Αλλαγή συμπλέκτη: Οι 3 κακές συνήθεις που τη φέρνουν πιο κοντά!
Το πάτημα του συμπλέκτη με τον σωστό τρόπο είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροζωία του, ωστόσο πολλοί οδηγοί επαναλαμβάνουν καθημερινά ένα συγκεκριμένο λάθος.
- -
- -
Υπάρχει μία κακή συνήθεια που παρατηρείται αρκετά συχνά σε όσους οδηγούν αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και αυτή είναι το ελαφρύ πάτημα του συμπλέκτη, ακόμα κι όταν δεν θέλουν να αλλάξουν ταχύτητα. Οι περισσότεροι το κάνουν ασυναίσθητα, αλλά αυτό φθείρει το κιβώτιο του οχήματος και σε βάθος χρόνου κοστίζει αρκετά... στην τσέπη.
Αρχικά να επισημάνουμε πως το πετάλι που βρίσκεται κάτω από το αριστερό μας πόδι συνδέεται με κάποια σημαντικά μέρη. Έναν μεταλλικό δίσκο με κεραμικά εξογκώματα, μια μεταλλική πλάκα (πλατό), ένα συνδετικό μηχανικό ρουλεμάν ή μια υδραυλική τρόμπα. Η σύνδεση ανάμεσα σε αυτά τα μέρη και το πεντάλ, γίνεται είτε μηχανικά, με συρματόσχοινο, είτε υδραυλικά με σωλήνα.
1. Λάθος πάτημα κατά την πορεία
Όταν οδηγούμε με το πόδι μας πάνω από τον συμπλέκτη ή με αυτόν μισοπατημένο, προκαλούμε συνεχή φθορά του δίσκου, καθώς τρίβεται στο πλατό, με αποτέλεσμα να χρειαστούμε πολύ πιο σύντομα αλλαγή σε αυτά τα εξαρτήματα.
Δείτε ακόμη Στην κατηφόρα οδηγούμε με ταχύτητα ή με νεκρά;
2. Άσκοπο πάτημα συμπλέκτη σε στάση
Τα λάθη δεν τελειώνουν εκεί, καθώς η οδήγηση δεν αποτελείται μόνο από την διαδικασία της πορείας. Πατημένο δεν πρέπει να κρατάμε τον συμπλέκτη ούτε όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση, π.χ. σε ένα φανάρι, καθώς και αυτό τον φθείρει πιο εύκολα. Άλλωστε, εάν το αυτοκίνητο είναι νεότερης τεχνολογίας, με αυτό τον τρόπο εμποδίζουμε και τη λειτουργία του συστήματος start-stop. Η έστω και ελαφρά πίεση του αριστερού πεντάλ, δεν επιτρέπει στον κινητήρα να απενεργοποιηθεί, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης.
3. Πατινάρισμα σε ανηφόρα: Έτσι εξοντώνεις τον συμπλέκτη!
Τέλος, το μεγαλύτερο λάθος είναι το κράτημα του αυτοκινήτου στην ανηφόρα με τον συμπλέκτη και το γκάζι. Το πατινάρισμα αυτό προκαλεί άσκοπη φθορά στον δίσκο, μειώνοντας σημαντικά τη διάρκεια ζωής του, αν γίνεται συχνά. Όταν περιμένουμε να ξεκινήσουμε σε ανηφόρα είναι πολύ προτιμότερο να τραβήξουμε χειρόφρενο, και να το λύσουμε ταυτόχροονα τη στιγμή που το αυτοκίνητο θέλουμε να ξεκινήσει να κινείται.