F1: Αλλαγές στις ισορροπίες δυνάμεων λόγω χαρτογράφησης
Τροποποιήσεις φέρνει η FIA στους δυο επόμενους αγώνες
- -
- -
Οι επόμενοι δυο αγώνες μπορεί να φέρουν ανατροπές στο σκηνικό της F1. Και λέμε μπορεί, γιατί είναι αδύνατο να δούμε το μέγεθος που θα επηρεαστεί κάθε ομάδα. Η FIA με πρόσφατη οδηγία της απαγορεύει την χρήση διαφορετικής χαρτογράφησης κινητήρα ανάμεσα σε προκριματικά και αγώνα από τον επόμενο κιόλας αγώνα στην Βαλένθια.
Για να είμαστε πιο ακριβείς αναφέρει ότι η χαρτογράφηση που θα χρησιμοποιηθεί στο πρώτο σκέλος των χρονομετρημένων δοκιμαστικών θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα. Τι γίνεται μέχρι στιγμής με πολύ απλά λόγια (προφανώς τα πράγματα είναι αρκετά περίπλοκα); Έχοντας το δικαίωμα να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε χαρτογράφηση θέλουν, οι ομάδες επέλεγαν να έχουν μια χαρτογράφηση για τα προκριματικά με αρκετά «επιθετικές» ρυθμίσεις και μια χαρτογράφηση για τον αγώνα με μεγαλύτερη έμφαση στην εξοικονόμηση βενζίνης. Για να γίνει αλλαγή στην χαρτογράφηση απαιτείται η σύνδεση κάποιου φορητού υπολογιστή στο μονοθέσιο ώστε να ενημερωθεί το λογισμικό. Από την στιγμή που απαγορεύεται να αλλάξει κάποιος χαρτογράφηση από το πρώτο σκέλος των χρονομετρημένων δοκιμαστικών μέχρι την έναρξη του αγώνα, αφήνει πρακτικά το παράθυρο των πιτ στοπ να κάνουν αυτή την αλλαγή. Αυτό όμως είναι μια διαδικασία χρονοβόρα και συνεπώς δεν θα γίνεται.
Από το Βρετανικό GP θα ακυρωθεί το φαινόμενο του blown diffuser. Το σκεπτικό είναι ότι τα καυσαέρια τροφοδοτούσαν τον διαχύτη, ο οποίος με την σειρά του έφερνε επιπλέον κάθετη δύναμη. Υπήρχαν δυο τάσεις για την χρήση αυτής της τεχνολογίας. Αυτή του Hot (με καύση) και αυτή του Cold (χωρίς καύση) Blown Diffuser. Στην 1η όταν ο οδηγός άφηνε το γκάζι ο κινητήρας και μέσω από τις χαρτογραφήσεις, έπαιρνε καύσιμο, έκανε καύση και τροφοδοτούσε τον διαχύτη, ενώ στην 2η περίπτωση και πάλι όταν ο οδηγός άφηνε το πόδι από το γκάζι ανέβαζε στροφές (όχι στο 100%) και στην συνέχεια σταματούσε η τροφοδότηση του κινητήρα με βενζίνη και έβγαινε ο αέρας που είχε μέσα και πάλι τροφοδοτώντας τον διαχύτη. Στην μεν πρώτη περίπτωση και λόγω της επιπλέον καύσης υπήρχε επιπλέον κατανάλωση καυσίμου στην 2η δεν υπήρχε. Η FIA και για να σταματήσει την επίδραση του φαινομένου όρισε ότι από την στιγμή που ο οδηγός αφήσει το γκάζι δεν θα επιτρέπεται να φεύγει ροή καυσαερίων μεγαλύτερη από το 10% της μέγιστης τιμής της. Βάζοντας αυτό το όριο πρακτικά ακυρώνει το φαινόμενο. Γεγονός είναι ότι κάποιες κατασκευάστριες κινητήρων και ομάδες μπόρεσαν επιτυχημένα (λόγω αυξημένου κόστους και ανθρωπίνου δυναμικού) να εφαρμόσουν την πιο αποδοτική λύση του hot diffuser (Mercedes, Ferrari, Renault) ενώ από την άλλη η Cosworth μπόρεσε να φέρει την λύση του cold blown diffuser.
Ποιος θα έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα; Αυτό θα αποδειχθεί. Όλος ο κόσμος ποντάρει ότι με τον περιορισμό αυτό θα σταματήσει η κυριαρχία της Red Bull Racing, αλλά οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι δεν θα είναι η ομάδα που θα πληγεί. Περισσότερο θα πληγούν άλλες ομάδες παρά η RBR.