Mazda MX-5 2024: Το μεγαλύτερο facelift μέχρι σήμερα – Τι αλλάζει;

Το ιαπωνικό sportscar μόλις αποκαλύφθηκε στην πιο πρόσφατη του μορφή και φέρει τις μεγαλύτερες και περισσότερες αλλαγές από την εμφάνιση της 4ης γενιάς.

  • -
  • -

Ακόμη μία χρονιά, ακόμη ένα facelift για το πολυαγαπημένο Mazda MX-5. Αυτή τη φορά όμως οι αλλαγές είναι δραστικές, με την ιαπωνική μάρκα να προχωρά στη μεγαλύτερη αναβάθμιση που έχουμε δει από όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η 4η και τελευταία γενιά, το 2015. Το facelift περιλαμβάνει αλλαγές στην εμφάνιση, το εσωτερικό, αλλά και τα μηχανολογικά μέρη, φέρνοντας νέες τεχνολογίες και βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Με ανανεωμένη φωτεινή υπογραφή έξω και τεχνολογικό υπόβαθρο μέσα

Ξεκινώντας από τα προφανή, το ανανεωμένο MX-5 έρχεται με ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση, φέροντας διακριτικές αλλαγές. Νέα είναι η φωτεινή υπογραφή των LED φωτιστικών σωμάτων τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ ένα μικρό ανασχεδιασμό έχει δεχθεί και ο προφυλακτήρας ο οποίος φέρει στην αριστερή πλευρά έναν νέο αισθητήρα-radar για το adaptive cruise control και το Smart Brake Support. Ένας νέος χρωματισμός έχει προστεθεί στην παλέτα με την ονομασία Aero Grey Metallic, ενώ νέο είναι και το σχέδιο στους τροχούς των 17 ιντσών.

front

Περνώντας στο εσωτερικό πρώτη βασική αλλαγή που παρατηρείται είναι φυσικά η νέα μεγαλύτερη κεντρική οθόνη για το infotainment των 8,8 ιντσών (από 7 ίντσες που ήταν πριν), η οποία φέρει και το νέο λογισμικό Mazda Connect το οποίο αντικαθιστά το παλαιωμένο MZD Connect. Επίσης το νέο λογισμικό επιτρέπει την πρόσβαση σε υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος αλλά και τον έλεγχο της κατάστασης του οχήματος μέσω smartphone.

Άλλες πινελιές αναβάθμισης που παρατηρούμε είναι η δυνατότητα επιλογής Nappa δέρματος για την καμπίνα του κορυφαίου εξοπλιστικά RF, η οποία μπορεί να συνδυαστεί με μαύρη οροφή. Επίσης δέρμα με διπλή ραφή καλύπτει πλέον τόσο τα καθίσματα αλλά και την κεντρική κονσόλα.

2

Νέα επιλογή Track, αναβαθμισμένο μπλοκέ και πολλά ακόμη

Στο μηχανοστάσιο, για ακόμη μία φορά δεν έχουμε αλλαγές, με τα ατμοσφαιρικά Skyactiv-G σύνολα των 1,5 και 2 λίτρων απόδοσης 132 και 184 ίππων, αντίστοιχα, να συνεχίζουν να κινούν το ιαπωνικό roadster. Εκεί όμως που η Mazda θέλησε να επέμβει εκτενώς είναι στο στήσιμο του αυτοκινήτου και την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό. Πρώτη και ίσως σημαντικότερη αλλαγή η νέα επιλογή Track στο σύστημα ευστάθειας (DSC). Αποκλειστικά διαθέσιμο στις χειροκίνητες εκδόσεις, το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει σύμφωνα με τη μάρκα την βέλτιστη ρύθμιση για οδήγηση σε πίστα, δίνοντας έμφαση στον έλεγχο που έχει οδηγός και επεμβαίνοντας μόνο σε ακραίες καταστάσεις που κινδυνεύει να χαθεί ο έλεγχος και πιθανότατα θα υπάρχουν άσχημες συνέπειες.

Δεύτερη σημαντική αναβάθμιση είναι αυτή του μπλοκέ διαφορικού που συναντάμε στις κορυφαίες εκδόσεις που φορούν τον 2λιτρο των 184 ίππων. Φέροντας τον τίτλο Asymmetric LSD, το νέο μπλοκέ λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να βελτιώσει την ακρίβεια του MX-5 στην είσοδο της στροφής, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την πρόσφυση στην έξοδο. Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εκεί.

3

Επόμενη αλλαγή που συναντάμε στο MY2024 είναι το νέο καλιμπράρισμα στο πεντάλ του γκαζιού για βελτιωμένη απόκριση και πιο φυσική αίσθηση. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ταχύτερη απόκριση όταν το πόδι σηκώνεται από το γκάζι. Ακόμη ένα σημείο με το οποίο έχει άμεση επαφή ο οδηγός και δέχθηκε νέα ρύθμιση είναι η το ηλεκτρικό τιμόνι. Το αναβαθμισμένο σύστημα φέρει κρεμαγιέρα με μειωμένη τριβή, η οποία είναι και αυτή προγραμματισμένη ώστε να προσφέρει πιο φυσική αίσθηση.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mazda MX-5 Homura 2023: Η δίλιτρη σπορ εκδοχή

Τέλος, ένα σημείο στο σημερινό MX-5 το οποίο για πολλούς θεωρούταν αδύναμο (δεν μπορούμε να πούμε ότι συμφωνούμε) ήταν ο ήχος. Πολλοί θεωρούσαν πως ο θόρυβος από το μοτέρ που έφτανε στα αυτιά των επιβατών δεν ήταν αυτός που άξιζε σε ένα τέτοιο μοντέλο και απ’ ότι φαίνεται η Mazda το… άκουσε αυτό. Κι αυτό γιατί πλέον το νέο MX-5 θα φέρει ενισχυμένη ακουστική εμπειρία καθώς ήχος θα εισέρχεται κατευθείαν εντός της καμπίνας από την περιοχή του κινητήρα, ελπίζοντας σε πιο έντονες εμπειρίες και συγκινήσεις.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...