Οι τρεις σωματοφύλακες των σουπερμίνι
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β έχουν και πάλι σφυγμό, αντιδρώντας στην επίθεση των SUV κατά τα τελευταία έτη
- -
- -
Η αυτοκίνηση αλλάζει και αλλάζει με τόσο γρήγορο ρυθμό που
αρκετοί δυσκολεύονται να ακολουθήσουν. Όχι πάντως η Citroen, η Ford
και η Nissan, οι οποίες αντιλήφθηκαν τι ζητούν οι νέοι
οδηγοί. Τα νέα C3, Fiesta, Micra θα αντισταθούν στην κυριαρχούσα τάση των
SUV/crossover, τα οποία αντιπροσωπεύουν αυτή τη στιγμή περισσότερα
από 1 στα 4 νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Το C3 κυκλοφορεί ήδη στην
Ελλάδα (διαβάστε εδώ τη δοκιμή με τον 1.2 PureTech), με
τα Micra και Fiesta να ακολουθούν μέσα στο 2017.
Το κοινό των σουπερμίνι
Τα σύγχρονα μοντέλα του B segment απευθύνονται σε νέους
ανθρώπους, ζευγάρια, ακόμη και γονείς με 1-2 παιδιά, οι οποίοι ζουν
σε έντονους ρυθμούς, έχουν δραστηριότητες και θέλουν περνούν
ευχάριστα και δημιουργικά το χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο. Υπάρχει
λόγος που τα σουπερμίνι του σήμερα έχουν μήκος 4 m. Με αυτή τη
διάσταση επιτυγχάνεται η ιδανική αναλογία ανάμεσα στους
ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες / αποσκευές (με όγκο
κοντά στα 300 lt) και τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις που
διευκολύνουν στη στάθμευση. Το C3 έχει μήκος 3,99 m., το Fiesta
φθάνει τα 4,04 m. και το Micra αγγίζει τα 4 m.
Σχεδίαση
Η πρώτη εικόνα είναι η πιο σημαντική, οπότε η σχεδίαση του
αμαξώματος παίζει σημαντικό ρόλο. Η ιδιαιτερότητα στην εξωτερική
εμφάνιση του Citroen C3 με τις πλαστικές επιφάνειες και τα Airbumps
είναι πλέον αποδεκτή από το κοινό, καθώς έχει προηγηθεί το C4
Cactus. Η εικόνα του Fiesta αποτελεί εξέλιξη του σημερινού
μοντέλου, καθώς δεν έχει χάσει τη φρεσκάδα του, με το εμπρός μέρος
να παραπέμπει στο Focus. Ο Γιάννης Λημναίος το είδε από κοντά στην Κολωνία
και κατέγραψε τις εντυπώσεις του. Το Micra έκοψε κάθε δεσμό με
τον προκάτοχό του. Η μάσκα σε σχήμα V, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα
και το έντονο νεύρο που διατρέχει όλο το αμάξωμά του, είναι τα
κύρια χαρακτηριστικά του.
Εσωτερικό
Η εικόνα της καμπίνας των επιβατών αποτελεί πλέον προτεραιότητα
για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Φωτεινό, κεφάτο εσωτερικό και
πλούσιος εξοπλισμός είναι το μυστικό της εμπορικής επιτυχίας. Στα
C3, Fiesta, Micra το ταμπλό έχει δυνατότητες διαμόρφωσης, ενώ η
μεγάλη οθόνη αφής (από 5 έως 8 ίντσες) προσφέρει την πολυπόθητη
συνδεσιμότητα με το smartphone του οδηγού.
Κινητήρες
Μικρό αυτοκίνητα, λίγα κυβικά. Αυτό έρχεται λογικά στο νου, όταν
αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο που θα περάσει τον περισσότερο χρόνο
της ζωής του μέσα στην πόλη. Η Citroen προσφέρει το C3 με τους
σύγχρονους τρικύλινδρους 1.2 PureTech βενζίνης με
82 και 110 ίππους (με χρήση turbo στη δεύτερη περίπτωση), όπως
επίσης τους BlueHDi diesel, με 75 και 100 PS. Διευρυμένη η γκάμα
των κινητήρων για το νέο Fiesta, με τον ατμοσφαιρικό 1.1 βενζίνης
(70 και 85 PS), το βραβευμένο 1.0 EcoBoost (100,
125 και 140 ίππων), τον οικονομικό 1.5 TDCi (85
και 120 PS). Η Nissan επέλεξε τον υπερτροφοδοτούμενο
βενζίνης 0.9 που αποδίδει 90 ίππους και το γνωστό
1.5 diesel ίδιας ισχύος, ενώ αργότερα θα προστεθεί
και ο 1.0 ατμοσφαιρικός βενζίνης με ισχύ 75 PS.
Τεχνολογία
Μικρό δεν σημαίνει στις μέρες μας και φτωχό. Τα συστήματα
υποβοήθησης του οδηγού δεν βρίσκονται πλέον μόνο στην εξοπλιστική
λίστα μεγάλων και ακριβών αυτοκινήτων. Πλήθος αερόσακων, cruise
control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση σε ακούσια
αλλαγή λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόνομη πέδηση, είναι μερικά
από τα σωτήρια «εργαλεία» στη διάθεση του οδηγού και των
επιβατών.