Οδηγούμε το νέο Audi Q3 Sportback στη Γερμανία
Ανάμεσα στις αμέτρητες φυσικές ομορφιές του Μέλανα Δρυμού, όπου βρεθήκαμε, κατατάσσουμε ακόμα μία και αυτή ακούει στο όνομα Q3 Sportback. To σπορ premium coupe θα βρίσκεται στη χώρα μας τον Οκτώβριο, με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 34.900 ευρώ
- -
- -
Έχουν αλλάξει πλέον τα δεδομένα στην κατηγορία των SUV. Το κοινό δεν αναζητά μόνο ένα αυτοκίνητο που θα έχει χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, αλλά θα έχει και μια ελκυστική εξωτερική σχεδίαση. Αυτός ήταν και ο λόγος που αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέφυγαν στη λύση της coupe εκδοχής, χωρίς όμως να «χαθούν» οι πίσω πόρτες. Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η Audi, αποκαλύπτοντας το ολοκαίνουργιο Q3 Sportback. Το νέο SUV της premium μάρκας διακρίνεται -αναμφίβολα- από το σπορ design και τον αθλητικό του χαρακτήρα, χωρίς όμως θα θυσιάζει τους χώρους. Γιατί όμως να επιλέξεις το νέο Q3 Sportback έναντι του «απλού» Q3;
Στην πρώτη μας οπτική επαφή, το Audi Q3 Sportback κέρδισε αυτό
που ήθελε, επιδεικνύοντάς μας το δυνατό του σημείο. Αυτό είναι η
κομψή κλίση της (χαμηλής) οροφής στις πίσω κολώνες, ενώ το μάτι μας
έκλεισε το όμορφο μυώδες αμάξωμα μήκους 4,5 m, το οποίο κρατάει το
βλέμμα σου αιχμάλωτο για αρκετά λεπτά. Φυσικά, η γνώριμη μαύρη
οκταγωνική μάσκα Singleframe, στο Audi Q3 Sportback έχει μια έντονα
τρισδιάστατη σχεδίαση, δίνοντας έμφαση στη σπορ φιλοσοφία. Στο πίσω
μέρος ξεχωρίζει η διακριτική αεροτομή με αποτέλεσμα το Audi Q3
Sportback να εμφανίζεται πολύ πιο μακρύ από το Q3. Παράλληλα, το
coupe SUV είναι σχεδόν τρία εκατοστά πιο φαρδύ (συνολικά 1,84 m)
και σε συνδυασμό με τους σπορ προφυλακτήρες τονίζεται η δυναμική
του παρουσία. Πάνω από τους τροχούς, τα τόξα υπογραμμίζουν τον SUV
χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ σε συνδυασμό με το σύστημα quattro,
που είναι στάνταρ στις περισσότερες περιπτώσεις, το νέο Q3
Sportback μπορεί να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη ευκολία τα δύσβατα
τερέν.
Μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού, η high-tech ατμόσφαιρα είναι έντονη και μια premium αύρα σε αγκαλιάζει απαλά. Αυτή προέρχεται κυρίως από τα καλής ποιότητας υλικά, τα οποία μπορεί να είναι επενδυμένα είτε με δέρμα είτε με αλκαντάρα. Ακόμα, πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων οθόνης 10,25 ιντσών, αλλά προαιρετικά υπάρχει η τεράστια οθόνη 12,3 ιντσών, προσφέροντας τρεις διαφορετικές απεικονίσεις, εκ των οποίων η μία προορίζεται για δυναμική οδήγηση. Το σύστημα MMI της Audi βρίσκει… πρόσφορο έδαφος στην οθόνη αφής 10,1 ιντσών με λειτουργία ακουστικής ανάδρασης, η οποία χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση στην αρχή. Η κεντρική οθόνη είναι εργονομικά τοποθετημένη με μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Ακριβ΄ς από κάτω συναντάμε το σύστημα κλιματισμού, ενώ παρακάτω υπάρχει το μπουτόν εκκίνησης, καθώς και το περιστροφικό μπουτόν για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος. Το τελευταίο φαίνεται να έχει μεγάλη απόσταση από την κεντρική οθόνη, αλλά τις περισσότερες φορές ο οδηγός θα ρυθμίζει την ένταση από το τιμόνι. Το multimedia της Audi κατανοεί φωνητικές εντολές, οι οποίες δεν χρειάζεται να είναι προκαθορισμένες μιας και μια μονάδα ελέγχου καταλαβαίνει ελεύθερες διατυπώσεις του χρήστη. Ακόμα, μπορείς να εισάγεις έναν προορισμό γράφοντας κείμενο, χάρη στο σύστημα αναγνώρισης κειμένου του ΜΜΙ. Μαζί με την πλοήγηση είναι διαθέσιμες και οι online υπηρεσίες της Audi σε ταχύτητες LTE (4G). Ταυτόχρονα, δεν λείπουν τα συστήματα συνδεσιμότητας με το smartphone και συγκεκριμένα με τα κινητά τηλέφωνα Android και iOS. Το περιεχόμενο προβολής του smartphone εμφανίζεται στην οθόνη MMI μέσω του Apple CarPlay ή του Android Auto, ενώ δεν απαιτούνται καλώδια εάν το κορυφαίο σύστημα ψυχαγωγίας χρησιμοποιείται μέσω ενός iPhone. Το Audi phone box και το κορυφαία ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium Sound System με κρυστάλλινο ήχο ολοκληρώνουν -εν μέρει- τα πολυάριθμα συστήματα ψυχαγωγίας.
Το μεταξόνιο των 2,68 m προσφέρει ένα ευρύχωρο και αρχοντικό εσωτερικό. Τα πίσω καθίσματα χαρίζουν χώρο για τρία άτομα και μπορούν να μετακινηθούν 130 mm κατά μήκος, ήδη από τη βασική έκδοση. Εκεί, ενήλικες μέχρι και 1,80 μέτρα ύψους κάθονται χωρίς παράπονο, μιας και υπάρχει αέρας τόσο για το κεφάλι τους όσο και για τα γόνατα. Οι πλάτες τους χωρίζονται σε τρία τμήματα και η κλίση τους μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά θέσεις. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 530 (όσο και του απλού Q3) έως και τα 1.400 λίτρα, ενώ το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να διαχωριστεί σε δύο επίπεδα, με το πίσω ράφι να βρίσκεται κάτω από αυτό. Προαιρετικά, η Audi προσφέρει ηλεκτρική πόρτα για το χώρο αποσκευών που μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει με την χαρακτηριστική κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Ο υποψήφιος αγοραστής έχει την επιλογή ανάμεσα από 30 διαφορετικά χρώματα και στον προαιρετικό κατάλογο υπάρχει το πακέτο φωτισμού της καμπίνας, που αναβαθμίζει το… πιλοτήριο. Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και εύκολα μπορείς να βρεις τη καλύτερη θέση οδήγησης, με την ορατότητα να είναι ένα από τα δυνατά του σημεία.
Μηχανολογικά, το νέο Q3 Sportback θα χρησιμοποιεί τα σύνολα του
Q3 και αρχικά θα διατίθεται με δύο κινητήρες έναν βενζίνης και έναν
πετρελαίου. Το Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic εφοδιάζεται με
τον 2λιτρο turbo κινητήρα των 230 ίππων και 350 Nm ροπής. Σύμφωνα
με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 7,3 lt./100 km,
ωστόσο σε μια όμορφη βόλτα στους γερμανικούς δρόμους το trip
computer πλησίαζε (και κάποιες φορές ξεπερνούσε) το διψήφιο
νούμερο. Το πετρελαιοκίνητο Q3 Sportback 35 TDI S tronic των 150
ίππων, λίγο μετά τo λανσάρισμα θα διατίθεται και με χειροκίνητο
κιβώτιο, καθώς και με τετρακίνηση quattro. Σχεδόν ένα μήνα
αργότερα, θα ακολουθήσουν κι άλλες εκδόσεις κινητήρων, όπως ένας
ισχυρότερος diesel 2.0 και μία έκδοση βενζίνης 1.5 των 150 PS, η
οποία συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα 48V. Το σύστημα αυτό κατά την
επιβράδυνση θα ανακτά κινητική ενέργεια, ενώ στην επιτάχυνση από
χαμηλές ταχύτητες θα υποβοηθά τον κινητήρα. Σε πραγματικές συνθήκες
οδήγησης το υβριδικό σύστημα μπορεί να εξοικονομήσει έως και 0,4 lt
καυσίμου /100 km.
Στους δρόμους της Γερμανίας το premium coupe SUV επιβεβαίωσε τα στοιχεία που περιμέναμε να δούμε από το ένα μοντέλο της Audi… και με το παραπάνω. Το χαμηλό ύψος του αμαξώματος (1,56 m) έχει ως αποτέλεσμα και το χαμηλότερο κέντρο βάρους (- 3 cm) σε σχέση με την απλή έκδοση του Q3. Αυτό συνεπάγεται και καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, γεγονός που επιβεβαιώνουμε. Σε αυτό βοηθάει και η ανάρτηση, που στην έκδοση S line έρχεται με σπορ ανάρτηση. Η ανάρτηση αυτή διαθέτει ελεγχόμενο βαθμό απόσβεσης, ο οποίος αυξάνει περαιτέρω το εύρος μεταξύ της δυναμικής οδήγησης και της άνεσης. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, την ποιότητα του οδοστρώματος και τις προσωπικές ρυθμίσεις, ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μέσω του Audi drive select και των έξι οδηγικών προφίλ που διαθέτει, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας offroad. Εκτός από τη ρύθμιση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, η λειτουργία παραμετροποίησης αφορά στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και την υποβοήθηση του τιμονιού. Το σφιχτό setup δεν ενόχλησε σε καμία περίπτωση τους επιβάτες στους δρόμους του εξωτερικού, παρόλο το μεγαλύτερο μέρος της οδήγησής μας έγινε στην επιλογή dynamic. Η ποιότητα κύλισης είναι για… σεμινάριο και οι μηχανικοί έχουν κάνει σημαντική δουλειά στην ηχομόνωση της καμπίνας. Στην περίπτωση της ισχυρής βενζινοκίνητης έκδοσης, το βαρύ αμάξωμα μπορούσε να επιταχύνει με μεγάλη άνεση με τον οδηγό να νιώθει σίγουρος σε περίπτωση προσπέρασης.
Απαντώντας λοιπόν στην αρχική μας ερώτηση: Το Audi Q3 Sportback δεν έχει να ζηλέψει κάτι παραπάνω, από την απλή έκδοση του Q3. Αν ο πολύ ελάχιστος περιορισμός που μπορεί να έχεις στον «αέρα» των πίσω επιβατών δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στους προβληματισμούς σου, τότε είναι δύσκολο να μην καταλήξει κανείς στην coupe εκδοχή του μοντέλου. Εκτός από το μοντέρνο design και την αθλητική του σιλουέτα, το Q3 Sportback προσφέρει ως κερασάκι στην τούρτα την πιο σπορ συμπεριφορά του στον δρόμο.
Το νέο Audi Q3 Sportback θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην
Ελλάδα από τον Οκτώβριο και οι τιμές εκκίνησης θα είναι από 34.900
ευρώ. Τον Νοέμβριο, θα προσφέρονται και οι 1.5 TFSI και 2.0 TDI των
190 ίππων.