ΟΔΗΓΟΥΜΕ : Nέο Kia Cee’d 2016

Τρία χρόνια μετά, το Cee’d ανανεώνει την σχέση του με την επικαιρότητα με εμφατικό τρόπο

  • -
  • -
με μια ματιά

Ανανέωση 2ηςγενιάς Cee’d που έρχεται με νέο χιλιάρη turbo, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ανανεωμένους κινητήρες και εμφάνιση.

Έξω από το εργοστάσιο στην Ζίλινα της Σλοβακίας, μια γενναία σειρά από Cee’d σε όλες τις εκδοχές του (hatchback, pro_cee’d GT και Sportswagon) είναι παραταγμένη και περιμένει τα στοργικά δημοσιογραφικά χέρια. Στην γρήγορη ματιά, νομίζεις ότι όλα είναι GT, όμως η σειρά GT Line, είναι το επίσης σημαντικό νέο στην ανανέωση του Cee’d. Tα φώτα ημέρας LED τύπου ice cube (που είχαμε γνωρίσει στην έκδοση GT αρχικά), οι δυναμικότεροι προφυλακτήρες, τα πλευρικά μασπιέ αναμεσά σε τροχούς 17’’ και οι διπλές απολήξεις εξατμίσεων είναι σημάδι αναγνώρισης της GT Line, σειράς που προστίθεται τώρα στην γκάμα Cee’d.  

Kia Cee’d Made In Europe
Σε μια υπερσύγχρονη επένδυση 1,6 δις ευρώ, στην Ζίλινα της Σλοβακίας, η Kia έχει επενδύσει τις φιλοδοξίες της για δυναμική παρουσία στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το εργοστάσιο λειτουργεί από το 2006, αρχικά για την παραγωγή του Cee’d, ενώ σήμερα όπως διαπιστώσαμε και με τα ματιά μας παράγει Sportage και Venga. Περίπου 3.800 εργαζόμενοι μοιράζονται τις τρεις βάρδιες του 24ώρου ώστε σε συνδυασμό με τα υπερσύγχρονα ρομποτικά συστήματα η ολοκλήρωση 1.400 αυτοκινήτων την ημέρα να είναι γεγονός. Στην σύντομη ξενάγηση, από μέρος της γραμμής παραγωγής διαπιστώνεις ότι η καθαριότητα και τάξη είναι επιπέδου χειρουργείου και το περιβάλλον υπερσύγχρονο και φυσικά ευχάριστο, όχι μόνο για τον επισκέπτη. Σύμφωνα με την Kia, 4 νέα μοντέλα θα ενσωματωθούν στην παραγωγή του εργοστασίου στο άμεσο μέλλον.

 

ΣλοβαKia Ceed

Το μικρομεσαίο Kia έχει συνδέσει το όνομά του με το ευρωπαϊκό εργοστάσιο και μπορεί η καταγωγή να είναι από την Κορέα, όμως η αύρα του ανήκει στην δυτική κουλτούρα. Η ενισχυμένη εικόνα του αυτοκινήτου προκύπτει στην κορυφαία της γκάμας των εκδόσεων (GT Line) και δεν μένει μόνο στο θεαθήναι αλλά προσθέτει πλούσιο εξοπλισμό και ανάλογες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Η αναθεωρημένη σχέση αμορτισέρ ελατηρίων και η αντίστοιχη γεωμετρία στους εμπρός τροχούς στα πρότυπα του GT, το σύστημα torque vectoring (που διαχειρίζεται την πρόσφυση των τροχών στις στροφές) και η αναβαθμισμένη χαρτογράφηση του λογισμικού στο σύστημα διεύθυνσης προσφέρουν μια πιο ζωηρή οδική συμπεριφορά όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη. Η ανανέωση δεν περιορίζεται σε επιδερμικές αλλαγές, αλλά εμβαθύνει σε μικροεπεμβάσεις όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες για καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, ενώ στην έκδοση με το 1.6 CRDi που οδηγήσαμε η αναβάθμιση σημαδεύει 8 ίππους ψηλότερα. Αποδίδει 136 ίππους και 300 Nm ροπής και είναι το πρώτο Cee’d που «φοράει» το νέο εξελιγμένο από την Kia 7άρι κιβώτιο DCT, διπλού συμπλέκτη, που συνδυάζεται με paddles πίσω από τα τιμόνι. Η λειτουργία του DCT βασίζεται σε δύο ξηρού τύπου συμπλέκτες, ο καθένας από τους οποίους ενεργοποιείται από ηλεκτρικό μηχανισμό. Για την ώρα προσφέρεται μόνο με τον 1.6 CRDi και μελλοντικά θα περάσει και σε επόμενες εκδόσεις κινητήρων. Στην χειροκίνητη έκδοση η κορυφαία τιμή ροπής εμφανίζεται 20 Nm χαμηλότερα, ενώ στα 1.6 λίτρα προσφέρεται και σε έκδοση 110 ίππων με καύσιμο πάντα το πετρέλαιο.

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον νέο όμως, έρχεται με λογική downsizing και αφορά τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο του λίτρου. Ένας εντελώς νέος κινητήρας που εξελίχτηκε και κατασκευάζεται στην Κορέα και παίρνει φύλο πορείας για το εργοστάσιο της Σλοβακίας, ώστε να πρωτοτοποθετηθεί στο νέο Cee’d. Ο 998 cc T-GDi, είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο και χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό με πίεση έκχυσης στα 200 bar και τουρμπίνα single scroll με waste gate που ενεργοποιείται ηλεκτρικά. Προσφέρεται σε δυο αποδόσεις(100 και 120 ίππων) διατηρώντας την ροπή στα 172 Nm από τις 1.500 rpm (έως και τις 4.000 rpm) και έρχεται για να μπει στο μάτι των πρωτοκλασάτων ευρωπαίων κατασκευαστών που διαθέτουν κάτι αντίστοιχο.

 

Κομψό, αποδοτικό, σύγχρονο, απολαυστικό

Η συνολική αίσθηση είναι περίφημη από την στιγμή που εισβάλεις στο εσωτερικό και πριν ακόμα γευτείς τα κατορθώματα των κινητήρων. Εκτός από την εξωτερική ανανέωση, το εσωτερικό φρεσκάρισμα είναι περιορισμένο αλλά εμφανές. Το ταμπλό έχει επιρροές από το GT και η σπορ λογική επικρατεί όταν το μάτι πέφτει σε λεπτομέρειες όπως το τιμόνι, το start button και τα αλουμινένια πεντάλ, αλλά και φιλέτα που υπάρχουν σαν premium πινελιά στο ταμπλό. Ποιοτικά δεν αφήνει παράπονα, ενώ χωροταξικά τα καταφέρνει εξαιρετικά με 4 ενήλικες, αλλά και με πέμπτο με μικρές υποχωρήσεις. Τα 380 lt επαρκούν για τις αποσκευές της παρέας, οι θήκες για μικροαντικείμενα προσφέρουν λύση στην καθημερινότητα και μόνο η πανσπερμία διακοπτών θα απαιτήσει λίγο παραπάνω χρόνο προσαρμογής με το «πιλοτήριο» του Cee’d. Φυσικά η σειρά GT Line διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, τόσο άνεσης, όσο και ασφάλειας, ενώ το τεχνολογικό πακέτο περιλαμβάνει πλήρες ρεπερτόριο ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Φέρνοντας σε ζωή τον 1.6 CRDi διαπιστώνεις με το καλημέρα την ποιοτική λειτουργία, προϊόν και ενδελεχούς ηχομόνωσης που διαθέτει το νεότερο μικρομεσαίο της Kia. Η ζωηρή διάθεση και η μεστή απόδοση του κινητήρα των 136 ίππων, τον συγκαταλέγει σε έναν από τους καλύτερους στην κλάση με την αίσθηση επιτάχυνσης να το επιβεβαιώνει. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο λειτουργεί απροβλημάτιστα και σε σωστό timing όταν δίνεις εντολή είτε από τα paddles είτε από τον επιλογέα και δείχνει ότι θα αποτελέσει έναν καλό ανταγωνισμό σε αντίστοιχα κιβώτια. Ο μικρός κινητήρας όμως ήταν αυτός που γοήτευσε το ενδιαφέρον μας.

Οδηγώντας την έκδοση των 120 ίππων διαπιστώνεις ότι οι Κορεάτες χτυπήσαν κέντρο με την πρώτη βολή. Αποδοτικότατος δίχως ίχνος σκορτσαρίσματος και με ζωηρή διάθεση από χαμηλά καταφέρνει να σε πείσει τόσο με τα χαρακτηριστικά λειτουργείας του όσο και με την φιλότιμη διάθεση για επιδόσεις. Το κοντέρ δεν δίσταζε να σημαδεύει τα 180 km/h ενώ οφείλει την απόδοσή του και στην βελτιωμένη κλιμάκωση του σωστού σε αίσθηση κιβωτίου των 6 σχέσεων. Στο δρόμο το Cee’d διατηρεί την καλή και άμεση συμπεριφορά, τονίζει τον σπορτιφ χαρακτήρα με ανάλαφρη διάθεση και δεν ξεχνά φυσικά τον τομέα της ασφάλειας προκρίνοντας προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα και αν το παρακάνεις.

Στην κορυφαία GT έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 βενζίνης που κρατήσαμε για επιδόρπιο, διαπιστώσαμε ότι έχει τις λιγότερο αισθητές οπτικές αλλαγές, ενώ ουσιαστικά διατηρεί ανέγγιχτα τα χαρακτηριστικά και τις τιμές απόδοσης (204 ίπποι, 265 Nm ροπή). Εκτός από το flat-bottom τιμόνι και το αλουμινένιο start/stop κουμπί, ωφελείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα ενίσχυσης ήχου που ζωηρεύει τον κινητήρα στην καμπίνα την στιγμή που επιλέξει ο οδηγός το GT Mode από το κουμπί στο τιμόνι. Η έλευση του νέου Cee’d στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές Νοέμβρη χωρίς να έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα οι τιμές. Ενδεικτικά πάντως η βασική υπερτροφοδοτούμενη έκδοση με κινητήρα του λίτρου πιθανολογείται στα επίπεδα της βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 1.4 λίτρων.

 

συμπέρασμα

Το Cee’d έβαλε την Kia στα ευρωπαϊκά σαλόνια από το 2006 που εμφανίστηκε, ξάφνιασε και συζητήθηκε θετικά με την εργοστασιακή επταετή εγγύηση και σταδιακά άλλαξε την εικόνα της Kia. Με την δεύτερη γενιά μπήκε για τα καλά στο μάτι των πρωτοκλασάτων μικρομεσαίων, ενώ η πρόσφατη αναβάθμιση το κάνει ετοιμοπόλεμο για πρωταθλητισμό στη μάχη ανάμεσα στην κρεμ ντε λα κρεμ των μικρομεσαίων. Ο υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η ανανεωμένη σπορ και μοντέρνα αισθητική και το συνολικό τεχνολογικό υπόβαθρο δίνουν στο Cee’d το διαβατήριο εισόδου στην αφρόκρεμα των μικρομεσαίων.

VIDEOS

Kia cee'd GT Line 2015

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...