ΔΟΚΙΜΗ: Citroen Berlingo 1.5 BlueHDi 100 XTR

Ψάχνει αντίπαλο σε ευρυχωρία και πρακτικότητα

  • -
  • -
με μια ματιά

Το Citroen Berlingo πρωτοεμφανίστηκε το 1996 και έκτοτε η παραγωγή του έχει ξεπεράσει τα 1,5 εκατομμύρια μονάδες. H 3η γενιά της επιβατικής εκδοχής του προσφέρεται σε δύο μήκη αμαξώματος (Medium & Extra Large), με 5 ή 7 θέσεις και κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech (110 & 130 PS) ή diesel 1.5 BlueHDi (75, 100 & 130 PS).

Το Berlingo μετράει πάνω από δύο δεκαετίες στη γκάμα της Citroen και συνεχίζει ακάθεκτο με την ολοκαίνουρια 3η του γενιά στην ίδια λογική. Ουσιαστικά δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία (Ludospace τη λένε οι Γάλλοι), αποτελώντας στην αρχή της καριέρας του την προσιτή εναλλακτική πρόταση στα μοδάτα -τότε- MPV. Σήμερα είναι από τις ελάχιστες προτάσεις με ξεκάθαρα πολυχρηστικό χαρακτήρα και αυτό του δίνει σημαντικό πλεονέκτημα. Σε μια εποχή που τα SUV μεσουρανούν, το Berlingo παραμένει το κόμπακτ οικογενειακό αυτοκίνητο που δεν έχει αντίπαλο σε χώρους και πρακτικότητα.

Πακέτο XTR

Προσφέρεται προαιρετικά και περιλαμβάνει ειδικά εξωτερικά διακοσμητικά στοιχεία (Pack Color Orange), εξωτερικούς καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες που προσδίδουν crossover χαρακτήρα και αποκλειστικό εσωτερικό διάκοσμο Wild Green.

Μόνο που τώρα έχει ένα ακόμη ατού: την εμφάνιση. Το νέο Berlingo δεν μοιάζει σαν την επιβατική έκδοση ενός van, αντίθετα είναι σαν να συνέβη το ανάποδο και η επαγγελματική έκδοση να βασίζεται στο επιβατικό! Ξεχωρίζει το ιδιαίτερα εκφραστικό εμπρός μέρος που υιοθετεί την χαρακτηριστική υπογραφή των σύγχρονων Citroen με τα διπλά φωτιστικά σώματα, ενώ το ψηλό καπό, τα προστατευτικά Airbamp στο πλάι και το προαιρετικό πακέτο XTR με μπάρες οροφής και ποδιές στους προφυλακτήρες δίνουν μια νότα crossover, κλείνοντας το μάτι σε όσους γοητεύονται από τα SUV.

Περνώντας στο εσωτερικό, πραγματικά εντυπωσιάζεσαι! Όχι μόνο από την ευρυχωρία. Όμορφη σχεδίαση και πλήρης εξοπλισμός με όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας σε πείθουν ότι οι Γάλλοι δεν έκαναν οικονομία πουθενά.

Ακόμη και το ταμπλό στο επάνω μέρος του καλύπτεται από ένα ευχάριστο στην υφή υλικό που σπάει τη μονοτονία του μαύρου πλαστικού. Κάθεσαι ψηλά, έχεις εμπρός σου έναν όμορφο πίνακα οργάνων και απολαμβάνεις καλή ορατότητα περιμετρικά (χάρη και στους μεγάλους καθρέπτες), σωστή εργονομία και άνεση από το αναπαυτικό κάθισμα - η φιλοσοφία Advanced Comfort της Citroen είναι πανταχού παρούσα! Η οθόνη αφής 8’’ στο ταμπλό φροντίζει για ψυχαγωγία, τρισδιάστατη πλοήγηση και συνδεσιμότητα μέσω Mirror Link, Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του smartphone. Ο εξοπλισμός μπορεί επίσης να εμπλουτιστεί με ηλεκτρικό χειρόφρενο, έγχρωμο σύστημα Head Up Display και κάμερα οπισθοπορείας Top Rear Vision 180 μοιρών.

Η κορυφαία πρακτικότητα της καμπίνας εκφράζεται κυρίως μέσω των έξυπνων αποθηκευτικών λύσεων. Συνολικά υπάρχουν 28 θήκες, ράφια και ντουλαπάκια χωρητικότητας έως 186 λίτρα, μεταξύ των οποίων:

  • χώρος στη κεντρική κονσόλα, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, με μεγάλο βάθος και συρόμενο καπάκι,
  • δύο ντουλαπάκια συνοδηγού εκ των οποίων το Top Box επιτρέπει την φύλαξη ενός laptop 15”,
  • ντουλαπάκι πάνω από τον πίνακα οργάνων,
  • συρτάρι κάτω από το κάθισμα του οδηγού,
  • δύο αποθηκευτικούς χώρους στο πάτωμα των επιβατών πίσω
  • δύο πτυσσόμενα τραπεζάκια για τους πίσω επιβάτες και
  • γυάλινη οροφή Modutop (προαιρετικά) με ράφια στην κεντρική κονσόλα και εύκολα προσβάσιμο μεγάλο αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος της οροφής.


ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΗΚΕΣ ΤΟΥ CITROEN BERLINGO

Εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών. Έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα, χαμηλό κατώφλι και όγκο 775 λίτρα (1.050 lt στην έκδοση XL)! Αν χρειαστεί, εκτός από τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνεται και η πλάτη του συνοδηγού δημιουργώντας μια τεράστια, ενιαία επιφάνεια μήκους 2,7 m (3,0 m στο XL) για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων. Με το Berlingo ο όρος ‘μετακόμιση’ δεν είναι υπερβολή, αλλά πραγματική δυνατότητα!

Αποκορύφωμα της πρακτικότητας είναι τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα ίδιου πλάτους που προσφέρουν άπλετο χώρο για τρεις ενήλικες επιβάτες, τα οποία μπορούν μάλιστα να αναδιπλωθούν πανεύκολα πλήρως ή να αφαιρεθούν! Το μπες-βγες πίσω γίνεται πανεύκολα χάρη στις μεγάλες πλαϊνές συρόμενες πόρτες (οι οποίες διατίθενται και με ηλεκτρικά παράθυρα και πτυσσόμενα κουρτινάκια), ενώ το πορτμπαγκάζ μπορεί να εξοπλιστεί με ανοιγόμενο τζάμι. Οι δύο επιπλέον θέσεις (3η σειρά) διατίθενται προαιρετικά στην έκδοση Medium της δοκιμής και είναι στάνταρ στη μακρύτερη XL.

Χώροι για τους πάντες και τα πάντα προσφέρει με λίγα λόγια το Berlingo. Δεν υπάρχει τίποτα με μήκος 4,4 m που να το πλησιάζει σε ευρυχωρία (εκτός από τα αντίστοιχα Rifter και Combo). Τι άλλο θες; Έναν αποδοτικό κινητήρα που να μπορεί να κινήσει με σθένος και οικονομία το αυτοκίνητο ακόμη και όταν είναι γεμάτο.

Ο σύγχρονος diesel 1.5 BlueHDi με την πολιτισμένη λειτουργία και τους 102 ίππους που κινεί το «δικό μας» Berlingo αποτελεί τη χρυσή τομή. Με όπλο του όχι τόσο την ισχύ όσο τη ροπή των 250 Nm που εμφανίζεται από χαμηλά (1.750 rpm), προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 12,3 sec και τελική ταχύτητα 171 km/h) και πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου: 4,3 lt/100 km ανακοινώνει η Citroen, 6,5 lt/100 km είδαμε εμείς κατά μέσο όρο. Το 5άρι κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση προσφέρει οικονομία στο ταξίδι, σε ανηφορική διαδρομή όμως γίνεται εμφανές το κενό μεταξύ 2ης και 3ης σχέσης, με αποτέλεσμα να αναγκάζεσαι σε πιο συχνές αλλαγές. Τουλάχιστον ο επιλογέας είναι μαλακός και εύχρηστος σε λειτουργία.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κορυφαία ευρυχωρία
  • Απαράμιλλη πρακτικότητα
  • Οικονομία καυσίμου
  • Άνεση & ποιότητα κύλισης
  • Δυνατότητα επέκτασης εγγύησης στα 5 έτη
ξινά
  • 5άρι κιβώτιο με μακριά κλιμάκωση

Μαλακή είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης, με σαφή προσανατολισμό στην άνεση και την ποιοτική κύλιση. Τομείς που το Berlingo επιβεβαιώνει και με το παραπάνω τη φιλοσοφία Advanced Comfort και την παράδοση της Citroen. Πραγματικά απολαμβάνεις να ταξιδεύεις μαζί του, χάρη και στην καλή ηχομόνωση. Αυτό δεν σημαίνει πως έχει θυσιαστεί η οδική συμπεριφορά στις στροφές. Ακόμη και φορτωμένο, το γαλλικό ‘Ludospace’ εμπνέει εμπιστοσύνη με το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και τον αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος, παρά τις τονισμένες κλίσεις στις στροφές. Στο υψηλό επίπεδο ασφάλειας συμβάλλουν φυσικά τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και παρακολούθησης προσοχής του οδηγού που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Για τους λάτρεις της περιπέτειας, το Berlingo μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control της Citroen.

συμπέρασμα

Το νέο Citroen Berlingo δεν επαναπαύεται στην ιστορία που έχει χτίσει. Συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς στους τομείς της άνεσης, της οικονομίας, της ευρυχωρίας και της λειτουργικότητας, στοιχεία που θα εκτιμήσουν δεόντως μεγάλες οικογένειες ή δραστήριοι τύποι με ογκώδη εξοπλισμό για τα χόμπι τους. Ταυτόχρονα σε κερδίζει με την εμφάνισή του, κλείνει το μάτι στους λάτρεις των SUV με το πακέτο XTR και διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel που καλύπτουν κάθε ανάγκη κι επιθυμία. Στην έκδοση 1.5 BlueHDi diesel που δοκιμάζουμε προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις και δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, που είναι και το ζητούμενο σε ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο.


Citroen Berlingo 1.5 BlueHDi 100

Κινητήρας                             1.5 diesel

Ισχύς                                      102 PS

Ροπή                                      250 Nm

0-100 km/h                            12,3 sec

Τελική ταχύτητα                   171 km/h

Μέση κατανάλωση              4,3 lt/100 km

Εκπομπές CO2                     112 g/km

Τιμή                                        από 21.700 €

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

VIDEOS

Νέο Citroen Berlingo 2018

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...