Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο στο ρελαντί;
Το ενοχλητικό τρέμουλο με ακίνητο το αυτοκίνητο, συνήθως ξεκινάει από μικρές, διακριτικές δονήσεις. Τι τις προκαλούν και πόσο… σοβαρές είναι;
- -
- -

Το τρέμουλο του αυτοκινήτου στο ρελαντί αποτελεί ένα σύνηθες φαινόμενο που προβληματίζει πολλούς οδηγούς. Πρόκειται για μια κατάσταση κατά την οποία ο κινητήρας παρουσιάζει δονήσεις ή ακανόνιστη λειτουργία όταν βρίσκεται σε χαμηλές στροφές και το όχημα είναι σταματημένο. Αν και μερικές φορές οι κραδασμοί αυτοί μπορεί να είναι αθώοι, σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν ένδειξη μηχανικού προβλήματος που χρειάζεται διάγνωση και βέβαια, επιδιόρθωση. Η λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί απαιτεί ακρίβεια και σωστή ρύθμιση, καθώς δεν υπάρχει φορτίο και κάθε ανωμαλία γίνεται πιο αισθητή. Όταν παρουσιάζεται τρέμουλο, οι πιθανές αιτίες μπορεί να είναι αρκετές και διαφορετικής σοβαρότητας.
Πρόβλημα στην ανάφλεξη
Τα μπουζί παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καύση του μείγματος αέρα και καυσίμου. Αν δεν έχουν αλλαχθεί για πολύ καιρό ή έχουν πιάσει τη λεγόμενη «μάκα» από κάποιο άλλο πρόβλημα που τα επιβαρύνει με επικαθίσεις, ενδέχεται να μη λειτουργούν σωστά, οδηγώντας σε μη ομαλή ανάφλεξη στον κύλινδρο. Συνεπώς, θα παρατηρείται αρρυθμία στο ρελαντί, μεταξύ άλλων.
Δυσλειτουργία στη βαλβίδα ρελαντί ή στον MAF
Η βαλβίδα ελέγχου του ρελαντί ρυθμίζει την ποσότητα αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα όταν δεν πατιέται το πεντάλ του γκαζιού. Αν αυτή παρουσιάσει πρόβλημα ή αν ο αισθητήρας MAF (Mass Air Flow) δίνει λανθασμένες μετρήσεις από την εισαγωγή αέρα, η ροή αέρα διαταράσσεται, επηρεάζοντας τη σταθερότητα των στροφών στο ρελαντί.
Προβλήματα στην παροχή καυσίμου
Ένα βουλωμένο μπεκ ή μια δυσλειτουργία στην αντλία καυσίμου μπορεί να προκαλέσει αστάθεια στην παροχή βενζίνης. Σε συνθήκες ρελαντί, όπου οι απαιτήσεις είναι χαμηλές αλλά η ακρίβεια σημαντική, τέτοιες αστοχίες γίνονται άμεσα αντιληπτές και το τρέμουλο ίσως εμφανιστεί.
Διαρροή από σωλήνα υποπίεσης
Οι διαρροές σε σωλήνες κενού (vacuum hoses) προκαλούν ανισορροπία στην αναλογία αέρα-καυσίμου καθώς το αυτοκίνητο χάνει αέρα και ο εγκέφαλος, προσπαθεί να διορθώσει το μείγμα. Το αποτέλεσμα είναι ασταθής καύση και κραδασμοί που εμφανίζονται κυρίως όταν ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς φορτίο.
Δείτε ακόμη: Γιατί δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο; 10 πιθανές αιτίες
Κομμένες βάσεις κινητήρα
Τέλος, το πρόβλημα μπορεί να μην είναι στο μοτέρ, αλλά στη στήριξη αυτού. Οι βάσεις του κινητήρα έχουν σχεδιαστεί για να απορροφούν τους κραδασμούς και να σταθεροποιούν τον κινητήρα στο σασί. Όταν είναι έχουν υπερβολική φθορά ή αν κοπούν, δεν συγκρατούν πλέον αποτελεσματικά τις δονήσεις, με αποτέλεσμα αυτές να μεταφέρονται στο αμάξωμα, κυρίως στο ρελαντί.