Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai στην Πορτογαλία - Τι άλλαξε
Το best-seller C-SUV δέχεται ένα εκτεταμένο facelift που του προσφέρει πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, διατηρώντας όμως το πλούσιο υβριδικό προφίλ του.
- -
- -
Η ιστορία του Nissan Qashqai ξεκινάει από το 2006. Μια εποχή που τα δεδομένα στην αυτοκίνηση πατούσαν πάνω στη λογική του άσπρο-μαύρο. Τα SUV ήταν SUV με την παραδοσιακή έννοια του όρου (δηλαδή μεγαλύτερα σε διαστάσεις, τετρακίνητα και πολλές φορές «χτισμένα» σε πλαίσιο σκάλας) και τον ρόλο του συμβατικού οικογενειακού τον είχαν τα sedan, τα estate και τα hatchback. Το Qashqai όμως, έφερε το… γκρι στο προσκήνιο. Υπερυψωμένο μεν, όχι σκληροτράχηλο δε. Με τετρακίνητες ή εμπροσθιοκίνητες εκδόσεις και χώρους ικανούς να καλύψει μια οικογένεια, χωρίς να είναι τεράστιο σε διαστάσεις. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ακροβάτησε ανάμεσα σε πολλές κατηγορίες, συνδυάζοντας τα καλά από κάθε κόσμο και τελικά, δημιούργησε μια τάση που ακολούθησε ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία.
Με ελάχιστες εξαιρέσεις να έχουν προηγηθεί, το Nissan Qashqai ήταν one of a kind. Αν και είχαμε ξαναδεί SUV με κίνηση μόνο εμπρός και τη λογική ενός υπερυψωμένου hatchback, κανένα δεν κατάφερε να πετύχει την άρτια συνταγή της Nissan και γρήγορα εξελίχθηκε σε ανεπανάληπτη εμπορική επιτυχία, καθιερώνοντας ουσιαστικά τη λογική του οικογενειακού με ψηλό αμάξωμα, χωρίς τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά των SUV. Η τρίτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2021 και υιοθέτησε αρκετά διαφορετικό χαρακτήρα, έχοντας μια σαφώς πιο premium προσέγγιση. Πιο προσεγμένα υλικά στην καμπίνα, περισσότερες τεχνολογίες, όπως και αποκλειστικά υβριδικά κινητήρια σύνολα με δύο mild hybrid βενζινοκινητήρες και ένα full hybrid. Και τώρα, ταξιδεύουμε στην Πορτογαλία για να γνωρίσουμε την ανανεωμένη εκδοχή της!
Αισθητή παρουσία
Σε επίπεδο εμφάνισης, το ανανεωμένο Nissan Qashqai φέρνει ένα ολοκαίνουργιο μπροστινό τμήμα με ριζικό ανασχεδιασμό στη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα. Η λογική με τις αιχμηρές γωνίες και τις λεπτές LED λωρίδες διατηρείται, αλλά σε μια εντελώς διαφορετική εκτέλεση. Πλέον το εμπρός τμήμα είναι πιο δυναμικό, δείχνει πιο high-tech και δίχως αμφιβολία, δεν θυμίζει τίποτε άλλο φτιάχνοντας ένα ξεκάθαρο σχεδιαστικό προφίλ. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές δεν είναι τόσο μεγάλης έκτασης, όμως έχουν γίνει παρεμβάσεις που δίνουν το στίγμα της ανανέωσης. Τα φωτιστικά σώματα έχουν πιο σκούρο κρύσταλλο και νέα φωτεινή υπογραφή και ο προφυλακτήρας διαθέτει είτε μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα, είτε το χρώμα του αμαξώματος, ανάλογα την έκδοση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών είναι πλέον στάνταρ από τη μεσαία έκδοση και πάνω, ενώ οι πλουσιότερες διαθέτουν επιλογές στις 19 ή τις 20 ίντσες για να διαλέξει ο υποψήφιος αγοραστής, μαζί με τρία νέα χρώματα: τα Pearl White, Pearl Black και Deep Ocean.
Level up
Στην καμπίνα οι διαφοροποιήσεις στο facelift έχουν να κάνουν κυρίως με τις επενδύσεις και τα διακοσμητικά. Στις ακριβότερες εκδόσεις έχουμε Alcantara σε πολλά σημεία, όπως το πάνελ των θυρών, την κεντρική κονσόλα, τα μάγουλα των καθισμάτων ή το ταμπλό, ενώ συναντάμε και δερμάτινες καπιτονέ επενδύσεις που ενισχύουν την premium αίσθηση. Η οθόνη αφής στα πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού είναι μια μονάδα των 12,3 ιντσών η οποία λειτουργεί πολύ καλά και δεν εμφανίζει καθυστερήσεις ή δύσχρηστα μενού. Παράλληλα, το infotainment αναβαθμίστηκε, συμπεριλαμβάνοντας υπηρεσίες Google όπως Google Maps και το Google Assistant. Το ίδιο συνέβη και με τη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού, περιλαμβάνοντας πλειάδα συστημάτων.
Ανάμεσα σε αυτά είναι το σύστημα AVM με λειτουργία 3D ώστε ο οδηγός να βλέπει τι συμβαίνει περιμετρικά του αυτοκινήτου και να παρκάρει πανεύκολα. Ακόμη μια νέα προσθήκη είναι η τεχνολογία εμφάνισης του ορίου ταχύτητας χρησιμοποιώντας και δεδομένα από το GPS, εκτός της μπροστινής κάμερας, με προειδοποίηση όταν ο οδηγός υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Ωστόσο η Nissan δημιούργησε και το Driver Assist Custom Mode μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να καταχωρήσει τις προτιμήσεις του σχετικά με την «ευαισθησία» των συστημάτων ασφαλείας χρησιμοποιώντας απλώς ένα κουμπί στο τιμόνι. Στο κομμάτι των χώρων, το Nissan Qashqai συνεχίζει να διατηρεί πολύ καλό πρόσωπο. Πίσω ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι καλύπτει ακόμη και ψηλούς, ενώ οι πόρτες που ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες διευκολύνουν σημαντικά το μπες-βγες, αλλά και την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τους γονείς.
Hybrid talks
Το νέο Nissan Qashqai είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με υβριδικά σύνολα βενζίνης, όπως ακριβώς γινόταν και στο μοντέλο πριν την ανανέωση. Συγκεκριμένα, ένας τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.3 λίτρων με mild hybrid σύστημα στα 12V, που αποδίδει 140 ίππους και 270 Nm στην εκδοχή με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ή 158 ίππους με 270 Nm ροπή σε εκείνη με το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) με την ονομασία X-Tronic. Η τρίτη επιλογή είναι ένα full hybrid σύνολο που απαρτίζεται από έναν turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με 156 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων και 330 Nm ροπής. Η ιδιαιτερότητα εδώ είναι ότι ο βενζινοκινητήρας δεν συνδέεται καθόλου με τους τροχούς. Το Nissan Qashqai e-POWER, όπως ονομάζεται στη συγκεκριμένη έκδοση, κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα και ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, τροφοδοτώντας με ρεύμα την μπαταρία των 2,1 kWh.
Ο KR15DDT, όπως ονομάζεται ο τρικύλινδρος turbo, διαθέτει τεχνολογία που μπορεί να μεταβάλλει τη συμπίεση διευρύνοντας το πεδίο απόδοσης του μοτέρ ανάλογα με τις ανάγκες. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να λειτουργεί εξαιρετικά αποτελεσματικά σε χαμηλό φάσμα στροφών, παράγοντας την απαιτούμενη ισχύ με το ελάχιστο δυνατό αντίτιμο σε καύσιμο και θόρυβο. Το Nissan Qashqai e-POWER ήταν εκείνο που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Πορτογαλία. Πρόκειται για ένα πολύ smooth σύστημα κίνησης που λειτουργεί παράγοντας ελάχιστο θόρυβο και κραδασμούς. Η παροχή ισχύος είναι αδιάλειπτη θυμίζοντας αρκετά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση. Η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 km εντός πόλης, ενώ σε μεικτή διαδρομή που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς, η μέση τιμή θα είναι κοντά στα 6 lt ανά 100 km. Συνήθεια απαιτεί το πεντάλ των φρένων, ειδικά όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία e-PEDAL που μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση.
Η οδική συμπεριφορά του Nissan Qashqai διατηρεί τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της προηγούμενης γενιάς με αποτελεσματική απόσβεση των κακοτεχνιών του δρόμου και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ο αεροδυναμικός θόρυβος που καταφέρνει να φτάσει στην καμπίνα είναι λιγοστός και το ταξίδι γίνεται άνετα, είτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε σε επαρχιακό. Ευθύνη για αυτό αποδίδεται και στην τεχνολογία ενεργής ακύρωσης θορύβων (Active Noise Cancelation) για να διατηρείται η ηρεμία στο εσωτερικό, όπως και η απόφαση της Nissan να «παχύνει» τα εμπρός τζάμια (4,6 mm πλέον από τα 3,6 mm του προηγούμενου Qashqai e-POWER), μαζί με την αναθεώρηση των ελαστικών μερών που σφραγίζουν τις πόρτες. Όταν ο δρόμος αποκτήσει περισσότερες στροφές, το Qashqai διαχειρίζεται απόλυτα την κατάσταση και η ανάρτηση δεν επιτρέπει πλεύσεις στο αμάξωμα, με τον οδηγό να αισθάνεται το αυτοκίνητο «δεμένο». Παράλληλα με την τεχνολογία Linear Tune, ο θερμικός κινητήρας ανεβάζει στροφές ανάλογα με το πόσο πατάει ο οδηγός το γκάζι, προκειμένου να αποτυπωθεί μια φυσική εμπειρία οδήγησης, κάτι που πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό. Σε συνδυασμό με την καλή αίσθηση του τιμονιού, προκύπτει ένα ευχάριστο σύνολο, σε κάθε διαδρομή. Να αναφέρουμε ότι η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα. Μόνο τα Qashqai με 20άρες ζάντες και οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν διαφορετική ανάρτηση πίσω, με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.
Πότε έρχεται στην Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai;
Το ανανεωμένο Nissan Qashqai είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας και σύντομα θα δούμε και τα πρώτα αυτοκίνητα στους δρόμους. Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία έχει ανακοινώσει και τις τιμές, με αρχική στις 29.990 € για την έκδοση με τον mild hybrid κινητήρα των 140 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο. Για το αυτόματο σασμάν X-Tronic και το σύνολο των 158 ίππων απαιτούνται 32.990 €, ενώ το ίδιο «πακέτο», αλλά και με τετρακίνηση, στοιχίζει 36.990 €. Τέλος, το full hybrid Nissan Qashqai e-POWER με τους 190 ίππους διατίθεται από 39.990 €.