Michael Carcamo: Η Formula-E είναι ο νέος ήχος της ταχύτητας

Συνομιλούμε με τον Διευθυντή Παγκόσμιων Αγωνιστικών Δραστηριοτήτων της Nissan

  • -
  • -

Στο περιθώριο του e-prix της Βέρνης, το οποίο παρακολουθήσαμε καλεσμένοι της Nissan, συναντήσαμε τον άνθρωπο που «τρέχει» όλες τις αγωνιστικές δραστηριότητες της ιαπωνικής μάρκας διεθνώς. Ο Michael Carcamo, Διευθυντής Παγκόσμιων Αγωνιστικών Δραστηριοτήτων της Nissan, απάντησε στις ερωτήσεις του GOCAR για την ηλεκτρική Formula-E και το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πόσο εύκολο είναι να πείσετε έναν οδηγό να λάβει μέρος στην Formula-E;

Εξαρτάται από πού βρίσκεται τη δεδομένη χρονική στιγμή κάθε οδηγός. Η Formula 1 έχει υψηλά εμπόδια για τη συμμετοχή ενός οδηγού, λόγω του κόστους. Ακόμη και οι καλύτεροι οδηγοί, πολλές φορές δεν μπορούν να βρουν ένα αγωνιστικό κάθισμα. Στη Formula-E ακολουθούμε διαφορετικό δρόμο και εξασφαλίζουμε έμπειρους οδηγούς ή ταλαντούχους νέους. Και αυτό διότι αντιλαμβάνονται την προοπτική που υπάρχει. Π.χ. στη Nissan έχουμε τον δύο φορές νικητή στις 24 Ώρες του Le Mans (σ.σ. τον Ελβετό Sebastien Buemi) και έναν από τους καλύτερους οδηγούς της F2 (σ.σ. τον Βρετανό Oliver Rowland). Ασφαλώς ορισμένοι οδηγοί έχουν όνειρα να λάβουν μέρος στην F1. Όμως έχουν να κάνουν μία επιλογή: να περιμένουν 2-3 χρόνια για να βρουν θέση στη Formula 1 ή να προσπαθήσουν να γίνουν πρωταθλητές στη Formula-E. Ο ανταγωνισμός εδώ είναι πολύ έντονος.

Πόσο στενή είναι η σχέση ανάμεσα στο ηλεκτρικό μονοθέσιο και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής;

Ο κόσμος νομίζει ότι η τεχνολογία είναι κάτι που μπορεί να αγγίξει. Μας ρωτάνε, “μπορείτε να βάλετε το αγωνιστικό μοτέρ σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής;”. Όχι, δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο. Όμως όλα τα συστήματα ελέγχου, είναι κοινά με αυτά που υπάρχουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Παίρνουμε π.χ. ένα λειτουργικό πρόγραμμα από αυτοκίνητο παραγωγής και το χρησιμοποιούμε στη Formula-E. Στη συνέχεια το προσαρμόζουμε στις ανάγκες μας. Αυτή είναι η στενή σχέση ανάμεσα στους αγώνες και τα αυτοκίνητα παραγωγής.

Πώς μπορείτε να πείσετε το κοινό για τα όσα έχει να προσφέρει η Formula-E;

Το σίγουρο είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν και επιδόσεις και συγκινήσεις. Θέλαμε λοιπόν μία ευκαιρία για να το δείξουμε στο κοινό. Παράλληλα, μας εξέπληξε η παγκόσμια ανταπόκριση των μέσων ενημέρωσης στο πρωτάθλημα της Formula-E. Περνώ το 50% του χρόνου μου με μέσα ενημέρωσης ή με ανθρώπους που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν λεπτομέρειες για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης. Όμως με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέλουν να μάθουν και κάνουν συνεχώς ερωτήσεις. Μας ρωτάνε για τον ήχο. Ακόμη και χωρίς τον κλασσικό ήχο ενός μονοθεσίου, μπορείς να καταλάβεις τι συμβαίνει στον αγώνα. Το αποκαλούμε “ο νέος ήχος της ταχύτητας”. Αυτή είναι η Formula-E.

Ποιος είναι ο Michael Carcamo

Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Tufts της Μασαχουσέτης, ο μηχανολόγος Michael Carcamo άρχισε να εργάζεται για τη Nissan το 2002. Συμμετείχε στην εξέλιξη αρκετών μοντέλων της ιαπωνικής μάρκας (Versa, Sentra, Tiida κ.α.), πριν ασχοληθεί με το κομμάτι του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Από το 2016 είναι Διευθυντής του αγωνιστικού προγράμματος της Nissan σε παγκόσμιο επίπεδο, έχοντας προηγουμένως την ευθύνη για τη συμμετοχή στην κατηγορία LMP1. Πέρα από τη Formula-E, επιβλέπει τις συμμετοχές της Nissan στις κατηγορίες Super GT, στα πρωτότυπα και στα πρωταθλήματα GT3.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...