TEST:Piaggio Mp3 300i LT ABS

Το παρόν και το μέλλον της αστικής μετακίνησης, κατά την Piaggio, ανήκει στα τρίτροχα scooter

  • -
  • -
με μια ματιά

Ζήσε την αίσθηση της μοτοσυκλέτας με τον ασφαλέστερο τρόπο! Αυτό είναι το MP3, ένας εναλλακτικός τρόπος αστικής μετακίνησης από την Piaggio, με το σίγουρο πάτημα τριών τροχών και την δυνατότητα να το οδηγείς με το δίπλωμα αυτοκινήτου!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κράτημα/ευελιξία
  • Φρένα
  • Χειρόφρενο
  • Απόδοση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Αίσθηση μοτοσυκλέτας
  • Αποθηκευτικοί χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση (χαμηλή σε σχέση με αυτοκίνητο)
ξυνά
  • Τιμή

 

Αν είσαι παραδοσιακός αναβάτης, έχεις συνδέσει με δίκυκλο αυτό που θα είναι κάτω από τα πόδια σου. Είτε σε μοτοσυκλέτα οποιασδήποτε κατηγορίας, είτε σε σκούτερ ή παπί οι τροχοί είναι δυο και ο αναβάτης το πρώτο και κύριο που καλείται να αντιμετωπίσει είναι η ισορροπία. Χωρίς αυτή, δύσκολα κάποιος θα νιώσει άνετα, δύσκολα θα εξελιχτεί σαν οδηγός και μάλλον πρώιμα θα εγκαταλείψει την προσπάθεια. Με αυτή την σκέψη οι άνθρωποι της Piaggio ζούληξαν το μυαλό τους και βρήκαν την λύση!

 

Δυο εμπρός και ένας πίσω!

Ο στόχος ήταν να αγκαλιάσει κόσμο που ήθελε αλλά ήταν διστακτικός στην είσοδο στους δυο τροχούς και το καμάρι της Piaggio με κωδικό MP3 έφτασε με λύση στο «πρόβλημα». Πρόσθεσε έναν επιπλέον τροχό εμπρός και η διάταξη με δυο εμπρός και έναν πίσω, έδωσε ευεργετικά αποτελέσματα στο κομμάτι της σταθερότητας και της ψυχολογίας που μεταφέρει στον αμύητο. Παράλληλα και παρά το γεγονός ότι διαθέτει τρεις τροχούς, διατηρεί την απολαυστική ευελιξία που χαρακτηρίζει τα κλασικά scooter με δυο τροχούς μια και η βασική αρχή ήταν να μην μεταφέρει διαφορετική αίσθηση. Έτσι, γέρνει και ελίσσεται κανονικά σαν μοτοσυκλέτα και δεν αλλοιώνει την κεντρική ιδέα μετακίνησης και συμπεριφοράς των δίκυκλων. Από το 2006 που πέρασε στην παραγωγή το MP3 δεν έπαψε να προσελκύει νέους πελάτες. Σύμφωνα με τις πωλήσεις του ανα την Ευρώπη οι 150.000 μονάδες σε διάστημα 8ετίας είναι ένα πρώτο καλό δείγμα επιτυχίας. Και η νέα γκάμα MP3 είναι ακόμα δελεαστικότερη.

Ο άσος στο μανίκι για το MP3 είναι ότι στην έκδοση LT, η αύξηση του εμπρός μετατροχίου στο ελάχιστα επιτρεπτό όριο ώστε να χαρακτηριστεί τρίκυκλο, δίνει το δικαίωμα στον χρήστη να το οδηγεί με το δίπλωμα αυτοκινήτου χωρίς η νομοθεσία να του επιβάλει την έκδοση αντίστοιχου για μοτοσυκλέτα(εξαιρούνται οι κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτου με έκδοση μετά τις 19/1/2013). Ένας ακόμα λόγος-κίνητρο να παρκάρεις μόνιμα το αυτοκίνητο και να βιώσεις τα προνόμια στην καθημερινότητα που σου προσφέρουν τα σκούτερ! Η έλευση του μεγαλύτερου MP3 500 έδωσε τις αλλαγές και στο μικρότερο που δοκιμάζουμε, όπου εμφανίζεται με νέο πλαίσιο πέραν των αισθητικών αλλαγών στον σχεδιασμό, που παντρεύει το σκούτερ με το αυτοκίνητο για να προσελκύσει το κοινό τους.


Ώρα για
scooter

Αυτοκινητάδικα όργανα και ενημέρωση, δυο …κυριολεκτικά πολυθρόνες και αχανής φωτιζόμενος (και με παροχή ρεύματος) αποθηκευτικός χώρος από κάτω τους. Η προστασία από αέρα, κρύο και νερά είναι εξασφαλισμένη, τόσο για τον οδηγό, όσο και για τον συνεπιβάτη, ενώ το …σχεδόν πορτ μπαγκάζ για τα δεδομένα του μεγέθους του, επαρκεί για να «χωνέψει» εξοπλισμό (π.χ κράνη) και όχι μόνο. Στους αποθηκευτικούς χώρους περιλαμβάνεται ένα επιπλέον μικρό ντουλαπάκι πίσω από την φαρδιά ζελατίνα, για μικροαντικείμενα που διαθέτει θύρα USB. Γιατί εκτός από την full ενημέρωση από τα όργανα, το MP3 δίνει και την δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone!

Τα δυο ξεχωριστά μονομπρατσα ψαλίδια (με αμορτισέρ για το καθένα, που όταν συμπιέζεται το άλλο εκτείνεται) συμπεριφέρονται ορχηστρικά, καταπίνοντας ανωμαλίες χωρίς να αλλοιώνουν κατευθυντικότητα και αίσθηση. Η ποιοτική λειτουργιά της ανάρτησης είναι δεδομένη και ακόμα και αν επιφορτιστεί μόνο ο ένας τροχός(δεξί ή αριστερός) δεν επηρεάζει την ακλόνητη αίσθηση. Στα έξυπνα πλεονεκτήματα της εμπρός ανάρτησης του MP3 περιλαμβάνεται και το γεγονός ότι κλειδώνει στην θέση ισορροπίας με κουμπί στον δεξί αντίχειρα και δεν χρειάζεται να κατεβάζεις πόδι. Το σύστημα ενεργοποιείται κάτω από τα 5 km/h οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και ξεκλειδώνει αυτόματα στο άνοιγμα του γκαζιού.

Με τον μονοκύλινδρο, 4χρονο, υγρόψυκτο κινητήρα των 278 cc και με ηλεκτρονικό ψεκασμό ABS και ASR στην φαρέτρα του το πρωτοποριακό σκούτερ της Piaggio έχει όλα τα εχέγγυα για να προσφέρει σβέλτη και ποιοτική μετακίνηση. Οι 23 ίπποι και τα 24,3 Nm ροπής εξασφαλίζουν άμεση επιτάχυνση που είναι ουσιαστική, θα ικανοποιήσει τον χρήστη μοτοσυκλέτας και δεν θα τρομάξει τον αντίστοιχο αυτοκινήτου που κάνει τα πρώτα του βήματα στον χώρο. Η αίσθηση ακόμα και στην τελική ταχύτητα των 125 km/h δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης, ενώ η επιτάχυνση είναι άμεση και δεν διστάζει να πιάσει την maximum ταχύτητα εύκολα στις ανοιχτές λεωφόρους της πόλης. Οποιοσδήποτε βρίσκεται στην σέλα του μπορεί να χουφτώνει με αποφασιστικότητα το γκάζι χωρίς υποψία ανησυχίας για ενδεχόμενο γλίστρημα.

Το αντισπίν κάνει δουλειά, το ABS εξασφαλίζει απουσία μπλοκαρίσματος, άλλωστε οι τρεις τροχοί θα τα κατάφερναν και χωρίς τα ηλεκτρονικά εφόδια, είτε χρησιμοποιώντας τις δυο μανέτες είτε το ποδόφρενο που λειτουργεί συνδυαστικά και κυριολεκτικά καθηλώνει το MP3. Τα 242 κιλά της κατασκευής έχουν καθαρά θεωρητικό ρόλο γιατί από την στιγμή που ανεβαίνεις, λύνεις χειρόφρενο και ξεκινάς …σχεδόν εξαφανίζονται! Αίσθηση ελαφριά, ευελιξία που σου επιτρέπει να νιώθεις δίκυκλος και να ξεχνάς τι οδηγείς. Κινείσαι με ευκολία ανάμεσα στα αυτοκίνητα, δεν νιώθεις ποτέ ότι το πλάτος θα σε εγκλωβίσει ακόμα και αν επιλέξεις extreme ρυθμό συνηθισμένος από μοτοσυκλέτα. Το απροβλημάτιστο πλάγιασμα ακόμα και στο βρεγμένο αθηναϊκό μωσαϊκό που αντιμετωπίσαμε τις μέρες που το είχαμε στην διάθεσή μας, είναι αφοπλιστικό για όσους σε βλέπουν και απολαυστικό για εσένα που το ζεις. Γείρε άφοβα! Αίσθηση μοτοσυκλέτας με σιγουριά πατήματος που δεν θα τρομάξει και τον πιο φοβισμένο(φυσικά για τους ποιο μυημένους το ASR απενεργοποιείται)! Κάνεις κυριολεκτικά πλάκα και γέρνεις στρίβοντας με ταχύτητα την στιγμή που όλοι οι δίτροχοι κάνουν άμυνα σε τέτοιες συνθήκες! Το μόνο που τελικά του χρεώνεις είναι η αλμυρή τιμή του, όμως αν καταφέρεις να την πλησιάσεις για να το αποκτήσεις το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα θες να το αποχωριστείς!

ΦΩΤΟ - VIDEO: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ

συμπέρασμα

Ο καλύτερος τρόπος για να αφήσεις το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ, είναι να νιώσεις την αίσθηση ελευθερίας συνδυασμένη με την σιγουριά που σου μεταφέρει η οδήγηση ενός MP3 της Piaggio. Με τρεις τροχούς να πατούν σταθερά στο έδαφος, με την καινοτόμα μπροστινή ανάρτηση που συμπεριφέρεται σεμιναριακά και σου επιτρέπει να προσομοιώνεις την οδήγηση μοτοσυκλέτας, το MP3 είναι εδώ για να σε εκπαιδεύσει στο άγνωστο με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο. Στην έκδοση 300i παραμένει σβέλτο και ουσιαστικό για κάθε αστική και περιαστική απαίτηση, ευρύχωρο και άνετο, κομψό και καλοεξοπλισμένο από σύγχρονες ευκολίες και gadget και φυσικά οικονομικότερο από κάθε αυτοκίνητο. Μπορεί λοιπόν να απευθύνεται σε φρέσκο κοινό που υπόσχεται να το γοητεύσει, όμως ακόμα και ο ορκισμένος μοτοσυκλετιστής θα βρει ενδιαφέρουσα την υπόθεση MP3 και αυτός είναι λόγος να βγάλεις το καπέλο στην Piaggio για την έξυπνη ιδέα μετακίνησης πάνω σε τρεις τροχούς. Και μάλιστα οδηγώντας το νόμιμα με δίπλωμα αυτοκινήτου (για κατόχους με έκδοση έως 19/1/2013). Ο μοναδικός λόγος για να γκρινιάξεις τελικά είναι η τιμή.  

VIDEOS

GOCAR TEST - Piaggio Mp3 300i LT ABS

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...