ΑΝΑΛΥΣΗ: McLaren Honda. Τι συμβαίνει;

Τα ρίσκα, οι απογοητευτικές εμφανίσεις και το μέλλον της νεοσυσταθείσας ομάδας που πλέει ακόμη σε αχαρτογράφητα νερά λύνοντας προβλήματα νεότητας

  • -
  • -

Όταν στις 16 Μαίου του 2013 η McLaren και η Honda ανακοίνωναν ότι από το 2015 η Ιαπωνική εταιρία θα προμήθευε αποκλειστικά την Βρετανική ομάδα, τα σχόλια ήταν διθυραμβικά. Οι επιτυχίες στο τέλος της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές του ’90 με οδηγούς τους Senna και Prost γέμιζαν και πάλι τις στήλες των εφημερίδων και των sites – αλλά και τις αναμνήσεις των fan της Formula 1. Μετά από 10 Grand Prix και έχοντας δει τα πρώτα δείγματα της συνεργασίας, το ταμείο δείχνει μόνο 17 βαθμούς για την McLaren, με τους 12 από αυτούς να είναι από το πρόσφατο, ουγγρικό GP. Δηλαδή στους προηγούμενους 9 αγώνες η συγκομιδή ήταν μόλις 5 βαθμοί! Γιατί είναι τόσο πίσω η McLaren-Honda τελικά;

Η επένδυση που έχει γίνει στην McLaren είναι πολύ μεγάλη. Λεφτά υπάρχουν, εγκαταστάσεις υπάρχουν, ικανοί οδηγοί υπάρχουν και μηχανικοί υπάρχουν… Όλα υπάρχουν. Βέβαια, το project εξ αρχής είχε ένα μεγάλο ρίσκο, άσχετα αν ο στόχος που έχουν θέσει οι άνθρωποι από το Woking είναι να κυριαρχήσει η ομάδα. Με τους περιορισμούς που υπάρχουν στους κανονισμούς, η ψαλίδα που υπάρχει από την κορυφαία Mercedes είναι μεγάλη και δεν κλείνει. Για παράδειγμα, από πέρσι μέχρι φέτος είδαμε την Ferrari να κάνει ένα μεγάλο άλμα, αλλά ούτε αυτή μπορεί να πιάσει την Mercedes.


Η καινοτομία θέλει χρόνο

Οι υπεύθυνοι της McLaren θέλουν όμως κυριαρχία. Έτσι πήγαν το σχέδιο του μονοθεσίου πολύ μακριά, ειδικά στο πίσω μέρος με την ιδιαίτερα στενή σχεδίαση που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ροή αέρα στον διαχύτη. Αυτό βέβαια για να επιτευχθεί έπρεπε η Honda να περιορίσει σημαντικά τις διαστάσεις του μοτέρ. Οι Ιάπωνες μηχανικοί έφτασαν σε αχαρτογράφητα μονοπάτια. Δημιούργησαν μια μονάδα ισχύος σε πολύ συμπιεσμένη μορφή, το λεγόμενο “zero size”, ακολουθώντας μια καινοτόμο σχεδίαση για το turbo. Για να χωρέσει το turbo στον πολύ στενό χώρο μέσα στο V του κινητήρα, η Honda το… “χώρισε σε τμήματα”. Αντί για μια μεγάλη φτερωτή υπάρχουν περισσότερες μικρότερες φτερωτές σε άξονα. Η διάταξη αυτή δημιουργεί θέματα απόδοσης και θερμοκρασιών, τα οποία έρχονται να προστεθούν στην έλλειψη εμπειρίας, τη στιγμή που οι άλλες ομάδες βρίσκονται στην 2η χρονιά και έχουν λύσει τα προβλήματα νεότητας. Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι ότι κανένας δεν ξέρει πόσος χρόνος θα χρειαστεί ακόμα στην Honda για να βρει λύσεις στα προβλήματα του μοτέρ. Εκεί που φαίνεται ότι λύνουν το ένα ζήτημα, εμφανίζεται ένα άλλο. Επιπλέον, ο αγωνιστικός διευθυντής της Honda, Yasuhisa Arai, δήλωσε ξεκάθαρα δεν πρόκειται να προσλάβει μηχανικούς από αντίπαλες ομάδες της F1 για να μπορέσει να κλείσει γρηγορότερα την διαφορά. Οι Ιάπωνες πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι μετά από το καλοκαίρι θα έχουν ξεπεραστεί όλα και η McLaren-Honda θα έχει την ευκαιρία να προετοιμαστεί κατάλληλα για το 2016. Άλλωστε, στη McLaren δεν αναζητούν λύση μόνο για τον κινητήρα της Honda, αλλά και για τα ελαστικά της Pirelli που δεν έχουν καταφέρει ακόμη να τα κάνουν να δουλέψουν στην επιθυμητή θερμοκρασία.

Το θετικό είναι ότι τα πράγματα δείχνουν πως βελτιώνονται για την ομάδα. Τα κορυφαία αποτελέσματα δεν έχουν έρθει, αλλά οι ενδείξεις είναι προς το καλό. Στην Αυστρία έφεραν ένα σχεδόν καινούργιο μονοθέσιο με αλλαγές παντού, ενώ πολύ καλύτερη ήταν η εμφάνιση στην Ουγγαρία. Το ερώτημα είναι, θα δούμε μια McLaren-Honda ικανή για σταθερή παρουσία στην 10άδα μέχρι το τέλος της σεζόν; Τολμάμε να προβλέψουμε πως ναι, αν και είναι σχεδόν βέβαιο πως το βάρος της εξέλιξης θα πέσει στο μονοθέσιο του 2016.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...