Ποια είναι η σωστή πίεση ελαστικών για το αυτοκίνητό μου;
Όσο σημαντική είναι η καλή κατάσταση των ελαστικών μας, άλλο τόσο είναι και η σωστή πίεση αέρα στο εσωτερικό τους.
- -
- -
Πολλές φορές ακούμε ότι η πίεση στα ελαστικά μας θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά και να βρίσκεται στο σωστό σημείο, όμως δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που «παραμελούν» αυτή την υποχρέωσή τους και κυκλοφορούν με παραφουσκωμένα ή -πιο συχνά- ξεφούσκωτα ελαστικά. Η διαδικασία ελέγχου είναι απλή και μπορεί να γίνει από τον οποιονδήποτε, ενώ οι ενδείξεις στο μανόμετρο δεν είναι τόσο… ακαταλαβίστικες, όσο μπορεί να θεωρεί κάποιος.
Πώς ξέρω ποια είναι η σωστή πίεση;
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι σημαίνει «σωστή πίεση ελαστικών». Ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου φροντίζει να μας λέει ποια είναι η σωστή τιμή για το όχημα που οδηγούμε. Στο εγχειρίδιο χρήσης (manual) αναφέρονται όλα με μεγάλη λεπτομέρεια, ανάλογα με τις διαστάσεις του τροχού μας, τον τύπο ελαστικού, ακόμη και το φορτίο του οχήματος. Εκτός από το εγχειρίδιο θα βρούμε το πινακάκι σε ειδικό ταμπελάκι στην πόρτα του οδηγού ή στην τάπα πλήρωσης του ρεζερβουάρ.
Αν ακολουθήσουμε τις οδηγίες του κατασκευαστή είναι σίγουρο ότι δεν θα κάνουμε τίποτα λάθος. Όπως είπαμε ήδη, η διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να δούμε τα σωστά PSI (ή bar, τα μανόμετρα δείχνουν και τις δύο μονάδες) για το ελαστικό, να συνδέσουμε το μανόμετρο στη βαλβίδα και να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε αέρα, μέχρι η βελόνα να δείξει την επιθυμητή ένδειξη. Εδώ να πούμε ότι σε πολλές περιπτώσεις η πίεση διαφέρει για τα εμπρός και τα πίσω ελαστικά. Επίσης, όταν πρόκειται να κάνουμε ταξίδι με το αυτοκίνητο φορτωμένο, θα πρέπει να ακολουθήσουμε την πίεση για πλήρες φορτίο για σωστή συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας.
Μετράω την πίεση με ζεστά ή κρύα ελαστικά;
Η διαδικασία θα πρέπει να γίνεται με τα ελαστικά κρύα, οπότε φροντίστε να επισκεφθείτε ένα βενζινάδικο για να τσεκάρετε την πίεση όταν θα ξεκινάτε τη διαδρομή σας και όχι στο τέλος ή το μέσο αυτής. Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, τα λάστιχα ζεσταίνονται, οπότε η πίεση του αέρα που περιέχουν αυξάνεται. Αυτό είναι φυσιολογικό, και δεν πρέπει να μας οδηγήσει σε αφαίρεση αέρα για μείωση της πίεσης. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι για το αυτοκίνητό σας η σωστή πίεση είναι 32 PSI σε όλα τα λάστιχα, τόσο εμπρός όσο και πίσω.
Δείτε ακόμη: Τι προβλήματα προκαλεί η χαμηλή πίεση ελαστικών;
Μια μέρα, αφού έχετε οδηγήσει για μισή ώρα, θυμάστε να σταματήσετε για έλεγχο σε ένα βενζινάδικο, όπου διαπιστώνετε ότι στα εμπρός λάστιχα η πίεση είναι 35 PSI και στα πίσω 34 PSI. Τι χρειάζεται να κάνετε; Τίποτα! Συνεχίστε κανονικά τη διαδρομή σας. Ο αέρας που περιέχουν τα ελαστικά σας είναι πιθανότατα ο σωστός, αλλά η πίεση ανέβηκε επειδή ζεστάθηκαν. Θυμηθείτε να τα ελέγξετε κάποια άλλη στιγμή, πριν απομακρυνθείτε πολύ από το σημείο εκκίνησης, για να το επιβεβαιώσετε. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφαιρέσετε αέρα για να ρίξετε την πίεση στα 32 PSI, εφόσον τα λάστιχα είναι ζεστά.