Πρώτη οδήγηση: Νέο Volkswagen Passat
Η εξέλιξη της 8ης γενιάς είναι εδώ και ενώ το μεσαίο οικογενειακό δείχνει μια από τα ίδια, διαθέτει μια ολιστική βελτίωση με έμφαση στον εκσυγχρονισμό του
- -
- -
με μια ματιά
Η σταθερή αξία στον κόσμο των μεσαίων, με κτήμα του πλέον τον ελκυστικό δυναμισμό στη σχεδίαση, το ευέλικτο ταμπεραμέντο στο δρόμο και κάθε λογής τεχνολογικό ατού από το φορτωμένο επίκαιρο καλάθι της Volkswagen.
Το πλέον καινοτόμο Passat στην ιστορία του μοντέλου είναι εδώ.
Συνεχίζει την επιτυχία του παγκόσμιου best seller που έχει
καταγράψει περισσότερες από 30 εκατομμύρια πωλήσεις και πορεύεται
στην εποχή του με σλόγκαν «πολυτελές σεντάν με το υψηλότερο
IQ».
Passat ετών 47
Ένα από τα δημοφιλέστατα αυτοκίνητα της κατηγορίας που δεν μένει κολλημένο στην ιστορία του, αλλά εξελίσσεται. Μπορεί να διατηρεί το ίδιο πλαίσιο και η μόνη μεταβολή στις διαστάσεις του να αφορά τους τονισμένους προβόλους, όμως οι αισθητικές παρεμβάσεις έστω και με διακριτικό τρόπο είναι παρούσες. Ανασχεδιασμένη μάσκα, εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, ευρεία χρήση από LED φώτα συνολικά παντού, καθώς και το πίσω λογότυπο του μοντέλου που έχει αποκτήσει διαστάσεις και νέα θέση στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών, είναι οι λεπτομέρειες που προσφέρουν το πνεύμα της αλλαγής.
Στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι ότι το μεσαίο Volkswagen έφτασε
στην σύγχρονη εποχή ως εκφραστής της τεχνολογίας. Το παραδοσιακό
αναλογικό ρολόι στην κορυφή της κονσόλας ανήκει στην ιστορία και η
ώρα τώρα εκεί, δείχνει ολογράφως …Passat. Το ανασχεδιασμένο ταμπλό
προσφέρει εργονομικές και πρακτικές λύσεις, όπως η μεγάλη ανοικτή
εσοχή μπροστά από τον επιλογέα, με προαιρετικό χώρο ασύρματης
φόρτισης για smartphone και θύρα USB-C για παραδοσιακή φόρτιση ή
διασύνδεση. Η premium αισθητική είναι παρούσα, η ποιότητα
αναβαθμισμένη και ο εσωτερικός κόσμος του Passat δεν έχει να
ζηλέψει τίποτα από τους ακριβοθώρητους της κατηγορίας.
Οι οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος Infotainment δημιουργούν τη νύχτα μια ενιαία εικόνα με τα φωτιζόμενα κουμπιά στο πολυλειτουργικό τιμόνι και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό που προσφέρει έως και 30 χρώματα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display, προφέρει τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις με το πάτημα του διακόπτη View στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Η Dynaudio, η διάσημη Δανέζικη εταιρεία συστημάτων ήχου hi-fi, έχει εξελίξει ένα ηχοσύστημα 700 Watt έτσι ώστε να ταιριάζει στο εσωτερικό του νέου Passat.
Χωροταξικά η γενναιόδωρη καθολική ευρυχωρία παραμένει σημαιοφόρος του εσωτερικού κόσμου, με τους επιβάτες να βολεύουν τα κορμιά τους ανεξάρτητα από την σωματική τους διάπλαση. Εξαιρετική και η ορατότητα προς τα έξω χάρις τις σχετικά λεπτές κολόνες, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές με 586 λίτρα, απλά δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.
Τεχνολογίας το ανάγνωσμα
To IQ.DRIVE, η ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού της Volkswagen, συνδυάζει τεχνολογίες που οδηγούν προς την αυτόνομη οδήγηση. Σε αυτές περιλαμβάνεται το νέο Travel Assist. Έτσι το Passat θα είναι το πρώτο Volkswagen που θα μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα και με υποβοήθηση πρακτικά σε ολόκληρη την κλίμακα ταχυτήτων, από 0 έως 210 km/h (από τα 30 km/h με manual κιβώτιο).
Παράλληλα θα είναι και το πρώτο Volkswagen παγκοσμίως με
διαισθητικό τιμόνι, το οποίο αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού
παρέχοντας μια διαδραστική διασύνδεση για συστήματα όπως το Travel
Assist.
Το Lane Assist έχει αναβαθμιστεί με τη χρήση μιας νέας πολυλειτουργικής κάμερας. Οι καινούργιοι IQ.LIGHT - LED matrix προβολείς βελτιώνουν επίσης την ασφάλεια και την άνεση στην νυχτερινή οδήγηση, λειτουργούν αυτόματα και διαδραστικά διαβάζοντας τις συνθήκες και το Passat είναι το πρώτο που τους καρπώνεται, μετα το πολυτελές SUV Touareg. Η έκδοση GTE διαθέτει τους IQ.LIGHT- LED Matrix προβολείς στο βασικό εξοπλισμό.
Η τρίτη γενιά του Modular Infotainment Matrix (MIB3) φέρνει στο νέο Passat μια σειρά από νέες λειτουργίες. Μία από αυτές είναι το We Connect App Wireless, ένα μενού που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone μέσω της οθόνης του infotainment, συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay, που χάρη στο MIB3 είναι για πρώτη φορά εφικτή στη Volkswagen. Εκτός από τις βελτιωμένες υπηρεσίες που έχουν σχέση με την πλοήγηση το Volkswagen We και οι online υπηρεσίες του We Connect και του We Connect Plus καθιστούν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες διαθέσιμες.
Για πρώτη φορά smartphones (συμβατά μοντέλα της Samsung) μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως «κλειδί» για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του Passat.
Η Volkswagen έχει αναπτύξει επίσης μια ψηφιακή πλατφόρμα που ονομάζεται Volkswagen We, προσφέροντας συνδυασμένες υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας με έναν πολύ απλό τρόπο. Πρόκειται για ένα ανοιχτό σύστημα που εξελίσσεται και εμπλουτίζεται συνεχώς με συνεργασίες και νέες υπηρεσίες. Όπως για παράδειγμα το We Park (στάθμευση χωρίς μετρητά) ή το We Deliver (υπηρεσίες πρόσβασης στο αυτοκίνητο - απλή και ασφαλής πρόσβαση από τρίτους στο όχημα). Το προσωπικό Volkswagen ID δίνει σε όλους τους πελάτες της μάρκας κεντρική πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες Volkswagen και κατά συνέπεια σε ένα εντελώς νέο φάσμα υπηρεσιών και πληροφοριών που βασίζονται στο διαδίκτυο.
Η ψυχή του Passat
Είναι φυσικά οι κινητήρες και η γκάμα περιλαμβάνει τρεις TSI με απόδοση 150, 190 και 272 ίππων. Η βασική έκδοση πετρελαίου αποδίδει 120 ίππους ενώ ακολουθεί το νέο σύνολο με τους 150 ίππους. Ο καινούργιος αυτός κινητήρας που ονομάζεται 2.0 TDI Evo κάνει το ντεμπούτο του στη γκάμα των κινητήρων πετρελαίου του Passat. Ο πρωτοποριακός τετρακύλινδρος παράγει σημαντικά μικρότερα ποσά NOx από τον αντίστοιχο προκάτοχό του και θεωρείται ως ο πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς κινητήρων diesel. Ακολουθούν εκδόσεις με 190 ίππους και 240 ίππους πάντα με κυβισμό δυο λίτρων. Όλες οι μονάδες TSI και TDI πληρούν τις απαιτήσεις των προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d-TEMP. Επιπλέον, κάθε καινούργιο Passat, είτε κινείται από κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου είτε από υβριδικό κινητήριο σύστημα, είναι εξοπλισμένο με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων. Και φυσικά όλοι οι κινητήρες υποστηρίζονται από 7αρι DSG πλην του GTE (6άρι DSG).
Πίσω από το τιμόνι του νέου Passat νιώθεις το ομοιογενές πάτημα και την ευέλικτη πρόθεση να θυμίσει μικρότερο αυτοκίνητο. Σαφώς και παραμένει πιστό στην λογική και φιλοσοφία της κλάσης του, όμως θα το εκτιμήσεις με το τιμόνι στα χέρια ακόμα και αν είσαι από τους ορκισμένους εχθρούς της κατηγορίας. Εκτός από την δραστήρια διάθεση που δείχνει, στοχεύει αναμενόμενα και παραδοσιακά προς premium συνήθειες. Η άνεση, η ποιότητα κύλισης και η φίνα αποτελεσματικότητα της ανάρτησης να φιλτράρει ήχους και κακοτεχνίες του δρόμου, δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μια μικρή limo. Η μικρή οδηγική γνωριμία έγινε με τον 1.6 TDI των 120 ίππων που για χαρά αναλαμβάνει να κινήσει τα σχεδόν 1.600 κιλά. Περισσότερες οδηγικές εντυπώσεις όμως θα διαβάσετε μελλοντικά, όταν θα έχουμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας για παραπάνω χρόνο.
Η νέα γενιά του Passat θα λανσαριστεί με μια νέα δομή επιπέδων εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεται πλέον Executive. Ακολουθεί η Elegance, ενώ το κορυφαίο επίπεδο ονομάζεται R-Line. Επίσης το Passat GTE διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα συστήματα IQ.DRIVE.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Νέο Volkswagen Passat |
|
Executive |
Elegance |
R-Line |
1.5 TSI ACT EVO 150ps |
|
|
27.300 € |
30.930 € |
1.5 TSI ACT EVO 150ps DSG |
|
|
31.450 € |
33.560 € |
2.0 TSI 190ps DSG |
|
|
|
36.870 € |
|
|
|
|
|
1.6 TDI 120ps DSG |
|
27.300 € |
|
32.560 € |
2.0 TDI 150ps DSG |
|
|
34.900 € |
|
2.0 TDI 190ps DSG |
|
|
|
40.510 € |