Τούρμπο κινητήρες: Τελικά χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα;
Αρκετοί ισχυρίζονται πως οι σημερινοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες χρειάζονται ειδική φροντίδα. Μύθος ή πραγματικότητα;
- -
- -
Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες αποτελούν μία τάση της εποχής.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν τη λύση του
τούρμπο, διατηρώντας υψηλή απόδοση που στις περισσότερες των
περιπτώσεων συνδυάζεται με χαμηλό κυβισμό. Δεν είναι υπερβολή, ότι
σήμερα ίσως να είναι περισσότεροι από τους ατμοσφαιρικούς.
Παλιότερα, ίσχυε η λογική ότι τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα
απαιτούσαν ιδιαίτερη μεταχείριση και συντήρηση. Όπως για παράδειγμα
να ζεσταθεί ο κινητήρας πριν ξεκινήσουμε ή να περιμένουμε να
κρυώσει πριν τον θέσουμε εκτός λειτουργίας. Ακόμα, αναφερόταν ότι
θα έπρεπε να είμαστε προσεκτικοί με τη βενζίνη που επιλέγουμε και
αρκετά ακόμα, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στο
τούρμπο.
Τι ακριβώς όμως ισχύει; Οι Κατασκευαστές δηλώνουν ότι τα
σύγχρονα υπερτροφοδοτούμενα μοντέλα έχουν δοκιμαστεί σε τόσο
ακραίες συνθήκες, που δύσκολα μπορεί να προκαλέσει κανείς πρόβλημα
στον κινητήρα. Στα σημερινά αυτοκίνητα υπάρχουν μία σειρά από
προγράμματα και συστήματα που δεν επιτρέπουν στον οδηγό να
προκαλέσει τέτοιου είδους προβλήματα. Όπως οι τεχνικοί των
εταιρειών δηλώνουν, παλιότερα οι ίδιοι παρείχαν συμβουλές στους
αγοραστές των αυτοκινήτων με τούρμπο. Κάτι τέτοιο σήμερα δεν είναι
απαραίτητο. Αυτό που συνιστούν στους ιδιοκτήτες είναι να τηρούν τις
γενικές οδηγίες που ισχύουν για όλους τους κινητήρες. Κάτι που
μεταφράζεται σε σωστή συντήρηση και τακτικά σέρβις.
Σε σχέση με το παρελθόν υπάρχουν σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά την ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα. Και όχι μόνο! Μέχρι και τα συστήματα ψύξης έχουν εξελιχθεί, με χαρακτηριστικό παράδειγμα κάποια μοντέλα που εξακολουθούν να ψύχουν τον κινητήρα ακόμα και αν τον έχουμε σβήσει.
Ιδιαίτερη μεταχείριση τα σύγχρονα μοντέλα δεν χρειάζονται, αλλά όπως αναφέρουν οι τεχνικοί όσοι έχουν στην κατοχή τους μοντέλα με ηλικία μεγαλύτερη των δέκα ετών ή βελτιωμένα, θα ήταν καλό να ακολουθήσουν τους γνωστούς κανόνες που γνωρίζουμε οι περισσότεροι.
Να ζεσταίνουμε τον κινητήρα πριν ξεκινήσουμε και να περιμένουμε να αυξηθεί η θερμοκρασία λαδιού.
Να μην σβήνουμε αμέσως τον κινητήρα, αλλά να περιμένουμε λίγη ώρα μέχρι να κρυώσει.
Να αποφεύγουμε να κινούμαστε με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και χαμηλές στροφές.
Να μην χρησιμοποιούμε βενζίνη με χαμηλότερα
οκτάνια από όσα προτείνει ο κατασκευαστής.