300άρης κινητήρας καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ελαστικότητα, γεγονός που μεταφράζεται σε πολύ απόκριση από τις χαμηλές στροφές και γεμάτη λειτουργία στις μεσαίες, εμφανίζοντας φυσιολογικά πτωτικές τάσεις στις ψηλές. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η άκρως ικανοποιητική κατανάλωση, αφού όσο το είχαμε στη διάθεση μας δεν ξεπεράσαμε τα 6,7 lt/km. Όμως το στοιχεί που κάνει το συγκεκριμένο σύνολο να ξεχωρίζει είναι η πολιτισμένη λειτουργία του, η οποία και συνοδεύεται από χαμηλό επίπεδο θορύβου. Στοιχείο που συμβάλλει και στην άνετη μετακίνηση.


Δεν είναι υπερβολή, πως το Kadjar προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να πλησιάζει σε αυτό που ονομάζουμε «μαγικό χαλί». Αμορτισέρ και ελατήρια έχουν νέα ρύθμιση και δεν είναι τυχαίο ότι παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα τα επίπεδα άνεσης είναι πολύ υψηλά. Παράλληλα, η διαφοροποίηση στη ρύθμιση της ανάρτησης έχει βελτιώσει εν μέρει και την οδική του συμπεριφορά. Παρά τον όγκο και το βάρος του, το Kadjar αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο σε μία φιδωτή διαδρομή καταφέρνοντας να κρύψει σε μεγάλο βαθμό το μέγεθος του. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες για κατασκευή του είδους, ενώ η υποστροφή θα είναι αποτέλεσμα υπερβολής. Το πίσω μέρος με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία θα ελαφρώσει (ημιάκαμπτος άξονας γαρ) αλλά χωρίς να τρομάξει τον οδηγό, όντας φιλικό και προβλέψιμο. 

συμπέρασμα

Το Renault Kadjar δεν χρειάζεται να πείσει για τη διαφορετικότητα του. Το πολύπλευρο γαλλικό SUV, το οποίο απευθύνεται σε μεγαλύτερου εύρους ηλικιακό κοινό, ξεχώρισε εξαρχής για τη σχεδίαση του, την άνεση στο εσωτερικό και την ποιότητα κύλισης. Στοιχεία που σήμερα διατηρεί στο έπακρο, όντας πλέον πιο σύγχρονο και με πιο αποδοτικούς κινητήρες.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...