H παγίδα στο service αυτοκινήτου που ελάχιστοι γνωρίζουν - Τι να προσέξετε στο συνεργείο
Η συντήρηση ενός αυτοκινήτου είναι γενικά, μια απλή διαδικασία. Οι τεχνικοί που την πραγματοποιούν όμως, θα πρέπει να είναι άξιοι εμπιστοσύνης.
- -
- -
Όλα τα αυτοκίνητα, είτε είναι καινούργια, είτε παλιά, χρειάζονται συντήρηση. Ο κατασκευαστής φτιάχνει ένα πρόγραμμα με τις εργασίες που πρέπει να γίνονται στο εκάστοτε μοντέλο, όπως και τα εξαρτήματα που πρέπει να αντικαθιστά το συνεργείο, οπότε οι τεχνικοί πρέπει απλώς να ακολουθούν τις οδηγίες του. Ο ιδιοκτήτης από τη δική του πλευρά, έχει δύο υποχρεώσεις: πρώτον, να γνωρίζει κάθε πότε πρέπει να κλείνει ραντεβού προκειμένου να κάνει service και δεύτερον, να βρει ένα καλό, αξιόπιστο συνεργείο που γνωρίζει ότι θα κάνει σωστή δουλειά, σε μια «δίκαια» τιμή. Υπάρχει όμως και μια παγίδα που ελάχιστοι γνωρίζουν.
Είστε σίγουροι ότι έγιναν όλες οι σωστές διαδικασίες;
Για να είναι σωστή η συντήρηση του αυτοκινήτου, θα πρέπει πρώτα να… γίνουν οι εργασίες. Όπως συμβαίνει σε κάθε κλάδο, υπάρχουν οι καλοί, αλλά και οι «κακοί» επαγγελματίες. Τελευταία έχουν αναφερθεί περιστατικά σε πολλά συνεργεία, ακόμη και επίσημες αντιπροσωπείες premium γερμανικών εταιρειών, με πελάτες που έχουν πληρώσει κανονικά το service του αυτοκινήτου, όμως δεν αντικαταστάθηκε ούτε… βίδα. Όπως πήγε το αυτοκίνητο, έτσι έφυγε. Οι ιδιοκτήτες φυσικά δεν μπορούν να παρευρίσκονται στον χώρο του συνεργείου όσο διαρκεί η συντήρηση για λόγους ασφαλείας, οπότε οι μηχανικοί μπορούν να τον… δαγκώσουν, εν αγνοία του.
Δείτε ακόμη: Η παγίδα στο βενζινάδικο - Προσοχή στους ελέγχους για λάδια-νερά
Συνήθως, «θύματα» είναι τα οχήματα τα οποία καλύπτουν λίγα χιλιόμετρα από service σε service, εκείνα δηλαδή που επισκέπτονται το συνεργείο επειδή έφτασε ο προβλεπόμενος χρόνος (συνήθως ένα έτος) και όχι επειδή συμπλήρωσε τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα. Επίσης, τα περιστατικά δεν είναι απαραίτητο ότι τα γνωρίζουν οι διευθυντές ή οι ιδιοκτήτες του συνεργείου, αφού πολλές φορές η «πονηριά» γίνεται από τους μηχανικούς που θα αναλάβουν τη συντήρηση του οχήματος και κρατάνε τα ανταλλακτικά (λάδια, φίλτρα κλπ) που είναι να αντικατασταθούν, για να τα πουλήσουν εκτός του συνεργείου και να βγάλουν επιπλέον κέρδος.
Υπάρχει τρόπος να ελέγξουμε ότι όλα έγιναν όπως πρέπει;
Ο ιδιοκτήτης του οχήματος, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να επιλέγει επαγγελματίες που κάνουν σωστή δουλειά, είναι πρόθυμοι να εξηγήσουν αναλυτικά τι εργασίες πραγματοποιήθηκαν στη συντήρηση και δεν «επινοούν» προβλήματα για να βγάζουν κέρδος. Η αλήθεια είναι ότι ο καλός επαγγελματίας πάντα ξεχωρίζει και δεν είναι δύσκολο να διακρίνουμε την τιμιότητά του, εκτός αν το μοναδικό κριτήριό μας είναι η τιμή. Αν κάποιος θέλει κάποια παραπάνω… τεκμήρια πως όλα έγιναν όπως πρέπει, μπορεί να ζητάει τα παλιά ανταλλακτικά που αλλάχθηκαν (φίλτρα, εξαρτήματα κλπ) όπως και να δει τα κουτιά από τα νέα εξαρτήματα.
Πολλές φορές οι αντιπροσωπείες τα προσκομίζουν από μόνες τους στον πελάτη. Φυσικά και έτσι, δεν μπορείς να είσαι και 100% σίγουρος, όμως έχεις μια ιδέα παραπάνω. Επίσης, ένας ακόμη τρόπος είναι ο ιδιοκτήτης να αγοράζει τα λάδια του αυτοκινήτου (πάντοτε να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή) και να τα παραδίδει ο ίδιος στον μηχανικό, ζητώντας να παραλάβει όσα δεν χρησιμοποιήθηκαν (πχ αν αγοράσει 4 συσκευασίες του 1 λίτρου και το μοτέρ έχει χωρητικότητα 3,5 λίτρα). Η δική μας συμβουλή όμως, δεν είναι να υποδύεστε τον… ντετέκτιβ μετά από κάθε σέρβις. Προτιμότερο θα είναι να βρείτε έναν καλό, αξιόπιστο μηχανικό και να συνεργάζεστε μαζί του, για πολλούς λόγους. Έτσι θα είστε και σίγουροι πως και σε μια ζημιά, ισχύει αυτό που σας λέει και δεν σας έκανε απλώς… μεροκάματο.