F1: Επέλεξε η Ferrari τον νικητή του αγώνα;
Το ερώτημα που διχάζει τους tifosi
- -
- -
Η Ferrari είναι θρησκεία στην Ιταλία, με εκατομμύρια tifosi ανα τον κόσμο. Εκατομμύρια είναι και οι οπαδοί του Kimi Raikkonen ο οποίος οδηγεί και φέτος για την Ιταλική ομάδα. Το χθεσινό όμως 1-2 της Ferrari έφερε ανάμεικτα συναισθήματα καθώς η Ferrari με την στρατηγική που ακολούθησε στα πιτ στοπ έφερε τον Vettel μπροστά από τον Raikkonen. Έγινε επίτηδες ή όχι; Το ερώτημα που από χθες απασχολεί και έχει διχάσει τους tifosi και όχι μόνο.
Το Μονακό είναι μια ειδική πίστα, στην οποία τα προσπεράσματα μέσα στην πίστα είναι σχεδόν απαγορευτικά. Οπότε η μόνη επιλογή είναι να υπάρξει κάποιο στα πιτ στοπ. Οι ομάδες από τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει τις προηγούμενες μέρες χτίζουν την στρατηγική τους και στον αγώνα αυτό το ένα στοπ ήταν το πιο γρήγορο σε σχέση με τα δυο στοπ με μια διαφορά στα 10 δευτερόλεπτα. Η πολύ μικρή φθορά των ελαστικών σε συνδυασμό με το ‘πρόβλημα΄ του προσπεράσματος θα έπρεπε να φέρει επιλογές στο να μην κολλήσει κάποιος πίσω από την κίνηση. Ετσι δυο επιλογές για το προσπέρασμα υπήρχαν. Είτε να μπεις νωρίτερα από τον αντίπαλό σου όταν ο ρυθμός του καθορίζεται από άλλο μονοθέσιο ή επειδή ειναι αργός (undercut καθοδηγούμενο από κίνηση), είτε να μείνεις περισσότερη ώρα έξω εάν ο αντίπαλός σου έχει κολλήσει στην κίνηση (overcut καθοδηγούμενο από κίνηση).
Ας δούμε τους χρόνους του Raikkonen αλλά και του Vettel δίπλα δίπλα
Raikkonen |
Vettel |
26 1:17.938 |
26 1:17.714 |
Εμφανώς ο Raikkonen ήταν πιο αργός από τον Vettel και αυτός κρατούσε τον Γερμανό πίσω του. Μπαίνοντας μέσα για στοπ, έδωσε τον αέρα στον Vettel να πάει πολύ γρήγορα και μάλιστα από το 1.17.188 που ήταν στον γύρο με τον Raikkonen μπροστά του, πήγε στο 1.16.592, στο 1.16.446, στο 1.16.264, στο 1.15.587 και στο 1.15.238 (ταχύτερος προσωπικός). Ο Raikkonen βγαίνοντας από το δικό του στοπ είχε να περάσει τους Button και Wehrlein υπο καθεστώς μπλε σημαίας και καθυστέρησε λίγο. Δεν ήταν όμως ο παράγοντας που έκρινε την μάχη. Το out lap του Raikkonen ήταν 1.19.518 και του Vettel 1.18.650. Ακόμα και στο in-lap ο Vettel ήταν πιο γρήγορος. Γιατί ο Kimi είχε αργό ρυθμό; Είχε πρόβλημα με τα λάστιχα όπως είχε και ο Vettel; Όριζε τον ρυθμό του ;
Σε μια άλλη μάχη ο Bottas μάχονταν με τις δυο Red Bull Racing η οποία είχε τα δυο μονοθέσια να πιέζουν τον Φιλανδό και ο ένας (Verstappen) προσπάθησε με undercut (μπαίνοντας νωρίτερα) να περάσει την Mercedes, και ο Ricciardo με overcut (μένοντας αρκετά αργότερα) να κάνει το ίδιο. Τελικά η επιλογή της RBR με τον Ricciardo απέδωσε και πέρασε μπροστά από την Mercedes.
Υπάρχουν όμως ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν. Το σημαντικό είναι εάν έπρεπε να καλέσουν τον Raikkonen για αλλαγή την στιγμή που επέλεξαν. Φοβήθηκαν μήπως ο Ricciardo θα πέρναγε με overcut μπροστά από τον Vettel και θα έπρεπε να δώσουν χώρο στον Γερμανό να πάρει διαφορά ασφαλείας; Φοβήθηκαν ότι με πιθανή επιλογή να φέρουν τον Vettel πρώτο θα τον έφερναν και πάλι μπροστά από τον Raikkonen (ο οποίος γύρναγε στο 1.17) καθώς όπως φάνηκε τα Super Soft έδωσαν χρόνο μέχρι και 1:15:527, όπως έκανε ο Φιλανδός μετά από το δικό του στοπ και έτσι θα φαινόταν ότι αβάνταραν τον Γερμανό; Ή απλώς ήθελαν να φέρουν την ‘σωστή Ferrari’ μπροστά;
Το πρόσωπο του Raikkonen μετά από το τέλος του αγώνα, η ψυχρή χειραψία με τον κολλητό του Sebastian Vettel και οι δηλώσεις μετά από τον αγώνα εγείρουν ερωτηματικά.
Στην συνέντευξη τύπου ο Vettel απάντησε για τον εάν ήταν
προγραμματισμένο να μείνει έξω όταν ο Raikkonen έμπαινε μεσα :
«Μπα , δεν νομίζω. Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να
προγραμματίσουμε πολλά. Το πλάνο ήταν να κάνουμε διαφορά, που και
καταφέραμε. Μετά είχε καλό ρυθμό ο Valtteri. Πιστεύω ότι είχαμε
πρόβλημα με τα πίσω λάστιχα και στο σημείο εκείνο μπήκαμε στο
παράθυρο των στοπ. Όταν μπήκε ο Valtteri ο Kimi απάντησε. Όσον
αφορά εμένα, είχα ένα κενό και δεν είχα τίποτα να χάσω και
προσπάθησα να πιέσω όσο το δυνατό περισσότερο μέσα σε δυο γύρους
και έμεινα έκπληκτος που μπόρεσα να κάνω διαφορά τέτοια που βγήκα
πρώτος».
Για το πώς βρήκε επιπλέον απόδοση απο τα λαστιχα απάντησε :
"Φάνηκε σαν να υπήρχε ένα δεύτερο λάστιχο κάπως. Μπορείς να
πεις ότι δούλεψε καλά το να έμενες έξω αλλά εαν το έβλεπες πριν απο
τον αγώνα δεν μπορούσες να το προβλέψεις".
Ο Raikkonen δεν είχε όρεξη για πολλά πολλά και ήταν εμφανώς δυσαρεστημένος. Ερωτηθείς εάν θα απέρριπτε team orders από την ομάδα είπε : «Προφανώς και μπορώ να σταματήσω το μονοθέσιο εάν θέλω. Έχουμε μια ομάδα, δουλεύουμε σαν ομάδα και εάν ξεκινήσεις … εάν δεν πιστεύεις σε ότι σου λένε ή όπως δουλεύουμε τότε θα γίνει περίπλοκο κάποιες φορές γιατί προσπαθούμε να φέρουμε το καλύτερο δυνατό και σήμερα, σαν ομάδα, κάναμε το ένα δυο, αυτό έγινε, αλλά σε ότι αφορά εμένα μπορούσε και καλύτερα, αλλά όπως είπα μόλις ολοκληρώσαμε τον αγώνα και ποιος ξέρει; Θα μιλήσουμε και πιστεύω ότι θα υπάρχουν λόγοι για ότι γίνεται στην ζωή αλλά θα δούμε. Σαν οδηγός προφανώς μπορώ να κάνω ότι θέλω, αλλά δεν είναι το πώς δουλεύουμε σαν ομάδα. Έτσι απλά».
Πιθανώς η Ferrari επέλεξε να βάλει τον Raikkonen μέσα για να του
δώσει την επιλογή που είχε σαν οδηγός που προπορευόταν για τα πιτ
στοπ, με τον «φόβο» ότι εάν έφερναν τον Vettel μέσα πρώτο και με
τον ρυθμό που είχε πιθανώς να περνούσε με undercut τον Raikkonen ο
οποίος ήλεγχε τον ρυθμό του, αλλά εν τέλει αυτό γύρισε μπούμερανκ
και ο Vettel έκανε εκπληκτικούς γύρους μένοντας έξω που φέρνοντας
την Ferrari σε ‘αδιέξοδο’μη μπορώντας να το ‘μαζέψουν’. Μπρος
γκρεμός και πίσω ρέμα; Μάλλον ποτέ δεν θα μάθουμε.
Εαν η Ferrari έπρεπε να κρατήσει μπροστά τον Raikkonen, για πολλούς
και διάφορους λόγους, είναι άλλη κουβέντα. Η Ferrari χρειάζεται
ζεστό τον Φιλανδό στην μάχη που δίνει με την Mercedes και αυτό δεν
βοηθά προς την κατεύθυνση αυτή.