Πού μπορεί να κάνει service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μικρότερες ανάγκες συντήρησης, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μηδενικές. Πού θα το πάμε, λοιπόν, όταν έρθει η ώρα για το service;

  • -
  • -

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερες ανάγκες για service, μία πραγματικότητα η οποία προκύπτει από το γεγονός ότι ο αριθμός των κινούμενων μερών που διαθέτουν είναι σημαντικά μικρότερος.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζονται ποτέ επίσκεψη στο συνεργείο. Δεδομένου ότι οι πωλήσεις τους αυξάνονται συνεχώς, είναι καλό να γνωρίζουμε πού μπορούμε να απευθυνθούμε ώστε να είμαστε σίγουροι ότι η συντήρηση του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου θα γίνει σωστά.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/4ae559f7be49199af86567dcfd15641e.jpg

Κάθε πότε θέλει service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Όπως και στα θερμικά αυτοκίνητα, αυτή η ερώτηση δεν έχει μία απάντηση. Η συχνότητα των service ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τι ορίζει ο κατασκευαστής σε κάθε μοντέλο. Τι εννοούμε με αυτό;

Δείτε ακόμα: Τι service κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πού χρειάζονται συντήρηση;

Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ένα πλάνο συντήρησης το οποίο περιλαμβάνει επίσκεψη στο συνεργείο έπειτα από κάποια συγκεκριμένα km, ακριβώς όπως συμβαίνει και σε ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο με βενζίνη, diesel ή οποιοδήποτε άλλο καύσιμο.

Στο άλλο άκρο βρίσκεται η Tesla η οποία έχει ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης που περιλαμβάνουν εναλλαγή των ελαστικών (μπροστά – πίσω), αλλαγή φίλτρου καμπίνας και αλλαγή στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων. 

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/380366ae4ebb5d1a2f871a9debdd213c.jpg

Πού πάω για service ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Άσχετα από το πρόγραμμα συντήρησης του οχήματος με μπαταρία που έχουμε αποκτήσει, η απάντηση στο ερώτημα «πού μπορώ να πάω για service ένα ηλεκτρικό» είναι ακριβώς η ίδια με τα θερμικά αυτοκίνητα. Μπορούμε να πάμε στην αντιπροσωπεία, όμως μπορούμε να επισκεφθούμε και ένα οποιοδήποτε συνεργείο, αρκεί να χρησιμοποιούμε τα σωστά ανταλλακτικά και να είμαστε εντός των χιλιομετρικών και χρονικών ορίων που ορίζει ο κατασκευαστής.

Ωστόσο, στο παραπάνω υπάρχει ένας αστερίσκος. Η αντιπροσωπεία ή το συνεργείο στο οποίο θα πάμε το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο θα πρέπει να ικανοποιεί όλες τις προδιαγραφές που προβλέπει ο νόμος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/c52305ab12dd4cfc5a37f3ba923080aa.jpg

Τι προδιαγραφές έχουν οι αντιπροσωπείες και τα συνεργεία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλα εκπαιδευμένος τεχνίτης οχημάτων υψηλής τάσης Κατηγορίας 1 αλλά και Κατηγορίας 2 (διαβάστε περισσότερα εδώ), εξοπλισμός ασφαλείας όπως ειδικά γάντια και εργαλεία, αλλά και κάποιες ελάχιστες προδιαγραφές διαθέσιμου χώρου.

Με πιο απλά λόγια, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να μεταβεί για service σε οποιαδήποτε αντιπροσωπεία ή συνεργείο έχει την πιστοποίηση για να κάνει service σε οχήματα υψηλής τάσης και απασχολεί το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, ένα όχημα υψηλής τάσης (δηλαδή τα υβριδικά, τα plug in hybrid και τα ηλεκτρικά), δεν μπορεί να το αγγίξει κάποιος που δεν είναι τεχνίτης οχημάτων υψηλής τάσης, ακόμα κι αν πρόκειται για μία απλή διαδικασία όπως η αλλαγή ελαστικών.