Αυτή είναι η νέα Bugatti Tourbillon – Έχει τελική ταχύτητα 445 km/h
0-100 σε 2 sec, 0-200 σε 5 sec και τελική ταχύτητα 445 km/h. Ο διάδοχος της Chiron ονομάζεται Tourbillon και σύμφωνα με τη Bugatti είναι το απόλυτο αυτοκίνητο δρόμου.
- -
- -
Το νέο δημιούργημα της Bugatti ονομάζεται Tourbillon, αποτελεί τον διάδοχο της Chiron και όπως με κάθε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, ελάχιστοι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα έχουν τη χαρά να το αποκτήσουν. Η νέα Tourbillon έχει εμπνευστεί το όνομά της από τον μηχανισμό των ρολογιών υψηλής τεχνολογίας, όντας ένα εξαίσιο τετράτροχο.
Παρότι σχεδιαστικά προσεγγίζει τη Chiron, η νέα Tourbillon είναι ένα εντελώς καινούριο μοντέλο, έχοντας στην καρδιά έναν 16κύλινδρο θερμικό κινητήρα σε διάταξη V χωρητικότητας 8.300 cc αλλά και τρεις ηλεκτροκινητήρες που έχουν αναπτυχθεί από τη Rimac. Το παραδοσιακό μοτέρ βάρους 252 kg αποδίδει 1.000 ίππους και περιστρέφεται ως τις 9.500 rpm. Μαζί όμως με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ στον εμπρός άξονα και τον τρίτο στον πίσω άξονα, η ισχύς εκτοξεύεται στους 1.800 ίππους και η ροπή στο απίθανο νούμερο των 3.000 Nm.
Ουσιαστικά μιλάμε για ένα plug in hybrid σύνολο, που συνεπικουρείται από μια μπαταρία 24,8 kWh τοποθετημένη ακριβώς στο κέντρο του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 60 km. Χάρη στο ηλεκτρικό κύκλωμα 800V, η μπαταρία φορτίζει από το 0 στο 80% σε μόλις 12 λεπτά.
Φυσικά, όλα αυτά ελάχιστη σημασία έχουν εμπρός στις επιδόσεις. Η Bugatti Tourbillon είναι ικανή να προκαλέσει ζάλη ακόμη και στον έμπειρο οδηγό. Τα νούμερα που ανακοινώνει η γαλλική εταιρεία προκαλούν έκσταση. Ποιος έχει το κουράγιο να πάει με τέρμα γκάζι αυτό το θηρίο;
Έχουμε και λέμε: 0-100 σε 2 sec, 0-200 σε λιγότερα από 5 sec και 0-300 κάτω από 10 sec. Για να φτάσει από στάση τα 400 αρκούν μόνο 25 sec. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 380 km, αλλά αν κάποιος επιθυμεί, μπορεί να παραγγείλει και να εγκαταστήσει το έξτρα Speed Key και να τερματίσει τη βελόνα του κοντέρ στα 445 km/h.
Ανεπανάληπτο
Φυσικά για να βρει πρόσφυση, το γαλλικό hypercar εφοδιάζεται με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν σχεδιαστεί με θαυμαστή ακρίβεια, με την τεράστια πίσω πτέρυγα να παρέχει την απαραίτητη κάθετη δύναμη όταν το αυτοκίνητο σαρώνει την άσφαλτο.
Ο οδηγός φιλοξενείται σε μια καμπίνα όνειρο. Τα όργανα εμπρός δεν θυμίζουν απλά μηχανισμό ρολογιού, αλλά σχεδόν είναι. Ενσωματώνουν 600 εξαρτήματα κατασκευασμένα από τιτάνιο, ρουμπίνι και ζαφείρι. Όλα μαζί δεν ζυγίζουν πάνω από 700 gr και λειτουργούν κυριολεκτικά με ρυθμούς ρολογιού υψηλών προδιαγραφών ρολόι, αφού σχεδιάστηκαν από Ελβετούς ωρολογοποιούς. Το cockpit είναι στραμμένο όλο προς τον οδηγό, θαρρείς και τον αγκαλιάζει. Δεξιά του βρίσκεται μια απλή αλλά εξίσου εντυπωσιακή κονσόλα, με διακόπτες για κάθε λειτουργία.
Επίσης, υπάρχει και μια μικρή οθόνη αφής που ενεργοποιείται μόνον εάν το επιλέξει ο οδηγός από το αντίστοιχο κουμπί. Για τα καθίσματα τα λόγια περιττεύουν. Αγκαλιάζουν το σώμα του ιδανικά και προσφέρουν την μέγιστη άνεση και στήριξη. Όσο για το τιμόνι, ο ορισμός «έργο τέχνης», ίσως είναι ο ιδανικότερος για να το χαρακτηρίσουμε.
Η Tourbillon έχει κατασκευαστεί πάνω σε νέο μονοκόκ από ανθρακονήματα, τα υποπλαίσια είναι από αλουμίνιο και οι πόρτες ανοίγουν με φορά προς τα πάνω. Χάρη στα εξωτικά υλικά και τα τρισδιάστατα εκτυπωμένα μέρη, το βάρος του υπεραυτοκινήτου της Bugatti έχει περιοριστεί στα 1.995 kg.
Πόσο κάνει η Tourbillon
Η τιμή της Tourbillon ξεκινά από 3,6 εκατ. ευρώ, δίχως τους φόρους κάθε χώρας. Βέβαια, ακόμη και να διαθέτεις αυτά τα χρήματα, κανείς δεν σου εγγυάται πως θα την αποκτήσεις. Η Bugatti θα κατασκευάσει μόλις 250 μονάδες, όλες χειροποίητες προφανώς, με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται στους εκλεκτούς πελάτες το 2026.