- OPEL
- ZAFIRA TOURER (2011)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Εδώ και 13 χρόνια, από το 1999, κρατάει η κολόνια του Zafira. Μπορεί να μην ήρθε ως πρωτοπόρος στην κατηγορία των MPV, όμως είχε ένα καλό λόγο για να γίνει αντικείμενο λατρείας σε πολύτεκνους ή ενδιαφερόμενους των επιπλέον θέσεων. Ένα ευφυές σύστημα, το Flex7, που αποθήκευε δυο επιπλέον καθίσματα στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και πρόσφερε με μια απλή κίνηση 7θέσια καμπίνα σε ένα «μικρομεσαίο» αμάξωμα, ήταν και το βασικό συστατικό της επιτυχείας του. Η επόμενη γενιά του 2005 συνέχισε στο ίδιο 7θέσιο μοτίβο, ενώ η πρόσφατη 3η γενιά έρχεται με εκτεταμένες αλλαγές γυρίζοντας ουσιαστικά την σελίδα της ιστορίας.
Σχεδίαση-Χώροι
Με το συνοδευτικό συνδετικό Tourer δίπλα από το Zafira και με γενναιόδωρες διαστάσεις αντιλαμβάνεται κανείς ότι η πρόσφατη εκδοχή διαπρέπει και σε εμφάνιση. Οι διαστάσεις του (4.658 mm x 1.884 mm x 1685 mm) το φέρνουν αντιμέτωπο με την 7θέσια αφρόκρεμα του σύγχρονου ανταγωνισμού, ενώ σχεδιαστικά παίρνει άριστα γιατί καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του. Το Zafira Tourer υιοθετεί στοιχεία από Insignia, αλλά εμπνέεται από την μάσκα του Ampera και συνολικά δείχνει κομψό, δυναμικό και σύγχρονο. Ομοίως θετικά είναι και τα σχόλια που αφορούν τον εσωτερικό κόσμο του. Περιορισμένες τυφλές γωνίες από τις γενναιόδωρες γυάλινες επιφάνειες, ποιοτικός αέρας από υλικά και συναρμολόγηση και ένα μίγμα εικόνας Insignia και Astra όσον αφορά τον σχεδιασμό. Το αναβαθμισμένο Flex7 διαθέτει διαιρούμενα καθίσματα τα οποία ταξιδεύουν ανεξάρτητα εμπρός και πίσω δημιουργώντας επιπλέον χώρο εκεί που τον χρειάζεστε, ενώ στην έξτρα διαμόρφωση Lounge το μεσαίο κάθισμα της 2ης σειράς μετά την αναδίπλωση της πλάτης του, «σπάει» σε τρία κομμάτια δημιουργώντας ένα γενναιόδωρο υποβραχιόνιο. Προσφέρεται με 5θέσια διάταξη στην βασική του έκδοση, ενώ για την 3η σειρά καθισμάτων πρέπει να υπολογίζετε επιπλέον κόστος, ενώ οι χώροι είναι αρχοντικοί για όλους τους επιβάτες και ακόμα και αν κάθεστε στην 6η και 7η θέση. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει από 710 λίτρα στην 5θέσια διάταξη, 152 στην 7θέσια ή 1.860 αν επιλέξετε την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων. Προαιρετικά προσφέρεται η δυνατότητα για αναδίπλωση της πλάτης του συνοδηγού, ώστε να επιμηκύνει τον διαθέσιμο χώρο και φυσικά ο εξοπλισμός είναι καλός για να υποστηρίξει την φινετσάτη και σύγχρονη οικογενειακή κατασκευή.
Τεχνολογία
Από την λογική του ξεχειλώματος δεν γλίτωσαν ούτε τα μετατρόχια(εμπρός: 1.584 mm, πίσω: 1.588 mm) αλλά και ούτε το μεταξόνιο, που κέρδισε 57 mm(2.760 mm), μαρτυρώντας ότι το Zafira Tourer βασίζεται σε μια νέα μεγαλύτερη πλατφόρμα. Εκτός από νέο πάτωμα, το νέο Zafira Tourer θα εξοπλίζεται με κινητήρες από την ήδη υπάρχουσα γκάμα της Opel. Συγκεκριμένα θα διατίθεται σε δύο βενζινοκίνητες και τρεις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Οι βενζινοκίνητες είναι τούρμπο χωρητικότητας 1,4 λίτρων και αποδίδουν 120 και 140 ίππους, ενώ συνδυάζονται με κιβώτια έξι σχέσεων. Ο νέος πιο ισχυρός κινητήρας βενζίνης είναι ο SIDI των 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 170 ίππους. Στην Ελλάδα αρχικά θα σταδιοδρομήσει με τον 140άρη υπερτροφοδοτούμενο μέχρι να εμφανιστούν και μεγαλύτερης απόδοσης βενζινοκινητήρες. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις CDTI εφοδιάζονται με τον 1.6 CDTi των 135 ίππων και δίλιτρα μοτέρ απόδοσης 165 ίππων και 195, ενώ υπάρχουν εκδόσεις ecoFLEX, που καταναλώνουν φυσικό αέριο και υγραέριο (1.4 T LPG στην Ελλάδα). Στα θετικά και πρακτικά, διατηρείται το σύστημα FlexFix για μεταφορά ποδηλάτων, που αναδύεται από τον προφυλακτήρα με μοχλό μέσα από τον πορτ μπαγκάζ. Προσφέρεται με έξτρα χρέωση και μπορεί να φιλοξενήσει έως 4 ποδήλατα με την ειδική προέκταση, ενώ δεν περιορίζει το άνοιγμα της πόρτας. Συνολικά ο εξοπλισμός του Zafira Tourer, κρίνεται καλός και χωρίς ιδιαίτερες ελλείψεις(ESP, έξι αερόσακοι, A/C, ηχοσύστημα MP3 με τέσσερα ηχεία και AUX, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικές τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, ηλεκτρικοί-θερμαινόμενοι καθρέφτες, κ.ά), ενώ η προαιρετική λίστα (FlexRide, πανοραμική οροφή, Navigation, κάμερα οπισθοπορίας και πολλά άλλα ενσωματωμένα στα 10 πακέτα εξοπλισμού, ή ξεχωριστά), έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Στο δρόμο
Ευχάριστο, φωτεινό και άνετο στο εσωτερικό του, το Zafira Tourer πείθει και πίσω από το τιμόνι του. Το σύγχρονο MPV της Opel μπορεί με το μεγάλο του βάρος να μην βάζει φωτιά στο δρόμο, όμως αντιμετωπίζει με αξιοπρέπεια τις επιδόσεις επιβεβαιώνοντας τα νούμερα. Τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο ανηφορίζουν σε γοργό ρυθμό και γενικά κινείσαι σβέλτα και ευέλικτα, απολαμβάνοντας αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Η ανάρτηση είναι ένας συνδυασμός Insignia(γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης) και Astra(ημιάκαμπτος με σύνδεσμο Watt) και στην κεντρική ιδέα λειτουργίας της αντιμετωπίζει με φιλότιμο τις κακοτεχνίες, προσφέροντας άνεση και αποτελεσματικότητα.
Συμπέρασμα
Με πληθωρικές διαστάσεις, σχεδιαστική έμπνευση από Insignia και Ampera, και με ακροβατικές διαθέσεις στο εσωτερικό του, το Zafira Tourer δείχνει το μέλλον στα σύγχρονα MPV. Το προαιρετικό καλάθι μπορεί να αναδείξει τον καλό εξοπλισμό σε ευφυή, κοσμοπολίτικο και τεχνολογικά προηγμένο, ενώ μπορεί να μην διαθέτει ρεπερτόριο σε γκάμα κινητήρων, όμως δεν του λείπουν σύγχρονα στοιχεία απόδοσης που αναδεικνύουν την αμεσότητα των δυναμικών χαρακτηριστικών του. Εκτός από το φουτουριστικό και σύγχρονο ύφος όμως, η 3η γενιά Zafira, συνθέτει άριστα όλα αυτά που αναζητά ο ενδιαφερόμενος περιορίζοντας τους συμβιβασμούς του.
Χρηματοδότηση
αξίας €2.000