ΟΔΗΓΟΥΜΕ: VOLVO XC90 2.0 D5 AWD
Τεράστιοι χώροι, πολυτέλεια, υψηλή τεχνολογία σε ένα σύγχρονο και καλαίσθητο SUV με εξοπλισμό που μπορεί να καλύψει ακόμη και τις πιο ακραίες απαιτήσεις
- -
- -
με μια ματιά
Η Volvo ξεκινά το Plan B στην αναδημιουργία της γκάμας και το ολοκαίνουριο XC90 είναι ο πρεσβευτής της στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών SUV που θα τα βάλει με τη Γερμανική τρόικα
γλυκά
- Δίλιτρος κινητήρας
- Οθόνη-ταμπλέτα κεντρικής κονσόλας
- Αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών
- Σχεδίαση
- Πρακτικότητα καμπίνας
- Χώροι επιβατών-αποσκευών
- Γκάμα συστημάτων εξοπλισμού
Η ιστορία της Volvo στην κατηγορία των μεγάλων SUV ξεκίνησε το
2002, όταν μπήκε δυναμικά στα χωράφια των M Class και Χ5
προβάλλοντας ως πλεονεκτήματα τη χώρα προέλευσης και τις υψηλές
επιδόσεις σε θέματα ασφάλειας και ποιότητας. Σήμερα δεκατρία χρόνια
αργότερα πολλά άλλαξαν και ο αντικαταστάτης του XC90 έρχεται με
εντελώς νέο πρόσωπο και το «made by Sweden» στην ούγια. Το V40 ήταν
το κατάλληλο εργαλείο για να διευρύνει η Volvo την πελατεία της,
ωστόσο το XC90 είναι ιδιαίτερα κρίσιμο μοντέλο για την Αμερική και
τις ανερχόμενες αγορές που αναζητούν διαφοροποιημένες premium
προτάσεις.
Η Volvo επένδυσε μέσα σε μία τριετία το αστρονομικό ποσό των 11 δισ
δολαρίων για την εξέλιξη της νέας σπονδυλωτής πλατφόρμας (SPA), η
οποία προσφέρει τεράστιες δυνατότητες ευελιξίας και οικονομία
κλίμακας από την οποία θα προκύψουν μελλοντικά μοντέλα της μάρκας
όπως το S90. Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση το XC90 φέρνει νέο αέρα, με
πληθωρική όψη κι όσο νίκελ χρειάζεται, για να «χορτάσει» το μάτι
των πελατών της κατηγορίας.
Θωρ σε νέες …περιπέτειες
Οι αναφορές στη σκανδιναβική παράδοση είναι εκ των ουκ άνευ για να μην ξεχνάμε ότι η σχεδίαση και ανάπτυξη είναι έργο Σουηδών. Κυρίαρχο στοιχείο της νέας ταυτότητας που ήδη απέπασε το βραβείο RED DOT, ο νέος λογότυπος και τα νέα φανάρια τεχνολογία led σε σχήμα πλαγιαστού «T» που παραπέμπουν στο «σφυρί του Θεού Θωρ». Χωροταξικά το μεγάλο μεταξόνιο του XC90 δημιουργεί άφθονο χώρο για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς και η τρίτη σειρά είναι κατάλληλη για αναστήματα έως 1,70μ. Από πλευράς πολυτέλειας δεν τίθεται καμία αμφισβήτηση ότι η Volvo προσπάθησε κι ανέβασε τον πήχη ιδιαίτερα ψηλά με υλικά όπως μαλακό δέρμα και ξύλο με χειροποίητες λεπτομέρειες και έναν κρύσταλλο του Οίκου Orrefors στη θέση της λαβής του επιλογέα. Το highlight της καμπίνας είναι η τεράστια ταμπλέτα-οθόνη αφής, στην κεντρική κονσόλα.
Στην ταμπλέτα συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες των επιμέρους
συστημάτων αλλά και των multimedia με αποκορύφωση το προαιρετικό
ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins με ενισχυτή κλάσης D 1.400 W και 19
ηχεία. Βέβαια ο χειρισμός μιας οθόνης αφής είναι προβληματική
διαδικασία τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ασφαλή χρήση κατά την
οδήγηση, έτσι τα χειριστήρια στο τιμόνι και το τελευταίας
τεχνολογίας σύστημα φωνητικού ελέγχου δίνουν τη λύση τουλάχιστον
για τις βασικές λειτουργίες.
Η ασφάλεια παραμένει ισχυρό κεφάλαιο και για το
XC90 και στο βασικό εξοπλισμό προσφέρονται δύο νέες,
καινοτόμες τεχνολογίες: το σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής
από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση
με αντίθετα ερχόμενο όχημα. Παράλληλα το σύστημα City Safety
λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων, ανιχνεύοντας εκτός των
οχημάτων, πεζούς ή ποδηλάτες μέσα στο σκοτάδι.
Δίλιτρος παντού
Μεγάλο πλεονέκτημα για το νέο XC90 είναι η διάθεση μόνο δίλιτρων κινητήρων της σειράς Drive-E που το βγάζουν από το στόχαστρο της εφορίας, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Κατά το λανσάρισμα έχουμε την πετρελαιοκίνητη D5 με 225 ίππους και τη βενζινοκίνητη Τ6 με 320 ίππους. Θα ακολουθήσουν, αργότερα, η Τ5 των 254 ίππων και η κορυφαία, υβριδική έκδοση Τ8 ή Twin Engine, με 320 ίππους να κινούν τον εμπρός άξονα κι άλλα 60 kW να δίνουν κίνηση στον πίσω. Όλοι οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο 8άρι κιβώτιο και τετρακίνηση με εξαίρετη τη δικίνητη D4, με ισχύ 190 ίππων που θα ακολουθήσει στο τέλος της χρονιάς. Κατά τη σύντομη οδηγική επαφή με το D5 επιβεβαιώνεται ότι ένας δίλιτρος αρκεί για να κινήσει με αξιοπρέπεια το βαρύ σύνολο. Το πάτημα και η απόσβεση της ανάρτησης είναι προς όφελος της άνεσης και έρχεται κοντά στα γερμανικά ποιοτικά επίπεδα. Αεροδυναμικοί θόρυβοι δίνουν το παρόν στις υψηλότερες ταχύτητες, όμως το συνολικό αποτέλεσμα είναι αυτό που αναμένει κανείς από ένα SUV με τιμή άνω των 60.000 ευρώ.
ξινά
- Ογκώδες τούνελ μετάδοσης
- Αεροδυναμικοί θόρυβοι
- Πολύπλοκο Interface οθόνης
- Κλίσεις στις στροφές