Οδήγηση για αρχάριους: 5 Tips για να επιβιώσεις στους ελληνικούς δρόμους
Είσαι νέος οδηγός; Διάβασε 5 χρυσούς κανόνες που θα σε βοηθήσουν να εναρμονιστείς με την χαοτική κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους.
- -
- -
Η στιγμή που βγαίνεις για πρώτη φορά στον δημόσιο δρόμο ως οδηγός είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά αν αποτελούσε κάτι που λαχταρούσες καιρό. Η κατάσταση όμως που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους κάθε άλλο παρά ιδανική μπορεί να χαρακτηριστεί για έναν νέο και άπειρο οδηγό. Εδώ λοιπόν είναι που εμείς ερχόμαστε να συμβάλουμε στον εγκλιματισμό σου, έτσι ώστε αυτός να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλός και εύκολος.
Κάπως έτσι, παραθέτουμε 5 tips τα οποία ίσως να μην και τα πρώτα πράγματα που θα ακούσει ένας νέος οδηγός που βγαίνει στον δρόμο, αλλά αποτελούν σωτήριες συμβουλές που θα βοηθήσουν και τον πιο τρομαγμένο ή άπειρο να μάθει, να εξοικειωθεί και να κινηθεί με ασφάλεια και χωρίς απρόοπτα.
1. Κράτα αποστάσεις
Σίγουρα αυτό δεν είναι κάτι που ακούς πρώτη φορά. Και στα πρακτικά μαθήματα που έκανες στην σχολή οδηγών είναι σίγουρο πως ο δάσκαλος σε παρότρυνε να κρατάς μία ασφαλή απόσταση από τον μπροστινό. Εμείς όμως θέλουμε να το αναφέρουμε ξανά καθώς η γενικότερη «βιασύνη» που διακατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών που κυκλοφορούν στο ελληνικό δίκτυο μεταφράζεται σε μειωμένο χρόνο αντίδρασης και μεγαλύτερο κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.
Γι’ αυτό λοιπόν παρακολούθησε τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων μπροστά και δίπλα σου. Αν δεις ότι ο μπροστινός πατάει φρένο, φρέναρε και εσύ εκγαίρως, για να γλιτώσεις πιθανή σύγκρουση. Ένα ακόμη κόλπο που μπορείς να κάνεις είναι όταν τα αυτοκίνητα στη διπλανή σου λωρίδα επιβραδύνουν, να επιβραδύνεις λίγο κι εσύ. Είναι πολύ πιθανό να εντόπισαν κάτι που εσύ δεν έχει προλάβει να δεις ακόμη: πεζό, ζώο, εμπόδιο στο δρόμο κ.λπ.
Δείτε ακόμη: Δείκτης φθοράς ελαστικών: Πώς βλέπεις με μια ματιά αν θέλουν αλλαγή
2. Απόφυγε την τυφλή γωνία
Σίγουρα όλο και περισσότερα νέα αυτοκίνητα έρχονται με συστήματα όπως η προειδοποίηση τυφλής γωνίας στον στάνταρ εξοπλισμό. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλοι τα έχουν ή τα προσέχουν. Ούτε οδηγούν όλοι καινούργιο αυτοκίνητο... Αν προσπαθήσεις να αλλάξεις λωρίδα χωρίς την απαιτούμενη προσοχή, μπορεί να βρεθείς στο τυφλό σημείο κάποιου άλλου χρήστη του δρόμου πολύ εύκολα. Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο, καθώς ο οδηγός δε σε έχει αντιληφθεί και οδηγεί χωρίς να σε βλέπει. Αν δεν είσαι έτοιμος να πατήσεις γκάζι για να τον προσπεράσεις από τη διπλανή λωρίδα, τότε κάνε το αντίθετο: μείωσε ταχύτητα και μείνε λίγο πιο πίσω, έτσι ώστε να σε βλέπει.
3. Πήγαινε πιο γρήγορα!
Ναι καλά διάβασες... Όχι δεν σε παροτρύνουμε να κάνεις πρόβα για το επόμενο «Μαχητές των Δρόμων», αλλά αν αφήσεις τον φόβο να σε κυριεύσει και αρχίσεις να κινείσαι απελπιστικά αργά, τότε διατρέχεις τον ίδιο κίνδυνο με το να τρέχεις με υπερβολική ταχύτητα καθώς μετατρέπεις το όχημα σου σε εμπόδιο για τους υπόλοιπους οδηγούς. Είναι λογικό να νιώθεις μεγαλύτερη ασφάλεια αν οδηγείς αργά, καθώς νιώθεις ότι έχεις καλύτερο έλεγχο του οχήματος. Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όμως και αυτοκινητόδρομους, θα χρειαστεί να συμμορφωθείς τουλάχιστον με την ελάχιστη ταχύτητα που ορίζει ο ΚΟΚ (70 km/h) για την αποφυγή ατυχημάτων και μποτιλιαρίσματος.
Δείτε ακόμη: Οδηγείς συχνά με λαμπάκι βενζίνης; Δες τι χαλάς στο αυτοκίνητο
4. Δεν σου αποσπά μόνο το κινητό τηλέφωνο την προσοχή
Αν και θα έπρεπε τέτοιες συμβουλές να θεωρούνται αυτονόητες, μάλλον θα πρέπει να το ξαναπούμε. Ναι, η τεχνολογία πλέον απαιτεί το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής μας μέσα στην μέρα, αλλά όση ώρα περνάς πίσω από το τιμόνι θα πρέπει να έχεις τον νου σου αποκλειστικά στην οδήγηση. Η χρήση κινητού εννοείται ότι είναι ανεπίτρεπτη, όμως ακόμη και η οθόνη του infotainment μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή από το δρόμο και να προκαλέσει ατυχήματα. Να θυμάσαι ότι ο ΚΟΚ επιτρέπει να μιλάς στο τηλέφωνο, μόνο αν αυτό είναι τοποθετημένο στην ειδική βάση του και έχεις ανοίξει την ανοικτή ακρόαση.
5. Εξοικειώσου με το αυτοκίνητο σου
Δεν λέμε να βγάλεις το αυτοκίνητο σου ραντεβού για να γνωριστείτε καλύτερα… Αλλά μπορείς κάλλιστα να πας σε μία αλάνα ή σε έναν έρημο δρόμο όπου ξέρεις ότι δεν πρόκειται να πεταχτεί κάποιος και να δοκιμάσεις να φρενάρεις όσο πιο δυνατά μπορείς. Είναι πολύ πιθανό να μην έχεις κάνει ποτέ μέχρι σήμερα ένα φρενάρισμα πανικού, κάτι που σημαίνει πως δεν έχεις ιδέα τι να περιμένεις όταν όντως σου χρειαστεί. Δεν ξέρεις πώς είναι το να ενεργοποιείται το ABS. Δεν είναι λίγοι οι νέοι οδηγοί που όταν νιώσουν για πρώτη φορά το ABS να τους «κλωτσά» το πεντάλ του φρένου, τρομάζουν νομίζοντας ότι κάτι έπαθε το αυτοκίνητο και αφήνουν το φρένο, ενώ στην πραγματικότητα πρέπει να συνεχίσουν να πιέζουν με όλη τους την δύναμη, έως ότου ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα.
Γι’ αυτό το λόγο είναι καλύτερο να έχεις εξοικειωθεί με την αίσθηση που έχει ένα αυτοκίνητο σε ακραίο φρενάρισμα έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα που κάτι τέτοιο θα σε σώσει από ένα ατύχημα, να μπορέσεις να αξιοποιήσεις πλήρως το ABS και τα φρένα του οχήματος σου.
Εσείς έχετε κάποια άλλη αντίστοιχη συμβουλή που θα δίνατε σε έναν νέο οδηγό;