Τι είναι η αντίκα;
Το GOCAR δίνει εξήγηση σε λέξεις που μπορεί να σας μοιάζουν άγνωστες
- -
- -
Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα παλαιό
αυτοκίνητο, με αναγνωρισμένη ιστορική και συλλεκτική αξία. Η
τελευταία εξαρτάται κυρίως από το συνολικό αριθμό μονάδων του
συγκεκριμένου αυτοκινήτου που έχουν παραχθεί, από τυχόν ιδιαίτερα
μηχανολογικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που έμειναν στην
ιστορία του αυτοκινήτου, αλλά και από το ιστορικό ιδιοκτησίας του.
Αν δηλαδή ο κάτοχος ενός ιστορικού οχήματος ήταν κάποια διάσημη
προσωπικότητα, τότε ανεβαίνει η αξία του.
Η αξία ενός κλασικού αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει σε πολλά
εκατομμύρια ευρώ. Για παράδειγμα, η παραπάνω Ferrari 250 GTO
πουλήθηκε σε πλειστηριασμό το 2018 έναντι 48,4 εκατομμυρίων
δολαρίων (41,3 εκατομμύρια ευρώ)! Πρόκειται για μία από τις μόλις
36 μονάδες που έχουν κατασκευαστεί συνολικά και οδηγήθηκε από τον
Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Formula 1, Phil Hill, το 1962.
Προϋπόθεση για να θεωρηθεί ένα αυτοκίνητο αντίκα είναι να έχει
συμπληρώσει 30 τουλάχιστον χρόνια από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας
του. Για τη διαδικασία πιστοποίησης και έκδοσης πινακίδων
ιστορικών
οχημάτων αρμόδια είναι η Ομοσπονδία
Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ), ως
εκπρόσωπος της FIA στη χώρα μας. Η έκδοση πινακίδων ιστορικών
οχημάτων είναι εφικτή για αυτοκίνητα που βρίσκονται σε άριστη
κατάσταση και δεν έχουν υποστεί μετατροπές.
Έχεις άγνωστη λέξη; Ψάξε την στο γλωσσάρι του GOCAR πατώντας εδώ
Αλλιώς, στείλε την απορία σου
στο editors@gocar.gr και
θα σου απαντήσουμε.