ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki SV 650 ABS

€ 500 μείωση στην τιμή και η Suzuki SV 650, επιστρέφει στην επικαιρότητα

  • -
  • -
με μια ματιά

Τα προσιτά γυμνά, γίνονται ακόμα πιο προσιτά με την προσφορά της Suzuki που θα τρέχει για το SV 650 μέχρι 31 Μαρτίου και εξαντλήσεως αποθεμάτων. Ολοκληρωτικά ανανεωμένη και σύγχρονη, σερβίρεται σε δελεαστική τιμή για made in Japan μοτοσυκλέτα. 


Με αφορμή λοιπόν την τιμή, ευκαιρία να θυμηθούμε τη Suzuki SV 650! Μια δυναμική επανεμφάνιση στη μεσαία κατηγορία προσιτών δικύλινδρων μοτοσυκλετών. Μια επιστροφή που στόχο έχει να κλέψει λίγο από την επιτυχία της άμεσης ανταγωνίστριας με το μεγάλο σουξέ που ακούει στο MT-07 και γεμίζει τα ταμεία της Yamaha.

 

Στη μάχη των γυμνών

Κλείνει ήδη μια σεζόν παρουσίας στην αγορά και η SV 650 ήρθε με την λιτή σχεδίαση ενός naked και με την λογική της ευέλικτης και γοητευτικής στην όψη μοτοσυκλέτας. Μπορεί να μη γεμίζει με υπερβολές το μάτι και να μην προσφέρει εξωτικό στιλ, όμως το αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον στο σύνολο και αυτό που λέμε, τόσο όσο! Καθαρές και απλές γραμμές που θυμίζουν μοτοσυκλέτα στην παραδοσιακή της έννοια. Η αδύνατη σιλουέτα συνδυάζεται με ένα τύπου χωροδικτυώματος κομψό ατσάλινο πλαίσιο, την χυτή αλλά επίσης λιτή ουρά και την μονοκόμματη σέλα, το στενό ρεζερβουάρ με το όρθιο τιμόνι και φυσικά τον στρογγυλό προβολέα μπροστά που δίνει μια ρετρό-café racer εσανς. Από την άλλη βέβαια η νέα SV 650 μόνο οπισθοδρομική δεν είναι! Ο V2 των 645 cc που υμνείται από το λανσάρισμά του, προ του millennium, μέχρι την δοξασμένη V-Strom εποχή, έχει περάσει ταχύρρυθμα μαθήματα εκσυγχρονισμού για να αποκτήσει την πιστοποίηση Euro 4, χωρίς μάλιστα να χάσει σε απόδοση.

γλυκά
  • Κομπακτ σχεδίαση
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Ομοιογένεια συνόλου
  • Πλαίσιο
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Σκληρή σέλα
  • Χώροι
  • Ελαστικά 

Παραπάνω από 60 αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στα σωθικά του και στην τροφοδοσία, ενώ παράλληλα έχει κερδίσει το σύστημα SES (Suzuki Easy Start) που αρκεί ένα στιγμιαίο πάτημα στο μπουτόν της μίζας για την εκκίνηση του κινητήρα, αλλά και το Low RPM Assist, που ουσιαστικά σου επιτρέπει να απελευθερώνεις τον συμπλέκτη όταν ξεκινάς, χωρίς γκάζι. Με ένα ηλεκτρονικό βοήθημα διαχείρισης, το μοτέρ ανεβάζει τις στροφές όσο χρειάζεται ώστε να πει αντίο σε σβήσιμο ή σκορτσάρισμα και κάπως έτσι το SV ανοίγει τα φτερά του ακόμα και στους άπειρους αναβάτες που θέλουν να δοκιμάσουν τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Εργονομικά άλλωστε το όρθιο τιμόνι και το καλό για την κλάση του κόψιμο διευκολύνει την ευελιξία, ενώ το ύψος σέλας δεν θα ζορίσει ακόμα και αναστήματα από 1.60 m. Το επίσης καλό είναι ότι και σχεδόν δίμετρο λεβεντόπαιδο να είσαι δεν θα νιώσεις εγκλωβισμένος και με κλειδωμένες γωνίες στα πόδια στην ανθρώπινα σχεδιασμένη θέση οδήγησης του SV. Πίσω από το στενό είναι η αλήθεια τιμόνι ένας καλαίσθητος ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι μπροστά στο οπτικό πεδίο του αναβάτη και πρόθυμος να τον βομβαρδίσει πληροφορίες ακόμα και όταν ο καλοκαιρινός μεσημεριανός ήλιος σημαδεύει κατάματα την LCD οθόνη. Στροφόμετρο, ταχύμετρο, ένδειξη θερμοκρασίας και βενζίνης, όλα ψηφιακά και νοικοκυρεμένα χωρίς να δημιουργούν πονοκέφαλο ενημέρωσης. Φυσικά δεν λείπουν πληροφορίες trip computer σχετικά με την ένδειξη ταχύτητας στο κιβώτιο, την αυτονομία, την στιγμιαία και μέση κατανάλωση, καθώς και την ώρα.

 

Φιλικό, πρόθυμο, απολαυστικό

Σύμφωνα με τη Suzuki, ο γνωστός V2 στα σύγχρονα δεδομένα του, αποδίδει 75 ίππους και 64 Nm ροπή, ενώ και η μέση κατανάλωση ανταγωνίζεται τον κόσμο των σκούτερ με τα 3,84 lt/100 km. Στην πραγματική ζωή η κατανάλωση μεταφράζεται σε ένα στρογγυλό τάλιρο, οδηγώντας απελευθερωμένος χωρίς να σκέφτεσαι τρόπους να την διατηρήσεις χαμηλά, χωρίς όμως να νιώθεις ότι δεν εκμεταλλεύεσαι την ζωηρή απόδοση που προσφέρει ο κινητήρας. Όλα αυτά τα στοιχεία δίνουν την εντύπωση ότι η SV 650 προσφέρει έναν καλό λόγο για να απολαμβάνεις καθημερινά την μοτοσυκλέτα σου. Η πρώτη εντύπωση είναι απόλυτα φιλική, νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα αθλητικό σύνολο, στενό, χωρίς να ανοίγει τα πόδια που φωλιάζουν γύρω από ένα κομψό ρεζερβουάρ σχεδόν 14 λίτρων. Ένα κόμπακτ και ευέλικτο σύνολο που υπόσχεται εύκολες στιγμές ακόμα και με κυκλοφοριακή συμφόρηση στον αστικό ιστό. Η SV 650 ελίσσεται με ιδιαίτερη ευκολία ανάμεσα στις στοίβες των αυτοκινήτων με το στενό τιμόνι εδώ να βοηθά, άσχετα αν συνολικά θα έδινε καλύτερες λαβές ένα φαρδύτερο. Μόνο το κόψιμο του τιμονιού θα σε περιορίσει όταν φρακάρουν όλα, όμως συνηθίζεται στην κατηγορία και αν ήθελες να φτάνεις πάντα πρώτος στο φανάρι θα επέλεγες μικρομεσαίο σκούτερ. Στην πράξη μπορεί να σε πείσει ότι μπορεί να αναλάβει τις καθημερινές διαδρομές και να δώσει νόημα στις μετακινήσεις σου με την ζωηρή, στιβαρή και δραστήρια συμπεριφορά. Οι εξετάσεις στην πόλη ολοκληρώνονται με καλό βαθμό με το χαμηλό ύψος της σέλας και το Low RPM Assist να συμβάλουν με τη μεριά τους, τα βουτυρένια σε αίσθηση χειριστήρια να απλοποιούν την κατάσταση και το εργονομικό πακέτο να γαρνίρεται με μπόλικη ροπή ώστε να νιώθεις ότι ανάμεσα στα πόδια σου έχεις παραπάνω από 645 cc.

Η μεσαία naked Suzuki φυσικά περιμένει να βγεις από την πόλη για να σε κερδίσει με τα επιπλέον χαρίσματά της. Μπορεί η ελλιπής κάλυψη από τον αέρα να δείχνει προτίμηση για επαρχιακό δίκτυο, όμως καταφέρεις να ξεπεράσεις το χαστούκισμα του αέρα διαπιστώνεις ότι προσφέρει ακλόνητη αίσθηση ακόμα και αν το ψηφιακό ταχύμετρο πλησιάζει την ένδειξη 200 km/h. Σίγουρα σκοπός του δεν είναι να καταπίνει αυτοκινητόδρομους, όμως το δεμένο σύνολο που προσφέρει η συνεργασία πλαισίου ανάρτησης δεν χωλαίνει ακόμα και όταν ορμάς σε παρατεταμένες με 6η και πολλά στο κοντέρ. Αν επιμένεις και αναζητάς ταξίδι με μια SV, θα βιώσεις σύντομα ότι η σκληρή σέλα θα δώσει εντολή στον εγκέφαλο για να ξεκουράσεις τα μαλακά σου μόρια μετά από 150-200 km, άλλωστε και το σφυροκόπημα του αέρα θα σε έχει κουράσει. Μέχρι τα 130 km/h γλιτώνεις τον αέρα αλλά όχι την σκληρή σέλα, ενώ αν υπάρχει και συνεπιβάτης, ενδεχομένως να σου έχει κάνει νόημα νωρίτερα για την πρώτη στάση της ημέρας. Μικρές εκδρομούλες στα πέριξ της πόλης είναι μέσα στο ρεπερτόριο του SV, τα περιθώρια για φόρτωμα είναι ιδιαιτέρως λιγοστά και περιορίζονται στο tank bank, όμως εκεί που θα την απολαύσεις πραγματικά είναι solo σε στριφτερή διαδρομή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

SUZUKI SV 650 ABS

Κινητήρας     V2, 90o , 645 κ.εκ

Ισχύς              75 PS/8.500 σ.α.λ. 

Ροπή               64 Nm/8.100 σ.α.λ.

Κατανάλωση  3,84 lt/100 km

Ρεζερβουάρ  13,8 lt

Βάρος             197 kg (πλήρες υγρών)

Ελαστικά       120/70-17’’(Ε), 160/60-17’’(Π)

Μεταξόνιο    1.445 mm

Μήκος            2.140 mm

Ύψος σέλας   785 mm

Τιμή                € 6.395 (τιμή προσφοράς)

Η SV 650 ελίσσεται πρόθυμα και αέρινα στις εντολές που της δίνεις, οι αναρτήσεις προσφέρουν μια σφιχτή ενδοτικότητα που χτίζει εμπιστοσύνη να επιτεθείς και μόνο η ποιότητα της ασφάλτου και η θερμοκρασία των ελαστικών θα σου βάλει φρένο στην προσπάθεια. Αν εξασφαλίσεις τα δυο προηγούμενα, οι μπίλιες στα μασπιέ δεν θα αργήσουν να αφήσουν τις σπίθες στην άσφαλτο. Με ελαστικά μαλακότερης γόμας θα εξαφάνιζε τα ξαφνικά μικρογλιστρήματα, μιας και τα Dunlop πρώτης τοποθέτησης αναζητούσαν θερμοκρασία που δύσκολα εξασφάλιζαν, όταν ο τάπητας δεν είχε ευρωπαϊκό συντελεστή τριβής. Ο κινητήρας είναι κλασσικά πρόθυμος στις χαμηλομεσαίες, ενώ η εξάτμιση εκπέμπει ένα μελωδικό V2 τραγούδι χωρίς να το παρακάνει. Αν ψάχνεις επιπλέον dB στα αυτιά σου οι Yoshimura είναι διαθέσιμες, όπως και οι εξατμίσεις άλλων κατασκευαστών, για να απελευθερώσουν ήχο, βάρος και άλογα που υπάρχουν στην ψυχή του SV.

Το μοτέρ δεν διστάζει να στροφάρει στα κόκκινα, αν και δεν είναι απαραίτητο ούτε ιδιαιτέρως ωφέλιμο την στιγμή που σου σερβίρει ελαστικότητα και ζουμερές δόσεις ροπής σχεδόν από το μηδέν. Τα φρένα αποδίδουν ικανοποιητικά και το ABS δεν επεμβαίνει με το παραμικρό, ούτε «αμολάει» ανησυχητικά τον βαθμό επιβράδυνσης. Και μέσα σε όλα αυτά διαπιστώνεις, όπου και να πέσει το βλέμμα σου, την ποιότητα που έχουν χαρακτηριστεί οι μοτοσυκλέτες Made in Japan, με την SV650 να είναι άξια εκπρόσωπος. Γενικότερα σου αφήνει γεύση ομοιογένειας ως ικανότατο σύνολο για να ροκανίζεις επαρχιακές στριφτερές διαδρομές, ακόμα και τη νύχτα με τον στρογγυλό προβολέα να φωτίζει σωστά στις ερημιές, αλλά και έναν καλό λόγο να την χρησιμοποιείς καθημερινά στις αστικές σου συνήθειες. Διαθέσιμη σε λευκή, μπλε, κόκκινη και μαύρη (ματ), η SV 650 προσφέρεται από την Suzuki μαζί με επίσημο κατάλογος αξεσουάρ αποκλειστικά για αυτήν, ώστε ο κάτοχος να βάζει την πινελιά του κατά το δοκούν. Παράλληλα επώνυμοι βελτιωτές έχουν επιληφθεί από νωρίς, ώστε οι πιστοί του customizing να μην νιώσουν παραπονεμένοι. Άλλωστε το ελκυστικό naked της Suzuki προσφέρεται και για αυτό!

 

συμπέρασμα

Η νέα Suzuki SV 650 έρχεται να γοητεύσει όσους θέλουν να κάνουν την εισαγωγή τους στις σπορ street, αλλά και να ικανοποιήσει τους έμπειρους που ψάχνουν κάτι προσιτό, οικονομικό και απολαυστικό για να τριγυρίζεις ολημερίς και ολονυχτίς σε ορεινό και αστικό στροφιλίκι. Η στενή σιλουέτα και η ελαφριά αίσθηση, συνδυάζεται με ένα διαχρονικά αποδοτικό κινητήρα που γνωρίζει δεύτερη νεότητα με Euro4 πιστοποίηση. Καλοστημένη, ποιοτική και ζωηρή σε διάθεση και χαρακτήρα, ήρθε να ταΐσει με ρεαλισμό την μοτοσυκλετιστική νιότη που κάθε αναβάτης κρύβει κάπου βαθιά μέσα του. Διαθέσιμη και ήδη προσιτή στα € 6.895, γίνεται ακόμα ποιο δελεαστική με τα € 500 έκπτωσης (τιμή προσφοράς: € 6.395) και ίσως ήρθε η ώρα να πεταχτεί κανείς μέχρι τις εκθέσεις Suzuki. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...