Οδηγούμε το νέο Subaru Forester στη Γερμανία
Το θρυλικό SUV επιστρέφει με μία ολοκαίνουργια 6η γενιά που τονίζει τους τομείς στους οποίους έχει διαπρέψει και ενισχύει τον πολυτελή του χαρακτήρα.
- -
- -
Το Subaru Forester αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας από την πρώτη του κυκλοφορία τον Φεβρουάριο του 1997. Σήμερα, 27 χρόνια μετά, έχει ξεπεράσει τις 5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Με τη νέα, 6η γενιά, το Forester θέλει να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του, αποτελώντας ίσως το δημοφιλέστερο SUV της μάρκας και το τρίτο πιο επιτυχημένο από πλευράς πωλήσεων μοντέλο της στην Ευρώπη.
Οι Ιάπωνες έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στα επόμενα χρόνια, ετοιμάζοντας 3 νέα SUV έως το τέλος 2026 σε συνεργασία με την Toyota και άλλα 4 νέα in-house μοντέλα έως το τέλος του 2028. Επίσης, μεγάλο μέρος στο μέλλον της εταιρίας έχει σκοπό να παίξει και η ηλεκτροκίνηση, με τη Subaru να στοχεύει έως το 2030, το 50% των πωλήσεων της να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Με αυτά κατά νου λοιπόν, το νέο Forester έρχεται με σκοπό να ενισχύσει τις αρχές πάνω στις οποίες στήριξε την επιτυχία του και ταυτόχρονα να προσελκύσει νέο κοινό χάρη στην πιο μοντέρνα και τεχνολογικά προηγμένη φιλοσοφία του. Το οδηγούμε σε μία ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή λίγο έξω από το Βερολίνο για να αποκτήσουμε μία πρώτη γνώμη πριν την επίσημη παρουσίαση του στην Ελλάδα στις αρχές του επόμενου έτους.
Φρέσκο και αναβαθμισμένο
Η 6η γενιά του Subaru Forester έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, υιοθετώντας μια πιο λιτή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση που διατηρεί τις σκληροτράχηλες ρίζες της, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να ταιριάξει περισσότερο στη φιλοσοφία των ευρωπαίων ανταγωνιστών. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις (+30mm σε μήκος, +15mm σε πλάτος), αλλά με το μεταξόνιο να παραμένει αμετάβλητο (2.670mm), το νέο μοντέλο είναι πιο επιβλητικό, χάρη στις πιο καθαρές μεγάλες επιφάνειες και τη μείωση των ακμών. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα χαρίζουν μία πιο μοντέρνα και επιθετική όψη τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, ενώ οι σχεδίαση των θόλων το κάνουν να δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό. Σε αντίθεση με την πιο «τραχιά» αισθητική του προκατόχου του, το νέο Forester συνδυάζει τα εξελιγμένα μηχανικά μέρη με μια πιο ώριμη και εξελιγμένη εμφάνιση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία. Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 18 ή 19 ίντσες.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές στο design μπορεί να μην είναι τόσο εμφανείς, αλλά η συνολική αίσθηση πολυτέλειας είναι ξεκάθαρη μέσα από την άνεση που προσφέρει και την καλύτερη ποιότητα κύλισης. Τα νέα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν την κίνηση του κεφαλιού κατά τη διάρκεια της οδήγησης, μειώνοντας τον πόνο στη μέση και το λαιμό, καθώς και την πιθανότητα ναυτίας. Παράλληλα, η ηχομόνωση του εσωτερικού έχει βελτιωθεί σημαντικά, μειώνοντας τον θόρυβο από το δρόμο και τον κινητήρα, επιτρέποντας να πραγματοποιούνται πιο ξεκούραστα τα πολύωρα ταξίδια.
Η πρακτικότητα είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του, με το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 1.720 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (508 lt στην κλασική διάταξη). Για πρώτη φορά, διατίθεται αισθητήρας κίνησης για την ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ, διευκολύνοντας τη φόρτωση και εκφόρτωση. Στο εσωτερικό επίσης βρίσκουμε το νέο infotainment με την κάθετη οθόνη των 11,6 ιντσών η οποία υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει δυνατότητα ταχύτερης ασύρματης φόρτισης στη σχετική επιφάνεια. Η κεντρική οθόνη να πούμε ότι είναι και το κυριότερο digital στοιχείο εντός της καμπίνας καθώς οι Ιάπωνες φαίνεται να επιμένουν στη χρήση αναλογικών δεικτών για τον πίνακα οργάνων.
Βελτιώσεις σε πλατφόρμα και κινητήρα
Η νέα γενιά του μοντέλου βασίζεται στην Subaru Global Platform (SGP), η οποία έχει βελτιωθεί σημαντικά κυρίως χάρη στην αλλαγή της δομής της, προσφέροντας αυξημένη ακαμψία κατά 10% και μειωμένο βάρος. Το νέο εσωτερικό πλαίσιο και η χρήση δομικών συγκολλητικών υλικών σε περισσότερες περιοχές του οχήματος έχουν οδηγήσει σε βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά καθώς και σε πιο ακριβή αίσθηση στο δρόμο.
Το θρυλικό σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive, ένα από τα βασικά στοιχεία που έκαναν το Forester ευρέως γνωστό για τις εκτός δρόμου ικανότητες του παραμένει στο επίκεντρο της ταυτότητας του μοντέλου. Σε συνδυασμό πάντα με το ήπια υβριδικό σύνολο e-BOXER. Ο 4κύλινδρος κινητήρας των 2 λίτρων συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο (τύπου CVT) Lineartronic, προσφέροντας πιο ομαλή και άμεση επιτάχυνση. Η ισχύς μοιράζεται ανάλογα με τις ανάγκες του δρόμου, ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ βελτιωμένη σύμφωνα με την εταιρία είναι και η κατανάλωση καυσίμου.
Λόγω των αυστηρότερων ευρωπαϊκών προδιαγραφών για τους ρύπους, η απόδοση του συνόλου έχει πέσει από τους 150 στους 136 ίππους και τα 182 Nm ροπής. Στοιχείο βέβαια που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Subaru δεν έχει επηρεάσει καθόλου τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, χάρη σε μία σειρά από 24 βελτιώσεις στις οποίες προχώρησαν ώστε να βελτιώσουν την απόδοση και τα υβριδικά χαρακτηριστικά του 2λιτρου e-BOXER. Οι επίσημες τιμές επιδόσεων είναι 12,2 sec για το 0-100 km/h και 188 km/h τελικής, όταν η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 8,1 lt/100km.
Σε πραγματικές συνθήκες τώρα, πουθενά δεν μπορούμε να πούμε ότι μας έλειψε η δύναμη, ακόμη και όταν βρεθήκαμε σε ένα άκρως απαιτητικό και λασπωμένο εκτός δρόμου τερέν. Το X-MODE έχει επίσης αναβαθμιστεί, επιτρέποντας την αξιοποίηση του πλέον και στην όπισθεν, κάνοντας ακόμη πιο εύκολο τον έλεγχο του οχήματος σε δύσκολες συνθήκες. Με απόσταση από το έδαφος 220 mm και ελαστικά τεσσάρων εποχών εγκατεστημένα από το εργοστάσιο, το Forester θα περάσει από πολλά μέρη που η πλειοψηφία των SUV που κυκλοφορούν σήμερα, ούτε θα το φανταζόταν. Και το κυριότερο είναι ότι το κάνει τελείως ξεκούραστα, χωρίς την παραμικρή δυσκολία. Επιτρέποντας έτσι ακόμη και σε πιο άπειρους οδηγούς να κινηθούν σε εξαιρετικά δύσβατα μονοπάτια. Η μπόρα που μας έπιασε καθώς φτάναμε στην τοποθεσία της παρουσίασης έμοιαζε ιδανική, καθώς έκανε το έργο του Forester να μοιάζει ακόμη πιο εντυπωσιακό. Διαδρομές που εκ πρώτης όψεως έμοιαζαν απροσπέλαστες, διασχίζονταν με ασύγκριτη ευκολία και χωρίς το παραμικρό άγχος. Το σύστημα Hill Descent Control συμβάλλει στην ασφαλή κάθοδο σε απότομες πλαγιές ή γλιστερούς δρόμους, κάτι το οποίο είδαμε και στην πράξη, με το οικογενειακό SUV να κατεβαίνει μία απότομη βρεγμένη πλαγιά ελεγχόμενα με μόλις 3 km/h και κυρίως… χωρίς εμείς να αγγίζουμε κανένα από τα πετάλια.
Βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ασφάλεια
Το νέο Forester όμως δεν προορίζεται για κίνηση μόνο σε off-road διαδρομές και γι’ αυτό έχει βελτιωθεί και στο κομμάτι της δυναμικής οδήγησης, με το τιμόνι να προσφέρει περισσότερη ακρίβεια και ταχύτερη απόκριση. Επίσης, το πεντάλ του φρένου έχει επανασχεδιαστεί για πιο ακριβή χειρισμό, ενώ η αεροδυναμική του οχήματος έχει βελτιωθεί με τη χρήση νέων μερών, όπως τα μπροστινά αεροδυναμικά στόμια και τα κανάλια αέρα κάτω από το όχημα, προσφέροντας σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Βασικός τομέας στον οποίο είδαμε δραματική διαφορά ήταν αυτός της ανάρτησης, αλλά και της ηχομόνωσης. Ένα κομμάτι της δοκιμής αποτελούνταν από back-to-back οδήγηση της προηγούμενης και της νέας γενιάς. Έτσι μπορούσαμε να δούμε και να καταλάβουμε άμεσα την διαφορά που έχει το νέο Forester σε σχέση με τον προκάτοχο του. Οδηγώντας ακριβώς την ίδια διαδρομή, το νέο μοντέλο έδειχνε πιο στιβαρό, πιο άνετο και με αισθητά καλύτερη ποιότητα κύλισης. Σε αυτό συνέβαλε το τιμόνι, οι μικρότερες κλίσεις στις στροφές και ο σημαντικά μειωμένος θόρυβος που εισέβαλε στην καμπίνα, τόσο από το γύρω περιβάλλον, όσο και από τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Οι τριγμοί επίσης ήταν ένα στοιχείο που έλαμψε διά της απουσίας του.
Με πρώτο γνώμονα την ασφάλεια
Η ασφάλεια συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της Subaru στοχεύοντας μάλιστα στον εκμηδενισμό των ατυχημάτων στα οποία συμμετέχουν μοντέλα της μάρκας έως το 2030. Επιστρέφοντας στο Forester τώρα, η αναβαθμισμένη τεχνολογία EyeSight Driver Assist, διαθέτει πλέον 15 λειτουργίες (5 καινούργιες), συμπεριλαμβανομένων συστημάτων όπως το Emergency Driving Stop System και το Front Cross Traffic Braking. Το πρώτο εκ των δύο ελέγχει την κατάσταση του οδηγού και αν εντοπίσει κάτι που υποδεικνύει ότι δεν είναι σε θέση να αντιδράσει ξεκινά μία διαδικασία προειδοποίησης αυτού και ακινητοποίησης του οχήματος. Παράλληλα, το σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver Monitoring System) διαθέτει βελτιώσεις που αναγνωρίζουν πότε ο οδηγός έχει κουραστεί ή αποσπάται η προσοχή του.
Το νέο Forester εξοπλίζεται με εννέα αερόσακους, ενώ βελτιωμένη είναι και η προστασία σε πλευρικές και μετωπικές συγκρούσεις με την εφαρμογή νέων υλικών υψηλής αντοχής, αλλά και λόγω της ενισχυμένης δομής του πλαισίου. Επιπλέον, νέα χαρακτηριστικά όπως η ανασχεδιασμένη εμπρός μάσκα και τα χαμηλωμένα τριγωνικά παράθυρα συμβάλλουν στη βελτίωση της ορατότητας, μειώνοντας τα τυφλά σημεία.
Το νέο Subaru Forester υπολογίζεται πως θα φτάσει στην ελληνική αγορά προς το τέλος του έτους, με τις τιμές να ανακοινώνονται από τον αντιπρόσωπο μέσα στην ίδια περίοδο.