ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα το νέο Nissan Micra
Heil design ή αλλιώς, η Nissan «δοξάζει» τη σχεδίαση με αυτό το Micra
- -
- -
με μια ματιά
Η Nissan επέστρεψε δυναμικά με ένα αυτοκίνητο που διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση και αξιόλογο, οδηγικά, πλαίσιο. Έτσι το μόνο που έχουμε να περιμένουμε είναι το νέο κινητήρα αν θέλουμε το κάτι παραπάνω.
Αν θέλουμε να έχουμε την πλήρη εικόνα ενός αυτοκινήτου, πρέπει
πάντα να αναλογιζόμαστε την «προστιθέμενη αξία» που αντιπροσωπεύει,
τόσο για την ίδια εταιρεία που το κατασκευάζει, όσο και για την
ίδια την αγορά μέσα στην οποία θα κινηθεί, γιατί όπως ξέρουμε τις
περισσότερες φορές είναι το περιβάλλον που αναδεικνύει το προϊόν
και όχι το αντίθετο.
Να αναφέρουμε λοιπόν ότι από το 1983 οπότε και το όνομα Micra έκανε την εμφάνισή του, έχουν πουληθεί σχεδόν 3.500.000 αντίτυπα και πιο αναλυτικά το πρώτο του 1983 πούλησε 888.000, αυτό της δεύτερης γενιάς του 1992 πρόσθεσε το σεβαστό νούμερο του 1.350.000 αυτοκινήτων, της τρίτης που εμφανίστηκε το 2002 ακόμα 822.000, με την τέταρτη όμως που παρουσιάστηκε το 2010 να κάνει πωλήσεις μόλις 404.000 αυτοκινήτων.
Συνολικά καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο κατηγορίας «Β», αλλά αυτό το τελευταίο χαμηλό νούμερο θα πρέπει να προβλημάτισε το διοικητικό συμβούλιο το οποίο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η σχεδίαση ενός «world-car» (δηλαδή ενός αυτοκινήτου που θα πωλούνταν σε ολόκληρο τον κόσμο) δεν ήταν η καλύτερη επιλογή, αφού η σχεδίαση έκατσε… συντηρητική για την ευρωπαϊκή αγορά, η οποία είναι συνηθισμένη σε πιο προοδευτικά σχήματα.
Σχεδίαση
Ξεχάστε λοιπόν ότι ξέρετε για το Micra γιατί όλα άρχισαν από την αρχή πάνω σε μια ολόλευκη κόλλα χαρτί. Μάλιστα το αυτοκίνητο είναι τόσο διαφορετικό που θα μπορούσε να έχει ένα νέο όνομα, μόνο που μια παράδοση σαν αυτή του Micra τελικά δεν μπορείς να την απαρνηθείς
Η σχεδίαση τώρα είναι όλα τα λεφτά, εντυπωσιακή με έντονες καμπύλες που όμως δημιουργούν ένα αισθητικό αποτέλεσμα, θα λέγαμε υποδειγματικό με νεανική διάθεση και ισορροπημένο. Δεν θα περάσει απαρατήρητο, αλλά και δεν θα προκαλέσει χωρίς λόγο, μόνο και μόνο για να κάνει αισθητή την παρουσία του.
Μια αντίληψη που κυριαρχεί και στο εσωτερικό όπου η ποιότητα είναι αυτή που κάνει αισθητή την παρουσία της, μαζί με τη σχεδίαση (και εδώ) που σε προδιαθέτει ευχάριστα λόγω των χρωμάτων που μπορείς να επιλέξεις, καθώς και με τις δύο οθόνες, μια κεντρική επτά ιντσών στο κέντρο και μια πέντε ιντσών ανάμεσα στα όργανα. Εδώ υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα του Apple car-play μαζί με ηχητικό σύστημα της Bose η οποία προσφέρει μεγάφωνα ενσωματωμένα στα προσκέφαλα για ηχητική απόλαυση 360 μοιρών.
Οι εσωτερικές διαστάσεις πάλι είναι πέρα για πέρα ικανοποιητικές για τέσσερα άτομα μαζί με χώρο αποσκευών που φτάνει τα 300 λίτρα, η ακαμψία της καρότσας είναι υψηλή και ο αεροδυναμικός συντελεστής στο εξαιρετικό 0,29. Τέλος είναι φορτωμένο με ηλεκτρονικά καλούδια, όπως επιβάλετε με Intelligent Ride Control, Emergency Brake System, κ.λπ., κ.λπ.
Και μια και μιλάμε για χρώματα να πούμε ότι μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε δέκα που συνδυάζονται με πολλές επιλογές ώστε να δημιουργήσετε τον δικό σας personalize εσωτερικό. Δυνατότητες συνδυασμού… μόλις 125 (!) για την ελληνική αγορά, ενώ εν δυνάμει μπορείτε να φτάσετε και τις 2.000!
Κινητήρες
Αντίθετα με τα χρώματα όμως εδώ οι επιλογές είναι περιορισμένες με «χιλιάρη» βενζίνης ατμοσφαιρικό στους 73 ίππους που αρχίζει από 12.090 ευρώ, τρικύλινδρο «εννιακοσάρη» υπετροφοδοτούμενο βενζίνης με 90 ίππους στη τιμή των 13.490 ευρώ και υπερτροφοδοτούμενο πετρελαίου στα 1,5 λίτρα με 90 ίππους που στη βασική έκδοση αρχίζει από τα 14.890 ευρώ, ενώ αναμένεται και «χιλιάρης» βενζίνης στους 120 ίππους ο οποίος θα επιτελέσει και τη πιο γρήγορη επιλογή. Σίγουρα απαιτούνταν περισσότερες επιλογές, αφού το πλαίσιο μπορεί να… αντέξει πολύ υψηλότερες επιδόσεις. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι έδειχνε προετοιμασμένο για «ψυχωμένη» οδήγηση που όμως δεν μας πρόσφερε ο 1.5 με το πεντάρι κιβώτιο (ο μόνος που οδηγήσαμε στη πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου στη χώρα μας), ο οποίος εμφανίζονταν επίπεδος και χωρίς ανταπόκριση μετά τις 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας όμως αποδείχτηκε ιδιαίτερα ταξιδιάρικος αφού κινούνταν στα 140 χλμ./ώρα με μόλις 2.500 σ.α.λ. ενώ με 500 στροφές ακόμα στα 160 χλμ./ώρα. Και αυτά με κατανάλωση κοντά στα 5,0 lt/100 km. Είναι κρίμα που δεν μπορέσαμε να αξιοποιήσουμε τα σπορτίβικα χαρακτηριστικά του!
συμπέρασμα
Ένα αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που απαιτούνται για να αποτελέσει βάση για την εμπορική επιτυχία που δικαιούται η Nissan!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ