Συντήρηση αυτοκινήτου: Μικρό και μεγάλο service - Οι διαφορές
Πολλές φορές ακούμε ότι τα σέρβις του αυτοκινήτου χωρίζονται στο «μικρό» και το «μεγάλο». Όμως, ποιος ο λόγος που υπάρχει τέτοια διαφορά στο κόστος;
- -
- -
Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων επισκέπτονται περίπου μια φορά τον χρόνο το συνεργείο, προκειμένου να συντηρήσουν το όχημά τους. Οι εργασίες που γίνονται κάθε φορά, ορίζονται από τον κατασκευαστή ή από τις ανάγκες που προκύπτουν, ύστερα από έλεγχο που πραγματοποιούν οι τεχνικοί. Όμως πολλές φορές ακούμε ότι υπάρχει το «μικρό» και το «μεγάλο» service. Και βάσει αυτού διαμορφώνεται και η τιμή που θα πληρωθεί στο ταμείο, αφού όπως είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος, το «μεγάλο» έχει και… μεγαλύτερο κόστος.
Πότε είναι το «μικρό» και πότε το «μεγάλο»;
Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε πως οτιδήποτε αφορά τη συντήρηση του αυτοκινήτου, κανονικά καθορίζεται από τον κατασκευαστή. Το πρόγραμμα εργασιών αναφέρει ξεκάθαρα κάθε πότε θα πρέπει να αλλάζονται συγκεκριμένα αναλώσιμα και μέρη, είτε βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων, είτε βάσει χρόνου. Για αυτό πολλές φορές βλέπουμε ότι το σέρβις γίνεται, για παράδειγμα, κάθε 15.000 km ή κάθε έναν χρόνο, όποιο προκύψει πρώτο. Στην αγορά υπάρχουν εταιρείες που ορίζουν ετήσια συντήρηση του οχήματος και άλλες, που ζητούν επίσκεψη στο συνεργείο ανά 2 έτη. Φυσικά, ο οδηγός αν το επιθυμεί μπορεί να πραγματοποιήσει νωρίτερα τη συντήρηση, για καλύτερη «υγεία» του οχήματός του. Στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου μπορείτε να δείτε τι ακριβώς προβλέπει ο κατασκευαστής για το δικό σας μοντέλο ή κάνοντας μια ερώτηση σε κάποια επίσημη αντιπροσωπεία.
Τι αλλάζουν στο «μικρό» και τι στο «μεγάλο»;
Όπως και με το διάστημα συντήρησης, έτσι και το πρόγραμμα, ορίζεται από τον κατασκευαστή. Οι περισσότεροι προβλέπουν αλλαγή λαδιών και φίλτρου αέρα στο «μικρό» σέρβις, μαζί με οπτικό έλεγχο σε πολλά σημεία του κινητήρα και του αμαξώματος. Παράλληλα γίνεται έλεγχος λαμπτήρων, συστήματος πέδησης, ψυκτικού υγρού και άλλων, με τους τεχνικούς να προβαίνουν σε αντικατάσταση αν βρουν κάτι που δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε.
Δείτε ακόμη: Μπορώ να βάλω άλλα ελαστικά από αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής;
Στο «μεγάλο» σέρβις συνήθως περιλαμβάνονται περισσότερες εργασίες, όπως αντικατάσταση φίλτρου λαδιού, μπουζί (αν υπάρχουν), ιμάντα χρονισμού (αν υπάρχει), αλλαγή ψυκτικού υγρού, αντικατάσταση στα τακάκια φρένων ή και δισκόπλακες αν χρειάζεται, μαζί με έλεγχο καλής λειτουργίας σχεδόν σε κάθε σύστημα του αυτοκινήτου (ανάρτηση, μετάδοση, κλιματισμός, ηλεκτρονικά, ηλεκτρολογικά κλπ). Φυσικά, σε κάθε σέρβις, μικρό ή μεγάλο, πραγματοποιείται και διαγνωστικός έλεγχος στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου για να δουν οι τεχνικοί αν το αυτοκίνητο έχει καταγράψει κάποιο σφάλμα.
Πόσο κοστίζει το «μεγάλο» σέρβις;
Τέλος, να πούμε ότι στο κομμάτι της τιμής, κάθε εταιρεία χρεώνει με διαφορετικό τρόπο τους πελάτες της, τόσο ως προς το κομμάτι των ανταλλακτικών, όσο και στην εργατοώρα των τεχνικών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τις μεγάλες διαφορές στο κόστος ενός service, που δεν μας επιτρέπει να δώσουμε αξιόπιστη απάντηση. Ως μια… γενική ιδέα, τα «μικρά» σέρβις κοστίζουν περίπου 100-200 € και τα «μεγάλα» σέρβις από 250 € έως και πολύ πάνω από 600 €, ανάλογα με τη μάρκα, το μοντέλο και τις εργασίες που χρειάστηκε να πραγματοποιηθούν στο όχημα.