Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Άκεφο

11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Άκεφο

Πραγματοποιήθηκε και αυτό είναι που ίσως μετρά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Τώρα το αν θα το θυμόμαστε, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Το 11o Ιστορικό Ακρόπολις ήταν αρχικά προγραμματισμένο για τις αρχές του καλοκαιριού που πέρασε, αλλάέπεσε πάνω στις εκλογές και αναβλήθηκε με αποτέλεσμα όλοι να πιστέψουν ότι δεν θα γινόταν. Τελικά όμως διεξήχθη, αν και κουτσουρεμένο σε δύο μέρες. Ήταν και ...
Auto Union D-Type: Η επιστροφή, μια ιστορία τρέλας

Auto Union D-Type: Η επιστροφή, μια ιστορία τρέλας

Τα αυτοκίνητα έχουν τις δικές τους ιστορίες. Άλλα χάνονται, άλλα καταστρέφονται, άλλα ανακαλύπτονται. Όμως σπάνια υπάρχουν ιστορίες σαν αυτή που περιέχουν μυστικές υπηρεσίες, δωροδοκίες και τόνους οινοπνευματωδών ποτών.

Δεν ξέρω, αλλά έχω την υποψία ότι όλη η σύγχρονη αυτοκίνηση, ή τουλάχιστον τα καλύτερα μέρη της έχουν να κάνουν με ένα και μόνο άτομο που το όνομά του έρχεται και ξανάρχεται σε ότι και αν αναφερόμαστε και αυτό είναι ...
Saab 99: Εκκεντρικό

Saab 99: Εκκεντρικό

Ήταν τόσο διαφορετικό όσο και οι εμπνευστές του. Θα μπορούσε όμως να αποδειχτεί ένας δύσκολος αντίπαλος για τους Γερμανούς, αν οι Σουηδοί πίστευαν περισσότερο στις εξαγωγές και λιγότερο στην τοπική τους αγορά.

Το 99 είναι ένα ευχάριστα περίεργο αυτοκίνητο που έζησε μια μακριά (και ενδιαφέρουσα) ζωή από το 1969 για να καταλήξει δέκα χρόνια μετά με υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα. Μέσα σε αυτά τα χρόνια κατάφερε να δημιουργήσει το δικό του αγοραστικό κοινό και ...
Cisitalia 202 Grand Sport: Μουσειακό είδος

Cisitalia 202 Grand Sport: Μουσειακό είδος

Είναι μια από τις περιπτώσεις που ορίζει την τέχνη. Ναι, η τέχνη μπορεί να έχει και τροχούς! Η 202 δεν είναι ένα αυτοκίνητο, είναι μια πρόκληση στην αρμονία. Τώρα, ότι κινείται, μπορεί να πει κανείς ότι είναι μειονέκτημα.

Έχουμε θέση πολλές φορές το ερώτημα του «κλασικού» αυτοκινήτου. Όχι τι είναι και πιο είναι, και ακόμα-ακόμα πιο θα έπρεπε να είναι! Αλλά για το αν θα πρέπει τα κλασικά αυτοκίνητα να τα οδηγείς ή να τα θαυμάζεις και γι’ ...
Renault RS01: Το «κίτρινο τσαγιερό»

Renault RS01: Το «κίτρινο τσαγιερό»

Ήταν η αρχή της πιο άγριας εποχής για τη Formula 1. Οι κινητήρες των 1000 ίππων από εδώ και πέρα θα στοίχειωναν τα όνειρα των οδηγών και με τα super-sticky ελαστικά των δοκιμαστικών θα ξεχώριζαν οι «άντρες» από τα «αγοράκια».

Η απόφαση της Renault να ακολουθήσει τον δρόμο των υπερσυμπιεστών με το νέο της αυτοκίνητο κυριολεκτικά πυροδότησε μια νέα εποχή στην Formula 1. Από την ημέρα που παρουσιάστηκε η RS01 ένα νέο κεφάλαιο άνοιξε για τους αγώνες. Στην αρχή το ...
Mike Hewland (1922-2012)

Mike Hewland (1922-2012)

Ο "πατέρας" των εξειδικευμένων κιβωτίων για αγωνιστικά αυτοκίνητα

Ο Mike Hewland άρχισε σε ηλικία μόλις 15 ετών και ήταν αυτοδίδακτος, εργαζόμενος στην ML Aviation. Το 1957 σε ηλικία 35 ετών όμως θα τον πλησιάζει η British Racing Development και θα του αναθέτει την εξέλιξη των κιβωτίων της Citroen-ERSA ...
Austin-Healey Sprite MkI: Boy racer

Austin-Healey Sprite MkI: Boy racer

Ήταν το αρχέτυπο ελάχιστο sports που μπορούσε να αγοράσει κανείς μέχρι την εμφάνιση της Lotus Elan. Πρωτόγονο και σπαρτιάτικο χωρίς καμία προσποιητή πολυτέλεια. Αυτό ήταν άλλωστε και το χάρισμά του!

Θα ήταν πολύ πιο εύκολο και γρήγορο να σας περιγράψουμε τι περιλαμβάνει ο εξοπλισμός: Κινητήρα, τιμόνι, φρένα (περίπου), αυτά! Δηλαδή τι «αυτά»; Αυτά και όταν λέμε «αυτά», εννοούμε αυτά και μόνο, δηλαδή δεν υπάρχει ούτε καπάκι να ανοίγει για να ...
9o Concours d’ Elegance - AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

9o Concours d’ Elegance - AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

H ετήσια εκδήλωση Καλλιστείων Ιστορικών Οχημάτων της ΦΙΛΠΑ έγινε στις 21/10/2012 στο Χαλάνδρι

Πέρα από τα καθιερωμένα των παρουσιάσεων που λέγονται με την ευκαιρία μιας τέτοιας παρουσίασης, εμείς και πάλι θα επισημάνουμε αυτό που επαναλαμβάνουμε μονότονα σε σημείο να γινόμαστε γραφικοί.Γιατί για εμάς σημασία έχει η ΕΠΑΦΗ του κοινού με το κλασικό αυτοκίνητο. ...
Ferrari 250LM: Η μεγάλη αλλαγή

Ferrari 250LM: Η μεγάλη αλλαγή

Ήταν το σημείο καμπής για την Ferrari, όταν ο κινητήρας από εμπρός έδωσε τη θέση του στον κινητήρα στο κέντρο και αυτό παρά την απέχθεια του Enzo, που πάντα πίστευε ότι η θέση του πρέπει να βρίσκεται εμπρός από τον οδηγό!

Η ιστορία λέει ότι η Lamborghini με την Miura ήταν αυτή που εφεύρε το supercar, έτσι τουλάχιστον όπως το ορίζουμε σήμερα. Ο Enzo αντίθετα ούτε που ήθελε να ακούσει για κινητήρα στο κέντρο, γιατί πίστευε ότι ο κινητήρας θα έπρεπε ...
March 711: Tea please?

March 711: Tea please?

Δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που είχαν «δίσκο τσαγιού», όμως ο Ronnie Peterson τους το πρόσφερε… κρύο. Χωρίς χρήματα, αλλά με απεριόριστη διάθεση, η δεκαετία του ’70 ήταν σίγουρα οι ηρωικές μέρες της Formula 1.

Δεν είναι λίγοι που κατηγορούν την Formula 1 (συμπεριλαμβανομένου και του υπογράφοντος) ότι έχει καταντήσει μια βαρετή διαδικασία. Και αν τη δούμε τα τελευταία χρόνια όπου μας έχει ρίξει στα πιο βαθιά χασμουρητά (τα παιχνίδια με τα λάστιχα, δεν είναι ...
Sid Watkins (1928-2012)

Sid Watkins (1928-2012)

Εδώ ταιριάζει απόλυτα το: «Ποτέ τόσοι πολλοί δεν χρωστούσαν τόσα πολλά σε ένα και μόνο άνθρωπο.»Ήταν ο άνθρωπος που επηρέασε και άλλαξε όσο κανένας άλλος την ασφάλεια στους αγώνες και πολλοί θα πρέπει είναι αυτοί που θα ανάψουν ένα κεράκι ...
Renault  5 Turbo: Ευτυχισμένες  μέρες

Renault 5 Turbo: Ευτυχισμένες μέρες

Όταν τα πάντα ήταν δυνατά, ακόμα και οι πιο ακραίες λύσεις φαίνονταν σαν ένα παιχνίδι. Ακόμα και όταν η φαντασία έτρεχε πιο γρήγορα από την τεχνολογία.

Τοποθεσία: βρισκόμαστε πάνω από τη πόλη του Μόντε Κάρλο. Εδώ οι δρόμοι με τις χιλιάδες στροφές φέρουν τη κατάρα να ξεχωρίζουν τους ταλαντούχους από τους πολύ καλούς, και τους καλούς από τους μέτριους. Χρονολογία, 1981 και το κρύο ως συνήθως ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Alfa Romeo Sprint (*)

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Alfa Romeo Sprint (*)

Πέρα από τη σκιά της Sud

Έζησε πολλά χρόνια στη σκιά της Alfasud, σαν η coupe έκδοσή της. Όμως ήταν κάτι περισσότερο και σήμερα δικαιωματικά παίρνει την αυτόνομη θέση που της αξίζει.(*) Κανονικά θα έπρεπε το αυτοκίνητο αυτό της πρώτης γενιάς να το αναφέρουμε ως AlfasudSprintαφού ...
Pontiac GTO: On steroids

Pontiac GTO: On steroids

Φέρει τον χαρακτηρισμό GTO, όμως δεν έχει την οποιαδήποτε σχέση με την Ευρώπη και κάλλιστα θα μπορούσε να ήταν το πρώτο πραγματικό GTi. Το περίεργο είναι ότι έρχεται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Θέλουμε όλοι να πιστεύουμε ότι το πρώτο «supercar» ήταν η Miura της Lamborghini που ανέβασε τη θερμοκρασία στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 1966. Και εδώ που τα λέμε, για να είμαστε σωστοί η Miura ήταν το πρώτο supercar ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Skoda 110R: Άλλη σχολή

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Skoda 110R: Άλλη σχολή

Υπάρχουν πολλές σχολές στην αυτοκίνηση. Μια από αυτές είναι η Τσέχικη, που για χρόνια αποτελούσε ένα δικό της ξεχωριστό και διαφορετικό σχεδιαστικό πόλο και για όσο έζησε έγραψε τη δικιά της ιστορία

Η ιστορία της λαμπρή από το 1859 οπότε και εμφανίζεται ως κατασκευαστής όπλων, ενώ στις αρχές του 1890 προχωρά στη παραγωγή ποδηλάτων.Η όλη της ιστορία θα πάρει μια διαφορετική τροπή όταν το 1894 ο εικοσιεξάχρονος τότε Veclav Klement, ο οποίος ...
Alfa Romeo 75 1,8i Turbo Evolutione: Τέλος εποχής

Alfa Romeo 75 1,8i Turbo Evolutione: Τέλος εποχής

Θα μπορούσαν οι υπερσυμπιεστές να δώσουν νέα ζωή στους παλιούς κινητήρες της Alfa Romeo; Θα μπορούσαν, αλλά δεν τα κατάφεραν, γιατί οι προσπάθειες ήταν λίγες και έγιναν πολύ αργά, για να φέρουν την άνοιξη.

Η Alfa 75 σχεδιάστηκε από την ίδια την Alfa Romeo με το Centro Stile να προτιμά και πάλι τις… γωνίες στην εμφάνισή της, βάση της νέας «linea» που υποτίθεται ότι θα ήταν της μόδας τότε, δηλαδή στα μέσα της δεκαετίας ...
BMW Σειρά 8: Παρεξήγηση

BMW Σειρά 8: Παρεξήγηση

Όταν παρουσιάστηκε το 1990 σίγουρα δεν ήταν αυτό που περίμεναν οι πιστοί της BMW και ποτέ δεν πούλησε τα νούμερα που ήθελαν οι γερμανοί. Αυτά όμως δεν αποτελούν εμπόδια σήμερα.

Δεν ήταν κάποια σημαντική παρουσίαση για τον ελληνικό τουλάχιστον τύπου η εμφάνιση της νέας ναυαρχίδας της BMW. Αυτοκίνητα με τόσο μεγάλους κυβισμούς ήταν και τη δεκαετία του ’90 απαγορευτικά για το 99,9% των πολιτών της «γρεκίας».Ήταν Οκτώβριος του 1990 και ...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Τα μικρά Fiat

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Τα μικρά Fiat

Από τη δεκαετία του ’30 η Fiat έχει κερδίσει τον τίτλο του εξπέρ στα μικρά αυτοκίνητα

Όλα άρχισαν στις 11 Ιουλίου του 1899 όταν ο Giovanni Agnelli di Bricherasio και ο Count Carlo Biscaretti di Ruffia αγόρασαν το μικρό εργοστάσιο των αδελφών Ceirano και ίδρυσαν την F.I.A.T. (οι τελείες καταργήθηκαν το 1907, ενώ το 1918 όταν ...
Fiat Panda (2011)

Fiat Panda (2011)

Ένας αντικαταστάτης που κινείται στις ίδιες παραμέτρους με πέντε πόρτες, μήκος στα 3,650 μ. και μεταξόνιο στα 2,300. Η ποικιλία των κινητήρων είναι μεγάλη αρχίζοντας από τον ατμοσφαιρικό δικύλινδρο και ανεβαίνοντας στον turbodiesel των 1,3 λίτρων. Η συνταγή και εδώ ...
Fiat 500 (2007)

Fiat 500 (2007)

Ήταν πραγματικά μια αποκάλυψη, μια τεράστια εμπορική επιτυχία. Αγαπήθηκε από τη πρώτη στιγμή της παρουσίασής του και έβαλε και πάλι στο style στους τροχούς. Μοιάζει με το αρχικό πεντακοσαράκι, αλλά οι διαστάσεις του τώρα είναι αρκετά μεγαλύτερες και ο κινητήρας ...