Στην Ελλάδα το νέο 7θέσιο Volkswagen ID.Buzz – Όλες οι νέες εκδόσεις
Με δυνατότητα φιλοξενίας έως 7 ατόμων στο εσωτερικό, μακρύ μεταξόνιο αλλά και έκδοση GTX με τετρακίνηση και 340 ίππους, το Volkswagen ID.Buzz εμπλουτίζει την γκάμα του.
- -
- -
Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα επεκτείνει και ανανεώνει τώρα τη γκάμα του ηλεκτρικού Bulli με την προσθήκη του νέου στη γκάμα: επιβατικού ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο, νέα μπαταρία 86 kWh και νέο κινητήριο σύστημα υψηλής ενεργειακής απόδοσης που προσφέρει ισχύ 210 kW (286 PS). Το επιβατικό ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο εντυπωσιάζει με την ισχυρή απόδοση και το τεράστιο εσωτερικό για έως και επτά άτομα, ποδήλατα και σανίδες του surf. Tο νέο κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, το ID. Buzz GTX, χαρακτηρίζεται επίσης από μεγαλύτερη ισχύ από ποτέ, με 250 kW (340 PS).
Αυτό το μοντέλο διαθέτει απαράμιλλες επιδόσεις, τετρακίνηση στάνταρ και υψηλές ικανότητες ρυμούλκησης. Το ID. Buzz GTX μπορεί να διαμορφωθεί με κανονικό ή μακρύ μεταξόνιο. Με κανονικό μεταξόνιο, το ID. Buzz GTX τροφοδοτείται από μια νέα μπαταρία 79 kWh. Η έκδοση με μακρύ μεταξόνιο εφοδιάζεται αυτόματα με τη μεγαλύτερη μπαταρία 86 kWh. Η τεχνική αναβάθμιση της γκάμας ωφελεί και τα υπάρχοντα μοντέλα: το επιβατικό ID. Buzz και το ID. Buzz Cargo (Επαγγελματική έκδοση) με κανονικό μεταξόνιο, που θα εξοπλιστούν επίσης με τον νέο κινητήρα 210 kW και την μπαταρία 79 kWh (προηγουμένως κινητήρας 150 kW και μπαταρία 77 kWh).
Μεγαλύτερη αυτονομία, μικρότεροι χρόνοι φόρτισης σε DC φορτιστή. Χάρη στη στάνταρ μπαταρία 86 kWh, η μέγιστη αυτονομία WLTP του νέου επιβατικού ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο είναι μεταξύ 453 και 487 km, ανάλογα με τον εξοπλισμό (ID. Buzz με κανονικό μεταξόνιο και μπαταρία 79 kWh: 423 έως 461 km). Όλες οι εκδόσεις 79 kWh του ID. Buzz μπορούν να «ανεφοδιαστούν» σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με ισχύ φόρτισης έως 185 kW (παλαιότερα 170 kW). Στην περίπτωση των εκδόσεων 86 kWh, είναι δυνατή ακόμη και ισχύς 200 kW. Η μπαταρία 79 kWh φορτίζει από 10% έως 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά στη μέγιστη ισχύ φόρτισης. Η αντίστοιχη τιμή για τις μπαταρίες 86 kWh είναι επίσης μικρότερη από 30 λεπτά λόγω της υψηλότερης ισχύος φόρτισης.
Οι νέες εκδόσεις του επιβατικού ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο (LWB: 3.239 mm) έχουν συνολικό μήκος 4.962 mm. Σε σύγκριση με τις εκδόσεις με κανονικό μεταξόνιο (NWB: 2.989 mm), αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 250 mm. Το πρόσθετο μήκος δημιουργεί χώρους για έως και επτά θέσεις (δύο μπροστά, τρεις στη 2η σειρά καθισμάτων, δύο στην 3η σειρά καθισμάτων (2/3/2), ακόμη περισσότερο χώρο αποσκευών και τη νέα και μεγαλύτερη μπαταρία 86 kWh. Με πέντε άτομα ως επιβάτες, η μέγιστη χωρητικότητα χώρου αποσκευών είναι 1.340 λίτρα (φορτωμένο έως το πάνω άκρο της πλάτης των πίσω καθισμάτων). Ακόμη και με επτά άτομα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών εξακολουθεί να φτάνει τα 306 λίτρα. Εάν οι πλάτες και των πέντε καθισμάτων της δεύτερης και της τρίτης σειράς αναδιπλωθούν, ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξάνεται εντυπωσιακά, στα 2.469 λίτρα. Και το ID. Buzz με κανονικό μεταξόνιο, επίσης, μπορεί τώρα να διαμορφωθεί ως εξαθέσιο (2/2/2). Μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμο μόνο ως πενταθέσιο (2/3).
Βελτιστοποιημένο λογισμικό και υλικά. Όλα τα νέα ID. Buzz μοντέλα έχουν τύχει σημαντικής βελτίωσης υλικών και λογισμικού. Το όχημα εξοπλίζεται με μια εντελώς νέα γενιά συστημάτων Infotainment (στον βασικό εξοπλισμό) με διαισθητική πλοήγηση στο μενού και πολύ γρήγορη υπολογιστική ισχύ. Η οθόνη αφής του συστήματος έχει πλέον μέγεθος 12,9 ίντσες αντί για 12,0 ίντσες (33 cm διαγώνιος αντί για 30 cm). Νέα είναι επίσης η φωτιζόμενη μπάρα αφής για έλεγχο θερμοκρασίας και έντασης του ήχου. Ο νέος φωνητικός βοηθός IDA λειτουργεί με φυσικές φωνητικές εντολές.
Δεν επιτρέπει μόνο τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος, αλλά παρέχει επίσης απαντήσεις σε ερωτήσεις γενικής γνώσης χρησιμοποιώντας την online σύνδεση με βάσεις δεδομένων όπως η Wikipedia. Ο καινοτόμος φωνητικός βοηθός IDA διαθέτει επιπλέον ενσωμάτωση ChatGPT (AI/τεχνητή νοημοσύνη). Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι η εφαρμογή Wellness app που χρησιμοποιεί προρυθμισμένα προγράμματα για να προσαρμόζει διάφορες λειτουργίες του οχήματος με στόχο τη βελτίωση της ευεξίας κατά την οδήγηση ή τη φόρτιση. Επιπλέον, το ID. Buzz μπορεί πλέον να παραγγελθεί με head-up οθόνη. Υπάρχουν επίσης νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του Park Assist Pro με λειτουργία διαδικασίας στάθμευσης από απόσταση, μέσω smartphone. Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου είναι μια άλλη νέα προσθήκη και προειδοποιεί για οχήματα και ποδήλατα που πλησιάζουν από πίσω όταν ανοίγει μια πόρτα.
Εντυπωσιακός βασικός εξοπλισμός: Μεταξύ άλλων, όλα τα ID. Buzz Pro μοντέλα είναι εξοπλισμένα με δύο συρόμενες πόρτες, προβολείς LED και πίσω φώτα LED, μπροστινή κάμερα για συστήματα υποβοήθησης οδηγού, πολυλειτουργικό τιμόνι, σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης Front Assist, V2X (χρησιμοποιεί δεδομένα σμήνους για την παροχή προειδοποιήσεων σχετικά με κινδύνους σε πολύ κοντινή απόσταση), cruise control, Dynamic Road Sign Display, Park Distance Control, σύστημα Infotainment (Ready 2 Discover), App-Connect (συμπ. App-Connect Wireless) για Apple CarPlay και Android Auto, διεπαφή κινητού τηλεφώνου, αυτόματο κλιματισμό και Keyless Start.
Εξατομικευμένος εξοπλισμός GTX. Το νέο ID. Buzz GTX διαφέρει από το ID. Buzz Pro τόσο οπτικά όσο και από πλευράς εξοπλισμού. Η εμπνευσμένη σχεδίαση του μπροστινού μέρους του GTX είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Όλα τα σκούρα στοιχεία του αμαξώματος είναι φινιρισμένα σε γυαλιστερό μαύρο. Επιπλέον, η ζάντα αλουμινίου Solna 20 ιντσών είναι στάνταρ εξοπλισμός για το ID. Buzz GTX. Τοποθετούνται επίσης στάνταρ: σπορ μηχανολογικός εξοπλισμός και προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix. Ένα νέο εξωτερικό χρώμα, το Cherry red προσφέρεται αποκλειστικά για το ID. Buzz GTX. Ο εσωτερικός εξοπλισμός GTX έχει επίσης προσαρμοστεί ανάλογα. Για παράδειγμα, οι εκδόσεις GTX είναι τα μόνα μοντέλα της γκάμας που έχουν μαύρη επένδυση οροφής, ενώ τα καθίσματα έχουν σχεδιασμό ειδικά για GTX με κόκκινες ραφές και πολυλειτουργικό τιμόνι με λογότυπο GTX.
Samba bus μιας νέας εποχής. Άλλα νέα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού Volkswagen bus περιλαμβάνουν μια high-tech πανοραμική ηλιοροφή με έξυπνο γυαλί. Διατίθεται και για τις δύο εκδόσεις μεταξόνιου. Μια μεμβράνη υγρών κρυστάλλων είναι ενσωματωμένη στο πολυστρωματικό γυαλί, με την επιλογή της κατάστασης, διαφανής ή αδιαφανής, να γίνεται ηλεκτρονικά (λειτουργία αποφυγής αδιάκριτων βλεμμάτων με προστασία από φως και θερμότητα). Η μεγαλύτερη πανοραμική ηλιοροφή που χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε ένα Volkswagen καθιστά τα επιβατικά ID. Buzz και ID. Buzz GTX το Samba bus μιας νέας εποχής.
Όσοι αγοράσουν το ID. Buzz More μπορούν να αποκτήσουν πρόσθετο στάνταρ εξοπλισμό με 49% λιγότερο κόστος σε σύγκριση με τον προαιρετικό εξοπλισμό της πρώτης έκδοσης ID. Buzz. Το ID. Buzz More μπορεί να παραγγελθεί τόσο με κανονικό όσο και με μακρύ μεταξόνιο και συνοδεύεται από πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, συμπεριλαμβανομένου φωτισμού surround με προβολή λογότυπου και περιβλήματα καθρεπτών σε γυαλιστερό μαύρο, θερμαινόμενο παρμπρίζ, φιμέ τζάμια πίσω, ζάντες αλουμινίου Venlo 19 ιντσών σε ασημί χρώμα, θερμαινόμενα καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό, δερμάτινο θερμαινόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι, το ID. Buzz Box (αφαιρούμενη κεντρική κονσόλα), αισθητήρας βροχής με αυτόματη ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων, σύστημα Infotainment "Discover Pro" με Navi, χειρισμό τηλεφώνου και ηχοσυστήματος με φωνητικές εντολές, αριστερή & δεξιά ηλεκτρικά συρόμενη πόρτα χώρου επιβατών με ηλεκτρικά συρόμενα τζάμια με λειτουργία "Easy open", πίσω ηλεκτρική μονόφυλλη πόρτα με λειτουργία "Easy Open" και "Easy Close" και αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic 3 ζωνών.
Νέες διαστάσεις. Το σχέδιο του ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο (LWB) δημιουργήθηκε παράλληλα με την έκδοση με κανονικό μεταξόνιο (NWB). Στη διαδικασία ανάπτυξης, είχε ήδη διασφαλιστεί ότι και τα δύο μοντέλα παρουσιάζουν τις τυπικές αρμονικές αναλογίες και τη στιλιστική διαύγεια ενός Volkswagen bus, παρά τα διαφορετικά μεταξόνια τους. Η έκδοση με κανονικό μεταξόνιο έχει μήκος 4.712 mm, ενώ η νέα έκδοση μακρύ μεταξόνιο έχει μήκος 4.962 mm. Το επιπλέον μήκος επιτυγχάνεται έχοντας αυξήσει το μεταξόνιο από 2.989 σε 3.239 χλστ. Στο πλάι, τα επιπλέον 250 mm κατανέμονται μεταξύ των συρόμενων πίσω θυρών, οι οποίες είναι 192 mm μακρύτερες και των κατά 58 mm μεγαλύτερων περιοχών μεταξύ των κολόνων C και των πίσω τροχών. Και τα δύο μοντέλα έχουν πλάτος 1.985 mm χωρίς τους εξωτερικούς καθρέφτες και ύψος έως 1.927 mm, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Η τιμή Cd είναι 0,29, η οποία είναι εξαιρετική για ένα λεωφορείο.
DNA Volkswagen Bulli. Οι εκδόσεις και των δύο μεταξονίων του ID. Buzz μοιράζονται τους χαρακτηριστικά κοντούς και έντονους πρόβολους του αμαξώματος καθώς και την ασύγκριτη σχεδίαση του Volkswagen Bulli. Αυτή περιλαμβάνει το εντυπωσιακό μπροστινό καπό σε σχήμα V, τα ευχάριστα ελκυστικά στο μάτι γραφικά των προβολέων LED και το κλασικό πίσω άκρο του Volkswagen Bulli με φωτεινή λωρίδα LED πίσω, η οποία είναι συνεχόμενη στο ID. Buzz. Όλα τα ID. Buzz στην έκδοση Plus και GTX έχουν τους διαδραστικούς προβολείς LED matrix IQ. LIGHT και τα οπίσθια φώτα IQ. LIGHT αναγνωρίζουν τους ιδιοκτήτες τους μέσω του κλειδιού και τους χαιρετούν με ένα ελαφρύ animation καθώς αυτοί πλησιάζουν το όχημα. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των όλων των εκδόσεων είναι η εξωτερική διχρωμία και υπάρχουν συνολικά πέντε διαφορετικές επιλογές διχρωμίας για το ID. Buzz (συμπεριλαμβανομένου ενός ειδικού χρώματος για το GTX).
Εξατομικευμένο εξωτερικό του ID. Buzz GTX
Διακριτικά GTX στο εξωτερικό. Το ID. Buzz GTX – το νέο σπορ κορυφαίο μοντέλο της γκάμας – χαρακτηρίζεται από ένα σαφώς εξατομικευμένο εξωτερικό. Το κάτω μέρος της μπροστινής όψης GTX έχει την ολόδική του σχεδίαση. Ένας προφυλακτήρας σε στυλ GTX, με μαύρη μάσκα εισαγωγής αέρα σε κυψελοειδή σχεδίαση και νέα πλευρικά στοιχεία οδήγησης αέρα εξασφαλίζουν μια δυναμική, ξεχωριστή εμφάνιση. Τα πρόσφατα σχεδιασμένα φώτα ημέρας είναι ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα στα αριστερά και στα δεξιά: δύο τρίγωνα LED το ένα πάνω στο άλλο σε σχήμα αιχμής βέλους. Το ID. Buzz GTX διαθέτει στάνταρ προβολείς LED matrix IQ. LIGHT. Όλα τα μαύρα στοιχεία του αμαξώματος, όπως η νέα μάσκα εισαγωγής αέρα, τα στοιχεία οδήγησης αέρα, τα γράμματα GTX και τα περιβλήματα των εξωτερικών καθρεφτών έχουν φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο. Επιπλέον, η ζάντα αλουμινίου Solna 20 ιντσών είναι στάνταρ εξοπλισμός για το ID. Buzz GTX. Η γκάμα των ζαντών GTX συμπληρώνεται από δύο νέες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών με τις ονομασίες Caracas (μαύρη) και Townsville (μαύρη με επιφάνεια με όψη αδαμάντινης επεξεργασίας) διαθέσιμες προαιρετικά.
Χρώματα GTX. Το Cherry red, ένα νέο εξωτερικό χρώμα προσφέρεται αποκλειστικά για το ID. Buzz GTX. Αυτό το κόκκινο χρώμα μπορεί είτε να επιλεγεί ως μονόχρωμο χρώμα βαφής ή ως συνδυασμός δύο τόνων, με το Mono silver metallic ως αποκλειστική επιλογή. Επιπλέον, υπάρχουν τέσσερα άλλα φινιρίσματα βαφής για να διαλέξετε: Candy white, Mono silver metallic, Deep black pearl effect και Starlight blue metallic, το τελευταίο διατίθεται επίσης ως φινίρισμα δύο τόνων με Candy white.
Η μεγαλύτερη γυάλινη οροφή που χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε Volkswagen!
Πανοραμική Smart ηλιοροφή. Δύο νέα χαρακτηριστικά στο ID. Buzz είναι η μεγάλη πανοραμική Smart ηλιοροφή, και τα παράθυρα στις συρόμενες πόρτες που γλιστρούν ηλεκτρικά προς τα μέσα όταν ανοίγουν. Και οι δύο λειτουργίες είναι διαθέσιμες για όλα τα ID. Buzz και GTX και με τα δύο μεταξόνια. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, οι συρόμενες πόρτες και το καπό του χώρου αποσκευών ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά. Η έξυπνη γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Με διάφανη γυάλινη επιφάνεια 1,5 m2 (1,54 x 0,93 m), είναι η μεγαλύτερη από όλα τα μοντέλα της Volkswagen. Η γυάλινη επιφάνεια εκτείνεται τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Το έξυπνο γυαλί μπορεί να αλλάξει ηλεκτρικά από διαφανή σε αδιαφανή κατάσταση και αντίστροφα μέσω ενός συρόμενου ρυθμιστικού αφής (που βρίσκεται μπροστά από τον εσωτερικό καθρέφτη μεταξύ οδηγού και συνοδηγού) ή μέσω του φωνητικού βοηθού IDA. Η οροφή είναι ευχάριστα φωτεινή ακόμα και σε αδιαφανή λειτουργία και σε αυτή την περίπτωση μοιάζει με γαλακτώδες γυαλί. Το αδιαφανές χρώμα ταιριάζει με την υπόλοιπη επένδυση οροφής. Η εναλλαγή πραγματοποιείται μέσω ενός στρώματος PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal) ενσωματωμένου στο γυαλί. Εφαρμόζεται τάση στους κρυστάλλους που βρίσκονται σε αυτό το στρώμα σε διαφανή κατάσταση. Εάν το στρώμα PDLC απενεργοποιηθεί, οι κρύσταλλοι είναι διατεταγμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργείται μια αδιαφανής επιφάνεια. Περαιτέρω επιστρώσεις στο γυαλί αντανακλούν την υπέρυθρη ακτινοβολία υψηλής ενέργειας από το ηλιακό φως και έτσι μειώνουν την ποσότητα θερμότητας που εισέρχεται στο όχημα. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι χαμηλές, το γυαλί αντανακλά την ακτινοβολία θερμότητας μέσα στο Volkswagen bus για εξοικονόμηση ενέργειας και διατήρηση της θερμοκρασίας σε ευχάριστα επίπεδα. Η πανοραμική ηλιοροφή αυξάνει τον μεγάλο χώρο κεφαλής του ID. Buzz κατά 30 mm έως 1.093 mm (μπροστά) και 1.072 mm (δεύτερη σειρά καθισμάτων).
Εσωτερικό
Πενταθέσιο, εξαθέσιο ή επταθέσιο. Το ID. Buzz NWB είναι διαθέσιμο ως πενταθέσιο με τριθέσιο πάγκο διαιρούμενο σε αναλογία 40:60 στη δεύτερη σειρά (2/3) ή ως εξαθέσιο με δύο μεμονωμένα καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά (2/2/2). Το μεγάλο ID. Buzz LWB μπορεί επίσης να διαμορφωθεί ως πενταθέσιο με τριθέσιο πάγκο (2/3) και ως εξαθέσιο (2/2/2). Αυτή η έκδοση διατίθεται επιπλέον και ως επταθέσια με τριθέσιο πάγκο στη δεύτερη σειρά και δύο μεμονωμένα καθίσματα στην τρίτη σειρά (2/3/2). Ανάλογα με το μοντέλο, τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να μετακινηθούν κατά μήκος κατά 150 mm (NWB) ή 200 mm (LWB).
Διακριτικά GTX στο εσωτερικό. Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα έχει προσαρμόσει επίσης τον εσωτερικό εξοπλισμό για το GTX. Οι σκούρες αποχρώσεις υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του πιο ισχυρού ID. Buzz. Για παράδειγμα, και οι δύο εκδόσεις ID. Buzz GTX – με κοντό και μακρύ μεταξόνιο – είναι τα μόνα μοντέλα της γκάμας που είναι εξοπλισμένα με μαύρη επένδυση οροφής. Τα καθίσματα διαθέτουν επίσης τη συγκεκριμένη σχεδίαση GTX. Μπροστά χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα άνεσης με λειτουργία μνήμης. Τα καθίσματα έχουν αναβαθμιστεί πλέον με καλύμματα σε μαύρο ArtVelours Eco microfleece με νέο αδαμάντινο σχέδιο, καθώς και κόκκινες ραφές σε χρώμα αντίθεσης και κόκκινες σωληνώσεις. Η κόκκινη σταυροβελονιά είναι ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό στο πολυλειτουργικό τιμόνι, το οποίο γίνεται ακόμα πιο όμορφο με μια κόκκινη πινελιά στην κεντρική επένδυση και τα ενσωματωμένα γράμματα GTX.
Η πρώτη σειρά καθισμάτων στο ID. Buzz
ID. Buzz – ένα χαρακτηριστικό Bulli. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται όρθια και ψηλά στο ID. Buzz, όπως συμβαίνει σε όλα τα Volkswagen Bulli εδώ και δεκαετίες. Τα ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια στις εσωτερικές πλευρές των μπροστινών καθισμάτων είναι πάντα στάνταρ. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού έχουν επιπλέον υποβραχιόνια στις εξωτερικές πλευρές. Οι κορυφαίες εκδόσεις καθισμάτων7 διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση 12 κατευθύνσεων και λειτουργία μασάζ και μνήμης. Το ψηλό ταμπλό του ID. Buzz ταιριάζει με τη θέση του ψηλού καθίσματος και είναι ένα άλλο γνώριμο χαρακτηριστικό των μοντέλων Volkswagen Bulli. Όλες οι οθόνες είναι ψηφιακές και βρίσκονται σε εργονομικά ιδανική οπτική γωνία. Το πιλοτήριο περιλαμβάνει μια ανεξάρτητη οθόνη (διαγώνιος 13,5 cm/5,3 ιντσών) της οποίας οι όψεις μπορούν να διαμορφωθούν χρησιμοποιώντας το πολυλειτουργικό τιμόνι. Η οθόνη αφής - που πλέον έχει μέγεθος 32,8 cm/12,9 ιντσών - του νέου συστήματος Infotainment βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Τα ρυθμιστικά αφής για λειτουργίες όπως οι ρυθμίσεις θερμοκρασίας και έντασης ήχου είναι τώρα φωτιζόμενα κάτω από την οθόνη. Το εσωτερικό διαθέτει ατμοσφαιρικό φωτισμό 10 χρωμάτων. Μια έκδοση 30 χρωμάτων είναι διαθέσιμη προαιρετικά. Επίσης καινούργιο στο όχημα ως προαιρετικός εξοπλισμός είναι μία head-up οθόνη και η εφαρμογή Wellness app.
Αναλυτικά τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά
Σύστημα Infotainment επόμενης γενιάς. Τα ID. Buzz μοντέλα λανσάρονται με μια πρόσφατα σχεδιασμένη διεπαφή γραφικών και ανανεωμένο μενού πλοήγησης για το σύστημα Infotainment. Η λειτουργία έχει γίνει πιο απλή, πιο διαισθητική και πιο εύκολα εξατομικεύσιμη. Για τον σκοπό αυτό, η Volkswagen έχει χωρίσει την οθόνη 12,9 ιντσών σε δύο μόνιμα ορατές μπάρες αφής και την αρχική οθόνη. Στα αριστερά της επάνω γραμμής στην οθόνη, υπάρχει ένα νέο κουμπί άμεσης πρόσβασης, το οποίο ενεργοποιεί το κύριο μενού με μια επισκόπηση όλων των εφαρμογών που μπορούν να ανοίξουν με ένα μόνο κλικ. Δίπλα σε αυτό υπάρχει ένα κουμπί για το νέο Κέντρο Ελέγχου Αυτοκινήτου (Car Control Centre), το οποίο προσφέρει άμεση πρόσβαση στις πιο σημαντικές λειτουργίες του οχήματος και μπορεί να διαμορφωθεί μεμονωμένα. Το κύριο μενού και το Κέντρο Ελέγχου Αυτοκινήτου είναι πάντα προσβάσιμα χωρίς να χρειάζεται να κλείσει οδηγός ή συνοδηγός την ενεργή εφαρμογή. Αυτό απλοποιεί σημαντικά τη λειτουργία. Η νέα αρχική οθόνη στη μέση συνδυάζει το περιεχόμενο των πιο σημαντικών εφαρμογών σε πλακίδια διαφορετικού μεγέθους. Εκτός από το κλασικό περιεχόμενο, όπως η πλοήγηση και το ραδιόφωνο/πολυμέσα, τα πλακίδια προσφέρουν νέες λειτουργίες, όπως προτάσεις από τον φωνητικό βοηθό IDA. Η αρχική οθόνη μπορεί επίσης να διαμορφωθεί μεμονωμένα. Η κάτω γραμμή αφής περιέχει τις λειτουργίες κλιματισμού και ρυθμίσεων καθισμάτων και έχει ένα κουμπί αρχικής οθόνης που επιτρέπει στον οδηγό να επιστρέφει στην αρχική οθόνη ανά πάσα στιγμή.
Βοηθός φωνής IDA. Πολλές λειτουργίες μπορούν να ελεγχθούν χρησιμοποιώντας τον φωνητικό βοηθό IDA. Αυτές περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, η επιλογή προφίλ οδήγησης, η πλοήγηση ή η νέα πανοραμική ηλιοροφή με έξυπνο γυαλί. Ο φωνητικός βοηθός IDA μπορεί επίσης να ερμηνεύσει πληροφορίες: για παράδειγμα, το ID. Buzz απαντά στη δήλωση του οδηγού «Κρυώνω» ανεβάζοντας τη θέρμανση κατά ένα βαθμό. Ωστόσο, το IDA δεν επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος μόνο με φυσική γλώσσα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να ζητήσετε δεδομένα στο διαδίκτυο – από προγνώσεις καιρού μέχρι θέματα γενικής γνώσης. Ο φωνητικός βοηθός IDA χρησιμοποιεί επίσης το ChatGPT (AI/τεχνητή νοημοσύνη) για πρώτη φορά.
ChatGPT. Στο μέλλον, ο οδηγός και οι επιβάτες όλων των νέων ID. Buzz μπορούν να χρησιμοποιούν τον φωνητικό βοηθό IDA για πρόσβαση στη συνεχώς αυξανόμενη βάση δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρεται από το ChatGPT, προκειμένου να έχουν το αποτέλεσμα της αναζήτησης εκφωνούμενο κατά την οδήγηση. Η ενσωμάτωση του ChatGPT προσφέρει μια σειρά από νέες δυνατότητες που υπερβαίνουν κατά πολύ τον προηγούμενο φωνητικό έλεγχο. Δεν αλλάζει τίποτα για το άτομο στο τιμόνι κατά τη χρήση - δεν χρειάζεται να δημιουργήσει νέο λογαριασμό ή να εγκαταστήσει μια νέα εφαρμογή. Ο φωνητικός βοηθός IDA ενεργοποιείται με το «Hey IDA» και το αίτημα προωθείται στην AI σε ανώνυμη μορφή μόνο εάν τα προηγούμενα συστήματα δεν είναι σε θέση να δώσουν απάντηση. Το ChatGPT δεν έχει πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις διαγράφονται επίσης αμέσως για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή προστασία δεδομένων.
Νέα head-up οθόνη. Μία head-up οθόνη είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά στο ID. Buzz. Προβάλλει σημαντικές πληροφορίες, όπως οδηγίες ταχύτητας ή πλοήγησης στο παρμπρίζ και συνεπώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, επιτρέποντας μεγαλύτερη συγκέντρωση στην κατάσταση της κυκλοφορίας.
Νέα εφαρμογή Wellness app. Η προαιρετική εφαρμογή Wellness app είναι νέα στη γκάμα του ID. Buzz. Επιτρέπει την προσαρμογή διαφόρων λειτουργιών του οχήματος μέσω προρυθμισμένων προγραμμάτων, προκειμένου να αλλάζει η ατμόσφαιρα στο όχημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή των διαλειμμάτων. Ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος, η εφαρμογή το επιτυγχάνει χρησιμοποιώντας λειτουργίες όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, ο ήχος, ο κλιματισμός, η πανοραμική ηλιοροφή με έξυπνο γυαλί, καθώς και ο κλιματισμός καθισμάτων και η λειτουργία μασάζ καθισμάτων. Οι ειδικοί σύνθεσης ήχου έχουν αναπτύξει ειδικές ηχητικές επενδύσεις για την εφαρμογή Wellness app. Η νέα εφαρμογή για το αυτοκίνητο κυκλοφορεί χρησιμοποιώντας το σύστημα Infotainment. Οι ακόλουθες τρεις λειτουργίες ευεξίας είναι διαθέσιμες: Fresh Up, Calm Down και Power Break. Ακολουθεί ένα παράδειγμα για το πώς λειτουργεί: Το Fresh Up ενεργοποιεί έναν διεγερτικό ήχο, αναζωογονητικό κλιματισμό, αναζωογονητικό μασάζ πλάτης και μπλε ατμοσφαιρικό φωτισμό με φρέσκο εφέ με ένα μόνο κλικ. Εάν το ID. Buzz είναι στάσιμο, η οθόνη του συστήματος Infotainment εμφανίζει επίσης κινούμενα σχέδια που συμπληρώνουν τη διάθεση. Το Fresh Up και το Calm Down απενεργοποιούνται αυτόματα μετά από 10 λεπτά, το Power Break μετά από 20 λεπτά.
Διαισθητικά αντιληπτό ID. Light. Μια συγκεκριμένη εξέλιξη της Volkswagen είναι το διαδραστικό ID. Light: μια στενή φωτεινή λωρίδα που εκτείνεται πάνω από το ταμπλό κάτω από το παρμπρίζ και παρέχει διαισθητικά αντιληπτές πληροφορίες με ταχύτητα αστραπής - εκτός από τις οθόνες - μέσω έγχρωμων φωτεινών σημάτων. Παράδειγμα: εάν το σύστημα πλοήγησης ειδοποιήσει τον οδηγό για μια επερχόμενη αλλαγή λωρίδας ή αυτοκινητόδρομου, αυτό υποδεικνύεται με μπλε παλμό του ID. Light προς την κατεύθυνση της αλλαγής λωρίδας. Προειδοποιήσεις από τα συστήματα του ID. Buzz υποδεικνύονται με κόκκινους παλμούς του ID. Light. To ID. Light αλλάζει σε παλμό πράσινου χρώματος κατά τη διάρκεια της ενεργής φόρτισης.
USB-C και 230 V. Το ID. Buzz είναι εξοπλισμένο με μια επαγωγική βάση φόρτισης στο ταμπλό για συμβατά smartphone. Επιπλέον, το ηλεκτρικό Volkswagen bus διαθέτει έως και οκτώ συνδέσεις USB-C. Όλες οι συνδέσεις USB-C (με εξαίρεση τη σύνδεση 15 Watt στον εσωτερικό καθρέφτη) χρησιμοποιούν το πιο πρόσφατο πρότυπο φόρτισης USB Power Delivery (USB-PD). Ανάλογα με τη συνδεδεμένη συσκευή, παρέχουν έτσι ισχύ έως και 45 Watt. Αυτό επιτρέπει στους φορητούς υπολογιστές ή τα ασύρματα εργαλεία να φορτίζονται τρεις φορές πιο γρήγορα από ό,τι όταν συνδέονται, για παράδειγμα, σε συμβατικές συνδέσεις USB-C. Μια πρίζα 230 Volt με μέγιστη ισχύ 300 Watt μπορεί επίσης να εγκατασταθεί στο πλαίσιο του καθίσματος του συνοδηγού ως προαιρετικός εξοπλισμός. Σε αντίθεση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η παροχή 230 Volt στο ηλεκτρικό ID. Buzz μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν το κινητήριο σύστημα είναι απενεργοποιημένο.
ID. Buzz Box. Μία από τις πολλές πρακτικές λεπτομέρειες εξοπλισμού του Volkswagen ID.Buzz είναι το αφαιρούμενο ID. Buzz Box. Διαθέτει αποθηκευτικό χώρο στο επάνω μέρος με ρυθμιζόμενα χωρίσματα που μπορεί να χρησιμοποιηθούν και ως ξύστρα πάγου και ανοιχτήρι μπουκαλιών. Υπάρχει ένα αρθρωτό διαμέρισμα 1,4 λίτρων στην μπροστινή πλευρά (π.χ. για ένα μπουκάλι νερό) και ένα συρτάρι 5,0 λίτρων απέναντι από αυτό για μεγαλύτερα αντικείμενα, όπως φορητούς υπολογιστές και tablet. Το κουτί μπορεί να κλειδωθεί ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και μπροστά από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων όταν η τελευταία έχει διαμορφωθεί ως πάγκος καθισμάτων. Εάν η δεύτερη σειρά είναι εξοπλισμένη με μεμονωμένα καθίσματα, το κουτί μπορεί επίσης να τοποθετηθεί ανάμεσά τους. Δύο εκδιπλούμενες θήκες ποτών κάτω από την κεντρική κονσόλα μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.
Η δεύτερη σειρά καθισμάτων στο ID. Buzz
Τρεις ή δύο θέσεις στη μέση. Ένας τριθέσιος πάγκος χρησιμοποιείται στάνταρ στη δεύτερη σειρά καθισμάτων σε όλες τις εκδόσεις. Οι πλάτες μπορούν να αναδιπλωθούν σε αναλογία 40:60 και να ρυθμιστεί η γωνία τους κατά 16 μοίρες. Επιπλέον, το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί πλήρως ή μερικώς μπρος-πίσω – κατά 150 mm στο κανονικό μεταξόνιο και έως 200 mm στο μακρύ μεταξόνιο. Τα εξωτερικά καθίσματα μπορούν να θερμανθούν προαιρετικά. Τα ακόλουθα ισχύουν για όλα τα ID. Buzz μοντέλα με μακρύ μεταξόνιο: μια πρακτική λαβή στο επάνω μέρος των εξωτερικών πλατών της δεύτερης σειράς καθισμάτων επιτρέπει στα καθίσματα να σπρώχνονται προς τα εμπρός κατά 120 mm και επίσης να αναδιπλώνονται προς τα εμπρός για ευκολότερη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Προαιρετικά, η δεύτερη σειρά καθισμάτων και των δύο εκδόσεων με μεταξόνιο μπορεί να εξοπλιστεί με δύο μεμονωμένα καθίσματα συμπεριλαμβανομένων των μπράτσων. Σε αυτή την περίπτωση, τα αφαιρούμενα μεμονωμένα καθίσματα στη δεύτερη σειρά είναι εξοπλισμένα με μια βολική λειτουργία εισόδου.
Η τρίτη σειρά καθισμάτων στο ID. Buzz
Δύο μεμονωμένες θέσεις στην τρίτη σειρά. Στην τρίτη σειρά διατίθενται προαιρετικά δύο μεμονωμένα καθίσματα. Μπορούν να μετακινηθούν κατά μήκος και να ρυθμιστεί η γωνία της πλάτης τους.
Όταν οι πλάτες των καθισμάτων αναδιπλωθούν, επιτυγχάνεται ένα ομοιόμορφο ύψος της περιοχής φόρτωσης μαζί με τις διπλωμένες πλάτες της δεύτερης σειράς. Εάν είναι απαραίτητο, τα δύο μεμονωμένα πίσω καθίσματα μπορούν να αφαιρεθούν εντελώς. Το ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο διαθέτει την τρίτη σειρά καθισμάτων με το προαιρετικό πακέτο επταθέσιας διαμόρφωσης. Όπως έχει περιγραφεί, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να ωθηθεί προς τα εμπρός εδώ κατά 120 mm και να διπλωθεί προς τα εμπρός χρησιμοποιώντας μία λαβή στο επάνω μέρος των εξωτερικών καθισμάτων κατά την είσοδο και έξοδο από την τρίτη σειρά καθισμάτων. Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι εξοπλισμένη με δύο μεμονωμένα καθίσματα, όπως όταν έχει επιλεγεί το πακέτο εξαθέσιας διαμόρφωσης (διαθέσιμο και για τα δύο μεταξόνια), αυτά τα καθίσματα είναι εξοπλισμένα με μια βολική λειτουργία εισόδου για να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος από την τρίτη σειρά καθισμάτων.
Ο χώρος αποσκευών του ID. Buzz
Αποσκευές, ποδήλατα και σανίδες του surf. Το νέο ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο προσφέρει χώρο αποσκευών τυπικό για Volkswagen bus. Στην πενταθέσια διαμόρφωση, όταν ο όγκος φορτώνεται μέχρι το πάνω άκρο της πλάτης είναι 1.340 λίτρα (NWB: 1.121 λίτρα). Όταν το μεγάλο ID. Buzz φορτώνεται ακριβώς πίσω από την πρώτη σειρά καθισμάτων, ο όγκος αυξάνεται στα 2.469 λίτρα. Αυτό μετατρέπει το χώρο αποσκευών σε χώρο φόρτωσης αρκετά μεγάλο για εξοπλισμό αλεξίπτωτου πλαγιάς, ποδήλατα και σανίδες του surf. Ακόμα και με επτά άτομα, η τρίτη σειρά καθισμάτων του ID. Buzz μπορεί να φιλοξενήσει όγκο αποσκευών 306 λίτρων πίσω της. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του καθίσματος, και οι δύο εκδόσεις μεταξονίου του ID. Buzz μπορεί να εξοπλιστούν με μια μακριά ή κοντή παλέτα Multiflex (συμπεριλαμβανομένων δύο πτυσσόμενων κουτιών). Η παλέτα Multiflex δημιουργεί ένα δεύτερο επίπεδο φόρτωσης και – όταν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα – μια επίπεδη περιοχή φόρτωσης.
Κινητήριο σύστημα
210 kW και 250 kW. Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα έχει αναπτύξει ένα νέο και ιδιαίτερα αποδοτικό κινητήριο σύστημα. Η ισχύς όλων των επιβατικών εκδόσεων ID. Buzz και του ID. Buzz Cargo έχει πλέον αυξηθεί στα 210 kW (286 PS). Αυτά τα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκινητήρα στον κινητήριο πίσω άξονα. Τα δύο νέα ID. Buzz GTX μοντέλα έχουν ισχύ έως και 250 kW (340 PS). Εκτός από τον κινητήρα 210 kW στον πίσω άξονα, διαθέτουν στον μπροστινό – επίσης κινητήριο – άξονα έναν κινητήρα 80 kW (109 PS). Στο νέο κινητήριο σύστημα ενσωματώνονται επίσης δύο νέες μπαταρίες. Όλες οι εκδόσεις με κανονικό μεταξόνιο διαθέτουν μπαταρία 79 kWh (καθαρό). Η μπαταρία των μοντέλων με μακρύ μεταξόνιο έχει ενεργειακό περιεχόμενο 86 kWh (καθαρό).
Αναλυτικά το νέα κινητήριο σύστημα υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Τα εξαρτήματα του νέου APP550 συστήματος μετάδοσης κίνησης στον πίσω άξονα όλων των σημερινών εκδόσεων του ID. Buzz περιλαμβάνουν τον νέο ηλεκτροκινητήρα (σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη) με μέγιστη ροπή 560 Nm, κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης και νέο παλμικό μετατροπέα (ηλεκτρονικά ισχύος και ελέγχου). Η αύξηση της ισχύος, της ροπής και της απόδοσης επιτυγχάνεται με έναν ρότορα με ισχυρούς μόνιμους μαγνήτες που αντέχουν υψηλά θερμικά φορτία, έναν ενισχυμένο στάτορα με μεγάλο αριθμό αποδοτικών περιελίξεων σε συνδυασμό με τη μέγιστη διατομή σύρματος, μια ψήκτρα νερού για το εξωτερικό του στάτορα και ένα συνδυασμένο σύστημα ψύξης λαδιού / νερού για μεγαλύτερη θερμική σταθερότητα.
Επιδόσεις, τιμές κατανάλωσης και αυτονομία του επιβατικού ID. Buzz
Αυτονομία έως 487 χλμ. Οι εκδόσεις του νέου ID. Buzz έχουν γίνει πιο ενεργειακά αποτελεσματικές και πιο ευέλικτες. Το ID. Buzz NWB με μπαταρία 79 kWh επιταχύνει στα 100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h (παλαιότερα 140 km/h). Ανάλογα με τον εξοπλισμό, η κατανάλωση WLTP είναι 20,7 έως 18,9 kWh/100 km. Το ID. Buzz επιτυγχάνει αυτονομία από 423 έως 461 km κατά WLTP. Το ID. Buzz LWB με μπαταρία 86 kWh περιορίζεται επίσης ηλεκτρονικά όσον αφορά στην τελική ταχύτητα, στα 160 km/h. Το μεγάλο ID. Buzz κάνει το 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα. Χάρη στην μπαταρία 86 kWh και την κατανάλωση WLTP από 21,0 έως 19,5 kWh/100 km, το μεγάλο ID. Buzz είναι ικανό για αυτονομία WLTP από 453 έως 487 km.
Μπαταρίες 79 kWh και 86 kWh, ισχύς φόρτισης 185 kW και 200 kW: Οι ηλεκτροκινητήρες του ID. Buzz τροφοδοτούνται με ενέργεια από μπαταρία 79 kWh (NWB) ή 86 kWh (LWB). Η μπαταρία των 86 kWh έχει 13 αντί για 12 μονάδες (modules). Ως εκ τούτου, είναι μεγαλύτερη και καταλαμβάνει περισσότερο χώρο, επομένως προορίζεται για τα ID. Buzz και ID. Buzz GTX με μακρύ μεταξόνιο. Και τα δύο συστήματα μπαταριών είναι ενσωματωμένα στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Αναλυτικά, το συγκρότημα της μπαταρίας περιλαμβάνει το προστατευτικό κάτω μέρος του αμαξώματος, το σφαιρικό πλαίσιο του περιβλήματος της μπαταρίας, μια πλάκα βάσης με το δικό της ενσωματωμένο σύστημα ψύξης, τις μονάδες (modules), ένα σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, έναν ελεγκτή διαχείρισης των στοιχείων της κάθε μονάδας, το άνω τμήμα του περιβλήματος και ένα δίκτυο γραμμών και συνδέσεων. Η μπαταρία 79 kWh μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με έως και 185 kW. Χρησιμοποιώντας τη μέγιστη ισχύ φόρτισης, μπορεί να φορτιστεί ξανά από 10% έως 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Η μπαταρία 86 kWh μπορεί να φορτιστεί με ρυθμό έως και 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC. Η μεγαλύτερη μπαταρία σε φορτιστή ισχύος 200 kW φορτίζεται επίσης από 10% έως 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Βελτιστοποιημένη φόρτιση σε μεγάλα ταξίδια. Στα ταξίδια, μια καινοτόμος λειτουργία φόρτισης και θερμικής διαχείρισης διασφαλίζει ότι η μπαταρία έχει προετοιμαστεί πριν από την επόμενη στάση φόρτισης. Χάρη σε αυτήν την προετοιμασία, όλες οι εκδόσεις του νέου ID. Buzz μπορούν να τροφοδοτηθούν με ενέργεια όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ειδικά σε μεγάλα ταξίδια, με μία ή περισσότερες στάσεις φόρτισης. Η μπαταρία θερμαίνεται στη βέλτιστη θερμοκρασία πριν από τη στάση για φόρτιση, ώστε να μπορεί να δέχεται ενέργεια με τη μέγιστη ισχύ. Αυτό επιτρέπει τη μείωση του χρόνου φόρτισης κατά αρκετά λεπτά, ιδιαίτερα το χειμώνα. Όταν είναι ενεργή η καθοδήγηση διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης με το Electric Vehicle Route Planner, η προετοιμασία ξεκινά αυτόματα στον δρόμο για τον επόμενο σταθμό γρήγορης φόρτισης. Χωρίς ενεργή καθοδήγηση διαδρομής, η λειτουργία μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα χρησιμοποιώντας το μενού φόρτισης στο σύστημα Infotainment. Διαδρομές με έως και 10 στάσεις φόρτισης και 10 απλές στάσεις μπορούν να προγραμματιστούν σε ένα smartphone ή στη διαδικτυακή πύλη και στη συνέχεια να μεταφερθούν στο σύστημα Infotainment του ID. Buzz.
Επιδόσεις, τιμές κατανάλωσης και αυτονομία του ID. Buzz GTX
Το πιο δυνατό Bulli όλων των εποχών. Το νέο ID. Buzz GTX είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες. Και οι δύο άξονες είναι κινητήριοι, με τον καθένα να διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται πάντα υπό επιτάχυνση, ενώ ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, όπως απαιτείται. Και οι δύο κινητήρες μαζί σχηματίζουν ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης (4MOTION). Η κατανομή ισχύος του συστήματος 4MOTION ελέγχεται από έναν ελεγκτή τετρακίνησης. Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος των δύο ηλεκτροκινητήρων είναι 250 kW (340 PS). Με ισχύ 210 kW (286 PS) και μέγιστη ροπή 560 Nm, ένας σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη (PSM) του τύπου APP550 παρέχει ισχυρή πρόωση στον πίσω άξονα. Το σύστημα PSM έχει εξαιρετικό βαθμό ενεργειακής απόδοσης και καθιστά διαθέσιμο το πλήρες δυναμικό του από στάση. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι ένας ασύγχρονος κινητήρας (ASM) με τον κωδικό AKA150. Παράγει μέγιστη ισχύ 80 kW (109 PS) και μέγιστη ροπή 134 Nm. Σε κατάσταση αναμονής, το σύστημα ASM δεν καταναλώνει σχεδόν καθόλου ενέργεια – ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ασύγχρονων κινητήρων που τους καθιστά ιδανικούς ως βοηθητικό κινητήριο σύστημα.
Όταν χρησιμοποιείται η μέγιστη ισχύς του, το ID. Buzz GTX με μπαταρία 79 kWh θα μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ η μεγάλη έκδοση με μπαταρία 86 kWh διαρκεί λίγο περισσότερο στα 6,5 δευτερόλεπτα (αυτά τα στοιχεία είναι προσωρινά μέχρι να ολοκληρωθεί η έγκριση τύπου). Όπως και με τα μοντέλα Pro, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h για λόγους ενεργειακής απόδοσης. Οι τιμές κατανάλωσης WLTP και η αυτονομία κατά WLTP για τα νέα ID. Buzz GTX NWB και ID. Buzz GTX LWB θα δημοσιευτεί μόλις ολοκληρωθεί η έγκριση τύπου.
Υψηλά μέγιστα βάρη ρυμουλκούμενου. Χάρη στην ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς 4MOTION, το μέγιστο βάρος τρέιλερ των δύο μοντέλων GTX έχει αυξηθεί σημαντικά. Το ID. Buzz GTX με στάνταρ μεταξόνιο επιτυγχάνει μέγιστο βάρος τρέιλερ 1.800 kg (με πέδηση, με κλίση 8%), ενώ το ID. Buzz GTX με μακρύ μεταξόνιο έχει μέγιστο βάρος τρέιλερ 1.600 κιλά. Το μέγιστο βάρος του ρυμουλκούμενου αυξήθηκε έτσι κατά 800 κιλά και 600 κιλά αντίστοιχα. Το ηλεκτρικό σύστημα 4MOTION προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα πρόσφυσης κατά τη ρυμούλκηση ενός τρέιλερ ειδικά σε βρεγμένες ή σαθρές επιφάνειες. Το νέο ID. Buzz GTX είναι επομένως ένα ιδανικό όχημα ρυμούλκησης – για παράδειγμα, για ρυμούλκηση σκαφών, ακόμα και σε συνθήκες μετακίνησης σε ολισθηρό έδαφος.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το ID. Buzz είναι ένα όχημα υψηλής τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζεται στο εύρος των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Πολλά από τα συστήματα περιλαμβάνονται στάνταρ: για παράδειγμα, V2X (χρησιμοποιεί δεδομένα σμήνους για να παρέχει προειδοποιήσεις σχετικά με κινδύνους σε κοντινή απόσταση), Front Assist με παρακολούθηση πεζών και ποδηλατών (σύστημα παρακολούθησης με λειτουργία αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης), προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών (συμπεριλαμβανομένου του τεντώματος της ζώνης ασφαλείας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης), καθώς και του Dynamic Road Sign Display και του Lane Assist. Το προαιρετικό σύστημα προειδοποίησης εξόδου είναι μια νέα προσθήκη. Προειδοποιεί για οχήματα και ποδήλατα που πλησιάζουν από πίσω όταν ανοίγει μια πόρτα.
Αναβαθμισμένα συστήματα που προσφέρουν ευκολία διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός, όπως η πιο πρόσφατη έκδοση του Travel Assist που χρησιμοποιεί δεδομένα σμήνους. Όταν ζητηθεί, το Travel Assist αναλαμβάνει την πλευρική και διαμήκη καθοδήγηση σε αυτοκινητόδρομους από τα 90 km/h έως τη μέγιστη ταχύτητα. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να παρέχει υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων (που αποθηκεύονται στους χάρτες του συστήματος πλοήγησης) από ταχύτητες 90 km/h (όχι για οχήματα με τρίτη σειρά καθισμάτων). Ο οδηγός του ID. Buzz ελέγχει όλα αυτά, αλλά την ίδια στιγμή απολαμβάνει λιγότερο κοπιαστική οδήγηση.
Ασφαλέστερη έξοδος, πιο άνετο ταξίδι. Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου είναι μια νέα εξέλιξη ως επέκταση του συστήματος αλλαγής λωρίδας Side Assist. Εντός των ορίων του συστήματος, μπορεί να προστατεύσει από το – δυνητικά επικίνδυνο – άνοιγμα μιας από τις πόρτες εάν πλησιάζει από πίσω ένα όχημα ή ποδήλατο. Το σύστημα παρέχει ειδοποιήσεις μέσω ακουστικής και ορατής προειδοποίησης. Επιπλέον, το Travel Assist (συμπεριλαμβανομένου του Lane Assist, του Adaptive Cruise Control ACC και του Emergency Assist) με υποβοηθούμενη διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση έχει βελτιωθεί περαιτέρω. Η τελευταία έκδοση ανταποκρίνεται ακόμη πιο ομαλά και υποστηρίζει υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους (όχι για οχήματα με τρίτη σειρά καθισμάτων).
Μηχανολογικός εξοπλισμός και χαρακτηριστικά
Χαμηλό κέντρο βάρους, μικρός κύκλος στροφής. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο του οχήματος χαμηλώνει το κέντρο βάρους του ID. Buzz και αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία. Το βάρος της μπαταρίας καταλαμβάνει κεντρική θέση στο όχημα, εξασφαλίζοντας έτσι ουδέτερο χειρισμό. Ο κύκλος στροφής είναι μικρός λόγω των μεγάλων θόλων των τροχών και του συμπαγούς μπροστινού άξονα και έχει μήκος 11,8 μέτρα για το ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο (NWB: 11,1 μέτρα).
Ανάρτηση MacPherson εμπρός, πίσω πολλαπλών συνδέσμων και μεγάλοι τροχοί. Η βάση για υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας παρέχεται από τη βασική διάταξη του μηχανολογικού εξοπλισμού. Μπροστά χρησιμοποιείται MacPherson με ανάρτηση ελατηρίων. Στο πίσω μέρος αντίστοιχα, υλοποιείται ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το τελευταίο διασφαλίζει ότι οι ενεργές πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις στο δρόμο είναι ιδανικά διαχωρισμένες μεταξύ τους. Το μετατρόχιο 1.673 mm (μπροστά) και 1.670 mm (πίσω) είναι μεγάλο. Στο πίσω μέρος, το μεγάλο μετατρόχιο εξασφαλίζει ένα γενναιόδωρο πλάτος φόρτωσης 1.204 mm μεταξύ των θόλων των τροχών.
Ηλεκτρική πέδηση. Ανάλογα με την περίσταση, το ID. Buzz μπορεί να επιβραδυνθεί χωρίς την παρέμβαση των φρένων του, μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το κινητήριο σύστημα. Εδώ, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια και τροφοδοτείται στην μπαταρία. Η ένταση της ανάκτησης μπορεί να επηρεαστεί από τον οδηγό: στην αυτόματη λειτουργία D (Drive), το ID. Buzz ρολάρει (ελεύθερος τροχασμός) μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι – ο ηλεκτροκινητήρας τότε λειτουργεί ελεύθερα και δεν προσφέρει αντίσταση. Η συγκεκριμένη κατάσταση είναι πολύ αποδοτική ενεργειακά. Στην αυτόματη λειτουργία Β (φρένο), το ID. Buzz επιβραδύνει μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι. Το αποτέλεσμα ανάκτησης είναι τότε τόσο μεγάλο που τα κανονικά φρένα δεν χρησιμοποιούνται πλέον σχεδόν καθόλου. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε κατηφόρες, καθώς μειώνεται το φορτίο στα φρένα των τροχών και ανακτάται μεγάλη ποσότητα ενέργειας. Βασικό ρόλο παίζει εδώ το ηλεκτρικό σερβόφρενο: μέχρι την αιτούμενη επιβράδυνση περίπου 0,3 g – που ισοδυναμεί με περίπου 100 kW αναγεννητικής ισχύος πέδησης – το ID. Buzz φρενάρει αποκλειστικά μέσω του κινητήριου συστήματος όταν βρίσκεται σε τυπική καθημερινή κυκλοφορία.