Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τι να προσέξω πριν την αγορά;

Ποτέ μην αγνοήσετε τα παρακάτω σημάδια στην αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου γιατί ενδέχεται οι κίνδυνοι που κρύβουν να σας στοιχίσουν σε χρόνο και κυρίως… σε χρήμα.

  • -
  • -
Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τι να προσέξω πριν την αγορά;

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου φαντάζει τη σήμερον ημέρα μια συμφέρουσα επιλογή. Αναμφίβολα, οι τιμές και στα μεταχειρισμένα, έχουν τραβήξει την ανηφόρα την τελευταία 3ετία. Δεν παύει όμως να παραμένουν σημαντικά πιο προσιτές, συγκριτικά τουλάχιστον με την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου.

Ωστόσο, η απόκτηση ενός μεταχειρισμένου μοντέλου, όπως πολύ καλά γνωρίζετε εγκυμονεί κινδύνους. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι είναι κάτι σα λαχείο. Χρειάζεται δηλαδή και την τύχη με το μέρος σου για να αποκτήσεις ένα «καλό» όχημα από «δεύτερο χέρι».

Είναι δυνατόν όμως να τα αφήσουμε όλα στην τύχη; Όχι βέβαια. Υπάρχει τρόπος να περιοριστεί ο κίνδυνος. Δίχως μάλιστα να έχετε εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο. Μπορεί δηλαδή ο καθένας από εμάς να τσεκάρει μόνος του κάποια νευραλγικά σημεία και να αναγνωρίσει εύκολα τα «ύποπτα σημάδια» προτού προχωρήσει στην αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που επιθυμεί. Όπως αυτά που σας παρουσιάζουμε.

Υπερβολική σκουριά

Σχεδόν όλα τα μέρη ενός αυτοκίνητου μπορούν να αντικατασταθούν. Το ερώτημα βέβαια είναι εάν πρέπει να αντικατασταθούν, γιατί θα συμβεί αυτό. Εάν, για παράδειγμα, χρειάζεται αλλαγή κάποιο μηχανικό μέρος, είναι σε μεγάλο βαθμό λογικό, ειδικά σε ένα μεταχειρισμένο όχημα.

Στην περίπτωση όμως κατά την οποία παρατηρείται υπερβολική σκουριά σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, τι κάνουμε; Τα εξωτερικά μέρη όπως πόρτες, καπό, φτερά κ.α., μπορούν να αντικατασταθούν, έστω κι αν η όλη διαδικασία αποδειχθεί χρονοβόρα και ακριβή.

Η σκουριά όμως στο πλαίσιο και στο δάπεδο είναι σημάδι ότι πρέπει φύγετε τρέχοντας και να αναζητήσετε αλλού την τύχη σας. Εκτός κι αν έχετε βρει ένα συλλεκτικό κομμάτι και είστε αποφασισμένοι να δαπανήσετε χρόνο και χρήμα για να του ξαναδώσετε ζωή. Σε αυτήν την περίπτωση είμαστε μαζί σας!

Βαμμένο μεταχειρισμένο

Ένα φρεσκοβαμμένο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μπορεί να σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του ήταν «μερακλής», μπορεί όμως να κρύβει και πολλές παγίδες. Ειδικά στην περίπτωση κατά την οποία η βαφή στο αυτοκίνητο διαφέρει από σημείο σε σημείο, τότε είναι ισχυρή ένδειξη ότι το όχημα έχει υποστεί ζημιά κατά το παρελθόν. Το καμουφλάζ λοιπόν απέτυχε, εσείς το καταλάβατε, οπότε αποχωρείτε… κερδισμένοι.

Τι μυρίζει μέσα στο αυτοκίνητο 

Ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που μυρίζει άσχημα, αν μη τι άλλο, δημιουργεί μια αρνητική εντύπωση στον υποψήφιο αγοραστή. Μαρτυρά επίσης σε μεγάλο βαθμό κακή χρήση και συντήρηση από τον κάτοχό του.

Επιπλέον, και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα, μπορεί να σηματοδοτεί και χειρότερες ζημιές. Δεν αποκλείεται δηλαδή το αυτοκίνητο να είχε κατά το παρελθόν πλημμυρίσει (προσοχή ειδικά τώρα, έπειτα από τις καταστροφικές πλημμύρες λόγω της κακοκαιρίας Daniel στην αγορά μεταχειρισμένων), που συνεπάγεται μια καμπίνα… μέσα στη μούχλα. Ακόμα βέβαια και το κάπνισμα μέσα στο θάλαμο των επιβατών, πέρα από την δυσοσμία που αφήνει, φθείρει και την υφασμάτινη επένδυση της οροφής.

Γιατί ανάβουν τα λαμπάκια στο αυτοκίνητο

Εκ πρώτης όψεως, το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει, δείχνει του «κουτιού». Εξωτερικά κοιτώντας το πάντα… Μπαίνοντας όμως μέσα, στην καμπίνα, αντικρίζετε ένα φαντασμαγορικό θέαμα. Ο πίνακας οργάνων θυμίζει χριστουγεννιάτικο δέντρο.  

Τι κάνετε σε αυτήν την περίπτωση; Πρωτίστως παραμένετε ψύχραιμοι, και δεν απογοητεύεστε. Ακόμα τουλάχιστον… Οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων μπορεί να έχουν ανάψει λόγω κάποιας δυσλειτουργίας στους αισθητήρες, εξαιτίας κάποιου βραχυκυκλώματος στα ηλεκτρονικά ακόμα και επειδή μπορεί να έχετε βάλει νοθευμένη βενζίνη πρόσφατα. Καλό πάντως δεν είναι. Επομένως θα πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό εάν το αυτοκίνητο σας ενδιαφέρει πραγματικά.

Πατάκια και καλύμματα 

Είθισται οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πριν προβούν στην πώληση του οχήματος τους, να μην αντικαθιστούν τα πατάκια στο εσωτερικό ούτε φυσικά τις επενδύσεις στα καθίσματα (με καινούργια καλύμματα από το εμπόριο κ.α.).

Στην περίπτωση κατά την οποία δείτε έναν εσωτερικό διάκοσμο σε μέτρια κατάσταση με καινούργια όμως πατάκια ή νέες επενδύσεις στα καθίσματα, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει τόσο καλά. Ενδεχομένως ο πωλητής να θέλει να κρύψει κάποια ελαττώματα ή τυχόν φθορές. Τσεκάρετε επιμελώς το δάπεδο του αυτοκινήτου και κάτω από τα καθίσματα, για να στε σίγουροι ότι όλα βαίνουν καλώς ώστε να μην μας λέτε… και καχύποπτους.

Έχω δικό μου μηχανικό

Σε περίπτωση που αυτή η φράση βγει από τα χείλη του πωλητή, τότε η υπόθεση «βρωμάει». Συνήθως, αφού ο ενδιαφερόμενος έχει δει το αυτοκίνητο και του αρέσει, και τα έχει βρει στην τιμή, προτού το αγοράσει οφείλει να το δει και ένας μηχανικός. Νόμος, απαράβατος.

Εάν ο πωλητής σας κάνει νερά και επιμείνει να το δει κάποιος «δικός του» μηχανικός, τότε αποσύρετε το ενδιαφέρον σας. Όταν είναι κανείς σίγουρος για το αυτοκίνητο που πουλάει δεν τον νοιάζει να το τσεκάρει ο οποιοσδήποτε.  

Περίεργη συμπεριφορά εκ μέρους του πωλητή; Ύποπτο...

Όταν βρεθείτε με τον πωλητή του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, προσέξτε πολύ τη συμπεριφορά του. Με διακριτικότητα πάντα. Μη σας περάσει για «περίεγρους». Αμηχανία, νευρικότητα, κοφτές απαντήσεις, άγνοια, μαρτυρούν πρόβλημα. Ειδικά εάν του ζητήσετε μια βόλτα με το υποψήφιο προς πώληση αυτοκίνητο και φανεί διστακτικός. Εάν, παρ’ όλα αυτά, συμφωνήσει, καθορίστε εσείς τη διαδρομή (σε λογικά πάντα πλαίσια και όσο το δυνατόν σε μικτό κύκλο) και μην ξεχνάτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα συστήματα του αυτοκίνητου. Τον κλιματισμό, τα φλας, τους υαλοκαθαριστήρες, την οθόνη αφής (εάν υπάρχει), όλα όσα τέλος πάντων σας επιτρέπει το τεχνολογικό υπόβαθρο του οχήματος ούτως ώστε να διαπιστώσετε εάν τα πάντα, λειτουργούν ρολόι.

Δείτε ακόμα: Αγορά μεταχειρισμένου από έμπορο ή ιδιώτη; 

Τιμή μεταχειρισμένου: γιατί δεν συμβαδίζει με τον ανταγωνισμό και τα δεδομένα της αγοράς

Να είστε τόσο τυχεροί; Μακάρι και μπράβο σας. Ωστόσο, εάν δεν υπάρχει πράγματι μεγάλη και άμεση ανάγκη χρημάτων εκ μέρους του πωλητή, τότε κανείς δε «σκοτώνει» έτσι απλά ένα αυτοκίνητο. Ειδικά στις μέρες μας. Οπότε μια υπερβολικά χαμηλή τιμή ή έστω μία τιμή που δε συνάδει με τους «κανόνες» της αγοράς των μεταχειρισμένων θα πρέπει τουλάχιστον, να σας προβληματίσει. Ψάξτε το πολύ καλά προτού το αγοράσετε.

Διασταύρωση εγγράφων

Προφανώς και τσεκάρετε ενδελεχώς εάν τα στοιχεία που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας συμπίπτουν με την πραγματικότητα (δε συζητάμε το ενδεχόμενο ο πωλητής να μη διαθέτει άδεια κυκλοφορίας). Επίσης θα πρέπει να δώσετε τη δέουσα προσοχή εάν ο κάτοχος του αυτοκινήτου έχει τακτοποιημένες όλες τις οφειλές του αυτοκινήτου, γιατί, σε αντίθετη περίπτωση, το βάρος θα πέσει σε εσάς. Εκτός κι αν σας έχει ενημερώσει νωρίτερα. Σε αυτή την περίπτωση, κάντε ένα παζάρι στην τιμή πώλησης. Δεν έχετε να χάσετε τίποτα.

Ιστορικό αυτοκινήτου

Κάντε μια έρευνα στο διαδίκτυο ή ρωτήστε κάποιον μηχανικό να σας πει τι βλάβες εμφάνιζε συνήθως το μοντέλο που σκοπεύετε να αγοράσετε ή τι θα χρειαστεί βάσει χιλιομέτρων που έχει.

Κατόπιν τσεκάρετε τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο οδόμετρο και δείτε εάν συμβαδίζουν με αυτά που αναγράφει το βιβλίο των service. Απαράβατος κανόνας φυσικά, να υπάρχει βιβλίο service. Εάν δεν έχει, αποχωρείτε με συνοπτικές διαδικασίες. Διασταυρώστε επίσης εάν τα servive που έχει κάνει συμβαδίζουν με τα χιλιόμετρα του. Σε περίπτωση που τα νούμερα δε βγαίνουν ή διαπιστώσετε φθορές που υπάρχουν και δεν έχουν καταγραφεί, είναι το λιγότερο ύποπτο.