Οδηγούμε Νέο Toyota Auris
Αισθητική ανανέωση με επιμέρους βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη για το hatchback της Toyota που μπαίνει στα turbo «χωράφια» με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.2Τ
- -
- -
με μια ματιά
Με νέα εμφάνιση, καλύτερο στήσιμο, high tech συστήματα ασφάλειας και ψυχαγωγίας, το νέο Auris «ανακατεύει» τη μικρομεσαία κατηγορία με τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα 1.2Τ να κερδίζει τις εντυπώσεις
γλυκά
- Απόδοση κινητήρα 1.2Τ
- Ηχομόνωση καμπίνας
- Πακέτο ασφάλειας στο βασικό
- Ευρεία γκάμα κινητήρων
- Σύστημα πολυμέσων Touch II
ξινά
- Άτολμη σχεδίαση
- Τιμή έκδοσης 1.2Τ
Toyota Safety Sense
Βασικό στοιχείο εξοπλισμού όλης της οικογένειας Auris είναι το πακέτο Toyota Safety Sense που ουσιαστικά αποτελεί μια ομπρέλα επιμέρους συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Το Pre-Collision System (PCS) αναλαμβάνει την αυτόματη πέδηση σε ένα εύρος κυκλοφοριακών συνθηκών από 10 έως 80km/h. Ηχητικά και οπτικά σήματα αναλαμβάνουν την προειδοποίηση του οδηγού και αν δεν υπάρχει έγκαιρη δράση, αναλαμβάνει η αυτόματη πέδηση που μπορεί να ελαττώσει την ταχύτητα κατά 30km/h ώστε να μειωθούν σημαντικά οι επιπτώσεις μιας επαφής, ή ακόμη και να ακινητοποιηθεί έγκαιρα το αυτοκίνητο. Επιπλέον προσφέρεται το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Alert -LDA) και το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της μεγάλης σκάλας των φώτων (Automatic High Beam) που αναγνωρίζει τα προπορευόμενα και τα διερχόμενα οχήματα και προσαρμόζει τα φώτα πορείας ώστε να μην ενοχλούν. Το σύστημα αναγνώρισης των πινακίδων κυκλοφορίας είναι ιδιαίτερα χρήσιμο ειδικά σε ό,τι αφορά την τήρηση των ορίων ταχύτητας.
Ενώ στις Βρυξέλες παίζονταν από Ελληνικής πλευράς το πλέον
σοβαρό επεισόδιο της διαπραγμάτευσης, η Toyota, στην Ευρωπαϊκή της
έδρα παρουσίαζε τα χαρίσματα και τις αρετές του μικρομεσαίου
hatchback που λόγω ανταγωνισμού έπρεπε να ανανεωθεί προκειμένου να
παραμείνει στο πάνω ράφι των επιλογών.
Όχι πως το Auris είχε παλαιώσει τόσο πολύ, αλλά αν δεν βγεις στη
«μόστρα», οι πελάτες σε ξεχνούν. Η τοπική αντιπροσωπεία
ξαναθυμήθηκε τον Ειδικό Τύπο και με μια εντυπωσιακή αποστολή 21
ατόμων, επανήλθε στα δεδομένα της εποχής προ του 2004, όταν ο ΣΕΑΑ
ανακοίνωνε ταξινομήσεις 290.000 μονάδων όπου δένονταν τα σκυλιά με
τα… λουκάνικα.
Βέβαια το εν λόγω μοντέλο είναι σημαντικό για τη μάρκα καθώς απευθύνεται στην οικονομική τάξη που εξακολουθεί να αγοράζει αυτοκίνητο με οροφή τιμής τα 20.000 ευρώ που είναι δέλεαρ για όποιον θέλει να κερδίζει κάτι από την πώληση και όχι να ελπίζει στο after sales.
Το νέο Auris δεν έφερε τα πάνω κάτω στην εξωτερική του εμφάνιση και παρόλο που στα μικρότερα Yaris και Aygo είδαμε το «χιαστί» σχεδιαστικό τερτίπι να προσδίδει έναν χαρακτήρα ταυτότητας, στη μικρομεσαία κατηγορία η Toyota ακολούθησε τη Γερμανική οδό. Λίγες αλλαγές, περισσότερη σιγουριά! Δεν ξέρουμε αν αυτό αρκεί, αλλά οι γιαπωνέζοι σίγουρα θα ξέρουν κάτι παραπάνω όταν απευθύνονται στο βαθιά συντηρητικό κομμάτι της Ευρωπαϊκής αγοράς.
Με ολόφρεσκο τον ανταγωνισμό των Golf, Focus, C4, 308 και του αναμενόμενου Opel Astra, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Έτσι και στο Auris οι λεπτομέρειες έχουν ιδιαίτερο βαρύτητα.
Κατά πρώτον
Οι αλλαγές στην εμφάνιση αφορούν κυρίως τη μάσκα και τα φανάρια. Το
άνοιγμα της εισαγωγής αέρα του προφυλακτήρα εγκατέλειψε το
τραπεζοειδές σχήμα και απέκτησε παράλληλες γρίλιες που καλύπτουν
όλο το πλάτος μέχρι τους προβολείς ομίχλης, δίνοντας πιο χαμηλή
αίσθηση και πιο στιβαρή όψη στο τελικό αποτέλεσμα. Το βαρυφορτωμένο
σχεδιαστικά πίσω τμήμα του προκατόχου τροποποιήθηκε όσο χρειάζεται
για να είναι λιγότερο κραυγαλέο και τα φανάρια απέκτησαν πιο
ξεκάθαρο σχήμα ώστε όταν ανάβουν να υποδηλώνουν την ταυτότητα του
οχήματος. Δύο νέες χρωματικές αποχρώσεις του μπλε ήλθαν να
προστεθούν στην παλέτα αφήνοντας τις πιο γαργαλιστικές επιλογές για
άλλους λιγότερο συντηρητικούς. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Auris
δεν μεταβλήθηκε ούτε άλλαξε το περίγραμμα επαφής των τροχών, κατά
συνέπεια δεν άλλαξαν οι προσφερόμενοι χώροι για αποσκευές και
επιβάτες.
Στην καμπίνα οι αλλαγές είναι πιο εμφανείς και καλοδεχούμενες αφού συμμάζεψαν τα κουμπιά των περιφερειακών στην κεντρική κονσόλα σε μια αλά tablet οθόνη αφής 7 ιντσών που κλέβει τις εντυπώσεις. Το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch II που εφοδιάζει τις αμέσως επόμενες εξοπλιστικά εκδόσεις από τη βασική, συγκεντρώνει ό,τι είναι απαραίτητο αλλά και trendy για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβαινόντων. Τα υλικά κατασκευής και η συναρμογή ανέβηκαν ακόμη ένα σκαλί ως προς την ποιότητα και η μαλακή υφή τούς δίνει τη σχετική φινέτσα που απαιτεί το άνω άκρο του ανταγωνισμού της κατηγορίας. Οι πολλές επιλογές στον διάκοσμο περιλαμβάνει μέχρι και δέρμα για τους πιο απαιτητικούς.
Κατά δεύτερον
Προκειμένου να βελτιωθεί η ανάλαφρη αίσθηση στο δρόμο που
χαρακτηρίζει τη γιαπωνέζικη προσέγγιση στο θέμα της οδικής
συμπεριφοράς, άλλαξαν τα αμορτισέρ και το set-up, ώστε το Auris να
γίνει πιο στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο με υψηλή μέση ωριαία, ενώ το
αμάξωμα βουτάει λιγότερο στο φρενάρισμα. Εκτός των αμορτισέρ,
διαφοροποιήθηκε η λειτουργία της ηλεκτρικής υποβοήθησης της
κρεμαγιέρας προκειμένου να βελτιωθεί η πληροφόρηση του οδηγού και
μην φαίνεται τόσο ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς. Επιπλέον μέτρα
πήραν οι μηχανικοί της Toyota για να βελτιώσουν την ηχομόνωση και
αυτά περιλαμβάνουν επεμβάσεις στις αναρτήσεις και στους ελαστικούς
συνδέσμους, αλλά και επενδύσεις για την απορρόφηση των κραδασμών
που παράγει το μοτέρ και το σύστημα μετάδοσης.
Από πλευράς αρχιτεκτονικής στις αναρτήσεις συναντάμε εμπρός γόνατα MacPherson και για πίσω έχουμε δύο επιλογές αναλόγως του κινητήρα: διπλά ψαλίδια τοποθετούνται στο υβριδικό Auris και στις εκδόσεις 1.2Τ και 1.6 diesel, ενώ ράβδο στρέψης εξακολουθούν να έχουν οι 1.33 και 1.4D-4D που εφοδίαζαν και το απερχόμενο μοντέλο.
Κατά τρίτον
Η γκάμα των κινητήρων που υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του Euro 6,
διευρύνθηκε περιλαμβάνοντας τον ολοκαίνουριο 1.200άρη turbo που
λειτουργεί συνδυάζοντας δύο θερμοδυναμικούς κύκλους: Otto και
Atkinson.
Με κυβισμό 1.197 κ.εκ., 16βαλβιδη κεφαλή και άμεσο ψεκασμό βενζίνης διαθέτει επιπλέον το Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide, ένα σύστημα που ελέγχει τους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής επιτρέποντας τις βαλβίδες να ανοιγοκλείνουν ακολουθώντας διαφορετικό κύκλο καύσης από αυτόν του Otto. Οι βαλβίδες εισαγωγής συνεχίζουν να μένουν για λίγο ανοιχτές κατά τη φάση της συμπίεσης αφήνοντας τον αέρα εισαγωγής να επιστρέψει πίσω μειώνοντας τις απώλειες αναπνοής και να μειώσει τον όγκο προς καύση. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε συνθήκες πολύ χαμηλού φορτίου αφού μειώνει δραστικά την κατανάλωση.
Υπό φορτίο με πολλαπλούς ψεκασμούς βελτιώνεται σημαντικά η ροπή στις χαμηλές στροφές εξοικονομώντας παράλληλα καύσιμο. Ο νέος κινητήρας αποδίδει 116 ίππους και 185 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 4.000 rpm. Συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο και χρειάζεται 10,1 sec για το 0-100km/h, δηλαδή όσο ένας σύγχρονος 1600άρης. Από πλευράς κατανάλωσης τα 4,7lt/100 km και τα 109gr/km ικανοποιούν απόλυτα όσους προτάσσουν την οικονομία ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης.
Θα συνεχίσει να διατίθεται ο 1,33 λίτρων που αποτελεί την εισαγωγική έκδοση στην οικογένεια Auris. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.4 D-4D των 90 ίππων υπέστη αρκετές βελτιώσεις ελέω Euro 6. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί νέας σχεδίασης έμβολα, αυξήθηκε η πίεση του common rail στα 180 Mpa, αντικαταστάθηκε η τουρμπίνα καυσαερίων με μικρότερη που έχει λιγότερες τριβές κατά 20% και στο σύστημα εξάτμισης υιοθετήθηκε καταλύτης για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου βελτιωμένος κατά 55%.
Προστέθηκε επίσης και ένας νέος diesel στα 1.6 λίτρα που δείχνει
πιο σοφή επιλογή για το μέγεθος του Auris και αντικαθιστά τον
δίλιτρο ωστόσο αναμένεται αργότερα στην ελληνική αγορά. Ο 1.6 D-4D
είναι προϊόν εξέλιξης σε συνεργασία με την BMW έχει μέγιστη ισχύς
112 ίππους και παράγει 270 Nm ροπή σε σχετικά μικρό εύρος από τις
1.750-2.250rpm. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις τα 10,5 sec για τα
0-100km/h και η τελική των 190km/h τον τοποθετούν ανάμεσα στους πιο
αποδοτικούς της κατηγορίας. Πέρα από τα 4,1 lt/100 km μέση
κατανάλωση που ανακοινώνει η Toyota, προς όφελος της οικονομίας
είναι και τα μεγάλα μεσοδιαστήματα μεταξύ των service που πλέον
φτάνουν τα 20.000 χιλιόμετρα.
Πέριξ του Dolce
Οι βελτιώσεις στη λειτουργία της ανάρτησης είναι εμφανείς ειδικά αν
επιλέξεις το πλακόστρωτο κι όχι τη λεία άσφαλτο των οδικών αξόνων
στα προάστια των Βρυξελλών με αφετηρία το κατάλυμα της αποστολής. Η
απορρόφηση των κραδασμών αλλά και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι
σαφώς βελτιωμένες όπως επίσης και η αίσθηση του τιμονιού πράγμα που
διαπιστώσαμε όταν ξεπεράσαμε στιγμιαία τα 100km/h με κίνδυνο
καταγραφής από τις διάσπαρτες κάμερες που εξημερώνουν τα πάθη των
οδηγών στο Βέλγιο. Ο κινητήρας των 1.2Τ είναι ιδιαίτερα γραμμικός
χωρίς κάποιο σκαλοπάτι στη λειτουργία που να υποδηλώνει την
υπερτροφοδότηση και ανεβάζει στροφές μέχρι την κόκκινη ζώνη του
στροφόμετρου. Σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι η προσφερόμενη
ροπή αφορά μεγάλο εύρος στροφών που εξυπηρετεί στην καθημερινότητα.
Η τεράστια ταμπλέτα στην κεντρική κονσόλα που εφοδιάζει τις
εκδόσεις από την Active και άνω, είναι εντυπωσιακή αφού παρέχει
real time ενημέρωση, φορτώνεται με πολλές εφαρμογές σε προσιτή τιμή
(35 ευρώ /έτος) και δανείζεται χάρτες από την Tom Tom. Η τιμή της
βασικής έκδοσης Live των 1,33 λίτρων μαζί με το όφελος απόσυρσης
και προωθητική ενέργεια ξεκινά από τις 15.200 ευρώ. Ο 1.2Τ ξεκινά
από την έκδοση Active με τιμή 17.840 ευρώ μαζί με όλες τις
διαθέσιμες εκπτώσεις (960 όφελος απόσυρσης και 300 ευρώ προωθητική
ενέργεια) και μάλλον θεωρείται τσιμπημένη αν και ο πλούσιος
εξοπλισμός δικαιολογεί εν μέρη τη δαπάνη. Το κιβώτιο CVT είναι
προαιρετικό και στην 1.2Τ τιμάται 1.585 ευρώ. Στην Ελλάδα είναι
άμεσα διαθέσιμο.
Δείτε τον πλήρη τιμοκατάλογο με όλες τις εκδόσεις
του νέου Toyota Auris.
συμπέρασμα
Οι Ευρωπαϊκές προτάσεις στα μικρομεσαία βρίσκονται στην καλύτερη φόρμα τους, έτσι το Auris δεν είχε άλλη επιλογή από ένα φρεσκάρισμα και τον εμπλουτισμό της γκάμας κινητήρων με ό,τι πιο σύγχρονο απαιτεί ο καταναλωτής σε βενζίνη και diesel. Ο πλούσιος εξοπλισμός σε συστήματα ασφάλειας και ψυχαγωγίας τονώνουν το ενδιαφέρον αφού για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις.