Kia Provo concept στη Γενεύη

Υβριδικό σπορ σουπερμίνι με 204 ίππους και τετρακίνηση

  • -
  • -

Το Provo, ένα concept σουπερμίνι με έντονα σπορ χαρακτήρα παρουσίασε η Kia στο 83ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το μυώδες hatchback υιοθετεί ένα σχεδιαστικό στυλ που θυμίζει coupe, υποσχόμενο αστείρευτη οδηγική απόλαυση. Στο επιθετικό εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα τμήματα από ανθρακονήματα και τα μικροσκοπικά LED στα φώτα, ενώ το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από το απότομο κόψιμο της οροφής και τους διαχύτες του προφυλακτήρα. Ειδικά στα εμπρός φώτα, πίσω από ένα ενιαίο κομμάτι γυαλί βρίσκεται κρυμμένη η τελευταία εκδοχή της μάσκας της Kia σε σχήμα «μύτης του τίγρη», αποτελούμενη από 850 μικροσκοπικά LED, τα οποία είναι προγραμματιζόμενα και μπορούν να λειτουργήσουν σαν φώτα ημέρας, φώτα πορείας, ή προβολείς, ή ακόμη και να σχηματίσουν χιουμοριστικές/ διακοσμητικές απεικονίσεις. Το 3θυρο hatchback έχει σχετικά κόμπακτ διαστάσεις: 3,88 x 1,77x 1,35 m, ενώ πατάει σε τεράστιους τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 255/40.

 

Υβριδική τεχνολογία

Όπως επιβεβαιώνει και η Kia, το Provo δεν είναι απλώς μία σχεδιαστική μελέτη. Κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα κρύβεται ένα υβριδικό σύστημα τετρακίνησης. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων άμεσου ψεκασμού αποδίδει 204 ίππους, υποσχόμενος εκρηκτικές επιδόσεις. Παράλληλα, το έργο του βενζινοκινητήρα υποβοηθά ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος κινεί αυτόματα τους πίσω τροχούς όταν αυτό είναι απαραίτητο, στις στροφές ή στις έντονες επιταχύνσεις. Η δύναμή του φτάνει τους 45 ίππους και μπορεί επίσης να κινήσει μόνος του το Provo με χαμηλές ταχύτητες, κατ’ επιλογή του οδηγού, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές ρύπων, π.χ. μέσα στο μποτιλιάρισμα των πόλεων ή όπου αλλού κριθεί απαραίτητο. Ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά την ενέργειά κατά την διαδικασία της επιβράδυνσης. Το 7-τάχυτο DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (που η Kia παρουσιάζει για πρώτη φορά) συμπληρώνει το εντυπωσιακό μηχανολογικό σύνολο του Provo.

 

Σπορ & πρακτικό εσωτερικό

Ανοίγοντας τις δύο πλευρικές πόρτες μέσω των ηλεκτρονικά πτυσσόμενων χειρολαβών, αποκαλύπτονται τα γυαλιστερά πάνελ αλουμίνιου του high-tech 2+2 εσωτερικού. Το ταμπλό αποτελεί ενιαίο τμήμα, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και σκόπιμα δεν επεκτείνεται έως το δάπεδο έτσι ώστε να αφήνει ελεύθερο το χώρο για τα πόδια. Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο αναλογικά όργανα που απεικονίζονται ψηφιακά, ενώ η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μικρότερα όργανα που επίσης απεικονίζονται ψηφιακά. Βέβαια, καθώς οι απεικονίσεις είναι ψηφιακές μπορούν να προγραμματιστούν να έχουν διάφορες λειτουργίες.

Στο κεντρικό τούνελ του δαπέδου υπάρχουν δύο πάνελ διακοπτών, ο ένας με το πλήκτρο εκκίνησης / απενεργοποίησης του κινητήρα και τις επιλογές του επτατάχυτου DCT αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και το άλλο με χειριστήρια του συστήματος multimedia. Το συγκεκριμένο χειριστήριο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει από μια ποικιλία απεικονίσεων και λειτουργίες ενδείξεων:

  • Στη λειτουργία normal ο οδηγός βλέπει στον πίνακα οργάνων το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και πληροφορίες κατεύθυνσης από το σύστημα πλοήγησης,
  • στην cruise, στον κεντρικό πίνακα οργάνων προβάλλεται χάρτης και πληροφορίες για τον δρόμο καθώς και το ταχύμετρο,
  • στη λειτουργία race προβάλλεται το στροφόμετρο, ο χάρτης της πίστας και το χρονόμετρο και
  • στη λειτουργία entertainment προβάλλονται αναπαραστάσεις ανάλογα με την μουσική, ραδιόφωνο και άλλες πληροφορίες.

 

Τα εμπρός καθίσματα είναι καλυμμένα με καπιτονέ δέρμα, ενώ οι πλάτες τους αποτελούνται από έξυπνα σχεδιασμένα αλουμινένια τμήματα που αναδιπλώνουν και περιστρέφονται προς το κέντρο του οχήματος, με σκοπό να διευκολύνουν την εύκολη πρόσβαση στις πίσω θέσεις.

Την αίσθηση του κόκπιτ συμπληρώνουν μικροσκοπικά κόκκινα LED στις πόρτες, τους αεραγωγούς και την οροφή, προσφέροντας διακριτικό ατμοσφαιρικό φωτισμό.

Αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την παραγωγή του Provo, το πιο πιθανό είναι να το δούμε στους δρόμους περί το 2014 ως μια “καυτή” έκδοση του Rio.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...