Γιατί τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα;
Η ηλεκτροκίνηση κάνει ξανά δημοφιλή την κίνηση στον πίσω άξονα, μετά από τις τελευταίες δεκαετίες που τα πισωκίνητα μοντέλα είχαν σχεδόν εξαφανιστεί.
- -
- -
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, όχι μόνο όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, αλλά και όσον αφορά τον σχεδιασμό και τη μηχανική. Με τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές έχουν αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση των σύγχρονων αυτοκινήτων.
Σε αντίθεση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι σημαντικά μικρότεροι, με σημαντικά λιγότερες απαιτήσεις για ψύξη και ροή αέρα. Επιπλέον, δεν απαιτείται κάποιος άξονας μετάδοσης κίνησης ή σωλήνες για την εξαγωγή των καυσαερίων. Ως αποτέλεσμα, οι μηχανικοί πλέον είναι τελείως ελεύθεροι να επιλέξουν ποιοι τροχοί θα κινούν το αυτοκίνητο και πού θα τοποθετηθεί ο κινητήρας.
Περισσότερη ευελιξία και σταθερότητα για τα πισωκίνητα ηλεκτρικά
Μια σημαντική αλλαγή που βλέπουμε με την έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι χρησιμοποιούνται πλατφόρμες τύπου skateboard, όπου οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το δάπεδο της καμπίνας και τροφοδοτούν είτε έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο πίσω (ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς), είτε δύο κινητήρες με τον δεύτερο να αναλαμβάνει την κίνηση των μπροστά τροχών ώστε να προσφέρεται τετρακίνηση. Αυτή η αλλαγή αποτελεί απόκλιση από τον παραδοσιακό κινητήρα που είναι τοποθετημένος μπροστά και κινεί τους μπροστινούς τροχούς, διαμόρφωση που αποτελούσε το status quo για τη σχεδίαση των αυτοκινήτων για δεκαετίες.
Δείτε ακόμα: Πόσα χιλιόμετρα βγάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην εθνική; (αληθινή δοκιμή)
Η κίνηση στους πίσω τροχούς γίνεται πολύ πιο συνηθισμένη στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, επειδή κατανέμει το έργο πιο ομοιόμορφα μεταξύ των ελαστικών. Σε ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, τα μπροστινά ελαστικά πρέπει να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας, επιταχύνοντας, στρίβοντας και φρενάροντας, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει απώλεια πρόσφυσης και ολίσθηση του αυτοκινήτου. Αντίθετα, ο διαχωρισμός του άξονα διεύθυνσης από τον άξονα κίνησης με έναν κινητήρα τοποθετημένο πίσω λύνει αυτό το πρόβλημα, καθιστώντας το όχημα πιο σταθερό, ισορροπημένο και με φυσική αίσθηση οδήγησης σε όλες τις συνθήκες.
Κερδισμένα και σε χώρους τα πισωκίνητα ηλεκτρικά
Επιπλέον, δεδομένου ότι οι ηλεκτροκινητήρες καταλαμβάνουν σημαντικά μικρότερο όγκο, οι σχεδιαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να τοποθετήσουν την καμπίνα πολύ πιο μπροστά, δημιουργώντας μεγαλύτερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Ακόμα, ο μικρότερος όγκος των ηλεκτροκινητήρων επιτρέπει την ύπαρξη του λεγόμενου frunk, δηλαδή ενός χώρου αποσκευών κάτω από το μπροστά καπό, το οποίο συνήθως χρησιμοποιείται για να τοποθετούνται εκεί τα καλώδια.
Όλοι οι παραπάνω λόγοι έχουν οδηγήσει σε μία αναγέννηση της κίνησης στον πίσω άξονα, επιλογή η οποία κάνει την οδήγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιο διασκεδαστική και ασφαλή ταυτόχρονα.