Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω τακάκια φρένων - Πόσο κοστίζουν

Τα τακάκια, είναι ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα για τα αυτοκίνητα, ενώ συγκαταλέγονται ανάμεσα στα αναλώσιμα καθώς απαιτούν συχνά αντικατάσταση.

  • -
  • -
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω τακάκια φρένων - Πόσο κοστίζουν

Συνήθως, στο σέρβις του αυτοκινήτου αλλάζονται λάδια, φίλτρα (λαδιού, αέρα) και ανά κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα, τα μπουζί (αν υπάρχουν). Φυσικά, εκτός του… βασικού πακέτου, πολλές φορές το αυτοκίνητο μπορεί να μας ζητήσει και κάτι παραπάνω. Ένα από τα πιο συνηθισμένα εξαρτήματα που αλλάζονται μια στο τόσο, είναι τα τακάκια. Βρίσκονται στα φρένα του αυτοκινήτου και στην ουσία, το τακάκι είναι το σημείο επαφής της δαγκάνας με τη δισκόπλακα προκειμένου να φρενάρει το όχημα, όταν ο οδηγός του το ζητάει με το αντίστοιχο πεντάλ. Είναι υλικό τριβής, άρα είναι φυσιολογικό να φθείρεται και φυσικά, συγκαταλέγεται ανάμεσα στα αναλώσιμα.

Κάθε πότε αλλάζουμε τακάκια;

Η απάντηση στο ερώτημα «ανά πόσα χιλιόμετρα αλλάζουμε τακάκια», δυστυχώς δεν μπορεί να είναι συγκεκριμένη. Εξαρτάται από το στυλ οδήγησης του καθενός, αλλά και από τις διαδρομές που καλύπτει το όχημα. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο που μπλέκει συνεχώς στην κίνηση του κέντρου μιας μεγάλης πόλης (πχ η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη) θα αλλάζει πολύ πιο συχνά τακάκια σε σύγκριση με το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, αλλά και με τον ίδιο οδηγό, που κινείται σε επαρχιακούς δρόμους και ανοικτές διαδρομές.

Δείτε ακόμη: Αλλαγή αμορτισέρ - Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Εννοείται ότι εκτός από τις συνθήκες κίνησης, παίζει ρόλο και το οδηγικό στυλ. Ένας πιο «επιθετικός» οδηγός που φρενάρει τελευταία στιγμή, πατάει άσκοπα το γκάζι ενώ μπροστά του υπάρχει κίνηση και γενικότερα, οδηγεί πιο γρήγορα, θα αλλάξει πιο σύντομα τακάκια από έναν προνοητικό οδηγό που ακολουθεί ομαλά τη ροή της κυκλοφορίας, αφήνει το γκάζι νωρίτερα πριν φτάσει στο φανάρι και επιταχύνει ξανά σταδιακά. Αν προσπαθήσουμε να βρούμε έναν μέσο όρο, μπορούμε να πούμε ότι τα τακάκια «διαρκούν» περίπου για 30.000-50.000 km.

Πόσο κοστίζει να αλλάξουμε τακάκια;

Ένα ακόμη ερώτημα που δυστυχώς… δεν έχει ξεκάθαρη απάντηση, είναι το «πόσο κοστίζουν». Για τι αυτοκίνητο; Σε αντιπροσωπεία ή σε ανεξάρτητο συνεργείο; Γνήσιο ανταλλακτικό, γνήσιων προδιαγραφών ή ιμιτασιόν; Οι παράγοντες που καθορίζουν το κόστος, είναι πάρα πολλοί. Άλλη τιμή πληρώνει ένα Opel Astra 1.6 και άλλη ένα Porsche 911 Turbo. Για να μιλήσουμε όμως ρεαλιστικά, θα πούμε ότι κατά μέσο όρο και σε πολύ γενικές γραμμές (πολύ γενικές, λέμε), το κόστος για τα τακάκια εμπρός είναι περίπου 50 με 80 ευρώ, για ένα «φυσιολογικό» καθημερινό αυτοκίνητο και η τετράδα (εμπρός-πίσω) περίπου στα 100-150 ευρώ. Προσέξτε: αναφερόμαστε αποκλειστικά και μόνο στην τιμή του ανταλλακτικού, όχι στα εργατικά για την τοποθέτησή του, σε τυχόν αντικατάσταση σετ φρένων (δισκόπλακες-τακάκια-υγρά) κλπ. Τιμή για να αγοράσεις τα καινούργια τακάκια και μόνο.